Hè bah... Sienna had vandaag ineens óntzettende diarree. Ze zat helemaal onder. Gatverdamme. Haar helemaal weer even schoongemaakt voor ze weer bij haar kittens kon en toen meteen contact gehad met de dierenarts.
We hebben (met veel pijn en moeite ) haar een pilletje gegeven tegen de diarree en ook wat kip met rijst (al heeft ze daar maar een paar hapjes van gehad). Ook meteen ontwormingspilletjes gegeven aan de katten. Hoewel... Aan Sienna en aan Berlioz (Heilige Birmaan kater), want Bayonne (andere Heilige Birmaan kater) is echt onhandelbaar wat betreft pilletjes.. Hij laat echt alles toe en is de liefste van allemaal, tot het iets medisch betreft. Dus we moeten nog even een oplossing zoeken.. Hij wilt het ook niet hebben in voer. Ikzelf ben best ervaren in het geven van pilletjes, maar hij flipt echt. Mijn moeder hield hem vast maar hij is zo ontzettend sterk.. Op een gegeven moment zat zijn nagel serieus zo diep in mijn vinger dat hij vast zat en we hem er amper uit kregen.. Auw.
Desty
Geplaatst: 20-11-16 00:44
Handige tip: doe een theedoek op zijn nek heen als een slabbertje en pak tegelijkertijd zijn nekvel. Zowel zijn achter- als voorpoten belanden in de theedoek en niet in je hand, werkt echt super goed
Ja dat is inderdaad ook een handige manier, alleen maakt hij zich zo onwijs druk.. En hij heeft het aan zijn hartje (mag ook niet meer onder narcose) dus we vinden het een beetje eng als hij zo gek gaat doen. Al zou hij het misschien makkelijk aankunnen. Naja. Anders laten we het de DA doen. Die heeft er nog meer ervaring mee. Al had die het er vorige keer ook moeilijk mee haha. Lastig beest.
Sienna heeft sinds 2 uur vanmiddag geen diarree meer gehad dus hopelijk blijft dat zo. We zullen het gauw genoeg merken.
De kittens gingen net weer even op stap Ze vinden het nog erg spannend en gaan nog niet zo vaak. Maar Sienna lag voor de doos dus Alessia (tabby) zag haar kans en gebruikte Sienna als hulpmiddel om mooi de doos uit te 'glijden'. Daarna werd Alessio jaloers en klom er zelf uit. En toen gingen ze samen aan de wandel haha.
Later klom Alessio er nog een keer uit en maakte nog een klein rondje waarna hij zelf weer terug klom. Sienna vind het nog maar wat vreemd en gaat ze steeds likken als ze ergens rondlopen.
Ik heb een filmpje van Alessio maar YouTube zegt steeds dat er een fout is met het voorbereiden van de video dus ik probeer dat morgen opnieuw.
Mijn vroegere kat was ook onmogelijk met pilletjes dus ik vermaalde die krengen tot poeder en prakte het door haar vlees. Dan at ze het wel op. Vlees kon ze niet weerstaan.