Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:01

Jorinda schreef:
Sannert schreef:
Hema was ik ook na aan het kijken. Maar moet je bij hema bij ieder consult 45 euro zelf betalen hoorde ik ?

Bij iedere declaratie. Je kan tot 6-8 (weet het zo niet uit mijn hoofd) rekeningen/consulten enz per declaratie indienen, dus als je de rekeningen opspaart, dan is het goed te doen. Je moet niet na ieder consult willen declareren inderdaad.

Ja klopt. Ik las het. Dat klinkt al anders idd. Stond ook als tip erbij.
Ik denk dat ik nog even afwacht of het de moeite waard is. Als hij alleen voor jaarlijkse controle hoeft dan is het duur. Als hij vaste klant wordt dan is het wel goedkoper.

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:38

Maar als hij al vanalles heeft, kun je vast niet meer 'goedkoop' instappen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:49

Fabster schreef:
Maar als hij al vanalles heeft, kun je vast niet meer 'goedkoop' instappen.

Bedoel meer als het een brokkenpiloot is ofzo. Hond van nicht is al een aantal keer bij de da geweest omdat hij alles wat los en vast zit opeet. Die zijn blij met de verzekering.
Ik vermoed toch dat Balou een parasiet heeft. Hij blijft flink aan de diarree. Ik hoop dat ze snel bellen. Net oo het nippertje hem naar buiten kunnen roepen. Anders had ik flink wat te poetsen gehad nog op de houten vloer.:=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:57

Maar willen ze dat dan ook niet weten? Verzekeringen zijn niet happig op uitbetalen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:58

Fabster schreef:
Maar willen ze dat dan ook niet weten? Verzekeringen zijn niet happig op uitbetalen.

Hoe bedoel je ?
Bij bijv hema hoef je alleen geboortedatum en gewichr volwassen hond op te geven. Verder vragen ze niks.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:24

O, dat valt dan mee. Maar ben je dan vanaf dag 1 verzekerd en kun je declareren? Of kan dat pas (voor de normale premie) na (bijv) een half jaar?

Edit; je hoort al dat ik die verzekeringen niet erg vertrouw... :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:35

Fabster schreef:
O, dat valt dan mee. Maar ben je dan vanaf dag 1 verzekerd en kun je declareren? Of kan dat pas (voor de normale premie) na (bijv) een half jaar?

Edit; je hoort al dat ik die verzekeringen niet erg vertrouw... :+

Er stond na de eerste maand. Maar voor bepaalde zaken al meteen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:48

Maar voordat zo'n verzekering in gaat, moet je hond eerst gezond verklaard worden door een dierenarts neem ik aan?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:08

Cayenne schreef:
Maar voordat zo'n verzekering in gaat, moet je hond eerst gezond verklaard worden door een dierenarts neem ik aan?

Ik kan er niks over vinden. Misschien weet jorinda meer hoe en wat.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:13

Bij hema kan je zo afsluiten via internet. Als je de basisverzekering hebt betaal je per da bezoek 15% zelf. De rest vergoed de verzekering.
Ik zie niks over gezondheidsverklaring staan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:18

Igor is niet verzekerd voor alles waarvoor hij voor het ingaan van de verzekering al bij de dierenarts is geweest. Hij heeft geen test controle gehad door een verzekeringsarts, maar bij de declaratie moet ik wel zijn dossier (of groene kaart noemen ze dat) meesturen. Verzekering gaat inderdaad in na de eerste maand. Dus als je 1 augustus aanmeldt, dan is hij per 1 september verzekerd zeg maar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:47

Wij willen Fajah wel laten verzekeren. Of tenminste, mijn man wil dat graag en het lijkt mij ook wel handig.
Nog even oriënteren waar we dat het beste kunnen laten doen.

Aankomende vrijdag mag ze voor APK naar de dierenarts. Ik ben benieuwd hoe ze zich daar gaat gedragen :=
Mevrouw is net in bad geweest :D Was ook wel nodig :x
Nee, echt handig, zo'n witte hond :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:52

Ze is wel mooi wit :D
Als wij achterom uit gaan staan we meteen in het bos. We wonen hier al een jaar, en ik was er nog nooit heen gelopen. :o
Vandaag dus maar eens een klein rondje door het bos gelopen met hond en kinderen. Heerlijk. Dat ik dat niet eerder gedaan heb. :D
Balou gaat nog steeds super ! Hij is echt zoo lief. Ben echt heel blij met hem. Heb vandaag geinformeerd voor de hondencursus en in september start weer een dus die gaan we meedoen :) hij leert heel snel en luistert nu al heel goed. (Als hij achter in de tuin is en ik fluit of roep zijn naam dan komt ie meteen aangerend) maar een cursus is toch wel fijn. Ook het contact met andere honden want hij blaft wel op andere honden. Geen idee wat hij zou doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:09

Hier gaat ZhuZhu wat praatjes krijgen. Het snelle luisteren wordt wat minder snel en de grenzen worden opgezocht. Ze gaat zich duidelijk thuis voelen :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:39

Haha fijn fabster :+

Hoe is het met de honden hier ?
Ik heb net de uitslag binnen van het onderzoek en balou heeft giardia. Had ik al verwacht. Straks even medicatie ophalen.
Ik las dat ze daar ook van kunnen afvallen, dus hopelijk gaat hij nu weer aankomen als hij ervan af is.
Verder doet hij het nog altijd heel goed. Alleen speelgoed en knuffels van de kinderen zijn verleidelijk. :D
Leert ze wel opruimen }:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:53

Fabster schreef:
Nou dat is ook zo. Renske toch? Voir vakantie is dat wel handig. Vorig jaar op Ameland hadden we spul mee in de koelbox, maar verder dan 2 dagen kom je niet. Dan hoeven de honden het ook niet meer. Gelukkig kon ik daar wel Smuldier in de supermarkt kopen. Maar ik geb met vakantie ook wel eens gehad dat ik gewoon mensenvlees in de super moest kopen (Frankrijk), bij gebrek aan beter. Dat is wel een dure hobby :D . Het enige wat ze daar hadden, was blikvoer. Nou, blijkbaar vult dat echt niet, want mijn hond die is overleden, werd helemasl gek van de honger. Jatte binna de broodjes uit je handen. Nou was ze altijd wel op het eten, maar zo gek maakte ze het niet. Echt vlees gekocht en die grappen waren over.

Over 3 wkn gaan we naar Denemarken. Kan wel even Renskes inslaan. Waar bestel je dat op internet?

Ik dacht dat alleen draken mensenvlees eten????? :D :+ (flauwe mop...)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:43

:D , maar sommige honden ook.

Hier gaat t wel goed met de hondjes. ZhuZhu is wel erg van t ergens achteraan rennen. Vandaag naar t bos geweest met vriendin en haar 2 honden en 2 van mij. Komen een border collie tegen en 1 vn de honden van vriendin rent erheen om te spelen. Border vond het, denknik, toen nog wel lollig. Maar toen ging de rest van de clan zich er ook mee bemoeien en 4 honden achter zich aan vond de border aanzienlijk minder leuk. Dus de boel terug geroepen, maar ZhuZhu's oren gaan dan wel dicht. Als er even een pauze is, kan ik weer iets roepen, anders heeft t weinig nut. Dus dat is goed om te weten. Het rennen moet ik vóór zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:19

Sannert, wat vervelend van de giardia. Maar volgens mij is het wel goed te behandelen?
Je moet wel heel goed je huis ontsmetten geloof ik, en het is ook besmettelijk voor andere honden.
Een vriendin van mij heeft een hond die ook giardia heeft gehad, maar bij haar hond komt het nog weleens sluimerend terug. Heel vervelend.

Fajah is vandaag voor haar APK bij de dierenarts geweest! Hele fijne vrouw, want ze nam echt de tijd voor haar (het consult duurde bijna 3 kwartier :') ). Fajah heeft haar prikjes gehad (moet over 4 a 6 weken nog een keer) en hart, oren, ogen etc zijn spik en span in orde. Wel heeft ze wat tandplak, dus we mogen gaan poetsen :Y)
En ze is wat aan de zware kant (29 kilo) :7
Mevrouw heeft zich super gedragen. Een snuitje was niet eens nodig terwijl de vorige eigenaar vertelde dat ze er meestal wel een groot drama van maakt.
Ze vond het wel spannend, maar nam uiteindelijk zelfs een snoepje van de dierenarts aan. Tijdens de prikken heeft ze ook geen kik gegeven <3
Maar het liefst kruipt ze wel in je. Staart tussen de pootjes en trillen :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:44

Vervelend van de giardia! Igor is er na 2x Panacur vanaf gekomen.

Bij ons bij de dierenarts in Igor's dossier staat trouwens een memo dat hij uit Griekenland komt. Voor als hij eens onverklaarbare / vage klachten heeft, wat best eens Leishmania of andere Middellandse-Zee-ziektes zou kunnen zijn. Misschien een tip voor jullie hondjes die uit gebieden komen waar de zandvlieg erg actief is. :) Dacht er ineens aan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:02

Wel slim inderdaad. Ik vraag me af welke enge ziektes uit Rusland komen. Kon er niks over vinden

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:33

Kya heeft ook giardia gehad. Was er ook vrij snel van af. Was verder als ik me goed herinner ook niet vermagerd of zo

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:14

Diarree/spuitpoep is toch één van de belangrijkste symptomen bij giardia?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:14

Ja, goed te behandelen idd. :) ben al begonnen met de kuur.

Fijn cayenne, ze is goed terecht gekomeb bij jullie ! Fijn !

Slim jorinde ! Ik had idd wel al gemeld dat hij uit spanje komt.

Afbeelding
Volgens mij mag ik niet stoppen met kriebelen :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:13

Zo schattig <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:17

Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb een Spanjaard van 16 maanden oud. Ze komt uit een asiel uit segovia en is via een stichting hier in NL gekomen.
Volgens haar paspoort is ze een Mastin Espagnol (kruising), wij zelf denken dat er wat witte herder en golden retriever door heen zit.

Onze knappe Tara <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding