Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:40

Ah ze zijn geweldig!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:46

Zo leuk die foto Denies! <3

Hier een goede camera Anna, maar zwarte honden zijn gewoon vrij lastig :P Deze foto's zijn ook heel leuk!

Thanks Suze :D :D Heeft even wat werk gekost haha!

Gaaf die kerstboom zo en heel komisch een lapje voor de kachel

Hier een drukke dag; foto's maken en website bijwerken maar nog lang niet klaar want kreeg een paar flinke bestellingen <3
En natuurlijk wat kerstpakketten van de actie dus mensen uitkiezen :D
Daarna snel maar weer van alles bijbesteld..

Drukke zondag **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:53

Haha ja ik heb net weer even geld uitgegeven bij jou en bij Darf :+

Geen kerstdoos want zl wilde graag zelf i de winkel kadootjes uitzoeken vd diertjes <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:53

Foto’s maken vind ik sowieso lastig als het om je eigen hond gaat. Mijn pup komt constant naar me toe. Dus ik heb 2 fotografen benaderd om foto’s te maken. Eentje maakt elke maand foto’s van Vik en de ander ga ik drie keer naar toe. Die woont iets verder. Ben toevallig gisteren weer geweest. Zo leuk!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:54

kiwiwitje schreef:
Zo leuk die foto Denies! <3

Hier een goede camera Anna, maar zwarte honden zijn gewoon vrij lastig :P Deze foto's zijn ook heel leuk!

Thanks Suze :D :D Heeft even wat werk gekost haha!

Gaaf die kerstboom zo en heel komisch een lapje voor de kachel

Hier een drukke dag; foto's maken en website bijwerken maar nog lang niet klaar want kreeg een paar flinke bestellingen <3
En natuurlijk wat kerstpakketten van de actie dus mensen uitkiezen :D
Daarna snel maar weer van alles bijbesteld..

Drukke zondag **\O/**

Flinke bestellingen? Welke idioot besteld nou voor veel geld hondensnacks in één keer?! :?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:54

suze_ schreef:
Haha ja ik heb net weer even geld uitgegeven bij jou en bij Darf :+

Geen kerstdoos want zl wilde graag zelf i de winkel kadootjes uitzoeken vd diertjes <3

Ik zag het! :D :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:57

Ik heb al jaren ruzie met mijn eigen camera dus ik laat het tegenwoordig over aan vriendinnen. Vind het ook fijn als ik zelf in de buurt kan blijven staan zodat ik wat kan verwachten en dat gaat niet zo goed als je weer naar achter moet lopen om zelf de camera goed te zetten. Nee hoor. Laat iemand het maar doen die het vaker doet :') Je betaald wat, maar je hebt ook wat!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:59

Wij hebben ook eindelijk een kerstige foto :D {:)

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:52

xDenies schreef:
Ik heb al jaren ruzie met mijn eigen camera dus ik laat het tegenwoordig over aan vriendinnen. Vind het ook fijn als ik zelf in de buurt kan blijven staan zodat ik wat kan verwachten en dat gaat niet zo goed als je weer naar achter moet lopen om zelf de camera goed te zetten. Nee hoor. Laat iemand het maar doen die het vaker doet :') Je betaald wat, maar je hebt ook wat!

Precies dit! En ik heb echt een hekel aan bewerken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:53

Kaus schreef:
Wij hebben ook eindelijk een kerstige foto :D {:)

[ [url=m/ozXR6R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat geinig dit. :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:13

Hier weer een was 2 daagse gehad. Gisteren gioia gewassen. Mijn moeder heeft thuis senna (hun beardie) gewassen. Die had zich lekker in haar eigen kots gerold :r %)
En vandaag kyara gewassen. Die was echt heel blij met me (not). Maar ze was echt heel hard nodig.

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:34

Wat een werk! Ooit wil ik zelf ook nog een hondenbad, maar tot die tijd gaan we mooi bij de Pets Place wassen. Thuis wassen begin ik echt niet aan! :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:07

Ja, ik ben er nu wel aan gewend haha. Ik ben wel super blij met de wasbak die op mijn hoogte is. Ik heb de hele badkamer erop laten aanpassen :+

Ik hoef alleen senna in bad of in de douche te doen. In bad bij mijn ouders is dan het makkelijkste. En die kan ik niet goed drogen met de waterblzaer (langer haren lukken me niet.). Dus die moet daarna op de bank voor de kachel liggen.

Net gioia nog maar even gepest voor de jaarlijkse kerstfoto haha

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:14

O wauw, beter zo'n hondenbad! Ik moet eerst een poedel van 20 kilo naar boven sjouwen en dan in een normaal ligbad wassen, auw rug %) Naar beneden laat ik haar zelf lopen heel voorzichtig... Ik hoop nog eens een kleine trimruimte inclusief bad te maken

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:18

Een koningspoedel had ook niet gepast haha. Dan had ik idd een hondenbad laten plaatsen in mijn trimkamer. Ik ben heeeeel blij met mijn kleinere maatje poedel haha.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:43

Haha aw wat kijkt ze verdrietig. Maar wel allemaal leuke kerstfoto's!
Ik ben helemaal pauper en heb geen hondenbad, geen trimtafel en toch een koningspoedel :+
Ik moet mezelf door een half open douche wurmen dus dat is ook altijd lekker een martelwerk voor mijn rug hahaha en Popo moet het doen met staan op de keukentafel. Maar goed, meer plek heb ik niet dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:48

Toen ik aan het verbouwen was, konden de kleintjes bij mijn ouders in de keukenwasbak haha. En dan kammen en drogen op de aanwezige tafel.

Voor de grote beardie heb ik een eigen trimtafel (dat is de tafel van mijn ouders, voor de kleine honden heb ik een kleinere gekocht. Dan hebben ze minder plaats om weg te lopen). Maar meestal leg ik haar gewoon op de bank met Netflix aan O:) te lui om de tafel naar onder te halen haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:03

Ik ben wel erg blij dat we in dit huis beneden ook een douche hebben. Als er dan eens eentje diarree heeft hoef ik dat niet naar boven te sjouwen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:05

Ik zou die van mij liefst ook veel vaker wassen. Vooral Dundy heeft de neiging om in veel dingen te rollen (niet zozeer poep maar gewoon modder, nat gras, zand, water) en dat ruikt op en duur wel muffig. Dexter ruikt echt heerlijk <3 Iedereen die een snuifje van hem neemt is onder de indruk _O-

Maar omdat wij natuurlijk een hele tijd met de vlooien hebben gezeten (sinds we verhuisd zijn niet meer) krijgen ze pipetjes en die was je er zo uit in bad... Ze mogen dus ook niet meer zwemmen -O- Ik denk dat ik over een half jaar en als we in ons permanente huis wonen het wel weer aandurf en dan gaan ze ook weer vaker in bad. Heel verhaal, sla gerust over _O-

Ik vind bij lichte poedels altijd het nadeel dat die haren bij de ogen/poten/geslachtsdelen rood worden := Snap nooit zo goed wat dat is. Huidvet?

De Fitbark doet het hier nog super *\o/* We hebben nu een mooi doel voor Dexter neergezet en als we ons daaraan houden slaapt hij goed en is hij rustig. Kan wel goed zien dat hij een stuk onrustiger slaapt met de harde wind de laatste tijd. Als het niet hard waait slaapt ie veel beter.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:10

Dat is een verkleuring door speeksel en bv traanvocht.
Gioia knaagt bv op haar achterpoten. Een vorm van duimen is het bij haar. Dit doet ze al vanaf het eerste uur bij mij thuis.
Maar dus zijn haar achterpoten vrij rood. Is idd niet mooi, dus meestal knip ik daar wat vanaf of ik scheer haar poten. Dan komt er ook lucht aan wat beter is. Maar nu in de winter knip ik gewoon een beetje van de bovenkant af.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:11

Kaus schreef:
Ik zou die van mij liefst ook veel vaker wassen. Vooral Dundy heeft de neiging om in veel dingen te rollen (niet zozeer poep maar gewoon modder, nat gras, zand, water) en dat ruikt op en duur wel muffig. Dexter ruikt echt heerlijk <3 Iedereen die een snuifje van hem neemt is onder de indruk _O-

Maar omdat wij natuurlijk een hele tijd met de vlooien hebben gezeten (sinds we verhuisd zijn niet meer) krijgen ze pipetjes en die was je er zo uit in bad... Ze mogen dus ook niet meer zwemmen -O- Ik denk dat ik over een half jaar en als we in ons permanente huis wonen het wel weer aandurf en dan gaan ze ook weer vaker in bad. Heel verhaal, sla gerust over _O-

Ik vind bij lichte poedels altijd het nadeel dat die haren bij de ogen/poten/geslachtsdelen rood worden := Snap nooit zo goed wat dat is. Huidvet?

De Fitbark doet het hier nog super *\o/* We hebben nu een mooi doel voor Dexter neergezet en als we ons daaraan houden slaapt hij goed en is hij rustig. Kan wel goed zien dat hij een stuk onrustiger slaapt met de harde wind de laatste tijd. Als het niet hard waait slaapt ie veel beter.

Ik heb je een PB gestuurd, moest een quote zijn. _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:18

Ik vond het al zo sneaky achter iedereens rug om _O-

Maar nu we geen vlooien meer hebben mogen ze over een paar maanden wel weer zwemmen. Eerst zeker zijn dat alle eitjes dood zijn. Neem nu liever het zekere voor het onzekere met zwemmen. Want zo'n plaag wil ik nooooit meer. Gaan ook eerst de nieuwe woning (wanneer we die hebben) helemaal ontsmetten en behandelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:44

Of zo'n bom erin knallen! Als je nog moet intrekken is dat het makkelijkste. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:47

Oh dat is slim! Dat gaat 'm worden voor het nieuwe huis :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:54

Over het wassen van de honden: ik heb zowel voor het huis als achter in de tuin een aansluiting met warm water. Tuinslang met douchekop erop, shampoo, handdoeken en waterblazer in de meterkast bij de voordeur. Ideaal! Ik kan daar ook daar ook een autowasborstel aanklikken en bij 3x4 vieze modderpoten even de borstel erover voordat we naar binnen gaan. Toch wel handig met die langharige moddermonsters. Mijn cermékleurige doodle krijgt die verkleuringen ook in haar vacht helaas. De traangootjes houd ik wel schoon met lenzenschoonmaakvloeistof, traanstrepen heeft ze dus niet. Die tip kreeg ik van dierenarts, die vloeistof is ongeveer gelijk aan traanvocht en kan dus geen kwaad. Geslachtsdeel heeft ze het wel, verder niet. Daar scheer ik het gewoon af, frisser ook.