Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:50

Bakje is wel prettiger voor de dieren , is even vaker schoonmaken.

Dat huisje <3 , hoe leuk!

Morgen :)) , missie lach je dood en dan mijn nieuwe bak halen hoop ik .. Inrichting zal wel wennen zijn , even wat stenen koken uit de tuin oa :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:51

Ik heb het aquarium weer wat aangepast maar ben nog niet tevreden hah
Afbeelding
Afbeelding

En sinds vandaag is de bewoonster er ook :D
Sammie <3

Ze is nog een beetje bang, zit nu lekker in een holletje maar ik weet zeker dat het goed gaat komen :)

Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:56

Wat leuk, een rusje :) Komt ie nog bij een fokker vandaan?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:57

Nee geen fokker, een kleinschalig opvang hier in het dorp :) Kwam er per toeval achter

Ik heb Sammie nog niet weer gezien haha, zal straks vast wel wat actiever worden

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:00

Oh wat leuk, heeft een opvangertje toch een mooi huisje gekregen!

Probeer in je hok wat meer met lagen te werken, dan ga je toch een ander beeld krijgen :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:01

Ja ik wil dit weekend eens kijken om een verdieping te maken, denk dat dat idd ook al een ander beeld geeft :D

Hoop dat Sammie snel wat minder bang wordt, ik wil der door de verhuizen niet extra stress geven

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:53

Even terugkomend op de vraag over CareFresh, dit vind ik zelf meer iets dat je in een gedeelte moet leggen waar bijvoorbeeld het voerbakje staat, of een radje niet mag omvallen. Dit is juist geen bodembedekking die ik aanraad voor gravende hamsters. Hennepvezel en Supasoft doet het hier in ieder geval beter voor de tunnels, CareFresh blijft niet in vorm als ze er in graven. Verder vind ik het een hele goede kwaliteit hebben, het absorbeert echt lang en je hebt het natuurlijk in verschillende kleurtjes (lekker natuurlijk, maar voor als je een niet natuurlijk thema hebt). Die van mij nestelen er wel gewoon in trouwens, maar dan steeds op andere plekjes.

Supasoft vind ik erg stoffig ja, als ik een pak open en hem in mijn zelfgemaakte kooi mik moet ik echt even mijn neus naar buiten steken want met mijn astma krijg ik het al snel benauwd. Mijn hamsters lijken er geen last van te hebben, mooi nat en roze neusje en geen doffe oogjes.
Ik gebruik cotton clean (maar dan van een ander merk) vaak als nestmateriaal, ipv toiletpapier of hooi. Vinden ze heerlijk en vormt echt in de hamster. Ook kunnen ze hier niet in stikken zoals dit wel kan gebeuren bij hamsterwol, omdat deze katoen in kleine bolletjes is gedraaid (daarom dus ook de benaming van cotton clean) en het dus als een soort CareFresh meegenomen kan worden.
Verder is de onderste tien cm meestal gewoon, standaard zaagsel die je voor 2.99 bij de Ranzige kan kopen, ook hier heb ik nooit problemen mee gehad. Graaft alleen niet zo lekker als Supasoft!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:27

Heel veel zeggen dat ze in Carefresh geen gangen kunnen maken, en dat het weer in elkaar stort enzo, maar ik vind juist dat het heel stevig is haha! Je moet het wel goed aandrukken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:46

nienke555 schreef:
Heel veel zeggen dat ze in Carefresh geen gangen kunnen maken, en dat het weer in elkaar stort enzo, maar ik vind juist dat het heel stevig is haha! Je moet het wel goed aandrukken.

Het is ook heel stevig, misschien is het juist te stevig. Supasoft is ook ontzettend zacht en als je dit wat aandrukt graven ze hier geweldige gangen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:57

Aah oke! Weten jullie nog bodembedekking wat niet zo duur is als Carefresh, maar waar ze wel goede gangen in kunnen maken?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:51

Zaagsel :') maar dat zou ik niet adviseren.

Lekker hennep vezel met cotton clean mixen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:05

xDenies schreef:

Zaagsel hebben die van mij anders nooit last van gehad :)
En ik weet wel wat de symptomen van een geïrriteerde luchtweg van een hamster zijn.

Inderdaad hennepvezel en cotton clean.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:16

Dat kan, heel goed. Maar dat betekend niet dat ik het nu wel zou adviseren. Heb ook altijd hamsters op zaagsel gehad, maar nu ik betere en geschiktere bodembedekkingen heb meegemaakt zal ik absoluut niet zaagsel adviseren.

Maar dat ben ik :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:07

WinSel, mooi verblijf! Ik heb alleen de tip van een (gerbil) fokker gekregen dat het slimmer is om aan het begin, als de hamster nog moet wennen, de bodem nog niet te dik te doen. Als het dier gewend aan je is kun je hem dan laagsgewijs opbouwen zodat ze er lekker in kunnen gaan graven. Misschien is dit een handige tip mocht het tam maken lastig gaan, misschien heb je er ook helemaal geen last van, kan natuurlijk ook.. :)

Het nietmachine idee is niet gelukt.. -O- Ben er gister 2 uur mee wezen kloten. Het frame is intussen wel af, maar heb in totaal maar 3 nietjes kunnen bevestigen en de hele vloer lag onder met nietjes die niet sterk genoeg waren en om gingen buigen.. Ga vanmiddag toch maar een goedkoop nietpistool halen bij de praxis, heb maar even de gezamenlijke spaarpot van mijn vriend en mij geplunderd (hij doneert er altijd het meeste geld in :=)...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:02

xDenies schreef:

Ik ga het proberen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:27

xDenies schreef:
Dat kan, heel goed. Maar dat betekend niet dat ik het nu wel zou adviseren. Heb ook altijd hamsters op zaagsel gehad, maar nu ik betere en geschiktere bodembedekkingen heb meegemaakt zal ik absoluut niet zaagsel adviseren.

Maar dat ben ik :D

Ik heb nu ook geen zaagsel meer, maar meer omdat die van mij hier niet in graven.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:19

Joanieke schreef:
Het nietmachine idee is niet gelukt.. -O- Ben er gister 2 uur mee wezen kloten. Het frame is intussen wel af, maar heb in totaal maar 3 nietjes kunnen bevestigen en de hele vloer lag onder met nietjes die niet sterk genoeg waren en om gingen buigen.. Ga vanmiddag toch maar een goedkoop nietpistool halen bij de praxis, heb maar even de gezamenlijke spaarpot van mijn vriend en mij geplunderd (hij doneert er altijd het meeste geld in :=)...

Ahh oliebol haha! Nouja heb jij in ieder geval straks een nietpistool :') Komt vast ooit wel weer eens van pas...ofzo... :+

AlwaysH schreef:
nienke555 schreef:

Het is ook heel stevig, misschien is het juist te stevig. Supasoft is ook ontzettend zacht en als je dit wat aandrukt graven ze hier geweldige gangen.

Hmmm nou ik zal het zien! Heb net twee pakken Carefresh natural besteld voor het graafbakje!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:19

Oke, ik heb zooplus geplunderd... 60,- aan producten besteld :')
Vanaf nu denken mijn huisgenoten dat ik echt crazy ben hahaha

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:21

Hahaha :') Wat heb je allemaal gekocht?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:22

_Bitje_ schreef:

Hahaha ik heb nog geen eens de spulletjes gekocht voor onze gerbils, maar vind mezelf nu al crazy _O-
Het valt me weer zo ontzettend tegen dat alles bij elkaar nog best wat geld kan kosten, dat was ik even vergeten van mijn vorige hamsters... :x

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:26

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:27

Joanieke schreef:
_Bitje_ schreef:

Hahaha ik heb nog geen eens de spulletjes gekocht voor onze gerbils, maar vind mezelf nu al crazy _O-
Het valt me weer zo ontzettend tegen dat alles bij elkaar nog best wat geld kan kosten, dat was ik even vergeten van mijn vorige hamsters... :x

Ja nou echt...was vroeger erg met paardenspullen maar merk dat die hamster ook wel aardig in de buurt begint te komen :')
Is maar goed dat ik dat terrarium gratis krijg }>

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:04

Haha wauw! Ik kom met alles om mee te beginnen uit op bijna €80 nu

Ik was perongelijk naar de karwei gereden in plaats van naar de praxis (ik dacht dat dat een praxis was) maar ze hebben daar dus nog een goedkoper nietpistool.. EN HET WERKT :D *\%/*
Ik zal een foto maken als die klaar is

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:09

En klaar! :D
Afbeelding

Nu, zoals je ziet onderin, nog een kit randje weg proberen te halen.. De persoon waarvan t aquarium was had een randje gekit, maar wil niet dat de gerbils dit gaan knagen.. Ga er op t laatst een latje tegen plaatsen... :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:02

Ziet er gelikt uit zeg!!!