Coconut schreef:Voor koppelen adviseer ik altijd om in de opvang eerst te koppelen. Dat is neutraal terrein en kun je gelijk zien of ze elkaar leuk vinden.
Niet te grote ruimte pakken, met name wel kaal (zonder schuilhuisjes etc.). Beetje rijden hoort erbij. Je ziet zelf vaak al snel of het goed of fout gaat.
Mocht het goed gaan,lekker meenemen naar huis. Alles in huis of in de ren goed schoonmaken/vervangen. Samen laten en niet steeds uit elkaar halen. Sommige opvangen adviseren om elke nacht de konijnen apart te houden. Dit geeft en heel veel stress,plus dat de koppeling elke keer weer van voor af aan begint.
Bedankt voor de tips!
Het nieuwe konijntje komt alleen niet uit de opvang...dus koppelen in de opvang is niet mogelijk voor mij.
laughterline schreef:Ik vraag me ook af hoe ik het beste Lilly Hazel en Wombat moet koppelen. Ik dacht de badkamer, dat is niet zo groot en kennen ze niet. Maar dan alle 3 tegelijk of eerst Lily en Wombat, wombat en Hazel en dan alle 3? Want Lilly en Hazel zijn close.
Badkamer is misschien ook een goed idee kennen ze bij mij beide inderdaad ook niet. En niet veel schuilmogelijkheden.