Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:32

Dat zijn dingen waar ik dus helemaal niet over na denk, ik heb beesten dus er kan wel eens wat sneuvelen, ik heb katten en die zetten hun nagels graag ergens in. Mijn katten lopen vanaf kitten gewoon overal ook als ik niet thuis ben

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:34

Mossel schreef:
Dat zijn dingen waar ik dus helemaal niet over na denk, ik heb beesten dus er kan wel eens wat sneuvelen, ik heb katten en die zetten hun nagels graag ergens in. Mijn katten lopen vanaf kitten gewoon overal ook als ik niet thuis ben

Ik heb ook zo iets, kan gebeuren, maar mijn vriend kan daar wat minder goed tegen :=
Die maakt zich daar dan weer drukker over dan ik.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:34

Wij hebben geen kittens maar in het begin krabten ze behoorlijk aan de bank.. met een nieuwe grote krabpaal en feliway is dat eigenlijk zo goed als gestopt, alleen als ze spelen worden de nagels nog behoorlijk in de bank gezet. We hebben een ikea bank dus kan me er verder niet heel druk om maken. Vind het een stuk minder leuk dat 1 van de katten sinds een tijdje bedacht heeft dat het boompje in de woonkamer ook zeer geschikt is om je nagels te krabben _-:(

Wij hebben deze 2 weken een hele gekke kat in huis btw

Afbeelding

Echt een superlieve hond maar de katten zijn nog geen fan.. ze hebben gelukkig nog 2 andere kamers waar de hond niet komt dus kunnen zich terug trekken.

Afbeelding

Al durven ze inmiddels al gewoon langs de hond te lopen en lagen ze vanmorgen met zijn drieen in de woonkamer te slapen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:03

Mandyy schreef:
Nog steeds fan? ;) :P

Denk niet dat dat ooit overgaat. :+
Ik hou van stevig gebouwde katten met een beetje een chagrijnige uitdrukking. <3

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:13

Wij kunnen op de beneden verdieping geen enkele deur sluiten, alles is open. Ik let er dus steeds op dat de tafels zo goed als leeg zijn (zodat ze niks kan jatten en verstoppen), dat er geen etensrestjes oid staan. En vazen enzo staan sowieso nooit op de rand, die gooit mevrouw er anders toch af. Maar als wij niet thuis zijn, slaapt ze meestal, als kitten durfde ze wel eens brood uit de keuken jatten en het verscheuren, maar verder heeft ze nog niets mispeuterd als we weg zijn. Als we thuis zijn, vindt ze het blijkbaar leuker }:)

Ik sluit wel steeds de slaapkamer-, badkamer- en zolderdeuren als ik niet thuis ben. Ze zou maar eens in het toilet springen en verdrinken ofzo :\

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:41

Hij is echt zo klaar met mij vandaag :')
Geen knuffels meer is denk ik zijn eis maar hij is zo zacht en fluffy.

Afbeelding

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:42

Hahaha dat boze hoofd!!!
"Ik haat jou!"

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:44

Bhriseis schreef:
Hahaha dat boze hoofd!!!
"Ik haat jou!"

Jup :') maar dan echt heel erg veel haat.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:46

De kat kan ook zo kijken hier, als we haar te veel plagen. Of als je er bij komt zitten, draait ze zich ostentatief om met haar kont in jouw richting, en zucht ze. Als je dan nog blijft zitten, begint ze heel suggestief te kwispelen ("Trut, je irriteert me") :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:48

Bhriseis schreef:
De kat kan ook zo kijken hier, als we haar te veel plagen. Of als je er bij komt zitten, draait ze zich ostentatief om met haar kont in jouw richting, en zucht ze. Als je dan nog blijft zitten, begint ze heel suggestief te kwispelen ("Trut, je irriteert me") :')

Katten zijn zo gemeen soms :')
Ik krijg nu boze blikken vanauit de andere kant van de kamer.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:49

Vertederend he, die gemene karaktertjes <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:45

lor1_1984 schreef:
Mandyy schreef:
Nog steeds fan? ;) :P

Denk niet dat dat ooit overgaat. :+
Ik hou van stevig gebouwde katten met een beetje een chagrijnige uitdrukking. <3

Ze is bijna 1,5 kilo afgevallen in een jaar.
Donderdag naar de dierenarts voor entingen, ben benieuwd wat hij zegt. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:18

Dat is te zien ja (goed trouwens! _/-\o_), maar doelde meer op de bouw ipv het gewicht. :)
Een Brit is immers steviger qua bouw dan een HTK, net zoals een Tinker steviger gebouwd is dan een KWPNer, hoe slank of dik ze ook zijn. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:32

Wij hebben inmiddels idd de vazen en glazen fotolijstjes uit het raamkozijn gehaald en naar de slaapkamer of kast verplaatst en de plantenbak met overleden moestuintjes leeg gekiept en weg gezet dus de raamkozijnen zijn nu veilig. Dus hoop dat we ze binnenkort met een gerust hart door het hele huis kunnen laten lopen.

Onze katten staan trouwens niet genoteerd als HTK katten maar als Europese korthaar katten en volgens de verzekering dus raskatten :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:34

Bij de meeste verzekeringen en chipdatabanken kun je geeneens htk invoeren, dan kom je uit op Europees Korthaar of kruising. :)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:36

IMJ schreef:
Hé Mandy :D

Degenen met volwassen kat en kittens! Hoe doen jullie het met voer? Ik meng nu kitten en kattenvoer. Maar eigenlijk vraag ik me af of het kitten dan niet tekort komt.

De oudste is net 1. misschien kan ik beter vooral kittenvoer geven?

Ik heb een vreetschuur staan voor de kittens anders worden hier de volwassen katten te dik want die kittenbrok is natuurlijk veel lekkerder.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:39

Hoe gat het met jouw kittens gaby?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:58

lor1_1984 schreef:
Bij de meeste verzekeringen en chipdatabanken kun je geeneens htk invoeren, dan kom je uit op Europees Korthaar of kruising. :)

De kruising optie stond er idd wel bij maar er is dus Europese korthaar/raskat ingevuld. Moet zeggen dat we daar wel van opkeken haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:01

lor1_1984 schreef:
Dat is te zien ja (goed trouwens! _/-\o_), maar doelde meer op de bouw ipv het gewicht. :)
Een Brit is immers steviger qua bouw dan een HTK, net zoals een Tinker steviger gebouwd is dan een KWPNer, hoe slank of dik ze ook zijn. :)

Ja uiteraard. :j
Ik vind het dan alleen niet meer leuk als ze dan dik zijn daarbij.

Deze foto's zijn oud. Heb geen recente van Mel eigenlijk. :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:05

Nee maar dat gaat dan ook ten koste van de gezondheid.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik er hier 1 heb lopen die uhm... heel veel kat is om van te houden. :o
Maar die was vorig jaar ong 2kg zwaarder en we zijn blij met stabiliteit en langzaam aan wat gewichtsverlies, zolang ze iig maar niet meer aankomt.
Eten doet ze niet veel, maar ze is aartslui en moeilijk te motiveren om in beweging te komen.
En geloof me, in vergelijking met haar was Mel ontzettend slank. :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:07

Goed bezig! De een is veel makkelijker te motiveren tot bewegen dat de ander idd. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:11

Klopt, soms wel irritant hoor maar ik heb inmiddels wat trucjes gevonden waardoor ze toch wat meer beweging krijgt. :))

Dit is de dame in kwestie trouwens:
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:15

Mijn kat heeft een erg gemengde vacht van lang en kort haar

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:27

LoveUggs schreef:
Wij hebben inmiddels idd de vazen en glazen fotolijstjes uit het raamkozijn gehaald en naar de slaapkamer of kast verplaatst en de plantenbak met overleden moestuintjes leeg gekiept en weg gezet dus de raamkozijnen zijn nu veilig. Dus hoop dat we ze binnenkort met een gerust hart door het hele huis kunnen laten lopen.

Onze katten staan trouwens niet genoteerd als HTK katten maar als Europese korthaar katten en volgens de verzekering dus raskatten :=

De Europees Korthaar wordt vaak gelijk gesteld aan onze huis-tuin-en-keuken-kat. Ze hebben namelijk veel overeenkomsten in karakter en uiterlijk.

Mijn zus heeft een kruising brits langhaar, dat is me echt een beest van een kater
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:55

Ah dat wist ik niet!

Bij ons op stal loopt ook een mooie kater rond, groot, breed, maar ik denk dat die van ons daar niet bij in de buurt gaan komen :+

Een van de twee is wel echt een enorme kluns, vandaag al 3x uit de krabpaal gedonderd en nu net ook echt hard dat ik steeds denk; oliebol, als hij maar niks heeft. Houd zich van schrik even schuil onder de bank maar meneer zit al weer lekker in de krabpaal.. :=

'S ochtends zijn ze trouwens wel mijn grootste vriendjes
Afbeelding

Eten?