[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:58

Uiteraard krijgen ze niet overal iets lekkers voor. Een simpele zit word echt niet meer beloond maar bij mij komen beloon ik áltijd ook als ik niet geroepen
heb

klopt :j [BB] [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Aelin
Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:03

Hebben jullie dan in elke jas koekies?

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:07

Ja brokjes. En al mijn jaszakken stinken, net als mijn vestzakken, broekzakken etc.
Ook mijn wasmachine zit steeds vol :+

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:28

http://m.zooplus.nl/shop/honden/halsban ... tas/154833
Ik heb hier snoepjes in en die hangt altijd bij de haakjes waar de riemen hangen dus pak ik altijd mee.
Idd omdat ik het zat was dat overal snoepjes inzaten
En ik kan met beide handen erbij. Liep op cursus er nog wel eens tegenaan dat mn rechterzak leeg was en ik dan met mn rechterhand uit mn linkerzak moest pakken of andersom :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:46

Toevallig maandag zo'n zakje gekocht, is wel heel handig. Want inderdaad, alles gaat stinken naar die beloningsbrokjes.
Had er meteen spijt van dat ik er geen 2 heb gekocht.

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:49

hier ook van die belonings tasjes :j

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:08

Ik heb gewoon van die Ikea plastic zakjes in alle zakken met van die mini koekjes. Daar doet ze alles voor. Ik wissel af met gewone brokjes. En eigenlijk altijd belonen idd. Ook met volgen. Het is wel de bedoeling het bij het volgen af te bouwen tot een paar keer per wandeling. Nu geef ik haast om de 5 meter. En probeer dat uit te breiden. Binnen heb ik trouwens niet altijd beloning erbij maar ik heb een knuffelhond die dat volgens mij ook als beloning ziet.

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:15

Vandaag zijn ze 7 weekjes jong...bijjjjna! :):)
En we hadden al het grote vermoeden dat het goed zou zijn voor onze 6-jarige, maar de afgelopen week is het extra bevestigd :j We hadden een logeetje, een fries stabijtje, in huis voor een week. Onze hond leefde weer compleet op <3 Nu Daisy weg is lijkt hij weer verveeld, hij mist iets...

Hang in there buddy, for just a week <3 Hier alle voorbereidingen al zo'n beetje klaar. Voer, bench, speeltjes hebben we nog, tuigje + halsband gaan we halen als hij mee gaat....aah! zin in! :D

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:18

Jeej nog maar een weekje.
Wanneer ga je precies je pup halen? :D

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:39

x_Anne_x schreef:
Jeej nog maar een weekje.
Wanneer ga je precies je pup halen? :D

Geen idee nog :') Dat gaat morgen duidelijk worden :))

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:46

Afbeelding
Lizzy gister. Moest met mijn vriend wachten terwijl ik bij dokter was :+

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:17

it's so fluffy!!!!! <3 <3

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:24

Hihi jaaaa echt niet best. Nu al onwijs dicht en veeeel

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:44

Oh dat wordt borstelen! En nog wit ook :))

Joe en Kate hebben gister hun enting gehad. Ze zijn bijna 10 weken en wegen 8,3 en 7,5 kilo.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:01

Zozo, knoeperds!

Ja ik mag nu al beginnen te borstelen... tsja wit.. regelmatig zwarte poten door moddergraven maar gelukkig is haar vacht ideaal want word vanzelf weer vrij snel schoon

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:47

Dat zijn inderdaad flinke pups zeg! Kiko woog ook 8,3 kilo op 12 weken.

Net met Kiko een boswandeling gemaakt, echt genieten. Nu ligt ze in de bench te slapen. <3 Na de posts van gisteren in het topic, over de dingen van de puppycursus, ook een andere benadering in huis gepakt. Wij belonen haar duidelijk te weinig. :o Eens kijken of dat ook werkt bij het baldadige draakje. Zeker 1 keer per dag wordt ze echt baldadig en gaat dan ook bijten. En dan probeert ze het ook echt van ons te winnen, de duivel. Dat gedrag moeten we af zien te leren, want we worden er stapelgek van. Meestal is dat dus 's avonds rond 21 uur dat ze dat doet, als ze wakker is van haar "na het avondeten-slaapje". Gaan wandelen maakt niet uit, dan begint ze als we terugkomen van het wandelen.

Aelin
Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:51

Neonlight schreef:
Dat zijn inderdaad flinke pups zeg! Kiko woog ook 8,3 kilo op 12 weken.

Net met Kiko een boswandeling gemaakt, echt genieten. Nu ligt ze in de bench te slapen. <3 Na de posts van gisteren in het topic, over de dingen van de puppycursus, ook een andere benadering in huis gepakt. Wij belonen haar duidelijk te weinig. :o Eens kijken of dat ook werkt bij het baldadige draakje. Zeker 1 keer per dag wordt ze echt baldadig en gaat dan ook bijten. En dan probeert ze het ook echt van ons te winnen, de duivel. Dat gedrag moeten we af zien te leren, want we worden er stapelgek van. Meestal is dat dus 's avonds rond 21 uur dat ze dat doet, als ze wakker is van haar "na het avondeten-slaapje". Gaan wandelen maakt niet uit, dan begint ze als we terugkomen van het wandelen.



ik ben sinds gisteren meer gaan belonen met lekker eten, en het werkt als een trein.

Dat ik daar zelf niet op heb kunnen komen!

Ik wil alles zo graag goed doen dat ik soms door de bomen het bos niet meer ziet.

** hoelang wandelen jullie nu met jullie Pup / hoeveel weken oud is hij?

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:43

Neonlight volgens mij is dat die gekke vijf minuten. Volgens mij heeft iedere hond dat... Hier ook, dan is er niks meer met haar te beginnen. We laten haar dan in de tuin rondjes rennen. Ze springt dan overal op en crosst echt de hele tuin door ook waar ze normaal niet mag komen. Geen idee hoe we dit af kunnen leren hier. En daarna is ze weer poeslief.

Wat betreft wandelen, dat verschilt heel erg. Maar nooit heel lang. We zijn wel eens een uur geweest maar met superveel stops en laten snuffelen etc. Maar heb ook een keer 5 minuten met haar hardgelopen. Ik merk dat wanneer ze buiten is, zoals nu op de camping, dat ze dan minder beweging nodig heeft. Ze zeggen toch voor iedere week oud een minuut erbij? Dus met 15 weken 15 min?
Het ligt er ook aan waar we heen gaan. Als het heel druk is of ze kan met een andere hond spelen dan ga ik minder lang.

Op de camping slaapt ze in de voortent. Gisteren heeft ze van 22 tot 8 geslapen!! En ze gaat hier ook uit zichzelf de bench in. Eens kijken of ze dat straks thuis ook weer doet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:01

Was het maar die gekke 5 minuten van een uur......dit is doorgaans net daarna. :+
We hebben het idee dat ze dan moe is, maar te hyper nog om rustig te worden.

Overigens is ze vandaag superlief. <3 Lijkt dat het belonen zijn vruchten af werpt. Nu nog zien hoe het vanavond is, maar ik heb avonddienst, manlief is de klos. :))

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:32

Dat hebben wij met onze Aus ook, hij word dan erg baldadig. Gaat happen naar je , en als je hem dan wegduwt, word het alleen maar erger want dan krijgt hij zijn zin niet.

Bij ons gaat hij dan de bench in, niet als straf maar zoals je zelf ook zegt, gewoon om rustig te worden. "Hij lijkt dan gewoon over zichzelf heen te lopen,

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:35

Die van ons hebben dat ook, maar die gaan dan elkaar lopen klieren. Opsluiten worden ze ook alleen maar baldadig van. Ik geef ze gewoon iets om op te kauwen, dan zijn ze weer stil.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:43

Wij doen Riley vaak ook in de bench met wat lekkers, kong, kauwstaafje, en daarna valt hij meestal lekker in slaap en daarna is het weer over.

Wachten tot de volgende uitbarsting. }>

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:58

Heeft iemand tips voor hoe je een jonge herder kan laten wennen aan katten en een andere hond?
We hebben geen idee hoe die reageert op katten maar willen m graag kennis laten maken met de hond en kat van m'n moeder (hiervoor hadden we bedacht om allebei naar het strand te gaan en ze daar gewoon lekker te laten spelen zodat ze allebei uit hun eigen'territorium' zijn, zou dit werken?) beide honden zijn erg braaf maar de herder is jong (net 1) en speelt soms nogal lomp zegmaar..
We willen hem ook kat proof maken zodat ze herder ook mee kan naar mijn huis (heb 1 kat, zij laat zich niks vertellen door een hond, is liever lui dan moe en denkt zelf dat ze ook een beetje hond is, dus vanaf haar kant verwacht ik geen problemen, maar we weten echt niet hoe de herder reageert op katten)

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:30

Lizzy zit ook de hele dag alle andere honden achterna en als die er niet zijn, ons.
Maar gelukkig weet zij de woorden FOEI en NEE ook heel goed dus dan kun je haar daar wel goed mee afremmen. En de ene hond is rustiger dan de andere, dus als ze wild is en niet wil stoppen, gaat de drukke hond naar binnen en de rustige bij Lizzy

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:33

DanielleB schreef:
Lizzy zit ook de hele dag alle andere honden achterna en als die er niet zijn, ons.
Maar gelukkig weet zij de woorden FOEI en NEE ook heel goed dus dan kun je haar daar wel goed mee afremmen. En de ene hond is rustiger dan de andere, dus als ze wild is en niet wil stoppen, gaat de drukke hond naar binnen en de rustige bij Lizzy


Mijn eigen hond luistert super, herder luistert wanneer ie zelf wilt :P maar NEE en FOEI werken wel altijd