[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:07

chipie17 schreef:
Hij denkt dat hij ons drijft, zo beter omschreven :+

Ik denk zelfs dat niet eens, de hond drijft jullie als hij de richting en de snelheid van het paard bepaald (liefst gehoorzamend aan stem- of fluitcommando´s van zijn handler).
Ik vermoed dat hij gewoon braaf achter jullie aan loopt. Dat doet mijn bordercollie óók en dat heb ik haar nauweijks hoeven aan te leren, dat vind ze een prettige plek om zich te bevinden als we onderweg zijn.
Deze zelfde hond is getraind om schapen te drijven; dan gedraagt ze zich héél anders.
Ik weet het, off topic en voor mensen die zich niet met drijfwerk bezig houden komt het vermoedelijk over als haarkloverij, maar ik wilde het graag even aanstippen (excuses, stokpaardje! ;) )

Ontopic, prachtige honden in dit topic!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:38

Alweer een half jaar oud :oo

Roek is nou 59cm op de schoft al is haar kont hoger :')
Nog steeds heel blij met haar. Ze doet het super. Enig minpuntje is dat ze een verschrikkelijke sloper is :=

En waar ik dacht dat ze vooral maatjes met Ravi zou worden zodat hij Nova wat meer met rust zou laten, Ravi speelt graag met veel lichamelijk contact en eigenlijk is Nova daar niet zo van, blijkt ze nu ze ouder is en Nova haar bestaan ook eindelijk erkend heeft, juist ook heel goed met Nova te kunnen. Ze kan heel goed schakelen tussen Ravi's 'close contact' manier van spelen en Nova's tikkertje/elkaar opjagen manier. En Nova vind het hartstikke leuk om een maatje te hebben die ook op haar manier wil spelen :))

Afbeelding
Afbeelding

chipie17

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:28

Fijn dat ze zo goed met de andere honden gaat! En dat slopen doet Athos ook wel, maar volgens mij niet meer dan onze oude hond als pup deed..? Wel mooi, hij heeft voor elkaar wat mij in tien jaar niet lukte, manlief ruimt zijn schoenen op *\o/* _O-

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:33

Indy en Athos kunnen het ook goed samen vinden en spelen wat af Afbeelding
:+

Afbeelding

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:58

Afbeelding
Hoe gaat het met Roek en Eliwood?
Wbt het slopen, daar kom ik wel wat op terug. Sinds hij groter is en bij meer dingen kan %) we noemen hem ook wel 'de shredder' -O- het is altijd twee keer kijken wat hij gevonden heeft, want het is zo versnipperd dat je het niet meer herkent _O-

Verder is hij wel hartstikke lief hoor <3
Afbeelding
[/img]

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:29

:P
Als Roek niet aan het slapen of spelen met de anderen is dan ligt ze ergens op te kauwen. Gelukkig meestal op iets wat magmaar er is ook al genoeg gesneuveld wat niet de bedoeling was. De tuin ligt bezaaid met takken, stukken hout en andere rotzooi waarvan ik van de helft echt geen idee heb waar ze het weg heeft :=

Hoe groot is Athos nu? Roek heeft net weer een groeispurt gehad. Ze is nu 62cm en dus binnen de standaard *\o/*

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:58

Papa is ook prima kauwmateriaal :P
Afbeelding

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:45

Dan is ze mooi bijgetrokken, Athos blijft voorlopig steken op 65 cm.
Ja, onze tuin behoeft ook wel wat onderhoud, haha. En dat terwijl er een halve koe aan botten in de deel ligt, maar onze schoenen zijn toch smakelijker >;)

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:45

Whahaha, geweldige foto!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:50

Roek bleef steeds op 59cm steken en opeens schiet ze weer de lucht in. Dus zal me niks verbazen als Athos ook opeens weer gaat groeien. Al is 65cm ook prima, niet groot maar wel binnen de standaard voor reuen

Mijn plan was toch om de tuin van het voorjaar aan te gaan pakken dus mogen ze er nu wel een bende van maken :Y)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 15:51

Door omstandigheden heel weinig online geweest. Of dat binnenkort gaat veranderen durf ik niet te zeggen. Ik ga eens kijken of ik wat recente foto's van de telefoon kan plukken...

Enfin, Eli is groot geworden.
Vandaag zijn de pups 8 maanden.
Een maand terug hebben we hem gemeten op 67 cm en 30 kg. Morgen naar DA ivm verblijf in buitenland (entingen) dus dan zullen we weer meten en wegen. Geen idee hoeveel hij gegroeid is. Hij is enorm... tot ie zich als een vosje oprolt want dan blijft er door die lange stelten van hem niks van over, haha.

Eliwood heeft tijdens het wisselen kort een sloopperiode gehad, maar niet meer dan mama destijds. Hij pakt vrijwel altijd iets waar ie op mag kauwen, al gaat ie wel door een hoop heen, ook extra sterk kauwspeelgoed. Veel kauwbehoefte.
Wat ie wel moeilijk bleek te vinden is het hebben van een rem. Hij kan te enthousiast worden en dan slaat ie behoorlijk met zijn voorpoten. Een keer heeft ie mij een bloedneus geslagen, en mijn man onlangs een bloedlip. Daar heeft Eli gelukkig wel van geleerd, want hij is een stuk voorzichtiger geworden. Eerst alleen bij mij, omdat mijn man dat wilde niet zo erg vond (tot ook hij in zijn gezicht werd geslagen...)
Met mama kan ie ook nogal ruw spelen en daarin merk je echt dat ie anders is dan een Groenendaeler. Veel met de tanden (en hard) en ook heel veel met de poten. Hoe vaak ik mama al een koprol heb zien maken is niet meer te tellen. Heb ik ook wel een filmpje van. Kijken of ik die kan uploaden.
Hij pakt ook graag je armen beet met zijn bek of poten. Of je mouw.
Echt slopen valt naar omstandigheden mee, al gaat er behoorlijk wat kauwspul en speelgoed doorheen. En takjes en stokjes zijn geweldig, dus dat moet ik goed in de gaten houden ook.

Kwam onlangs een video tegen op de site van de BBC waarbij ik echt verbaasd was hoe sterk deze wolven op Eli lijken. Hoewel de oortjes iets kleiner zijn is de vacht (Eli is wel wat donkerder) en kop exact Eliwood.
Mijn man was sceptisch tot ie het filmpje daadwerkelijk zag. Hij schrok er gewoon van. De hele uitdrukking, kop, mimiek - echt net Eli. Link...
En ik maar denken dat ie qua type vooral een mooie herder met aparte kleur is... maar ja, zoveel verschillende type wolven, he?

Foto's moet ik kijken of ik ze mobiel kan uploaden. Misschien komt dat er dit weekend van als er interesse is. Ik ben momenteel door omstandigheden echt bijna niet online. :o :o (En heb deze post opgespaard van de afgelopen paar maanden... schaam... schaam...)

Erg leuk dat er hier nog af en toe updates volgen! Van Shredder, eh Athos en Roek. *\o/*

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:18

Ik ben zooo benieuwd naar Eli :D Hij was qua uiterlijk mijn favoriet :P

Ook een langpootmug net als Roek. Roek is net zo groot als mijn duitse herder nu maar als ze zich opkrullen lijkt mijn herder wel 2x zo groot.
Het ruige spelen en meppen met de poten komt echt van papa _O-

Qua kop vind ik de pups sowieso al heel geslaagd. De combinatie van Ravi's dikke kop met Inara's lang neus en weinig stop is echt heel mooi uitgevallen

Roek nu
Afbeelding
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:33

Even snel weer opgemeten en gewogen nog steeds 62cm en 19,5kg

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 16:39

<3 Knappe Roekje! Precies wat ik dacht: die gaat op mama lijken. :D (Qua kop sowieso, qua karakter was ook mijn verwachting...)
Eli is heel duidelijk een mix van beide: ruige, blije ei manier van papa, intellect en will to please van mama. Ziet alles en wil alles zien. Niets ontgaat hem. Muizenvanger eerste klas, maar doodmaken doet ie dan weer niet. Veel te leuk om te spelen met mollen en muizen enz. :+ (Al weet ik niet wat ie doet als ik er niet bij ben...)
Kan nu ong. 4 uur alleen zijn, al is hij wel gevoelig wat alleen zijn. Hij is nog jong, dus daar groeit hij misschien nog overheen. Mama had op die leeftijd ook veel meer moeite met alleen zijn.
Blaffen doet ie alleen als er een vreemde de voor of achtertuin inloopt (of dat nu een kat of een mens is, beide worden flink gewaarschuwd...) Als hij blaft komt er een enorm geluid uit, dat echt heel intimiderend klinkt. Verder piept, joelt en huilt hij alleen. Als ik een wolvengeluid doe, doet hij meteen mee en is daarin ook te sturen. Best komisch.

Heeft extreem scherpe zintuigen en reageert heel instinctief. Wel erg lief verder en heel sociaal.
En wat een verschil qua gewicht en formaat! Dat terwijl je de ribben bij Eli ook gewoon heel goed kunt voelen, dus die is zeker niet dik.

Vogeltjes kijken is een van zijn hobby's. Wat veel eigenschappen betreft is ie sowieso net een kat. :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:55

Het is dat ik zeker weet dat Ravi toch echt haar vader is := :D
Al heel ze ook wel wat trekjes van papa, dat ruige spelen vind ze ook fantastisch maar ze kan ook heel goed switchen en met Nova op zijn herders spelen.

Het is wel een heel onzeker meisje. Vanmorgen stond de kleindochter van mijn buren bij het hek, Nova en Ravi stonden kwispelend bij haar maar Roek komt echt niet in de buurt hoor die was van op een afstandje aan het joelen, haren recht overeind :')

Roek is ook gek op vogels. Haar jachtinstinct is flink wat groter dan die van Ravi maar tot nu toe luistert ze prima als ik nee zeg.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:18

Ah, Eli gaat ook goed dus! Ben benieuwd naar foto's :-)
Wat voor kauwmateriaal hebben jullie? Op botten na hebben we ook canvas hondenknuffels, maar die gaan niet lang mee. Touwenknopen vindt hij niet heel boeiend...als we erbij zijn pakt hij nu wel alleen speelgoed van hemzelf, maar als we er niet bij zijn }:)
Athos is ook 30 kg ondanks dat je zijn ribben kunt voelen :wow:

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:26

Wij hebben een weekendje Duitsland gedaan:Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ik herken veel dingen van de karakters van Eli en Roek. Athis vreet alleen de muizen ook op _O-
Wolvengehuil vindt hij ook prachtig en hij komt er altijd voor terug. In Duitsland liepen we twee herten tegen het lijf terwijl hij los liep, waarvan er een rakelings langs hem heen ging, maar ik kon hem zo snel weer bij me krijgen <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:27

Wij hebben echt als kauwspeelgoed een flostouw, maar daar gaat ie snel doorheen steeds, we hebben een kunststof bot bedoeld om de tanden schoon te houden waar ie regelmatig op kauwt (is hard, maar geeft ook mee) en een stel knuffels die behoorlijk wat kunnen hebben en ik af en toe repareer als hij er een gat in kauwt. Daarnaast heeft hij een extra sterke Wubba van Kong, al zaten daar al vrij snel geen slierten meer aan want die werden er vakkundig afgehaald. Dat zijn de dingen, afgezien van eetbaar kauwspul, waar hij echt gericht op kauwt. De rest is meer speels kauwen. Zijn favoriet, het luipaardje dat hij al had toen ie werd geboren, heeft hij nog steeds.
Wij houden hem nog in een ren als we langer weggaan en hij kan niet mee, ook 's nachts, juist omdat hij nog zo'n kauwbehoefte heeft.

Eli heeft inderdaad ook behoorlijk jachtdrift, maar is direct terug te roepen.
Mooi pak sneeuw daar! Maar een nog veel mooiere hond. Wat is hij knap, zeg. En ik kan er nog steeds niet over uit hoe mooi zijn kop is. <3
Hij ziet er super uit.

Qua uiterlijk vind ik Eli duidelijk wat grover dan bijv. Athos. Hij heeft echt een grovere kop.
Verder ben ik echt heel erg tevreden over het resultaat. Vind het een geslaagde combinatie en ook qua karakter vind ik het een geslaagde mix.

Eli is nu ruim 31 kg en gemeten op 70 wat ik niet geloof dus binnenkort maar nameten want :wow:
De dierenarts heeft wel een stuk of vijf keer gezegd hoe onwijs knap ze Eliwood vond en ze wilde hem zo meenemen. :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:44

Wat zijn ze mooi <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:28

Wat is Eli gaaf! qua bouw lijkt hij veel op Roek alleen zie ik veel meer Ravi in zijn kop en dat kleurtje <3
en al net zo groot als papa :=

Athos heeft inderdaad echt de mooiste kop van het nest <3

Wat kauwmateriaal betreft.. Roek haar favoriet zijn afwasborstels :+
Verder liggen er nog een paar stukken van zo'n zwarte kong. Echt hondenspeelgoed koop ik niet vaak want het is toch zo stuk.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:08

Ik ben benieuwd naar het trio samen in het echt! Gauw eens afspreken?
Ik zie in Eli ook meer Roek terug, maar misschien vertekend de foto. Hij is ook gaaf geworden! En je hebt op die ene foto ook mooi de kleur te pakken, hoewel Athos niet zo licht is als Eli, is hij lichter dan steeds op de foto's naar voren komt. Ik zal eens kijken naar de kong en afwasborstels, haha, ook een goeie :=

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 10:07

Eli heeft idd meer weg van zijn papa dan Athos en Roek. Dikkopje. :D
Ik ga eens kijken hoe maart is, dan stuur ik jullie een berichtje. :j Het weer heeft helaas ook niet zo meegezeten. Mama is eindelijk niet meer zo chagrijnig iig.
Haha, afwasborstels. Dat vraagt om een foto. Al loopt Eli ook graag met een plastic borstel rond (oude stoffer van stoffer en blik). Daar kauwt hij ook graag op.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:01

Hier was ze ermee in slaap gevallen :P Vegertjes vind ze ook leuk
Afbeelding

Dat zwart ding bij Nova is een stuk kong. Paar jaar geleden gekocht. Nova is ook een sloper dus ze had hem vrij snel in 3 stukken maar die stukken houden het toch wel heel lang vol

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:13

Leuk om weer eens wat foto's van ze langs te zien komen!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:23

Afbeelding

Viespeukjes :') die twee hebben elkaar echt gevonden