Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:38

Oooowh dorus wat een lekkerding :D

Hier ons kind :)

Afbeelding

Helaas zijn wij nog steeds met hem aan het knoeien met de Giardia.
Volgende week als de kuur weer op is, weer op controle.

Dorus

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:30

Ook al zo'n lekker ding <3
Lastig die Giardia, is erg hardnekkig toch?

Hier is het happen erg hardnekkig. En eigenlijk alleen richting mij. Maar gisteren besproken op de puppy cursus en we oefenen gewoon door.

Vandaag weer naar de ringtraining geweest, ging echt zoveel beter dan de vorige keer! De puppy cursus werpt z'n vruchten af :D Alleen moeten we nu nog het commando staan leren, want dat snapt ze nog niet en is toch wel handig op shows.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:12

Ja erg hardnekkig.
Hij zit al aan zijn 2e kuur en ik ben zelf bang dat er nog wel 1 achteraan komt.

We kunnen dus helaas ook niet naar puppycursus.
Maar het happen is hier aardig onder controle.
Al merken we wel dat hij aan het wisselen toe is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:15

Wisselen is hier al volop aan de gang. Volgens mij heeft ze alle snijtanden al gewisseld, vorige week twee kiesjes gevangen en ik zag dat boven de hoektanden er ook al aan zitten te komen.

Hoe oud is die van jullie nu? Lara is morgen 5 maanden.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:19

Boy is vrijdag precies 4 maanden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:05

Ah giardia, balen zeg! Mn collega is daar met haar pup ook een tijdje zoet mee geweest.

Wat een heerlijke pup- en bejaardenfoto's komen er voorbij <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:02

Even een verslag van ons over de vrijdagavond toen we naar de herplaatser gingen kijken! Sorry voor het warrige verhaal... Als ik alles uit moet leggen dan zijn we 3 pagina's verder!

Heb het even gekopieerd :D

Vrijdagavond gingen we kijken in België naar een herplaatser. Waren goed en wel binnen en horen een 'verplaatsende' klap en Zien achterlichten voorbij vliegen.
We rennen naar buiten en het is een ravage!

30 meter verderop zien we een BMW 5 serie staan, leek in eerste instantie alsof hij geparkeerd stond, totdat we zagen dat de airbags eruit waren en de bijrijders deur lag 20 meter terug. Die man van de hond en ik erheen gerend om hulp te verlenen, maar er zat niemand meer in.

Even een wtf momentje en er schiet door mij heen, wat als dit drugsrunners zijn!

Wat er gebeurd is;
2 jongere mannen in de auto, beide dronken en hebben de elektriciteitsmast geraakt, deze is op onze auto gevallen en de auto is 3 deuren verder in de tuin tot stilstand gekomen!

De mannen zijn naar huis gerend, dit was een paar meter verderop. De bestuurder heeft zijn vrouw naar buiten gestuurd en zij heeft de schuld op zich genomen en voorgedaan dat zij gereden heeft....

Enorme heisa en kan nog veeeeel meer typen maar dan wordt het te lang en veel te warrig hahah maar de politie in België, is niet al te snel en niet al te handig...

Maar toen, onze auto.... Ofja, auto van schoonpaps... Auto op gas en konden dus goedkoop daarheen.., Total los.

De elektra kabels lagen overal en ook op de auto. Wij durfden dus geen spullen meer uit de auto te halen en het is een auto op gas, gastank rechts achterin, precies de plaats waar hij geraakt is. We roken gas dus brandweer geattendeerd, maar die vonden dat schijnbaar geen probleem... Werd gewoon niets mee gedaan! Dus we zijn maar uit de buurt gebleven tot dat de kabels eraf waren, gauw de auto leeggeruimd haha.

Schoonpa gebeld en die is naar ons toe gekomen. De takelwagen brengt de auto waarschijnlijk dinsdag naar ons toe. Hebben de gegevens van die mensen ook. Dus dat zal allemaal goedkomen.

Dan de hond... Die hebben we uiteindelijk in totaal maar een half uurtje gezien.

Eerste opzicht, binnenkomen enz lieve vriendelijke hond, gek op aandacht en knuffelt graag.

Maar heeft enorm rij gedrag. Of je nu op de bank zit, of staat, in no time begint hij te rijden. Hij is een half jaar daar nu en is dus niet afgeleerd. Terwijl ze het wel afkappen.

De hond luistert enigszins naar de man, maar bijna niet naar de vrouw. De man moet ook flink zijn stem verheffen om iets gedaan te krijgen...

En als laatste, hij heeft mij enorm aan zitten staren. Strak in mijn ogen blijven fixeren. ( ik kijk honden nooit lang in hun ogen aan, liefst zoiezo zo min mogelijk. Kijk voornamelijk net over ze heen).

Dat staren wat hij doet betekend voor mij maar 1 ding. Hij is klaar voor de strijd.

De hond heeft in voorgaand huis alles gemogen en is niet opgevoed geweest, waardoor het dus een enorme arrogante en zelfverzekerde hond is. TE zelfverzekerd.

Ook het gedrag naar haar zoontje baart mij zorgen. Als jochie (8) naar mams rent, springt de hond er accuut tussen. Jochie is op een leeftijd dat hij de hond ook wel corrigeren... En dat pikt deze hond niet. Logisch met een ego van hier tot ginder.

Deze hond hoort bij een vrijgezelle man zonder kids... Blijft mijn mening.

Ik heb er zelf geen vertrouwen in en voel aan dat wij niet de juiste mensen zijn voor deze hond. Jack zelf opzich wel, maar niet in combi met mij en Zenna. Zenna en ik zijn beide nog niet klaar voor dit type hond. Ik moet een stabiele kalme reu hebben waar ik op kan bouwen en op kan vertrouwen. Juist om zelf weer stevig in mijn schoenen te kunnen staan.

Deze honden hebben een kort lontje en een lage drempel om een knopje om te laten zetten.

Jack blijft er zeker van dat we dit gedrag eruit krijgen, maar ik niet. Dus daar moeten we het nog even over hebben. We zijn een team en hebben een hond nodig waar we beide wat mee kunnen.

Waarschijnlijk dat een molosser erbij toch beter is. Bull mastif, cane corso enz. Die zijn wat kalmer en hebben een groot hart en 'pikken' veel.

Pfff al met al draait mijn koppie overuren. De hele toestand van die avond en de hond zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:41

Allemachtig!! Wat een verhaal loez, echt bizar. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, want dat had ook nog anders kunnen aflopen. Goed dat je zo nuchter nadenkt over die hond, klinkt inderdaad niet als een goede match voor jullie allemaal.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:03

Jeetje wat een verhaal zeg!

Vandaag heerlijk van het weer genoten met de hondjes :) Met Joep ook maar m'n camera meenemen ;) Hij is bijna 18 maanden. Dan mag ik HD foto's gaan maken! Ben erg benieuwd :)

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:04

Het was geweldig weer. Wij hebben ook een grote wandeling gemaakt in een schitterend gebied bij ons in de buurt. Wij krijgen echt ontzettend veel opmerkingen over onze hond van andere wandelaars. Dat moet bij zo'n opvallende spikkel vast nog meer reacties uitlokken :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:21

jemig Loez,wat een verhaal ...en wat zonde van de auto...

en verstandig een hond niet te nemen als het niet goed voelt! ik heb het ook 1x gehad met een rottweiler die mij aangeboden werd en wat ik al aanvoelde gebeurde heel spijtig een paar weken later bij zijn bazinnetje wat ook meteen einde verhaal hond was..

en het is zeker heel mooi weer,echt ff genieten :) :)

redje:
Afbeelding

lotus:
Afbeelding

lois:
Afbeelding

nookie de moeder van die 3:
Afbeelding

buddy:
Afbeelding

en mijn zielehond pipje :+:
Afbeelding

en opa dakkas:
Afbeelding

de honden genieten ook gewoon van het weer :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:23

Gave foto van joep zeg!

@ kinke, nee dat denk ik ook. Jack vindt hem geweldig en is van mening dat hij dit gedrag eruit kan krijgen. Zal uiteindelijk misschien ook wel, maar wat als dat niet is.... Wat dan?

We hebben juist de keus gemaakt voor een herplaatser zodat je ook wat 'eisen' kunt stellen. Wat opvoeding oid is geen probleem, maar karakter kan je vaak weinig aan doen. Zeker als het bij vorige plekken 'gevoed' is.

Kimmie; wat een knappe koppen weer! Kan ik geen reu bij jou kidnappen :')
Genieten zeg!! <3

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:43

Jeetje Loez! Wat een toestand.. Dat verwacht je ook niet als je naar een hond gaat kijken!
Als het gevoel niet goed is zou ik er niet aan beginnen.. De start is dan al niet goed.
Misschien is Devon dan toch nog een optie? :o

Heerlijke foto's Kimmie! Wat moet jij genieten van je roedel! Is het inmiddels rustig na het incident van laatst?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:46

Wie weet namiro!
Vindt het zo lastig dit, vooral voor Jack. Ik weet dat hij enorm graag een maatje terug wil, liever gister dan vandaag. En dan ben ik met Zenna degene die er een stokje voor steekt. Vindt het heel lastig. Maar ik durf deze echt niet aan. Hoe lief hij zo ook toont.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:52

Kan ik me voorstellen Loez, maar misschien moet je hem juist behoeden voor een te snelle keuze juist omdat hij zo graag een maatje wil?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:54

Dat probeer ik uiteraard :)
We willen samen voor een herplaatser gaan en dat 'moet' dus een hond worden die bij ons beide past. Ook ik moet met hem kunnen dealen. En zenna uiteraard ook. Maar zal wel loslopen :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:26

Mooie foto's!!! Gave honden!

Wat een verhaal zeg! En wat zuur van de auto, maar wel goed dat je zo nuchter wbt de hond denkt.

Wij zijn weer thuis van weekendje Renesse.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:46

Pfff rockey, ook jou reu kom ik kidnappen! Wat een machtig mooi beest! Blijf het zeggen! Heerlijk weer gehad zo te zien!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:37

Loez je kunt zulk gedrag eruit krijgen en het kan makkelijk zijn maar niet altijd. HS eens na wat er met de hond gedaan is en gedaan wordt, dat maakt het vaak wel beter in te schatten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:49

Ik denk ook wel dat zijn gedrag eruit te krijgen is, maar wij zijn daar niet de juiste mensen voor. Ik ben zo hard met mezelf en Zenna aan het werk om weer wat zelfvertrouwen terug te krijgen, dat ik geen hond in huis moet nemen die totaal geen opvoeding gehad heeft en koning te rijk is.

Alleen al zijn manier van staren voelt bij mij niet goed.

En het is ook de eerste hond waar we naar gingen kijken. Hondjes genoeg :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:57

Jeetje loez!!!! Wat een ravage. Ik hoop dat je een beetje van de schik bekomen bent.
Hoe zijn jullie naar huis gegaan?

Verder zie ik weer een hoop leuke foto's voorbij komen :)

Ik heb gisteren vrij weinig met de honden gedaan. Vooral een dagje vol paarden. Lekker gereden en bij een paard wezen kijken die we uiteindelijk gekocht hebben. Er was geen twijfel dus gisteravond meteen doorgegeven dat ze naar ons toe komt.
Eigenaren kennen we. En het paard is echt een schatje :)

Ik merk dat ik mijn verdriet en gevoel overbreng op mijn herplaatser. Ze is zo gevoelig.
Tot nu toe richtte ze haar (angst)agressie af op de tegenpartij.

Als we op straat andere mensen of honden tegenkomen, weet ze uit frustratie niet meer wat ze moet doen. Dit resulteerd erin dat ze mij nu tot 2 keer toe raak in mijn been heeft gebeten en 5 mislukte pogingen. Dit heeft ze nooit eerder gedaan tot afgelopen donderdag.

Dus ik ga weer keihard trainen om het eruit te krijgen.

Ik zit ook een beetje met mijn reu. Hij gaat altijd overal met mij mee naar toe. Ook naar het werk.
De ene dag een ochtend, de andere dag een middag, vaak ook koopavond.
Maar ik wil Angie niet alleen thuis laten. Normaal waren zij en Didi dan samen thuis en dan was er geen probleem. Maar helemaal alleen vind ik zo sneu. Het is maar voor een paar uurtjes, want ik kom 's middags altijd naar huis om ze uit te laten en regelmatig ben ik een ochtend of een middag vrij, maar zelfs die paar uurtjes vind ik al zielig.
Ze gaat nu ook zitten piepen als ik Boris meeneem voor een wandeling. (Door haar bijtgedrag neem ik zie niet samen mee. Straks pakt ze mijn reu uit frustratie)

Dus het is hier even helemaal poedersuiker. Ik moet goed gaan nadenken hoe ik dit aan ga pakken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:44

@HTS, we hebben schoonpaps gebeld en die is ons komen halen met een andere auto!

Wat leuk zeg een nieuw paard erbij!

En wat lastig van je herplaatser! Is dat de hond uit je topic? Wat vervelend dat ze zich op deze manier uit. Voor alle partijen!

En kan me voorstellen dat je het lastig vindt om haar nu alleen thuis te hebben als je aan het werk bent.

Hopelijk wordt ze vlug weer een beetje zichzelf. :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:47

HTS, hopelijk snel weer dermate rust in huis dat de herplaatsdame ook weer wat rustiger in het koppie is.
Kan best lastig zijn als hondjes dermate gevoelig zijn voor gevoelszaken.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:09

jeetje Loez, heftig zeg!!

En wouw wat een prachtige fotos allemaal weer!!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:13

Boris vanmiddag toch weer meegenomen naar het werk. Angie is nu 3 uurtjes echt alleen. Ben benieuwd hoe het gaat.

<3 <3 <3

Afbeelding