Wat leuk dat je dat doet! Ik ben ooit na de puppy- en gehoorzaamheidstraining begonnen met funtraining, maar onze Frits vindt de attributen eng.. Helaas. Hij went er ook niet aan.
Op de hondenclub doen we behendigheid, gehoorzaamheid (maar daar is ze altijd heel erg afgeleid. Thuis luistert ze perfect..) en sinds kort ook speuren. Ze is heel erg gefocussed op geurtjes, dus vond het een leuke aanvulling.
Ik heb een hondenschool gevonden die ook behendigheid en speuren doet. Maar hij moet eerst slagen voor gehoorzaamheid helaas. Dus nu moet het baasje maar eerst beter worden om dan die cursus te gaan doen.
Mirjam dat hoefde bij de hondenscholen waar ik zat gelukkig niet. Nou hadden wij behendigheid ook prive les. Maar vind dat altijd geld klopperij. Als jij kunt laten zien dat je hond luistert dan is het toch prima.
Ben ik het mee eens hoor. Maar ja is niets anders en hier overal is die stomme voorwaarde er. Maar goed als de cursus leuk is vind ik het niet heel erg. Hij luistert thuis goed genoeg maar op zo'n terrein met 10000 geurtjes gaat er een knop om.
Sam doet thuis de gehoorzaamheid echt heel goed. Alleen op de hondenschool niet Ze gaat dan direct met de neus op de grond op zoek naar snoepjes en koekjes. Zelfbelonend gedrag, want elke keer vind ze wat. Heel frustrerend
Hier dus ook neus de grond in. Maar niet op zoek naar koekjes, maar naar andere honden. Dan is hij echte reu. Koekjes wil hij niet, speeltje niet. Dus aandacht krijgen is rete moeilijk.
Ik geef zelf les in behendigheid, en daar bij is het handig als je hond maar bij je blijft, verder is het geen ramp als je geen gehoorzaamheid hebt gedaan of niet. Bij ons is het terrein ook afgesloten dus weg lopen kunnen ze niet.
Het terrein bij ons is een open park (wel specifiek trainingsveld) dus de basiscursus gehoorzaamheid die ze geven, moet wel afgerond zijn. Geen examen. In het park is de apporteer/speurtraining waar ik voor in wil gaan schrijven. Als Wiebe 1 jaar is geweest, gaan zijn heupen op de foto en daarna gaan we de behendigheid in.
Ik loop zelf met Fanny al 4 jaar behendigheid, maar dan is ze soms kwa luisteren wel een echte koppige Stabij hoor. Als het een beetje moeilijker parcours is dan doet ze gewoon wat ze zelf leuk vind en dan kan ik roepen wat ik wil.
Nou, ik ben compleet verbaasd. Vandaag meegedaan met een honden fotomeeting en meneer was zo belachelijk braaf! Waar hij normaal meteen als je hem losklikt wegschiet de bossen in, bleef hij keuuuuurig zitten en precies doen wat we vroegen. Ongelofelijk.