Alleen als ik eten kom brengen is het even elkaar opjagen, verder altijd samen liggen en wassen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EskeGirl schreef:2 mannetjes gaat vaak fout
Dat dekken is ook deels dominantie... ik raad je aan om er 1 te castreren en er een vrouwtje bij te zoeken.
Shettepret schreef:Hoi!
Ik heb een vraag!
Theo heeft olifantstanden. Laat ze altijd slijpen bij de dierenarts.
Sinds ik verhuisd ben woont Theo lekker in huis en heeft veel ruimte om te rennen enz. Ook heb ik veel speeltjes ed (boek om te schuren, takjes, stokjes, onbeperkt hooi, gras/stro ballen, knaagstok, kokosmat en closetrollen) waar ze heel dankbaar gebruik van maken.
Nu lijkt het alleen dat zijn tanden rechter gaan staan. Kan dat??
Ik heb hem op de doto laten zetten en laten onderzoeken, daar kwam uit dat zijn kiezen en kaken uitzonderlijk goed zijn en dat de olifantstanden kwamen als gevolg van een onderbeet.
Theo is 4 weken geleden 5 weken geleden voor het laatst geweest. Normaal steken zijn ondertanden alweer uit na zo'n tijd (laat het daarom altijd kort achter elkaar doen zodat ze niet te lang groeien) maar nu steekt 1 van de ondertanden iets uit maar staat de andere recht onder de boventand. Normaal stak dit allemaal uit en groeide de tanden echt overduidelijk scheef.
Kunnen olifantstanden 'overgaan'?
Kan het zijn dat Theo's tanden toch rechter zijn gaan staan door al dat knagen?
Ben echt verbaasd en check zijn tanden nu om de twee dagen maar het ziet er zo netjes uit voor zijn doen...
Eoweyn_x schreef:Kun je er niet 1 terugbrengen, de ander laten castreren tzt en er een voedster bij laten koppelen bij de opvang?
Anders heb je straks twee eenzame nijnen die ieder ook een groot verblijf nodig hebben.
Het zijn echt twee rammen?
Eoweyn_x schreef:Ik zou de tanden laten verwijderen.
Koppeling is geslaagd!
Shettepret schreef:Eoweyn_x schreef:Waarom laten jullie ze dan niet gewoon verwijderen..?
Omdat Theo er geen last van ondervind dat ze geslepen worden. Zoals ik al zei, hij gaat er bij de da voor zitten en is in 10 seconden klaar. Zo kan hij dus lekker blijven knagen aangezien hij dat echt graag doet.
Ik neem meneer zelfs zonder mandje mee in de auto en hij gaat altijd heerlijk languit op de bijrijders stoel liggen tukken. Tis echt een makkelijk en lief dier. Lot uit de loterij want niet alle konijnen zijn zo makkelijk.
Mocht het op den duur toch stress gaan opleveren oid dan laat ik ze uiteraard verwijderen.
Voorlopig is daar nog niet echt reden toe.
Was het 1 van mijn voedsters geweest had ik dat wel gelijk gedaan aangezien je die met 5 man in de houdgreep moet houden waarschijnlijk