LiefsteIwan schreef:Dankjulliewel! Hij zat te denken aan een groene muspapegaai, heeft iemand daar ervaring mee?
Parkiet vindt hij misschien ook wel een goede ja, hij wil de vogel wel tam (proberen te) maken
Lijkt me een goede keuze!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:LiefsteIwan schreef:Hey, sorry ik kom even binnen vallen!Kreeg de tip van een meisje uit een topic wat ik had geopend.
Mijn broertje is op zoek naar een vogel en nu is hij dus op zoek naar een goede vogel fokker/kweker (?)..
Daarnaast wil ik ook graag weten welke vogel jullie zouden aanraden als eerste vogel?!
Heel erg bedankt alvast!!
Ik val allicht in herhaling maar je neemt echt wel best 2 vogels hoor. Ik neem aan dat je broertje naar school gaat en nog hobby's heeft. Dan zit de vogel erg veel alleen en zit die te verpieteren. Als ik zie hoe mijn 2 vogels continu met elkaar bezig zijn, zou ik het niet anders willen.
Om terug te komen op je vraag welke, hangt natuurlijk van je persoonlijke voorkeur af. Grasparkietjes zijn leuk en heb je in diverse mooie kleurtjes maar kunnen fel zijn. Catharinaparkieten zijn een stuk minder luidruchtig maar mss wat "saaier" (al vind ik de mijne ontzettend leuk), valkparkieten zijn wat groter maar ook superleuk.
Ik zou zeggen, lees dit topic eens rustig door. Ahv foto's en verhalen krijg je mss een idee wat je leuk vindt!
Ik weet niet in welke regio je zit. Ik ken wel een kweker van catharina's in Oost-Vlaanderen (B).
Succes!!
Dani199764 schreef:@lukasje: Gelukkig niet, heb papa en mama los laten vliegen en mama heeft gezellig mee gekeken met schoonmaken vanaf mijn arm/schouderze kon gewoon bij de kleintjes, maar vond het allemaal wel prima. Ik vorm een trio met mijn vogels, ze denken dat ik er bij hoor dus mag overal aankomen gelukkig
xReetch schreef:Terug van weggeweest kom ik ook weer binnenvallen
Wat een leuke vogels komen er voorbij zeg! Vooral de verschillen in karakter die langs komen vind ik interessant.
Jack en Jill hebben beide zo'n mooie kleur. En Captain met alle kleuren van de regenboog, heerlijk zo'n eeuwige kleuter.
Sinds mijn laatste post hier heb ik er een valkje bij gekregen. Omdat Tess (de kaketoe) moeite heeft met sociaal gedrag heb ik een herplaatser opgehaald als vriendinnetje voor Lugia.
Lugia (l) en Mew (r) kunnen het goed met elkaar vinden, maar zijn nog geen maatjes. Mew is een vogeltje dat eerst erg moet wennen, ze was in het begin teruggetrokken en voorzichtig. Inmiddels blijkt er behoorlijk wat pit in te zitten. Ze kan heerlijk kattig zijn en durft overal te landen, alles vast te pakken en alles te eten. Nu alleen nog even leren dat een raam geen doorgang is
[ [url=m/VEMY6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo pittig als ze is, zo liefdevol en rustig is Mew ook. Tot groot genoegen van Tess, die Mew nu af en toe aan durft te raken.
[ [url=m/BknDoi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Overigens voer ik als basis aan de valkparkieten Teurlings 228 en aan Tess KonaCorn Papegaai met pepers. Daarnaast de standaard mineralen. Soms wat rijst, groente of fruit als ik dat zelf ook eet. Voor training gebruik ik trosgierst en zonnepitten. Mew krijgt nu wat extra trosgierst, omdat ze iets te licht is.
Lukasje schreef:Nutriberries? Avicakes? Dat ken ik niet. Geef je dat als hoofdvoeding, als snack of ter vervanging van fruit/groenten ?
b0hemian schreef:Blokje: Ik train met een clicker. Bijvoorbeeld het trucje "draaien":
zonnebloempitje (of andere trainingsnack) voor de snavel houden en om de vogel heen draaien, terwijl je tegelijkertijd het commando (bij mij draaien en met mijn vinger een rondje maken) geeft. Bij een heel rondje "klikken" en snack geven. Je kunt dit ook in kleinere stapjes doen (al klikken bij een goede beweging bv). Cap had het binnen twee keer door.
Je kunt het beste beginnen met commando's "op" "af" en "touch" (clickerstick aanraken en volgen), want daar heb je veel aan, ook in dagelijkse omgang.
Cap kan nu: high five beide kanten, draaien beide kanten, touch, op, af, kom, ga, kusje, op de rug liggen, over onder en door iets heen lopen en say yes. Ik vind het een leuke manier om echte aandacht te geven en cappie wordt er erg blij en enthousiast van.