Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:49

Echt knap nimmy

Ik word echt vrolijk van jullie foto's

Oh en Frankrijk, wat goed weerke daar?
Mooie honden en wat zijn je foto's goed gelukt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:25

Hmm. Uit het nest van Wolf is de eerste pup al positief getest op ED. Geen idee wat het zegt over de rest van het nest, maar alleen al voor de zorgen neem ik nooit meer een ongeteste hond :+

Fotsy, ging jij je pup niet ophalen vandaag!? Ben benieuwd!!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:41

Simbaa schreef:
Hmm. Uit het nest van Wolf is de eerste pup al positief getest op ED. Geen idee wat het zegt over de rest van het nest, maar alleen al voor de zorgen neem ik nooit meer een ongeteste hond :+

Fotsy, ging jij je pup niet ophalen vandaag!? Ben benieuwd!!

Das balen! Hopelijk rest wel gezond.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:43

Zelfde hier, onze eerste hond had HD C of zelfs D, met medicatie heeft ze toch de leeftijd van tien jaar mogen halen maar amai niks was ons teveel maar dan wordt het toch een dure hond. Dus daarom ook gezegd nu een echte stamboekhond die getest is en wat meer betalen.

Ja Simba we zijn onderweg *\o/*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:44

Kan natuurlijk best zijn dat de eigenaren van die hond er niet voorzichtig mee zijn omgegaan en hem bijvoorbeeld de hele dag trap hebben laten lopen. Zolang je dat soort dingen niet weet, zou ik me niet teveel zorgen maken.
Vriendin had twee volledig geteste ouderdieren. Alles goed. 1 pup HD-D en slechte ED. De andere 4 pups niks aan het handje. In dit geval gewoon een pechgevalletje.

Nimmy

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:50

Bij het zien van zijn vakantieliefde is de grondpin gesneuveld... Oops...

Ze hebben weer een leuke date gehad.

Fotsy veel plezier met de pup! Geniet van de korte fluffy en schattig periode. Die is snel om.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:24

Hier ook een hond geen aussie die ik over heb genomen met 6mnd van mensen.de hond heeft stamboom maar geen geteste ouders voor zo ver ik weet.hij heeft ook iets erfelijks aan zijn ellebogen hij is nu 8jr krijgt last aan een poot en word daar binnen kort aangeopereerd. Dus alleen een stamboom zegt niks mensen denken dat vaak maar de gezobdheidstesten zijn vaak nog veel belangrijker,stamboom is fijn om na tegaan of er efelijke dingen zijn zoals bv epeleptie. Ik vind eigenlijk dat de raad van beheer ook geen stambomen moet afgeven als ouders niet getest zijn.maar helaas kan dit gewoon.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:26

En inderdaad wat hier ook gemeld word goede ouders kunnen,er toch bv altijd een tussen hebben zitten dat is gewoon simpel pech hebben. En het eerste jaar is erg belangrijk,geen trap lopen gedozeerd spelen etc etc. Mensen vinden een pup leuk,ja ze zijn schattig maar je kunt er niks mee eigenlijk.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:16

das wel helemaal waar, zelfs als ouders getest zijn dan nog heb je nooit echt zekerheid maar als ze ouders getest zijn, dan ben je toch al de goede weg op.
en zo ongecontroleerd fokken das toch niet meer van deze tijd

Bloom is thuis, onze eerste 'slapeloze' :P nacht zit erop, ze was heel braaf hoor en het gaat redelijk goed met de katten, tegen mijn verwachting in
Ze heeft wel een klein navelbreukje, iemand daar ervaring mee? DA zegt is niks en afwachten. Ik weet alleen dat mijn veulen dit ook had en nu na meer dan 1jaar compleet weg is.

Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:22

Wolf had ook een klein navelbreukje. Dat moesten we ook even afwachten en is nu helemaal weg.
Schattig is ze!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:43

ze is uberschattig en van niks bang zeg, katten, konijnen, eenden, kippen, alleen de paarden zijn wat groot :D
mag ik even spammen :o
showpositie

Afbeelding

ze is zo schattig

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:47

Wat een droppie!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:55

Schattig

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:59

Wat een knappies!

Ik heb een red merle puber :D
Is nu net een jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met een stamboom en geteste ouders overigens, vond ik erg belangrijk

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:36

Goed dat iedereen daar zo mee bezig is.het testen vind ik ook belangrijk omdat je zo gewoon erfelijkheden er al uit kunt halen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:51

Oooooh Fotsy, wat is ze leuk! <3 Snap helemaal dat jullie in de wolken zijn met kleine Bloom. Misschien dat ik het al een keer gevraagd heb (en het niet meer weet), maar wat zijn jullie uiteindelijke plannen met haar (naast huishond.. sport, show?) :)

Suus, wat een knappe red merle puber! Van welke fokker komt deze?

Keona, is ook zeker belangrijk. Je sluit daarmee bepaalde zaken niet 100% uit, maar de kans is in elk geval zo klein mogelijk.

Simba, wat balen van het brusje van Wolf.. Toch vind ik dat die wel vroeg op de foto is gegaan, normaal gebeurt dat pas met 18+ mnd. Was het zo overduidelijk dat er sprake van was? En het zegt voor Wolf niet dat hij het ook heeft.. Dus ik duim voor een goede uitslag als jullie hem op den duur ook laten testen.

Nimmy, hoe gaat het met Dizzle?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:51

Next is Now aka Storm komt bij dailo's in groningen vandaan :)

Aah super schattig fotsy!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:21

Ik mag vast even een gekke vraag stellen tussendoor! Hoe zit het met de vachtverzorging bij deze honden? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:11

Wij doen weinig aan verzorging enkel un de rui word ze steeds grondig gebirsteld tot alles er af is en ze zo wat kaal id.wij hebben een intacte teef.en zouden er knoopjes achter oren komen dan word dat verwijderd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:13

Zo net de aanvraag kennelnaam de deur uit gedaan.nu maar afwachten welke van de 5 goed gekeurd word. En erna kan aan een website begonnen worden.zo blij.
we gaan niet groot worden we blijven klein met zo nu en dan een nestje.want de hobden die bij ons wonen horen gewoon bij gezin en leven ook lekker binnen

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:16

Borst, broek, staart, voorpoten en achter de oren doen we een 1x per week/ 2 weken goed borstelen. Valt best wel mee als je het een beetje bij houd, maar dat is dus wat bij vele fout gaat. Het bijhouden van de vacht. Wij gebruiken in principe maar 3 borstels: 1 la pouch borstel een universele borstel en een kam.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:33

bryce27 schreef:
Borst, broek, staart, voorpoten en achter de oren doen we een 1x per week/ 2 weken goed borstelen. Valt best wel mee als je het een beetje bij houd, maar dat is dus wat bij vele fout gaat. Het bijhouden van de vacht. Wij gebruiken in principe maar 3 borstels: 1 la pouch borstel een universele borstel en een kam.

Je hebt ook echt verschillende vacht soorten.en bij onze heb je echt weinig nodig. Maar wat je zegt mensen die wel borstelen gebruiken vaak de verkeerde.herdersharkje alleen in de rui en bv een furminator is een no go

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:53

Ik doe m wekelijks borstelen en hij is nu 1x getrimt dat ga ik 2x in t jaar doen denk ik..
Storm heeft erg veel last van de warmte dus das voor hem wel erg belangrijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:52

Dialo's ja ken ik, ze hadden ons ook opgenomen als ze eens eentje over hadden want was voor ons meer dan 5 uur rijden. Maar ze heeft me zelf gezegd dat ze heel lange lijsten heeft van mensen die een pup willen.

Borstelen viel met onze bc ook wel mee, 2 maal per jaar trimmen en voor de rest af en toe eens borstelen, ik ben benieuwd hoe het met Bloom zal gaan.
Ik probeer haar wel al te laten wennen aan de borstel.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:54

Klopt wij hadden enorm geluk, is voor ons ook wel n flink stukje vanuit onder rotterdam