'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:55

juliar99 schreef:
Maar eerlijk, hoe gaan ze dit controleren/boetes uitdelen?
Mensen die met een chipreader katten gaan proberen te vangen op straat, vervolgens alles gaan uitzoeken en bij de mensen op bezoek om kat thuis te brengen en geld te halen? Of brief per post en kat weer los laten? Er zijn zoveel opties maar duurt echt nog wel even voordat dit echt wat wordt. En als ze op chip gaan controleren zullen er mensen zijn die niet meer hun kat laten chippen. 400 euro is voor sommigen best een reden om dat niet te doen lijkt mij.

Buiten dat snap ik natuurlijk best dat mensen last kunnen hebben van de ontlasting van katten in de buurt! Maar ik weet bijna zeker dat 'dit' de oplossing niet is en het niet gaat werken XD

Buiten dat, hoe gaan ze zorgen dat de chip überhaupt uitgelezen kan worden? Ik zie die mensen niet zomaar katten vangen, de mijne iig niet, die vluchten weg of gaan in de aanval met 4 poten met hele scherpe nagels als ze niet weg kunnen. ...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:58

Mixje90 schreef:
Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?

Nee tuin van mijn twee kattenhatende JRs die zorgen wel dat ze weg blijven en de tuin is zo gemaakt dat de honden niet kunnen ontsnappen kan de buitendeur open laten als ik weg ben zo goed is de tuin beveiligd tegen ontsnappende honden.
Echter investeer ik niet verder tegen andermans huisdieren ik heb geïnvesteerd in de mijne.
Niemand last er van mooi toch

IMJ

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:05

Wij hadden laatst steeds 2 vreemde katten op ons schuurdak zitten.
1 van de katten is over het stroom gesprongen. Maar de tuin uit kon hij niet meer. Volledige paniek..de kat heeft echt even flink vastgezeten in het schrikdraad bestemd voor onze eigen katten.
Wij hébben een stuk hek open moeten breken en de stroom uitgeschakeld. Pas de volgende dag was hij weg. Nooit meer gezien ook..

En ergens maakte het me ook boos. Rot op met je katten die de onze en onze volière terroriseert..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:12

Mixje90 schreef:
Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?

Ik vind je onderschrift en wat je schrijft, flink botsen met elkaar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:46

Mixje90 schreef:

Niks so what dat het mijn tuin is.
Het is MIJN tuin, daar heb ik voor betaald en dat is MIJN stukje grond, daar heeft JOUW huisdier niks te zoeken. Ik heb niet gekozen voor een kat dus ik wil de kat van een ander ook niet in mijn tuin of huis hebben. Een stroomdraad werkt hier niet en ik hoef ook zeker niet in een bunker te leven omdat iemand zo nodig een kat als HUISdier wil houden.

Je kan mijn keuze respecteren en daar rekening mee houden. Hoe je dat doet? Geen idee... Maar je lost maar op dat jou dier mij geen last geeft.

Het zou toch wat zijn als ik mijn dieren in de tuin van de buren zat want, so what dat het hun tuin is.
Ach, als mijn tuin dan te vol is kan ik daar ook wel een zwembad plaatsen want, so what dat het hun tuin is.
En mocht ik ooit kinderen krijgen mogen die daar ook spelen want, so What dat het hun tuin is.

Niks so what, gewoon zorg dragen voor je eigen dier.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:58

TinGu schreef:
juliar99 schreef:
Mensen die met een chipreader katten gaan proberen te vangen op straat, vervolgens alles gaan uitzoeken en bij de mensen op bezoek om kat thuis te brengen en geld te halen? Of brief per post en kat weer los laten? Er zijn zoveel opties maar duurt echt nog wel even voordat dit echt wat wordt. En als ze op chip gaan controleren zullen er mensen zijn die niet meer hun kat laten chippen. 400 euro is voor sommigen best een reden om dat niet te doen lijkt mij.

Buiten dat snap ik natuurlijk best dat mensen last kunnen hebben van de ontlasting van katten in de buurt! Maar ik weet bijna zeker dat 'dit' de oplossing niet is en het niet gaat werken XD

Buiten dat, hoe gaan ze zorgen dat de chip überhaupt uitgelezen kan worden? Ik zie die mensen niet zomaar katten vangen, de mijne iig niet, die vluchten weg of gaan in de aanval met 4 poten met hele scherpe nagels als ze niet weg kunnen. ...

Bijna niemand in dit topic wil ingaan op de praktische uitvoerbaarheid of de kosten van dit plan. Waarschijnlijk omdat iedereen beseft dat het niet haalbaar is of enkel tegen hoge kosten. Is makkelijker om dan je gal te spugen over kattenbezitters en katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:00

Wow ik schrik er echt van dat sommige mensen vinden dat je er zelf voor moet zorgen dat er geen kat in je tuin kan.

T is niet mijn kat. T is jouw kat. Zorg er dan ook maar voor dat die op JOUW terrein blijft. Mensen laten hun honden of paarden toch ook niet door iedereen zn achteruin lopen of op autos zitten?
Maak je tuin dan zo dat je katten in je eigen tuin blijven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:01

Wat dacht je van zelf je kat laten chippen en registreren?
En kittens in het nest/opvang/asiel chippen met registratieplicht voor de koper.
Kat niet gechipt is gechipt terugkrijgen (na betaling vergoeding) of kat kwijt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:05

Ik ben voor of voor een andere oplossing? Snap dat het voor katten fijn is dat ze naar buiten kunnen, maar bij ons in de buurt zijn er ook katten die je hond gewoon achterna lopen en vorige keer probeerde er zelfs 1 uit te halen. Daarbij ligt er elke dag kattenpoep in de voortuin en dat vind ik echt vies. Het stinkt en het ziet er zo smerig uit. Elke dag haal ik het weg maar elke dag ligt het er weer. Heb een paar katweg dingen van intratuin geprobeerd maar dat hielp of 1 dag of helemaal niet. Het moet dan ook nog diervriendelijk zijn ivm mijn hond.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:23

fransje23 schreef:
Bijna niemand in dit topic wil ingaan op de praktische uitvoerbaarheid of de kosten van dit plan. Waarschijnlijk omdat iedereen beseft dat het niet haalbaar is of enkel tegen hoge kosten. Is makkelijker om dan je gal te spugen over kattenbezitters en katten.

Maar waarom word er dan gal gespuugd? Juist ja, omdat veel katten overlast veroorzaken. En hun baasjes daar niets aan doen.

Als er geen/weinig overlast zou zijn zou dit hele idee niet tot stand gekomen zijn en dit topic dus niet bestaan hebben. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:25

Palmera schreef:
fransje23 schreef:

Maar waarom word er dan gal gespuugd? Juist ja, omdat veel katten overlast veroorzaken. En hun baasjes daar niets aan doen.

Als er geen/weinig overlast zou zijn zou dit hele idee niet tot stand gekomen zijn en dit topic dus niet bestaan hebben. :)

Gaat mij niet om het gala spugen maar om het plan an sich wat gewoon niet realiseerbaar is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:26

LadyKantje schreef:
Ik lees echt met verbazing dit topic..... :') :')

En ik ben van mening; wil je geen katten in de tuin? Dan zorg je maar dat je tuin niet toegankelijk is voor een kat. Het is namelijk wel heel erg makkelijk om de schuld op de eigenaren te schuiven. Als ik sommige mensen in dit topic mag geloven is het bijna alsof het de eigenaren zelf zijn die in andermans tuin zitten te poepen... :') :')

Get a life en stoor je niet zo aan allerlei zaken... :evaw:

Ik lees met verbazing dit bericht...

Ik begrijp oprecht niet waar de arrogantie vandaan komt om katten overal maar te laten lopen :?
Moeten mijn kinderen eens proberen, die moeten netjes vragen of ze bij iemand mogen spelen en soms is dat ook nee. Als die een kras op de auto maken is het verzekeringswerk.
Of de honden, die mogen enkel aan de lijn lopen en in sommige gebieden los, mits de baas erbij is. De kak moet je opruimen.

Maar katten mogen zomaar overal lopen, bovenop je auto zitten met hun scherpe nagels, overal kakken, lekker in de zandbak van de kinderen en dat vinden de eigenaren nog normaal ook :)*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:43

Hier ook veel overlast van katten.
De buren hadden de tuin op laten knappen, heel netjes ook.
Elke week kan hij een halve emmer stront uit zijn tuin halen, ze schijten alles onder.
Koffieprut, prikkertjes, echt ze hebben er letterlijk schijt aan.
Laatst zei hij dat hij een schrokdraad apparaat gekocht had, geschikt voor paarden. :')
Tuin is 13 bij 7, dus nog geen 50 meter stroomdraad. :=
Hij zou m wel vol aanzetten, ik heb maar gezegd dat iets minder ook kon. :+
Nu is de poort aan de onderkant dichtgetimmert, zodat ze minder snel de tuin in komen.
Zelfs sateprikkers scheten ze nog tussendoor.
Buurman pissig, ja die beesten hebben er een bordje bij gezet! Acupunctuur de Boer!
Nu is de boer niet zijn achternaam, maar ik moest ff gniffelen. :')
Eigenlijk om te janken, dat je geld pompt in afweer voor een beest van een ander.
Zelf kon ik als kind mijn konijnen niet los laten lopen in de tuin, telkens weer katten die erop loerden.
Echt ik kon ze op een gegeven moment wel de nek omdraaien.
Er lag ook een waterpistool, deed ze niks dus ik gooide bezems achter die bijdehante krengen aan, en zelfs dat schrok ze nog niet optimaal af.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 06:56

Ze zouden sowieso eens moeten beginnen met het chippen van katten verplicht te stellen. En ja dan bevind je je in een overgangs fase die er bij de hond zeker ook is geweest maar krijg je al minder problemen met onbekende katten. En laten helpen is ook een goed plan, als jij je dier naar buiten wil doen waar jij er geen toezicht op hebt zorg er dan op z'n minst voor dat er geen nakomelingen ontstaan.
(De boer hier heeft twee nieuwe kittens, allee twee een katertje, ik weet al precies hoe dat gaat over 4 maanden zijn ze weg en komt er weer een volgende kat)

Ik vind het vooral verbazingwekkend om te lezen hoe oké katten eigenaren zijn met dat hun kat in tuinen poept. Je zou op bokt eens een topic moeten openen en vertellen dat jij je hond bij andere mensen in de tuin laat poepen, of op openbaar terrein :D

mbt tot het bespreken met de eigenaren, helaas laten de katten hier geen vlaggetje in hun drol achter en als ze snachts zitten te krijsen roepen ze niet ook even hun adres.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:04

Precies dit _Micha_!

Laat je hond eens in de tuin van de buren poepen. Dan heb je de grootste trammalant. Van een kat moeten we maar wel "gewoon" vinden?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:13

_Micha_ schreef:
mbt tot het bespreken met de eigenaren, helaas laten de katten hier geen vlaggetje in hun drol achter en als ze snachts zitten te krijsen roepen ze niet ook even hun adres.

Waar betreft het chippen en castreren kan ik het alleen maar eens zijn met je.

Geen idee hoe dat in andere dorpen/steden gaat, maar is er geen nextdoor bij jullie waar je dit soort dingen op kan zetten? Dus bijvoorbeeld "bij mij in de tuin loopt steeds .... kat, iemand die weet waar deze bij hoort?"

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:34

juliar99 schreef:

Natuurlijk gaat dit niet werken. Halfbakken idee van een halfbakken politicus die op zoek was naar 15 minutes of fame. Nou, gisteren mocht hij optreden bij RTL4 en hier heeft hij ook al 25+ pagina's of fame weten te behalen. Is er in elk geval 1 winnaar in deze discussie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:33

Maar hj maakt wel de tongen los. En ik denk dat dat zijn bedoeling was, In de hoop dat er misschien katten eigenaren zijn die zich eens gaan beseffen, verhip ja, mijn kat is het enige dier dat zo bij andere mag schijten.
Maar gezien dit topic zie ik wel, of katten eigenaren hebben het al voor elkaar, of je hebt de asociale die gaan het nooit doen, behalve als er wel maatregelen gaan komen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:36

Er zijn zat mensen die geen tuin hebben en die katten nemen daar natuurlijk gebruik van door in een wijk wel in de tuinen te komen...

Ik denk dat er veel mensen zijn die overlast van de kat van de buren hebben...ze blijven nl zelfden in hun kleine leefomgeving, jagen doen ze elders, poepen en pissen ook...zo gaat dat met katten..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:36

Je kunt toch gewoon vangkooien plaatsen en dieren die na een x-aantal dagen niet opgehaald worden, euthanaseren? Dat ruimt ook op :j

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:37

Haha daar was ooit een topic over en toen ontplofte bokt :+ }:) .

Dus laten dat niet opnieuw doen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:39

Je buren zullen maar op je kat letten tijdens je vakantie en je kat ontsnapt. Wordt ie afgespoten door een foutje van de buren. Denk dat dat niet helemaal fair is. Vreemdelingen worden ook niet afgespoten als niemand ze komt halen :+

En als ik dan een hond vind in het bos zonder baas mag ie ook met een paar dagen geuthenaseerd worden? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-17 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:40

euthanaseren, hier in Nederland? Ik zie de rel al uitbreken.
Maar ik denk wel dat het op poekkie letten ineens beter kan.
Of misschien ook niet, nu is onder een auto lopen ook niet erg, zo ver gaat de liefde naar poekkie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:43

bruintje123 schreef:
euthanaseren, hier in Nederland? Ik zie de rel al uitbreken.
Maar ik denk wel dat het op poekkie letten ineens beter kan.
Of misschien ook niet, nu is onder een auto lopen ook niet erg, zo ver gaat de liefde naar poekkie.

Dat is wel erg over een kam geschoren. Ik snap de denkwijze achter het euthenaseren, maar ik denk dat eerst naar het asiel en dan herplaatsen een beter idee is. En dan kan het asiel inderdaad chippen en enten, helpen en alles ermee doen wat wenselijk is voor de maatschappij.

En anders misschien voor iedere kat standaard een stoma.
Lost ook de kattenpoepoverlast op :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:45

Anoniem schreef:
En als ik dan een hond vind in het bos zonder baas mag ie ook met een paar dagen geuthenaseerd worden? :+

Nou t zou een hoop schelen ja :j

@indestal: ja ik denk ik gooi m er gewoon nog een keer in :')