Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:12

welkom neej :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:46

Voorstelrondje dus :Y)

Neej = Renée, 27 jaar en sinds 3,5 jaar heel heel trots baasje van Hondje = Ollie (of, heel officieel: CH.BE Forever Texas from Churchknights), 3,5 jaar oude Welsh Springer Spanielreu, lekker ding, altijd blij en vooral over-enthousiast :') We zijn ooit begonnen met pup/jonge hond/GHH op de KC, toen hebben we EG geprobeerd maar daar zakten we finaal wegens een motivatiedip _O- Toen jachttraining gaan doen, wegens omstandigheden gestopt, vorig jaar begonnen met behendigheid, doen we nog steeds wekelijks en dat gaat met ups en downs :') eind november gaan we een cursusje Impuls Controle doen bij Delphi in Almere (met dank aan Esther haha :P ) en daarna ga ik ook weer eens kijken voor een leuke jachttraining in de buurt. Blijft toch leuk, doen met je hondje waar ie voor gemaakt is :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:47

Welkom Renée :)
Ik mis alleen een foto van Ollie :P

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:47

Neej vooral spammen met foto's kan ik tussendoor nog even balen dat het nog zo lang duurt voordat we onze (engelse) springer kunnen gaan verwelkomen. Kijk er wel even doorheen dat het een welsh is :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:00

Hoi Renée! :D Ollie is een lekker ding, maar extra foto's mogen altijd :D

Esther.. Wat een lekker koppie <3 Knapperd!

Wij hebben vanavond weer angstcursus.. Eerste praktijkles, dus B is er bij. Spannend.. Ben heel benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij is in de regel helemaal geen angstige hond, hoogstens wat onzeker. Maar, wat ik vorige week al zei, vuurwerk en onweer blijft eng :n Ze gaan in de praktijklessen ook andere 'enge' dingen aan bod brengen dus ben erg benieuwd.

Als jullie het over tricks hebben gaat het hier weer kriebelen.. Moet ik eigenlijk weer gaan oppakken! Clicker werkt alleen binnenshuis niet lekker, B heeft de neiging om dan te (blijven) blaffen.

Eigenlijk moet ik hem ook leren te stoppen tijdens het komen. Dus dat ik hem bij me roep, maar halverwege (drie kwart, een kwart, verzin het) vraag ik hem dan te stoppen. Honden hier die dat kunnen? Hoe hebben jullie dat aangeleerd?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:05

Hhilde schreef:
Eigenlijk moet ik hem ook leren te stoppen tijdens het komen. Dus dat ik hem bij me roep, maar halverwege (drie kwart, een kwart, verzin het) vraag ik hem dan te stoppen. Honden hier die dat kunnen? Hoe hebben jullie dat aangeleerd?

Jesda kan dat. Jesda is dan alwel 4 jaar maar ze kan voorkomen en dan halverwege zit, staan of af.

Ben begonnen met eerst op een meter en dan gewoon af. Steeds verder af gaan staan. Dan wanneer de hond dit goed kan even iemand er bij roepen die de riem er aan doet en wanneer jij voor roept moet diegene mee lopen met de hond. Wanneer jij af zegt gaat diegene stilstaan (voor de rest doet diegene helemaal niks) Dan is het gewoon wachten tot jouw hond op jouw commando gaat liggen :) en dan verder uitbreiden naar riem er af :)
Zou beginnen met af, dat is het makkelijkste :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:12

Presenting: Ollie!

Afbeelding
In het dagelijks leven...

Afbeelding
Nét na een trimbeurt :+:

Afbeelding
Rondje behendigheid op de nakomelingendag van de rasvereniging :D

Afbeelding
En hoe meneer het állerliefst door het leven gaat _O-

Oh met Ol ben ik ook wel eens begonnen met stoppen-tijdens-voorkomen idd. Moet even flink nadenken hoe ik dat ook weer heb aangepakt. Hij kon het op een gegeven moment thuis wel maar ik heb het niet verder uit gebouwd. Moet ik toch weer eens oppakken :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:13

Die laatste _O-
Waar heb je die laarsjes gekocht :P

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:20

Nou kan het lijstje gaan aanvullen... hoorde vanmorgen al van iemand dat de hond door mensenstront was gaan rollen en dat het te vies was om aan te pakken, zelfs de riem zat onder.
dus in de auto voor als we een springer gaan halen:
- plastic handschoentjes
- reserve lijntje
- jerry can met water
- handdoek
- wasknijper voor de vieze lucht uit de neus te houden
- grote deken voor de achterbank

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:22

Moet je ver reizen om je aanwinst op te halen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:30

JesdaPower als het om onze nieuwe aanwinst gaat die moet eerst nog gemaakt worden en zal pas volgend jaar zijn. Maar was meer om wat ik dacht wat ik in de auto klaar moet hebben staan als we gaan wandelen en het zou een vetnel gaan worden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:32

joyce83 schreef:
JesdaPower als het om onze nieuwe aanwinst gaat die moet eerst nog gemaakt worden en zal pas volgend jaar zijn. Maar was meer om wat ik dacht wat ik in de auto klaar moet hebben staan als we gaan wandelen en het zou een vetnel gaan worden.

Grapje *D
Dat duurt inderdaad nog wel even, maar wel leuk vooruitzicht!

Als ik ga wandelen neem ik riem en hond mee xD

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:34

riem neem ik regelmatig niet eens mee :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:37

Ik eigenlijk ook niet want ik kan de auto op de parkeerplaats zetten en als ik de honden er uit haal lopen ze meteen in het losloop gebied.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:39

Mag ik me hier ook melden ?

Ik heb een duitse herder reu van 16 maanden.
Naast het fanatiek sporten met IPO ( waar ik in het andere topic over mee klets ;) ), doe ik met Baris ook regelmatig mee met "amateur" behendigheid op onze plaatselijke hondenschool :)
Ook fiets ik regelmatig met hem en probeer voor zover mijn knieën het volhouden met hem hard te lopen :)

Baris is een manusje van alles en is op zijn gelukkigst als hij lekker samen met ons bezig is.
Dit geld ook voor een heerlijke boswandeling !

Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:41

Welkom :)
Heb je wel eens voorbij zien komen in het Duitse Herder topic. Vind het erg jammer dat daar een kliekje is ontstaan tussen bepaalde mensen en dat je daar moeilijk tussen komt :)

Baris vind ik echt super knap!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:43

Welkom :) Neej en Bertinabvd.
Leuke honden , en oei die modderfoto...

ik zou eigenlijk met bella wat truukjes moeten proberen aangezien buiten trainen hem niet meer wordt. ( al hoop ik stiekem dat de pup haar straks kan motiveren om mee naar buiten te gaan met minder weer...)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:43

Bedankt voor de tip JP! Alleen iemand laten helpen is een dingetje, weet niemand die me daarmee zou kunnen helpen := Maar we gaan er eens aan beginnen!

Ik heb net een riem en halsband bij de action gehaald. Heb er al genoeg maar ach :') Ben benieuwd hoe het B staat. En of het een beetje kwaliteit is :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:44

Mooie reuenkop Bertina <3 Welkom!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:15

JesdaPower schreef:
Welkom :)
Heb je wel eens voorbij zien komen in het Duitse Herder topic. Vind het erg jammer dat daar een kliekje is ontstaan tussen bepaalde mensen en dat je daar moeilijk tussen komt :)

Baris vind ik echt super knap!

Thnx :)

Zijn onlangs toch redelijk wat nieuwe mensen erbij gekomen in het DH topic.
Ja we hebben een groepje met honden van dezelfde fokker (daar horen wij ook bij), maar andere mensen zijn altijd welkom hoor :D
Iedereen kan daar zijn verhaal en ervaringen en foto's kwijt :)

Bedankt Hhilde :) zijn kop is de laatste tijd mooi breed geworden :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:31

Heb er de laatste weken niks geplaatst maar eerder wel eens een filmpje of foto maar nooit reactie gekregen

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:40

Aw wat een superschattig pupje jllleroo :)

Ollie is echt leuk neej
Mooie herde zeg BertinaBvd

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:42

Zaterdag behendigheid proefles op de club, ben echt benieuwd wat ik en mn hondje ervan vinden

Gehoorzaamheid ging echt goed afgelopen zondag, los voorkomen geoefend hij kwam gelijk (heeft nogal de neiging om weg te rennen)en wachten als ik wegloop ging ook supergoed

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:49

JesdaPower schreef:
Heb er de laatste weken niks geplaatst maar eerder wel eens een filmpje of foto maar nooit reactie gekregen

Dan heb ik er waarschijnlijk overheen gelezen want meestal reageer ik wel :)

Dank je Jessica

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:02

Oeh mooie kop Bertina!

Joyce, volgens mij heb ik jou ergens anders ook al eens voorbij zien komen :P Jullie krijgen er eentje van Rudo en Helma toch? Leuk lijstje ook :P Ik heb meestal wél een riem bij me omdat ik Ol ook IN de auto moet krijgen (en die staat langs de weg geparkeerd, dan heb ik 'm gewoon liever aan de lijn :P ) maar verder heb ik eigenlijk alleen een balletje in de auto liggen voor 'm :') Ohja, en een fles water en een bak, voor dorstige momenten :P Ja en een kleed natuurlijk, waar ie op ligt :j Ollie rolt niet door vieze dingen, dat scheelt echt! Hij pist er hooguit overheen :')

JesdaPower schreef:
Die laatste _O-
Waar heb je die laarsjes gekocht :P

Die komen geloof ik uit het Bergse Bos in Rotterdam :') Maar ik heb echt honderden van die foto's _O-