Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elevien

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:16

En om die reden heb ik geen tralies met een tussenruimte van 1 cm :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:19

die van mij zijn ook 1cm maar daar passen ze echt niet doorheen hoor. Misschien toen ze klein waren maar volgens mij is 1cm standaard voor een rattenkooi. Frettenkooien hebben nog wel eens groter meen ik

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:22

Leuk topic! Wij hebben ook veel ratten, een hele diepvriesla vol voor onze slangen :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:39

_O- eigenlijk is dat natuurlijk helemaal niet grappig, maar moest er stiekem wel om lachen :=

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:50

Elevien schreef:
En om die reden heb ik geen tralies met een tussenruimte van 1 cm :D

De rest paste er ook echt niet door, alleen hij, hij is altijd klein en mager gebleven. Zeker de helft van een normale rat was hij! Zo ielig dun .. :(:)

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:21

Citaat:
Leuk topic! Wij hebben ook veel ratten, een hele diepvriesla vol voor onze slangen

Whahhaha hhahahahaha ik kom nie meer bij whahaha hhahahahaha hahahhahaha
nee echt wat grappig kietel me eens misschien helpt dat O:)
Op zich niks op tegen die dieren moeten ook eten maar dat hoeft niet in een rattenliefhebber topic

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:40

Meliszy schreef:
Leuk topic! Wij hebben ook veel ratten, een hele diepvriesla vol voor onze slangen :+

Interessant, in Australie kregen wij betaald voor elke slang die we doodsloegen

Lekker boeiend Y;(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:56

lieveli schreef:

mijn vorige meisje deed dat ook, alleen wou die deur iets moeilijker open dus ging ze zich nog meer afzetten.. later deed ze het bij alle deurtjes... overal maar haken aan gedaan die je dicht kan draaien..

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:53

Nouwwww, ik wou jullie gewoon even plagen hoor! Wees blij dat we de slangen dood voer geven ipv levende ratten :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:25

Meliszy schreef:
Nouwwww, ik wou jullie gewoon even plagen hoor! Wees blij dat we de slangen dood voer geven ipv levende ratten :Y)

Het is zo'n veel te makkelijke grap, of dacht je dat je de eerste was met deze ingeving? En persoonlijk interesseert het me niet echt of je de ratten dood of levend geeft, het is wat het is en zolang het mijn ratten niet zijn vind ik het prima.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:25

:')

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:26

sommige mensen kunnen ook niks hebben :+ :O

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:27

Oh jawel, maar deze grap is gewoon bijzonder uitgekauwd.

Ik ben niet hypergevoelig, jij hebt gewoon een slecht gevoel voor humor :7

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:30

Beschuldig ik jou ook? Nee... Je moet niet zeggen, jij hebt een slecht gevoel voor humor.
En je moet ook niet zeggen, of dacht je dat je de eerste was met zo'n ingeving.

Komt nogal arrogant over namelijk *No hard feelings*

Ik zag dit topic en kon het gewoon even niet laten om te reageren,,, niet zo zwaar aan tillen hoor,.
Of begin je ook te gillen als je in de supermarkt komt en paardenrookvlees ziet liggen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:33

Nee as a matter of fact eet ik al het vlees. En mijn vader werkt met proefdieren en ook daar heb ik geen moeite mee.

Anyway, ik moet niks. En dat ik arrogant overkom als ik jou er op wijs dat je een oude grap vertelt interesseert me ook niet zo veel *no hard feelings*

En beschuldig niemand, ga gewoon lekker ergens anders over je slangen praten :)

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:34

:=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:35

Als je iets te zeggen hebt kun je een pbtje sturen, ik heb op onze conversatie getemd.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:40

Oh dit is jammer! Ik vond het wel een leuke grap eigenlijk al ben ik blij dat het mijn ratjes niet zijn hihi.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:48

Zullen we het ratten-slangen gebeuren gewoon achterwege laten vanaf heden?

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:51

Dankje paardebloem, het was ook echt niet rot bedoeld hoor. Was in een ouwehoerderige bui gisteren en kon het gewoon niet laten. Vind het ook jammer dat dit er achter weg komt. En leonoor, natuurlijk, no problem

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:21

precies, het doet er verder niet toe, ik vond het wel grappig en ik heb 'm nog niet eerder op deze manier gehoord. Wel dat mensen zeggen dat ze m'n ratten wel willen hebben want ze hebben thuis nog wel slangen....... :=
in elk geval, mijn kindjes maken het goed, maar Lilith is echt een gek beest, als je die los laat lopen en na een poosje terug in de kooi doet zit ze binnen een kwartier weer aan alle deurtjes te trekken. Die word er ontzettend hyper van.

Maar ik ga nu eerst even ergens sollicteren dus ik lees vanavond weer bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:28

Haha leuk dat je een slang hebt. Wij hadden er ook 1, liefde voor de slang. maar we hadden ook een levende rat. Liefde voor de rat, maar ook voor de slang! Ze moeten toch allebei eten :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:12

ik zou later ook wel graag een slang willen. En een fennec. En een sugar glider. <3 wordt druk thuis hihi. Oh en een paard natuurlijk :P Maar eerst maar eens afwachten hoe het allemaal gaat verlopen met deze ratten

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:51

ik kan m'n laatste bericht niet meer wijzigen, maar een van m'n ratten doet een beetje raar. Daarnet begon ze uit het niets te bijten en te gillen toen ze bij mij op schoot zat en toen zette ik haar op het bed en begon ze al te gillen als ik naar haar wees (echt hard gillen, niet gewoon piepen). Toen even later kon ik haar heel rustig op m'n hand laten liggen, vond ze allemaal wel best, en toen heb ik haar in de kooi gezet (positief afsluiten) en toen ging ze in haar huisje liggen, en ik denk dat m'n andere rat haar even gepakt heeft want ze lag op haar rug maar ze bleef ook zo liggen, en ik kan er met m'n hand niet bij om haar om te draaien. Kan dat kwaad? Sowieso vind ik het raar dat ze van het ene op het andere moment helemaal gek werd, op het bed bleef ze ook maar heen en weer rennen, misschien epilepsie? Kan een dierenarts dat vaststellen / er wat aan doen of is dat gewoon iets waar zij/ik mee moet leren leven? Want hoe ze nu doet ben ik af en toe echt bang dat ze niet meer opstaat op een dag, ze blijft zo lang op haar rug liggen dat ze heel moeilijk gaat ademhalen (zo schokkerig), ze gaat nu toevallig net nu ik dat typ weer gewoon liggen maar het ziet er nog steeds uit alsof ze spastische trekjes heeft (ik hoor haar niet ademhalen, ze rochelt of reutelt niet) en ze lijkt helemaal van de wereld, reageert nergens op

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:59

al een tijdje niet meer geweest (oh wat slecht:p)
maar heb wel wat beleefd pfff voel me een heel slecht baasje daardoor...

maar het verhaaltje:
Bijou moest weer naar de da omdat naast haar oog nog steeds een bult zat (haar oog was ontstoken, ze heeft haar oogvlies kapot gekrabt, nu is ze dus aan 1 oog blind, later bleek dus ook nog een abces naast te zitten)
maar ik wou het vervoersbakje(deze staat onder de kooi, altijd half open) dus pakken en voelde iets zachts, dacht 'laat het niet zo enge grote zwarte spin zijn please!'. Haalde het bakje onder de kooi weg en keek Petite me met hele grote ogen aan!
Door prive omstandigheden had ik ze 2 dagen in de kooi gelaten en duidelijk Petite de laaste keer er niet in gedaan...
ze heeft dus 2 dagen los gelopen tewel hier nog een hond (die graag een hapje rat lust) en een kat rondlopen ;(

nu tel ik ze maar elke keer een stuk of 10 keer om te kijken of ze echt allemaal in de kooi zitten..