Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:46

maaaikkee schreef:
Kan iemand een goede, fijne hondenschool in omgeving barendrecht/rotterdam aanraden waar ze ervaring hebben met border collies? :)

Ik heb nooit geen puppycursus gedaan met mijn honden. Maar je hebt hier natuurlijk Dogspirit zitten waar veel goede verhalen over zijn. Ik gok dat je geen specifieke school gaat vinden die zijn of haar focus op Borders heeft ...

En Hedy van http://www.hondsezaken.nl/ geeft ook regelmatig puppyconsult bij ons in de dierenwinkel. Is ook een vrouw met kennis en heel fijn advies wat ik van mensen hoor die bij haar langs komen/geweest zijn.
Ik weet niet wat zij nog meer naast de puppyconsulten doet met puppies.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:56

xDenies schreef:
maaaikkee schreef:
Kan iemand een goede, fijne hondenschool in omgeving barendrecht/rotterdam aanraden waar ze ervaring hebben met border collies? :)

Ik heb nooit geen puppycursus gedaan met mijn honden. Maar je hebt hier natuurlijk Dogspirit zitten waar veel goede verhalen over zijn. Ik gok dat je geen specifieke school gaat vinden die zijn of haar focus op Borders heeft ...

En Hedy van http://www.hondsezaken.nl/ geeft ook regelmatig puppyconsult bij ons in de dierenwinkel. Is ook een vrouw met kennis en heel fijn advies wat ik van mensen hoor die bij haar langs komen/geweest zijn.
Ik weet niet wat zij nog meer naast de puppyconsulten doet met puppies.

Het hoeft ook geen hondenschool te zijn die zich specifiek richt op borders maar het liefst wel eentje waar ze ervaring mee hebben. De cursus waar we nu lopen merk je toch dat ze voor bepaalde problemen geen oplossing weten. Ik zal er eens naar de hondenschool zoeken :)

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:59

Mag ik vragen wat voor 'problemen' dat dan zijn waar ze als school tegen aan lopen? Ik ben me immers ook aan het oriënteren haha :P

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:00

xDenies schreef:
Mag ik vragen wat voor 'problemen' dat dan zijn waar ze als school tegen aan lopen? Ik ben me immers ook aan het oriënteren haha :P

Ik stuur je even PB!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:40

JesdaJinn, van harte! Altijd fijn als je toch met een goed gevoel kunt afsluiten. :D zeker super van de latjes. :j

Wij hadden ook wedstrijd vandaag, kan ik kort naar krachtig over zijn.

We zijn drie keer foutloos rond gekomen. *\o/* Een nieuw persoonlijk record gezet en verbaasd over Guinness. Net toen ik dacht dat hij dat niet meer kon. :=

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:41

Gefeliciteerd KimD! :)

Wij hebben vandaag ook een fijne agility training gehad. Quiro had (voor de verandering) de trossen bananen in de auto laten liggen volgens mij. :))
Heerlijk ons rondje kunnen lopen, ik ben een trots baasje!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:54

Gisteren een half uurtje alleen behendigheid gedaan. Baan stond klaar en heb hele leuke maar simpele dingen geoefend. Jinn deed het echt super goed! Natuurlijk niet een half uur non-stop door, dat is beetje veel als je alleen bent. Maar hij deed het zo goed :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 18:02

super!!!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:46

Leuk al die foto's en filmpjes!

Even terug komend op de vacht. Ik heb op de stamboom van Floyd gekeken maar daar staat dat niet op of hij korthaar is of wat. Waar vinden jullie dat dan terug?

Ik vind Foyd korthaar, wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:49

Floyd vind ik ook een korthaar (of medium)
Op de isds papieren staat ofwel rough (=langhaar), medium of smooth (=korthaar)
Waar precies dat op de nhsb/fci papieren staat zou ik moeten nakijken.

Edit: op de nhsb papieren staat het niet vermeld.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:13

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:18

Haha....wat een grappige foto's. Erg leuk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 18:18

Idd super leuk!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:45

Leuk, heerlijk binnenvermaak met dit vreselijke weer...

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:04

Geweldig, die Jinn _/-\o_ , onze border heet Yen en lijkt erg op haar, zou zomaar hetzelfde kunnen doen, ballengek :j .
Er gaat altijd een bal mee met wandelen en die gooit ze bij iedereen die we tegen komen voor de voeten, zo van, gooien maar en iedereen snapt ook wat ze bedoelt, ze is hier in de buurt bekend als 'ballenhondje' haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:16

Hij heeft zich idd echt heerlijk vermaakt!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:40

Vanmorgen weer getraind met Jinn.
1 woord: drama!
Hij luisterde voor geen meter, niet dat ie weg liep of wat dan ook maar gewoon niet reageren op mijn commando's en z'n eigen weg gaan.
Latten was ook weer 1 dikke drama. Echt 1 dikke drama. Alles er af met z'n borst.
Geen idee wat hem mankeerde. Ben na 20 minuten ook gestopt. Dit had totaal geen zin.
Maandag maar weer ff wat proberen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:44

Wij zijn deze week maar één keer gaan trainen, vorige week vier keer agility gedaan dus deze week even rust. := Vind het baasje ook wel fijn. :')

Die foto hierboven is trouwens geniaal!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:05

Zou je ook niet te veel kunnen trainen, zo dat je hond een beetje overloop en daardoor gaat rellen?

Isis heeft donderdag twee rondjes met de stagiaire van de hondenschool gelopen, vooral het eerste rondje ging super goed. Ze deed niet onder voor de andere honden uit de beginnersles en dit was het eerste rondje ooit met de stagiaire. Trots.
Het tweede rondje was met een handicap, fopspeen in de mond (en dus geen stemgebruik)en daar merkten we wel dat ze een stuk communicatie te kort kwamen.

Als laatste heb ik een stukje uit het parcours gedaan wat ik normaal altijd goed op afstand kan sturen. Drie hindernissen die als een cirkel genomen kunnen worden en als laatste de tunnel.
Dat werd dus niks, Isis nam de eerste hindernis goed maar de tweede ging ze steeds buitenom. Kwam er niet zo goed achter hoe en wat, heb nog van hand gewisseld, rondje linksom achteruit met mijn rechterhand aangeven. Het lukte niet. Uiteindelijk, na een paar keer proberen haar voor hindernis 3 gezet en vandaar de tunnel laten nemen om toch goed af te sluiten.
Achteraf denk ik dat Isis een soort van vol zat na dat rondje met fopspeen waarbij ze niet goed begreep wat er van haar verwacht werd.

Voor nu is voor de hondenschool het behendigheidsseizoen afgesloten i.v.m. nat terrein en gaan we voorlopig verder met Hoopers, niet springen dus maar wel werken aan het afstandsturen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:24

Ik denk dat je je hond zeker kan overtrainen maar niet met 2x in de week á 1 uurtje. Daarbij train je niet eens echt 1 uur want je moet ook op de anderen wachten.
Tenminste, bij ons :Y)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:30

Dat klopt het is meer wachten dan lopen.

Gelukkig leer je ook weer veel van kijken naar anderen.

Bij Isis merk ik wel vaker dat ze bij het aanleren van nieuwe dingen snel "vol" zit, soms is een paar minuten voldoende om daarna weer naar bekende dingen over te schakelen. Dan leert ze ook niets meer en gaat het alleen maar slechter. Ze is natuurlijk ook nog een jonge hond, 1,5 jaar.

De wachttijden gebruik ik ook vaak voor gehoorzaamheidsoefeningen want ik wil niet dat ze staat te blaffen, janken, springen of dringen aan de kant. Gewoon liggen en netjes wachten, lukt nog niet altijd hoor.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:42

Had Jinn ook :j
Bovenstaande foto met die tekstjes in die doos was ie ook mooi rustig naar die tijd. Hij gebruikt z'n koppie..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:07

Vandaag heerlijk bijna twee uur gewandeld met Lupa en de norfolk terrier van mijn vriendin. Kon helaas geen balletje meenemen want daar word haar terrier nogal .... gek van, dus Luup mistte dat wel maar ging zichzelf vermaken door overal heen te rennen .... muts :')
Ik ben er ook heel trots op hoe goed en snel ze luistert, ik probeer nu dingen uit waarvan ik niet wist dat ze die commando's begreep. Maar dat gaat super!

Onze wereld is een heel stuk groter geworden na het overlijden van mijn andere hond. Ondanks dat ik haar ook ontzettend mis, heb ik dit ook wel heel erg gemist ..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk nog ergens wat gedronken en toen weer op naar huis :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:21

Rond de klok van 13:00 uur ook een dik uur gewandeld samen met de Labradors van mijn vriendin. Wel in de regen maar ze hebben zich prima vermaakt :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:49

Hier was het gelukkig droog! :)