[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 08:00

savieralover schreef:
oehh das eigenlijk wel een aanbod wat ik niet kan afslaan! zou ik zeker graag een keer gebruik van maken! en je kan het Yorek ook niet kwalijk nemen. Als je zo gaaf bent (en stiekem een klein beetje bokt beroemd bent ) draait de wereld ook om jou :+

Stuur gerust een PB als je een afspraak wilt maken :D

Hannanas schreef:
Heerlijke foto Marlies!
Wat voor rust ervaar je bij yorek nu hij een mede-boef in spe in huis heeft?

De meest tastbare verschillen zitten in het omgaan met wanneer wij weg zijn. Yorek kon op zich tot maximaal vier uur wel alleen zijn, maar hij liet zich altijd wel even horen. Geen paniek, maar leuk vond hij het duidelijk niet. Nu met Lyra erbij zijn ze al twee keer iets meer dan 2 uur samen alleen thuis geweest (en dan ook in de eerder zo door Yorek gehate bench!) en zijn ze gewoon compleet stil geweest *\o/* .

En ik ben de afgelopen maand 2x een (lang) weekend weggeweest voor opleidingen. Dan is Maurice wel thuis met ze, maar eerder raakte Yorek er toch wel door van slag wanneer ik niet thuis ben. Vaak roepen om mij. En wanneer ik dan weer thuis kwam (zeker als ik langer dan een dag weg was) was hij de komende uren echt zwaan-kleef-aan. Nu was hij de drie dagen dat ik weg was gewoon rustig, geen geroep. En toen ik thuis kwam was hij heel blij dat ik er weer was met veel knuffels en kusjes. En na 15min gingen hij gewoon weer lekker zijn eigen ding doen met Lyra haha.

Ook in algemene omgang merk je dat hij mentaal gewoon veel meer rust heeft. Hij jat onze spullen bijna niet meer (gaat nu gewoon Lyra uitdagen om te spelen). Overall gewoon veel meer rust in zijn koppie.

Hilli schreef:
Waar zitten jullie eigenlijk, gezien het feit dat de bank al een soort van vol is? :')

Haha, we hebben gelukkig ook nog een 2-zits bank haha! Meestal liggen ze allebei languit op 1.

fannetje

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:08

Fijn dat het zo goed gaat Marlies, wat dat betreft hebben jullie met Lyra een schot in de roos.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:23

fannetje schreef:
Fijn dat het zo goed gaat Marlies, wat dat betreft hebben jullie met Lyra een schot in de roos.

Ja, zo voelt het ook echt! Het had eigenlijk niet veel mooier dan dit kunnen uitpakken!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 15:38

Mijn telefoon staat echt vol met "OMG kijk ze schattig samen slapen!" foto's :+ <3
Ze zoeken elkaar constant op! Zo lief!
Afbeelding

Afbeelding

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:46

aaawwww <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:08

Match made in heaven <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:07

Ik moet echt goed kijken wie wie is :')
Als ik het goed heb is yorek wat bruiner op zijn kop toch?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 08:21

gerlindie schreef:
Ik moet echt goed kijken wie wie is :')
Als ik het goed heb is yorek wat bruiner op zijn kop toch?

Haha, dat is in het echt niet echt een probleem, die twee uit elkaar houden :+ :D . Zeg maar, dat kleine ding wat niet stopt met bewegen (tot het slaapt) en 2x zo klein is, is Lyra :')

Yorek is inderdaad wat bruiner/cremer! Lyra is wat meer grijs.

Zo groot als Yorek gaat Lyra nooit worden, maar ze groeit wel heel hard!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:51

Wat fijn dat dit zo goed uitpakt voor Yorek en voor jullie! :j
Ik kan me voorstellen dat dit jou ook net iets meer vrijheid geeft.

En wat zijn ze knap met z’n tweetjes! <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 18:01

Ja, ik voel me nu toch een stuk minder schuldig als ik even de deur uit ben!
En het grote voordeel van het feit dat Lyra al wat ouder is i.p.v. echt een pup van 8 weken toen ze hier kwam is dat we het ook allemaal wat sneller kunnen opbouwen! Bij haar vorige verzorger was ze al gewend een uurtje alleen te zijn en inmiddels kan ze hier 2 tot 2,5 uur ook goed alleen samen (samen met Yorek dan natuurlijk).

Heb ze ook van de week voor het eerst samen even alleen thuis gehad in de kennel toen ik een half uurtje les ging geven hier op het terrein (dan kan ik ze horen als het toch niet goed was gegaan). Dat ging ook super! Heel erg fijn! En nu de tuin omheind is laat ik ze soms ook even in de tuin wanneer ik snel naar stal ben voor kleine klusjes. Langere tijd zou ik niet durven, daarvoor zijn er nog teveel puntjes aan deze omheining dat ze er wel uit zouden kunnen als ze écht écht zouden willen. Maar goed, dan kunnen ze dus goed in de benches binnen!

Naast het schattige slapen wat ze samen doen, zijn ze ook samen bezig om vakkundig alle knuffeltjes en speeltjes die al volledig intact waren sinds Yorek's puppytijd een voor een te ontmantelen :') . Nou ja ach, je kan nog maar weer eens wat nieuws moeten kopen haha! En ze hebben in elk geval veel plezier.

Afbeelding

Lyra is ook heel goed in de piranha look :j
Afbeelding

RIP Sully... :(:)

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:33

Die 2e foto, lekker fel ding.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:06

Heerlijke roedel zo te zien! Super dat het zo goed gaat samen! *\o/* *\o/* *\o/*

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 14:34

Jup. Het is zo'n dag.
:+

Afbeelding

Jup, dat is een uitgegraven plantenbak op de achtergrond. Bye bye moesttuin-border :+ . En dus (de niet hele kleine) plantenpotten omgegooid :+

Afbeelding

Stelletje ongeregeld :')

Ze hebben zo een fotoshoot. Ik houdt mijn hart vast. Chaos monkey's!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:50

Hoe is het gegaan? :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 08:53

Door een verkeersongeluk was Arnhem even praktisch niet bereikbaar en daardoor ging de hele fotoshoot niet door. Ze zijn de rest van de dag vervelend gebleven :')

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:58

Was het topic even uit het oog verloren maar nu express weer opgezocht.
Wat onwijs gaaf dat je er een 2e bij hebt en wat is ze leuk.
Nu ook maar volgend op facebook

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 19:38

Leuk dat je de facebook nu ook volgt! Ik moet nodig weer eens wat "echte" foto's gaan maken, maar met die hitte niet zoveel zin in haha.

Overdag zijn ze nu heeeeerlijk rustig allebei. Tot het wat koeler wordt 's avonds. En dan breken ze de tent af :+

Van 1 blij ei naar twee blij ei :')
Afbeelding

Het is echt zo leuk dat we er nog zo'n blijerd bij hebben! Ze heeft wel overal een mening over :+ Nu heeft Yorek die ook wel. Maar Lyra heeft ook gewoon luidkeels overal commentaar over :D Heerlijk!
Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:08

Hoe is het met je kleffe stel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:48

Ben ik ook benieuwd naar

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 07:37

Ah wat leuk dat jullie er naar vragen!

Ze zijn nog steeds super klef :+ :D Echt zo fijn voor ons en Yorek dat Lyra erbij is gekomen! Constant samen spelen, samen kattenkwaad uithalen, samen slapen.

Lyra hing al eerder tegen haar eerste loopsheid aan en toen zette het toch niet door. Sinds twee dagen hangt ze er weer tegenaan, dus ben benieuwd of het nu doorzet.

Met het warme weer hadden ze het wel zwaar, toen werd er vooral heel erg veel gehangen en geslapen. Gelukkig maakten ze ook allebei wel wat gebruik van de koelmat en Lyra vind spelen met water ook leuk.

Zodra het wat koeler is breken ze samen het huis af :+ . Al die mooie knuffeltjes die Yorek al heel had gehouden vanaf puppytijd zijn nu allemaal stuk voor stuk in rap tempo aan het sneuvelen haha.

Samen een konijntje "stalken" die de tuin was ingelopen
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:58

Ze blijven zo gaaf! :D <3

Ik heb er vast overheen gelezen, maar zou je in de toekomst ook eens een nestje met Lyra willen?

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:07

Wat een waanzinnig knappe hondjes zijn het! Ik vraag me eigenlijk ook af of Lyra een nestje gaat krijgen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 13:27

Ja mooi zijn ze he <3

Misschien nog eens een nestje met Lyra laten we zeker open als optie!

Dan moet ze natuurlijk wel goed door alle gezondheidstesten komen, moet ik een goede match voor haar vinden en zou ik eerst een wachtlijst willen hebben met serieus geïnteresseerden voor we daadwerkelijk die stap zouden maken. Ze is natuurlijk nog maar (bijna) 10 maandjes, dus we hebben nog even!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:51

8-) :brr:
MarliesR schreef:
Ja mooi zijn ze he <3

Misschien nog eens een nestje met Lyra laten we zeker open als optie!

Dan moet ze natuurlijk wel goed door alle gezondheidstesten komen, moet ik een goede match voor haar vinden en zou ik eerst een wachtlijst willen hebben met serieus geïnteresseerden voor we daadwerkelijk die stap zouden maken. Ze is natuurlijk nog maar (bijna) 10 maandjes, dus we hebben nog even!

Hoi dit heeft weinig met je topic te maken maar gezien jij veel mensen kent met zulke honden

Lees ajb even deze zwerft al anderhalve maand ken je hem ? Of weet je van n vermissing?

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5645885261

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 07:24

Gelukkig is die arme hond inmiddels gevangen en bij een opvang!

-

Ik was door mijn poepzakjes heen dus maar even nieuwe besteld met een andere bestelling mee. Wilde wel graag ecologisch verantwoorde zakjes zónder plastic. Die hadden ze gelukkig, verder niet heel nauwkeurig gekeken. Normaal heb ik van die kleine rolletjes die je makkelijk in een jaszak kan stoppen. Nou, dat gaat deze keer niet lukken :')

Afbeelding

Staat ook op de verpakking dat ze "bear sized" zijn. Nou ja, voor de "berenbroertjes" wel toepasselijk whaha :D

Ook voor het eerst in twee jaar nieuwe hondenspeeltjes gekocht. Yorek maakte nooit wat stuk en vind vooral dingen als dozen slopen erg leuk. Met Lyra erbij sneuvelt er nu toch regelmatig wat haha. En die speelt er ook daadwerkelijk mee! Leuke is dat Yorek daardoor ook meer speelt. Ben benieuwd hoe lang het leeft :+