Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:33

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:14

Mijn hondje heeft nu een vreetobsessie. Maar niet haar gewone eten... nee.. alleen maar snoep. Ze is dol op cake en knakworsten. Frietjes en aardappeltjes (wel gebakken), ... maar haar brokken en gewone eten wil ze gewoon niet.

Pfff... ik ben dan weer zo dat ik toegeef en haar wat lekkers geef met als gevolg dat ze nu constant naast me aan het janken is. Om gek van te worden :P.

Ik ben wel bang dat het glaucoom ook aan haar andere oog is. En dat zou einde verhaal zijn. Want twee ogen verwijderen, nee. Dat gaat niet gebeuren. We hadden gehoopt dat het glaucoom misschien niet meer zo ontwikkelen aan de andere kant aangezien ze toch niet meer zoveel jaren heeft (bijna 17), maar ze maakt nog altijd gekke bewegingen met haar kop die horen bij glaucoom.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:38

Wij waren vrijdag bijna onze ouwe kwijt. 'S morgens wilde ze al niet eten. Was al raar. Daarna mee naar buiten, riep ik haar een paar x, kwam ze niet. Dacht dat ze niet wilde luisteren, maar was ze aan het overgeven. Tussen de middag heel erg overgeven. Toen in twijfel; naar de DA of nog even afwachten (met het risico dat je 's avonds alsnog moet voor driedubbel weekendtarief). Toch afgewacht. 's Middag ging het weer beter. Dus dacht dat het gewoon iets verkeerds gegeten was. Maar 's avonds werd ze weer zo ziek! Overgeven, liggen, staan, omrollen, poten wijd. Net koliek als bij paarden. Dus inderdaad toch naar de weekendarts. Zat ze al op de rand van uitdroging. Als ik niet was gegaan, had ze de volgende dag niet gered. Dus medicijnen gespoten tegen misselijkheid, krampen en pijnstiller. Ze moest na een uur eten en dat moest er de eerste 4 uur in blijven zitten. Dan zou t wel goed komen. Anders weer terug. Dus alles gedaan, wekker gezet om 4 uur 's nachts en op hoop van zegen. Gelukkig knapte ze meteen op. Het gaat weer goed. Maar dat afscheid was me net even te dichtbij.....

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:11

Mijne heeft ook na de operatie (week erna heeft ze Bravecto gehad, kan ook oorzaak zijn) wel één keer per week dat ze een heleboel overgeeft per dag. De dag erna is het weer over. Ze wil soms ook niet eten, wel lekkere dingen. Maar haar gewone voer laat ze soms ook een dag links staan.

Ik laat haar maar, ze is mager. Maar nog heel erg fit. Als ze pijn heeft zal ik dit wel merken en dan zal ik wel met haar gaan. Hoop dat ze nog 17 mag worden in januari :).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:35

Wat voor n hond is dat? 17 is echt oud. Die van mij wordt in maart 13. Dat vind ik al oud. Is een labradorformaat.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:50

Vlinderhondje. Gemiddelde leeftijd van dit ras is 15-16 jaar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:09

O wauw! Dat gaat die van mij niet redden, denk ik. Alhoewel.... De dalmaat van mijn neef is ook 16 geworden. Dus je weet t nooit.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:14

Fabster is jullie hond weer opgeknapt?

Onde bejaarde golden loopt steeds minder ver.
Piept en snurkt sinds kort als hij slaapt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:25

Ja, ze is weer opgeknapt. Zo langzamerhand schakelen we weer over op haar normale voer ipv de gekookte muk. Medicijnen aan het afbouwen. Lijkt allemaal goed te gaan

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:04

Fabster gelukkig dat het wat beter gaat.

Hier loopt mijn oude dibbes ook nog. In maart word hij 15
Hij heeft alleen weer een bult vlak op zijn kaak. Het is wel los zeg maar. Ik vrees dat zijn kanker terug is. 4,5 jaar geleden had hij het ook toen is het weggesneden. Dat ga ik niet meer doen. Een narcose komt hik niet meer uit vrees ik. Het is niet pijnlijk en het is een langzaam groeiend soort. Onderzoeken tja dan moet hij ook onder narcose voor een punctie. Ik laat het maar. Zolang hij er geen pijn aan heeft blijft hij bij me.
Hij krijgt sinds een maand puur poly erbij. Ik hoef hem nu niet meet te helpen met opstaan. Ik kneep hem wel. Ik dacht dit is het einde....

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:12

Maar het is ook ontzettend moeilijk wanneer je er een einde aan moet maken.
Die van mij heeft overal bultjes. Is al twee keer geopereerd voor melkkliertumoren. Tweede keer hebben ze 'alles' weggepakt. Maar één melkklier vergeten, waar ze nu ook al enkele jaren een tumor heeft. Maar daar hebben we haar niet meer aan laten helpen.
Ze heeft daarnaast een knobbeltje bij de mond onder het oog, een knobbeltje in de nek en sinds kort ook een snel groeiende knobbel aan de binnenkant van de achterpoot.
En slechte tanden,... al jaren. Maar laat zich de tanden niet eens bekijken door de dierenarts en kan ze zelf ook echt niet poetsen.

Maar daarnaast is ze nog heel levendig, als ze echt pijn zou hebben dan denk ik dat ze in een hoekje zou liggen en janken. Maar dat doet ze niet.

Al denk ik dat het toch niet meer lang zal duren, aangezien ik haar soms de bewegingen met de kop zie maken die ze ook maakte toen ze glaucoom aan andere oog had. Dus ik denk dat het andere oog ook aangetast is... dus is een kwestie van tijd.

Maar goed, ben er nu wel op voorbereid en kan haar wel loslaten als het moment daar is. Als ik geweten had dat het glaucoom ook in 9 van de 10 gevallen aan het andere oog zou komen had ik de operatie in eerste instantie ook niet gedaan en haar in augustus al laten inslapen.... maar dat is ons toen niet gezegd en omdat het een spoedoperatie was heb ik me er ook niet goed over kunnen inlezen. Pas de dag erna... en toen las ik dat.

Ben er zelf ook wel een beetje ziek van... elke keer als ze moet overgeven dan voel ik mezelf ook slecht. Nu vandaag ook wel een beetje, omdat het andere oog heeft waterig is en ze het af en toe echt lange tijd dichtknijpt. Maar we zien het nog maar een dagje aan. Kijken of morgen weer over is... anders ritje dierenarts en dan is het denk ik het laatste.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:13

De andere ouwe vanmij heeft ook overal bulten. Heb dat wel eens laten prikken en een aantal waren dan geen vocht, pus of vet. Dus dan zouden ze dat nader moeten onderzoeken. Alle bulten weghalen enop kweek zetten. 400 euro en dan weet ik iets. Maar als het kanker is, ga ik er toch niks aan doen. Dus heb t gelaten. Ineens werd die aan gaar poot en bij haar oor wel
Heel groot. Vies zwart prut eruit en ze ging er mank van lopen. Dus toch maar naar de DA. Ontstekingen in die bulten. Dus antibiotica.? Die bij haar poot is weer de 'normale' grootte, zoals hij daarvoor was. Die bij haar oor is een gebed zonder end. Wel minder dik, maar zit er nu uit als een soort framboos. Nou ja, het zal wel. Als ze er geen last meer van heeft, vind ik het goed.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:05

Helaas,... heb Kelly donderdag moeten laten inslapen. Kon niet meer goed eten.
Dus we gingen naar de dierenarts om te kijken voor de tandjes. Daar kwamen we erachter dat ze baarmoederontsteking had, maar ook de losse tanden waren gaan ontsteken. Ik wilde het haar niet meer aandoen om nu weer (na de operatie van 3 maanden geleden) haar weer te laten opereren.

Moest dan 1 keer geopereerd worden voor de baarmoederontsteking om alles eruit te halen ... en dan nog een operatie voor de tanden... en die bult zou ook problemen gaan geven. Dus 2 of 3 operaties... nee..

Dus heb toch besloten haar te laten gaan.. was echt moeilijk.. want ze was nog zo fit voor een 17-jarige. Heeft ook echt heel lang geduurd voordat ze goed onder narcose was... Dierenarts was echt verbaasd... en ik vind het vreselijk dat het zo lang duurde.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:23

ik kom ook binnenvallen.. Heb een jackie van nu 13 jaar :) bij mij sinds zn derde.

Laptopmuis.. sterkte! :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:54

Ach Laptopmuis, vreselijk. Hoe oud ze ook zijn, het komt altijd te vroeg.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:56

Verdrietig Laptopmuis. Sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:40

Tinkerloos schreef:
Mijn oudje is denk ik wel op zijn eindje.
Hij is doof en bijna blind.
Plast binnen soms zomaar op de grond, en tilt daarbij ook zijn poot niet meer op. (buiten tilt hij wel zijn poot op)
Staat soms in een hoek en kan dan niet verder natuurlijk,maar hij blijft dan in die hoek proberen verder te lopen.
Hij voelt wel trillingen,dus als de voordeur dicht slaat voelt ie dat, en dan begint ie te blaffen. (lang)
Hij schrikt vaak als ik hem optil.
Staat bij het hek de verkeerde kant op te blaffen. (postbode staat voor het hek,en hij blaft richting voordeur)
Laat zich onder lopen door mijn andere honden.
Kan de bank niet meer op of afspringen.
Traplopen lukt niet meer.
Loopt de hele dag rondjes in de woonkamer en stoot daarbij overal tegenaan.
Loopt zwalkend en scheef en stijf.

Oke,hij eet nog goed en af en toe speelt ie ook nog.

Ik vraag me af tot hoever ik dit moet laten doorgaan.
Hij heeft geen pijn, maar ik wil ook niet wachten tot ie wel pijn heeft.
Is dit nog leuk voor hem?
Is het leven zoals het nu is voor hem al niet een kwelling?

Hij is 14,en hij gaat snel achteruit.
Is pijn de enige reden dat iemand zijn hond laat inslapen?
Of is de kwaliteit van leven ook een reden?

Mijn hond van 15,5 heeft dat ook. Had eigenlijk.
Ik heb poeder gekregen en hij loopt weer als een nieuwe, springt zelfs!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 17:41

Ahh veel sterkte Laptopmuis :(:) is erg sneu he, als ze ertegen vechten... Was bij onze kater ook, die was helemaal 'op', maar wou zichzelf echt niet overgeven. Heel pijnlijk om te zien als baasje.

Hier gaat het nog steeds goed. Hij begint wel wat meer last te krijgen van zijn artrose door de optrekkende koude, maar al met al beter dan vorig jaar. Moet maar sporadisch een 1/4 pijnstiller krijgen om hem wat te ondersteunen.
Onlangs toch maar zijn hartruisje laten onderzoeken, daar kwam uit dat zijn hart toch redelijk vergroot was jammer genoeg. Hij heeft er gelukkig geen last van, maar sinds twee weken staat hij toch op medicatie.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:18

Wat leuk een topic voor oude hondjes.
ik heb zelf een oud kooikerhondje van bijna 14, nu sinds 5 maanden
aan de hartmedicatie. We hebben op het punt gestaan hem in te laten slapen toen
het ineens weer stukken beter ging. Toen al heel wat tranen laten vloeien want ik heb hem al
sinds mijn 11e kan me niet voorstellen hoe het is als hij er straks niet meer is |(
Afbeelding
hier was hij nog 12 en nog in topconditie. Het kan ineens zo snel achteruit gaan helaas.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:31

Ja, zie ik met die van mij ook. Alhoewel ze nu best wel weer goed gaat, zie je wel dat ze overal ove struikelt en moeilijk 's avonds uit haar mand komt. Ouderdom komt met gebreken....

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 15:32

Wat een leuk hondje is dat _emmma_! Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Die van mij heb ik nu een jaar (is 13, dus 12 toen we hem adopteerden), en ik moet al flink tranen wegslikken als ik eraan denk dat het op een dag zover is... :(:)

Hier is alles weer supergoed met Bran. Ondanks de kou heeft hij bijna geen last van de artrose, en kan weer wandelingen van een halfuur aan! :D hij staat sinds een paar weken ook op hartmedicatie en hij is sindsdien een stuk levendiger en enthousiaster geworden.

Afbeelding

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:32

Hier gaat het ook redelijk.
Bijna van zijn 2 maanden kuur af. Kiesontsteking komt telkens terug.
Artrose gaat wel, als hij niet rent(kan eigenlijk niet maar toch doen)
Staat nu 2 tabletten ivm met de kou. Het rare is hij doet er alles mee met die voorpoot.
Eten gaat lekker heeft smuldier vlees. Soms vraagt hij eerder om eten door op zijn bak te tikken. Hij is nu 14.5 jaar.
Alleen laten gaat ook top ook met plassen dan.
Maar de laatste dagen heeft hij net voor het laatste rondje gaat hij plassen in huis.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:39

Is hier met poepen. 's Morgens moet ik na het voeren wel meteen alle deuren open zetten, anders ligt het op de grond. :r

Vandaag naar de plassen geweest en dan staat ze de hele tijd in het koude water. Wil er ook niet uit. Dus daarna zo stijf als een plank. Dus maar even een pijnstillertje erbij. Ik hoop ook maar dat ze het nog even vol houdt.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 01:38

@billionache, dankjewel! Jij hebt ook een leuk hondje zeg, fijn dat de hartmedicatie bij jou ook
goed werkt. Het duurde bij ons wel 2 weken voor hij echt stabiel werd. Maar die van ons had ook
vocht achter de longen wat eruit moest. Hij loopt nu weer flinke stukken, moet wel nog wat hoesten af en toe.

leuk te zien hoe het met andere oude hondjes gaat :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:33

Morgen wordt mijn kleine meisje ingeslapen. Haar medicatie slaat niet meer aan en ze heeft pijn :(