Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:53

OMG, onze dame is voor t eerst krols geworden -O- de slettebak ligt zelfs voor de hond op de grond en kijkt helemaal stoned uit dr ogen...hebben wij dat?! Gelukkig is t mooi weer, dus mevrouw zit aan de longeerlijn in de tuin (onder toezicht uiteraard).. Dus mag ze buiten sletten, :D
Merkte vd week al dat ze meer ging kletsen en gisteren was dat opeens over..en nu dit..hopelijk gauw weer voorbij, haha

Annash
Blogger

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:54

Hahaha ja Flynn is ook al een paar keer krols geweest dus ik herken het :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:15

Norah is 1 keer krols geweest bij ons, daarna hebben we haar gelijk laten steriliseren... Werd helemaal gek van haar :=

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:30

Flynn valt wel mee eigenlijk... die is sowieso erg praterig :') Noah jengelde ook als een idioot en die heb ik na een paar keer ook direct naar de DA gebracht. Is geen Maine Coon overigens.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:33

Onze fluf is bijna een jaar maar nog niet krols geweest. De ander daarentegen schreeuwde met een maand of 9 de oren van m'n kop, die heb ik zowat direct bij de dierenarts gedeponeerd. :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:36

Hahahaha
Succes met de sletjes :')

Ik dacht vanochtend wat ruik ik een poeplucht. Nou mevrouw heeft de poep uit de kattenbak lekker voor de lattebak uitgesmeert. Het zat vast in dr achterpoten :r ze was zwaar beledigd toen ze onder de kraan moest met dr achterpoten :=

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:31

Bah!

Abby haar ontlasting stonk zo ontzettend toen ze hier net was... Denk dat het van het voer komt, ze kreeg Whiskas bij haar vorige eigenaar. Nu is ze ruim een week bij ons en heb de Whiskas gemengd met m'n eigen voer en steeds minder. Hoop dat de stank uiteindelijk ook verdwijnt :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:33

ja inderdaad komt het door het voer... we hebben nu sinds een paar dagen kitten en adult eten door elkaar het zou denk ik daaraan liggen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:48

Ja he, dacht ik al! Nou gelukkig maar, dan zal de geur ook minder worden. :)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:10

Zo vandaag met mijn kleine man voor zijn tweede enting naar de DA geweest. Heenweg was hij aan een stuk door aan t mauwen en de terugweg was hij stil haha.

Toevallig ook een afspraak gemaakt om over 2 weken Nova (europese korthaar) te laten steraliseren, we willen geen kleine ongelukjes :D Ze is gelukkig nog niet krols geweest dus hopen dat dat zo blijft.

We hebben trouwens nogsteeds geen naam, mijn vriend noemt hem steeds Billy en ik begin het over te nemen maaarrrrrr ik wil een mooie naam! Lastig..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:41

Billy is juist leuk! :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:04

Ik zelf gebruik Royal Canin Maine Coon, maar dit is niet te verkrijgen in een ander merk he?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:15

Gisteren trouwens ook weer een actie nou zeg... Onze kat is een jaar of 4 en komt bij de fokker vandaan.
Ze heeft daar een aantal jaar gewoond en altijd in een afgezette tuin of binnen gezeten.
Nu met het mooie weer laten we haar ook op het balkon en daar springt ze zowiezo niet vanaf. Ze zit dan lekker op dr stoeltje te kijken naar mensen en vogeltjes :oo

Dus gister ging ik boodschappen doen met m'n vriend, en ik zet haar binnen neer op de bank.
Ik roep: ben je klaaaar? Ja zegt ie nog ff wat uit de slaapkamer pakken...

Dus wij gaan weg en komen na ongeveer anderhalf uur terug. Het eerste wat ik altijd doe is kijken of "het team" compleet is. Nou NIET DUS...

Ik overal zoeken: achter de wasmachine, in de tv kast, in de kledingkast, onder de bank, onder het bed, achter het douchegordijn etc... nou PLEITE....

Godver het :x Ik zeg nu is ze mooi pleite, vergeef ik je nooit meer (ik ben altijd liever 3x te voorzichtig dan 1x te weinig, als ik naar m'n werk ga ook, het laatste wat ik doe is kijken waar de kat zit en dan de deur dicht)

Nu stond dus in de slaapkamer het raampje op een kiertje.. enigste wat ik kon bedenken is dat ze hem gepeerd was door het raampje heen... maar HALLO het is een binnenkat en zijn nogal geliefd voor dieven, als die een auto aan ziet komen denkt ze ook: Oh gezellugg :j !!

Dus wij naar buiten, hij ene kant, ik andere kant, en maar roepen... Nou niks in het grasveld niet, bosjes niet...niks
Ik dacht laat ik naar de onderbuurman gaan misschien als ze naar beneden is gesprongen heeft hij haar gezien.
Dus ik wandel erheen, zegtie jaa er heeft hier wel een lange zwartharige kat gezeten de hele tijd.. Dus ik zeg hoe lang is dat geleden?
Zegt ie: Ongeveer een uurtje.
Ik dacht .. |o verdomme zeg...
ik zeg waar zat ze dan.. Ja zegt hij achter het speelhuisje (staat naast de heg)
Dus ik loop erheen, kijk ernaast in een donker gat:

Zie ik dus 2 knalgele ogen naar me kijken, ik denk verdomd he _/-\o_ Godzijdank heb je je daar verstopt, wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren?! :roll:
Ze was gelijk al blij, maar zelfs toen ik in de tuin van de buurman stond kwam ze niet, pas toen ik haar in de gaten had... das ook stom :')
Had me scheel kunnen roepen....
Maargoed een ieder heeft hier weer van geleerd, en ben blij dat we weer een engeltje op onze schouder hebben gehad..

(sorry voor het lange verhaal, maar moest het ff van me afschrijven)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:20

Citaat:
als die een auto aan ziet komen denkt ze ook: Oh gezellugg :j !!

:') so true bij coons hahahahah

Gelukkig heb je haar weer gevonden... :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:19

Flynn eet helaas nog steeds vrij weinig en er zijn geen wormen afgekomen... toch DA maar eens bellen... :\ Ze is ook niet verder afgevallen en nog steeds superfit.

@Sissi: dat was vast even schrikken! Hier blijven de katten ook binnen / als ze naar buiten willen gaan ze aan tuigje en draad in de tuin. De deur sloot laatst niet helemaal goed dus toen had ik beide dames ook in het donker buiten lopen. :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:41

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:05

Whaha de tijd vh jaar dus duidelijk :p

Heerlijk roosch, nog niet krols geweest.
Hier maakt ze weinig geluid gelukkig..maar ze lijkt wel een te lange teckel, wiens rug zo hol is door de lengte en buik over vloer hangt..kont in de lucht en hele dag door die maffe uitdrukking in dr ogen..best sneu haha.

Bij mij is t wat psychisch, hoop dr voor ze anderhalf is nog niet te laten helpen..ze heeft zon achterstand door dr ziekzijn ala kitten..maar als ik dit zo zie, rare vacht etc..denk ik dat haar laten helpen mss minder kwaad kan dan al die hormonen (waardoor ze slecht eet)..
Even afwachten wat de volgende ronde met haar doet en hoe snel dat weer volgt :p

Aaaaaah vieze poep!! Ieuwl..dat gaat echt overal zitten, haha, succes!

Shanna, nog steeds ??? Gek hoor en frustrerend ook :( sterkte

Hihi die prikjes..die van ons wordt dr beetje beroerd van lijkt wel..ben dr niet weg van, troep, maarja, we moeten wel ;-)

Ben zo blij dat we geen buren en katten om ons heen hebben..dat ze lekker aan dr lijntje bij openslaande deuren ligt :-)

Fijn weekend allemaal!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:15

Nou met Flynn bij DA geweest... die vindt haar er goed en gezond uitzien, een 'slanke lady', maar niet te dun. Genoeg buikvulling. Ze heeft tevens nog enting katten/niesziekte gehad. Over 5 weken even terug om weer te wegen. Zolang ze niet afvalt en net zo fit en actief blijft als ze nu is hoef ik me geen zorgen te maken, aldus DA. :-) Ze woog overigens 3,1 kilo en wordt volgende maand een jaar.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:56

Wat fijn Annash! :) Het is dus niet erg volgens de DA dat ze weinig eet?

Zit ik hier gister nog te lezen over krolse katten, is Abby vandaag krols geworden... Herkende het gelijk van een paar maanden terug met Norah.
Ik had met m'n vriend afgesproken dat als Abby krols werd en wij of zij zelf er last van heeft we haar laten steriliseren. Abby lijkt erg gefrustreerd, alsof ze niet goed weet wat ze met zichzelf aanmoet. Steeds (heel apart) mauwen, kont in de lucht, geur overal aan af geven... Maandag maar een belletje dierenarts dus. :=

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:56

Pft nou dit weer... sinds Flynn gisteren naar de DA is geweest doet Noah heel gemeen tegen haar. Constant blazen etc alsof ze haar niet kent. Nou zal ze wel wat anders ruiken maar het is wel erg extreem. Zo verschool Noah zich vanochtend onder mijn bed en kwam ze zelfs niet voor snoepjes.

Het zal met een paar dagen wel weer rechttrekken maar ik denk dat ik ze volgende keer allebei maar meeneem naar DA. Dan ruiken ze allebei hetzelfde :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:57

hihi Shamiya, welkom bij die maffe poezenbeesten :P
Hier lijkt het ietsies minder te worden..pff gelukkig..dag 3 hebben we erop zitten, haha.

Naaahjaa, Shanna, das ook wat! Is ze al op de kattenbak geweest, waar Noah al op is geweest? Zodat ze weer even naar haar ruikt? Mss helpt het wel?
Succes ermee..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:23

Het lijkt nu eindelijk beter te gaan maar zo dik als voorheen zijn ze nog niet en dan vanaf Noah natuurlijk. Als Flynn volgende maand terug moet overweeg ik Noah ook mee te nemen zodat ze bij elkaar blijven en allebei anders ruiken. Geen idee of dat helpt maar dan is er in ieder geval niet 1 kat die helemaal anders ruikt.

Wat betreft kattenbak er staan er 2, 1 op mijn kamer boven en 1 beneden. Ze gaan praktisch altijd beneden dus Flynn was zeker alweer met de 'gewone' geur in aanraking geweest. Dat Noah even moet ruiken en wennen kan ik me indenken maar ruim een dag vind ik toch apart. Ze doet echt beledigd, alsof het een nieuwe kat kat. :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:18

Pepper zoals het niet moet...

Afbeelding

En gelukkig ook zoals het wel moet :D

Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:13

Amy77 schreef:
hihi Shamiya, welkom bij die maffe poezenbeesten :P
Hier lijkt het ietsies minder te worden..pff gelukkig..dag 3 hebben we erop zitten, haha.

Dankje :P Fijn dat het bij jou iets minder is... Hier lijkt het steeds erger te worden. Eerst was het alleen een beetje prrrauw, maar nu loopt ze door het huis te mauwauwauwauwauwen :))

Pepper is prachtig :+:

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:04

whaha, wat een mooie opname van pepper~!
Ze is wel erg knap hoor :)

Slim Shanna, meenemen van Noah..gek hoe het werkt he..zo had ik 2 kleine hondjes..als de een bij de DA was geweest, werd de russel helemaal nerveus en enorm dominant als de andere hond naar de DA rook..ondanks dat ik hem wel op zn plek zette, was het elke keer weer drama..dus die ging idd ook mee :P

Hier de krolsheid voorbij, woohooo..nou als dit het is, dan is het nog te doen. Had vooral medelijden met haar, zo stoned uit dr oogjes en hele dagen met dr kont in de lucht :P
Ze is weer kat :)