De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:57

Ja :\ . Ik ga hem nu ophalen en nog niks gehoord dus ik denk dat alles wel in orde zal zijn.

Ja dat was ik ook aan het denken. Ik vrees dat ik nooit helemaal gerust ga zijn :\ . Aan Lou zal het in ieder geval niet liggen. Die zit altijd verliefd door de tralies te kijken en als Lilly dicht genoeg zit probeert hij haar te likken :') <3 .

Ah lief! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:18

Aaah arme Lou haha! Hopen dat z'n liefde wederzijds is :D

Laat je weten hoe het met hem is?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:38

Ja ik hoop het ook :') . Lilly vindt het meestal wel oké dat Lou hem een goede wasbeurt geeft, maar zelf zou ze dat niet doen voor Lou :(:) .

Hij is ondertussen weer thuis, maar heeft nog niet erg veel gegeten. Binnen een uurtje ga ik nog eens kijken en anders zal er toch wat dwangvoer in moeten vrees ik :\ . Maar hij is nog maar net thuis dus het kan natuurlijk ook door de stress komen.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:01

Wat een tof konijn! Hopelijk gaat hij snel wat eten.

Lief die 2 bij elkaar Tarzan!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:04

Ran at vanochtend niet, de rest van de dag ook niet. Vanochtend heb ik hem maar binnen gezet, even apart om te kijken of hij nog wel keutelde en plaste. Niet dus. DA gebeld en we konden daar terecht. We zijn bijna een uur bezig geweest.
Hij heeft een verstopping/gas. Zijn temperatuur was 34 graden, veel te weinig dus, zijn lichaam was het al aan het opgeven. Hij heeft een infuus gehad, gas is uit zijn maag gezogen zover dat mogelijk was. Pijnstilling gehad en nog 2 soorten maag-darm opwekkers.
Zijn overlevingskans is minder dan 50%. Het was inslapen of dit proberen. Morgen ochtend maar afwachten hoe hij er aan toe is. Nog niks is zeker over hoe hij gaat herstellen. Gelukkig vandaag naar de DA geweest, als we tot morgen hadden gewacht was hij er niet meer geweest.

Het is nu duimen voor hem en hopen op een goed herstel. M'n arme jongen, zo ziek ;( :(:)

Leuk die 2 samen Tarzan!

Ik zou ook wachten tot na de vakantie MoppieFilou

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:21

Noviceh: Bedankt :) .

Spookyskippy: Arme Ran :(:) . Zo ernstig verwacht je zoiets niet zeg.. Ik hoop dat hij er doorheen komt!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:46

Moppie, hij kan zich ook even beroerd voelen door de narcose EN door het klemmetje wat hij denk ik in z'n bekkie heeft gehad, beste is inderdaad even een beetje dwangvoer geven (kunt ook kijken of hij het zelf wil eten)

Spooky, jeetje wat erg! Ik duim voor je dat Ran erdoorheen komt ;(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:10

Bedankt voor de uitleg :) . Daar had ik nog niet aan gedacht.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:24

Ja dat heeft Flip toen ook gehad en daar kunnen ze echt even een paar dagen beroerd door zijn dus niet meteen in paniek raken :) gewoon even wat zacht voor proberen en mocht hij het niet zelf pakken even dwangvoeren.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:55

Hij heeft zijn stukjes appel opgegeten maar zijn brokjes laten liggen. Denk dus idd dat het nog even niet zo makkelijk eet. Maar heb even wat wortel voor hem geraspt (mijn ouders verklaren mij gek :') ) en daar heeft hij ook wat van gegeten. Nog even hooi gegeven ook en dat vond hij ook wel lekker :9 . Toen ik met de doos koekjes rammelde stond ie ook meteen aan de tralies. Daar zegt hij nooit nee tegen, pijn of geen pijn _O- .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:24

Hihi goed om te horen! Brokjes zullen nog wel iets te hard zijn nu voor hem

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:40

Veel sterkte met Ran, Spooky. Hopelijk komt hij er doorheen..

Heeft het met de warmte te maken dat konijnen minder eten?
Hier heb ik echt nergens last van. Zodra ik 's morgens hooi in de ren gooi, gaan ze met zijn allen erop af. Tegen de middag aan, liggen ze wel van pampus, tot een uur of 4 en dan worden ze weer actiever en gaan ze verder met hooi uitpluizen en 's avonds als ik ze brok geef, duiken ze met zijn allen de voerbak in..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:47

Ze eten hier wel echt minder in de heetste uren van de dag. Dan liggen ze voor pampus :'). Ervoor en erna gaat het eten er wel goed in.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:31

Hooi wordt hier amper gegeten met deze warmte. Brokjes gaan er wel in, elke avond is het bakje toch weer leeg. Oud brood knabbelen ze ook lekker op. We zijn net terug van vakantie en ondanks dat ik weet dat ze de beste zorg krijgen van mijn moeder vind ik het altijd spannend of ze gezond zullen blijven.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:54

Hier eten ze ook een stuk minder nu, minder hooi ook dus ik geef ook minder brokken, dan moeten ze wel :P

Pepper zat net lekker wortel en andijvie te knabbelen <3 Ik kan daar op dit moment zo gelukkig van worden!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:13

Hier eten ze rond de middag ook niet erg veel met dit warme weer.

Pepper: Dat is goed! :) Snap dat je daar gelukkig van wordt ;) .

Lou heeft alles deze nacht opgegeten, behalve zijn brokjes. Toen ik aankwam was hij ook wat op hooi aan het knabbelen, en hij heeft wat loof en appel gegeten, maar dat is het dan ook. Heb wat brokjes nat gemaakt en er een papje van gemaakt, maar dat eet hij niet. Of misschien weet hij gewoon niet dat het eetbaar is :') . Hoop wel dat hij snel weer goed eet want we gaan dit weekend naar zee :( .

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:32

MoppieFilou, is er iemand die tijdens jullie afwezigheid Lou in de gaten kan houden? Zou ik nu zeker wel voor kiezen.

Sinds de koppeling van onze konijntjes zijn ze dakloos :D Hopelijk vind mn man vandaag tijd om de hokken goed schoon te kunnen maken, dan kunnen ze die dit weekend weer gaan betrekken. Ik merk vooral bij onze Rosa dat ze een eigen plekje mist. Die lag altijd in een soort van loggia in het hok. De andere nijntjes kwamen daar nooit, dus zou fijn als ze daar weer ongestoord kan chillen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:49

Ik ben net bij m'n DA geweest met Pepper, hij zegt ook stoppen met alle medicatie, als het averechts werkt helpt het toch niks en hij vond haar er verbazingwekkend goed uitzien gezien haar medisch verleden en het feit dat ze EC heeft.

Hij denkt ook dat de eetlust weer terugkomt, haar maag-darmstelsel is waarschijnlijk helemaal van slag door de medicatie.

Hij denkt dat ze zo nog wel even mee gaat en in het ergste geval dat de EC weer toeslaat maar moest vooral zo doorgaan, ik ben dus weer gerust! :)

Ze heeft wel nog een vitamineshot gekregen als extra boost om aan te sterken.

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:54

Hoi allemaal :D

Als trouwe meelezer zou ik graag ook mijn twee konijntjes komen voorstellen.
Zo leuk als kaasje kan natuurlijk niet maar het komt in de buurt :P
Dit zijn Picasso en Foxy. Picasso is de gevlekte en heb ik op school mee genomen. Foxy komt uit de opvang dus ik weet van allebei niet precies hoe oud ze zijn maar wel dat ze graag samen de boel terroriseren :p zelfs met dit warme weer.
Ik hoop dat de foto's het doen en anders alvast sorry xD
http://i67.tinypic.com/2w2kgpg.jpg
http://i63.tinypic.com/2s66o0p.jpg
http://i66.tinypic.com/1zqu72d.jpg
Laatst bijgewerkt door FelineL op 06-07-18 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:04

Noviceh: Er komt wel iemand voeren maar ik kan haar niet vragen om te dwangvoeren moest hij niet eten ofzo.. In het slechtste geval kan ik nog steeds naar huis rijden, maar het vervelendste vind ik dat we ergens id namiddag vertrekken en dat er deze avond niemand kan komen..

Hihi hopelijk kunnen ze snel weer in hun vertrouwde hokken!

Tarzan: Super! :)

FelineL: Welkom :) . Heb je foto's?

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:11

MoppieFilou: Dank je ;)
Ja maar ik heb wat moeite met ze erop krijgen want de foto's zijn te groot ;)
Heb ze nu in een linkje toegevoegd

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:26

Moppie, geef hem maar even allemaal lekkere zachte dingen, die brokjes komen wel! Misschien kun je ook wat kruiden halen en kijken of hij dat wel eet?

Noviceh, gaat het wel goed met het groepje? Heb je ze nog in de aparte ren zitten of al in de ren waar ze uiteindelijk in komen?

Welkom Feline!

Sorry had net even ego-post want stond nog bij de DA, wel heel blij met zijn advies en mening! :D
Hij vond haar ook nog veel te goed om te zeggen dat het klaar was, hij zei dat is nog absoluut niet aan de orde (en hij is heeeel realistisch normaal!)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:34

FelineL: Leuke konijntjes! :)

Tarzan: Ja dat probeer ik nu te doen idd. Ik vind hem wel zielig hoor :( . Hij wil zo graag zijn brokjes en koekje opeten maar hij kan het niet.

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:40

Tarzan: wat goed om te horen! :D super nieuws

MoppieFilou: thanks! Toen die van mij terug kwam van een castratie wilde hij ook niet eten... die hebben we toen olvarit gegeven en dat at hij wel redelijk... En anders met kruiden gaat t ook goed! Die van mij zijn gek op basilicum en peterselie en daarmee gaat echt letterlijk alles naar binnen ;)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:46

Probleem van kruiden is dat Lou een viesneus is op dat gebied :') . Toen ie ziek was geweest hadden we ook kruiden gekocht, en uiteindelijk heeft Lilly ze allemaal "moeten" opeten _O- .