De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:23

Hey het lijkt me leuk om mee te praten in dit topic!

Wat een leuke konijntjes hebben jullie allemaal :) Een hele tijd geleden ben ik het eerste deel van dit topic begonnen en vind het nog steeds grappig dat er al een deel twee is.
Ik heb 2 konijntjes, Dotje hij is dwergkonijn van 6 jaar nu denk ik. En sinds kort Fay, een teddy widder vrouwtje. Ik hoop ze binnenkort samen te kunnen zetten, heb me wel al een beetje ingelezen over het koppelen. Maar hebben jullie misschien nog goede tips voor mij?

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:31

Wat wil je graag weten? Heb al vaak genoeg gekoppeld, dus waarschijnlijk kan ik je wel helpen :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:52

Laughtrrline. Geen idee wat het kan zijn. Misschien een soort van gestoten ergens aan geschaafd?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:03

Laughterline ziet het geslachtsdeel er goed uit? Vriendin van mij het konijn heeft syfilis wat zich ook uit in plekjes bij de neus

Hier even lekker bij de woonkamer gelegen. Bailey is ontzettend bang voor alles maar ze begint mij al te vertrouwen. Ik kan aaien en gewoon normaal rond bewegen. Vriend niet nog op eieren lopen als ze ergens in de buurt zit maar gaat wel beter Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:17

Awh wat een lieve foto!! Ik zal het eens nakijken, dank je wel :j

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:19

Coconut schreef:
Wat wil je graag weten? Heb al vaak genoeg gekoppeld, dus waarschijnlijk kan ik je wel helpen :)

Hoe ik dit nu het beste kan aanpakken. Op welke plek, wanneer en hoe ik de eerste ontmoeting het beste kan laten verlopen. Het zou natuurlijk fijn zijn als ze elkaar meteen leuk vinden haha :o De plek vind ik vooral erg lastig, mijn eerste konijn loopt los in huis namelijk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:55

Voor koppelen adviseer ik altijd om in de opvang eerst te koppelen. Dat is neutraal terrein en kun je gelijk zien of ze elkaar leuk vinden.

Niet te grote ruimte pakken, met name wel kaal (zonder schuilhuisjes etc.). Beetje rijden hoort erbij. Je ziet zelf vaak al snel of het goed of fout gaat.

Mocht het goed gaan,lekker meenemen naar huis. Alles in huis of in de ren goed schoonmaken/vervangen. Samen laten en niet steeds uit elkaar halen. Sommige opvangen adviseren om elke nacht de konijnen apart te houden. Dit geeft en heel veel stress,plus dat de koppeling elke keer weer van voor af aan begint.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:36

Ik vraag me ook af hoe ik het beste Lilly Hazel en Wombat moet koppelen. Ik dacht de badkamer, dat is niet zo groot en kennen ze niet. Maar dan alle 3 tegelijk of eerst Lily en Wombat, wombat en Hazel en dan alle 3? Want Lilly en Hazel zijn close.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:45

Gewoon alle drie gelijk bij elkaar zetten.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:14

Coconut schreef:
Voor koppelen adviseer ik altijd om in de opvang eerst te koppelen. Dat is neutraal terrein en kun je gelijk zien of ze elkaar leuk vinden.

Niet te grote ruimte pakken, met name wel kaal (zonder schuilhuisjes etc.). Beetje rijden hoort erbij. Je ziet zelf vaak al snel of het goed of fout gaat.

Mocht het goed gaan,lekker meenemen naar huis. Alles in huis of in de ren goed schoonmaken/vervangen. Samen laten en niet steeds uit elkaar halen. Sommige opvangen adviseren om elke nacht de konijnen apart te houden. Dit geeft en heel veel stress,plus dat de koppeling elke keer weer van voor af aan begint.

Bedankt voor de tips! :) Het nieuwe konijntje komt alleen niet uit de opvang...dus koppelen in de opvang is niet mogelijk voor mij.

laughterline schreef:
Ik vraag me ook af hoe ik het beste Lilly Hazel en Wombat moet koppelen. Ik dacht de badkamer, dat is niet zo groot en kennen ze niet. Maar dan alle 3 tegelijk of eerst Lily en Wombat, wombat en Hazel en dan alle 3? Want Lilly en Hazel zijn close.

Badkamer is misschien ook een goed idee kennen ze bij mij beide inderdaad ook niet. En niet veel schuilmogelijkheden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:45

Veel opvangen koppelen ook gewoon konijnen van particulieren. Je kan altijd bellen.

Raad ook aan om het via een opvang te doen. Het kan eng zijn om het als eigenaar te doen, veel mensen vinden het moeilijk om hun konijnen te zoen als ze niet alleen maar lief zijn

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:54

Oh dat is goed om te weten! Daar ga ik dan ook eens naar kijken. Vind het inderdaad wel een beetje spannend om te gaan doen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:19

Amber_anne schreef:
Laughterline ziet het geslachtsdeel er goed uit? Vriendin van mij het konijn heeft syfilis wat zich ook uit in plekjes bij de neus

Heb het nagekeken, maar dat ziet er prima uit. Heb d’r wel horen niezen nu.. dus misschien is t snot terug wat ik begin dit jaar heb behandeld bij dr. Even een bezoekje aan de dierenarts brengen voor advies en misschien medicatie vragen. :\

Lily en Hazel zijn behoorlijk aan t sjagrijnen naar elkaar als het eten er aan komt. Bijten, jagen.. hoop echt dat t gaat werken met lieve Wombat. En dat de dames hem niet veranderen in een boos konijntje :P

En wat handig dat je zo hulp kunt vragen bij het koppelen! Hadden wij hier dat ook maar :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:49

laughterline schreef:
Amber_anne schreef:

Heb het nagekeken, maar dat ziet er prima uit. Heb d’r wel horen niezen nu.. dus misschien is t snot terug wat ik begin dit jaar heb behandeld bij dr. Even een bezoekje aan de dierenarts brengen voor advies en misschien medicatie vragen. :

Lily en Hazel zijn behoorlijk aan t sjagrijnen naar elkaar als het eten er aan komt. Bijten, jagen.. hoop echt dat t gaat werken met lieve Wombat. En dat de dames hem niet veranderen in een boos konijntje :P

En wat handig dat je zo hulp kunt vragen bij het koppelen! Hadden wij hier dat ook maar :j

Fijn dat het geen syf is dan ben je wel even bezig bij de da. Hopelijk knapt ze snel op!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:23

Ik hoop dat het in dit topic mag.
Maar is er misschien iemand die ruimte heeft voor deze drie konijntjes? 2 voedsters van 3jaar oud en een gecastreerde ram van 1,5 jaar.

Vanwege scheiding zoeken we een nieuw plekje voor ze.
Ze hebben hier altijd behoorlijk de ruimte gehad. Tenminste 16 m2
Het liefste zien we ze samen vertrekken. We hebben er altijd vooral veel na gekeken en konijn laten zijn. Ze zijn dus niet gewend om aangeraakt of opgepakt te worden en het zijn dus ook geen knuffeldieren.

Ze mogen voor een goed huisje met lekker de ruimte worden opgehaald.

Mocht er iemand interesse hebben zou ik het leuk vinden als je een foto mee stuurt van het plekje dat er eventueel voor ze is.

Ze wonen op dit moment in Elsloo (Zuid-Limburg)
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:15

Ohjee dat is heel dichtbij, ik doe even alsof ik ze niet zie := :')

Als het van m’n vriend zou mogen waren ze meteen welkom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:16

-Bind Tarzan vast-

Lilo is volgende week jarig :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:29

Haha dankje Rebecca :')
Silvericathy, ze zijn echt leuk!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:12

_Tarzan schreef:
Haha dankje Rebecca :')
Silvericathy, ze zijn echt leuk!

Haha, kom ze maar halen... :D *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 06:46

Plaats genoeg alleen vind mm vriend 6 genoeg -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 07:33

Haha Tarza, nog 2 er bij ziet ie niet :+.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:06

Esther, het zijn er 3 :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:26

Nou en :') gewoon doen :))

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:57

Ah 3 extra opeters vallen niet op toch :+ ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:01

Met het risico dat men wellicht boos op mij wordt wil ik toch graag een vraag stellen. Ik heb nu zo'n vijf jaar twee hele leuke groepen konijnen. Ze wonen hier bij mij buiten en kunnen graven, slopen en doen wat ze willen; een prima leven dus. Helaas heb ik eind januari een auto-ongeluk gehad (niets heftigs..) waar ik letsel aan over heb gehouden en mijn linkerarm de hele tijd vreselijk veel pijn doet. Veel onderzoeken in ziekenhuizen gehad en nu ben ik maar weer terug bij een fysio in de hoop dat dit verbeterd. Dit is echter niet het verhaal en omdat ik steeds meer beperkt wordt in het kunnen doen van dingen ben ik genoodzaakt keuzes te maken. Ik heb tot nu toe veel begrip gehad en alles wat kon is gedaan. Het is immers ook vakantie dus opvangen hebben het wellicht drukker dan normaal.

Ik ben voor mijn groep van vijf, (3 hangoren, 2 dwergen - 1man en 4 dames) op zoek naar een nieuw thuis. Ze hoeven absoluut niet direct weg maar bij mij zit er momenteel geen stijgende lijn(ook niet na een halfjaar) in en dat betekend dus dat ik ze niet meer alles kan bieden wat ik ze wel wil bieden - en waar ze gewoon recht op hebben. Ze staan naar zeggen op de wachtlijst hier bij de plaatselijke opvang maar ik wil toch even verder kijken. Wie weet kan ik een 'beginnende konijnenhouder' wel heel veel plezier doen met deze onwijs leuke groep. Of wellicht is er iemand die een opvang weet waar er eventueel wel plek is.

Het belangrijkste voor mij is vooral dat ze gewoon kunnen blijven doen wat ze het liefste doen; rennen en graven. En natuurlijk wel samen. Als een opvang besluit ze verder te koppelen en zo te laten verhuizen is dat natuurlijk ook goed, niet iedereen zit op vijf konijnen te wachten.

Afgelopen jaar is hun ren helemaal vernieuwd inclusief een groot speelhuis om in te slapen, dat is hier ook op bokt te zien geweest in een volgtopic. Ik heb alles voor mijn diertjes over maar zit nu gewoon met gigantische onmacht, veel pijn, en dieren die wel verzorgd/verschoond moeten blijven worden.

Ik hoop dus dat er wellicht hier iemand is die voor mij een 'gouden tip' heeft zodat we verder kunnen kijken. Het is een hele bewuste keus want ik zit er al maanden mee in mijn hoofd maar had continu nog hoop dat ik minder pijn zou krijgen. Sinds 27 januari dit jaar ben ik alleen maar aan het verliezen of vele verschillende vlakken :(

Deze foto is van vorig jaar, maar hier staan ze allemaal samen op <3
Afbeelding