Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:13

Ik ga morge Ook even kijken bij de dieren winkel voor wat kruidenmixen of iets gewoon voor het geval dat. En kattenvoer anders gaat mevrouw kar straks cavia vlees eten als ze geen eten meer heeft := . ( grapje cavia zitten veilig)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:27

Hoi,
Ik kom hier zomaar even binnen vallen. 1 van mijn cavia’s is heel erg slecht. Wil niet meer eten en ik denk dat het niet lang meer duurt. Hij is heel zwak. Echt opeens gaat het superslecht met hem. Mocht hij er morgenochtend nog zijn breng ik hem naar de dierenarts. Nou heb ik ze uit elkaar gehaald en slaapt de cavia waar het niet goed mee gaat bij mijn ouders.

Maar de andere cavia zit nu alleen in het hok. Zijn broertje zat al 3 jaar bij hem in de kooi en nu is hij alleen. Ik vind het zo zielig. Kan ik er nog een vriendje bij zoeken? De cavia is al 3 jaar. Ik vind het zo sneu dat hij nu alleen is.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:06

xLiez schreef:
Hoi,
Ik kom hier zomaar even binnen vallen. 1 van mijn cavia’s is heel erg slecht. Wil niet meer eten en ik denk dat het niet lang meer duurt. Hij is heel zwak. Echt opeens gaat het superslecht met hem. Mocht hij er morgenochtend nog zijn breng ik hem naar de dierenarts. Nou heb ik ze uit elkaar gehaald en slaapt de cavia waar het niet goed mee gaat bij mijn ouders.

Maar de andere cavia zit nu alleen in het hok. Zijn broertje zat al 3 jaar bij hem in de kooi en nu is hij alleen. Ik vind het zo zielig. Kan ik er nog een vriendje bij zoeken? De cavia is al 3 jaar. Ik vind het zo sneu dat hij nu alleen is.

Helaas is de andere cavia vannacht overleden. Ging heel snel gelukkig. Geen idee wat er aan de hand was, binnen een dag was hij opeens mega slecht. Nou hopen dat de andere het trekt eerst alleen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:07

@liez: sterkte, sneu maar het gebeurt helaas.
Je kunt er een jonkie bij zoeken en kijken of dat goed gaat, of anders de andere laten castreren en er op termijn 2 zeugjes bij nemen, míts je hok hier groot genoeg voor is.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:37

Ik breek weer even binnen voor een vriendin.

Zij heeft 2 caviaas, altijd levendig en allert geweest. Ze zijn nu 6 maanden oud. De laatste dagen vertonen ze afwijkend gedrag. De manier waarop de kinderen er mee omgaan, was stress mijn grootste vermoeden.
Echter ligt 1 van de 2 regelmatig op haar zij, echt helemaal plat. Haar vriendinnetje verdedigt haar ook met al haar macht als ze zo ligt. Oppakken zijn ze geen fan van, dit laat ze ook heel makkelijk toe terwijl ze altijd de grootste handenontwijker was.
Sinds vanmorgen is ze ook beginnen niezen.

Eten en drinken doet ze goed, zowel hooi als groen en droogvoer. Naar de dierenarts kunnen we momenteel niet (dankzij het corona), alleen als het echt spoed is en dat is het niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:39

Ik zou de DA even bellen, kijken wat die te zeggen heeft. En misschien kun je wel gewoon evt medicijnen gaan halen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:28

@poetsen, ademt ze ook met bijgeluid of moeizamer? Niezen zou op meerdere dingen kunnen duiden. Sommige dingen kunnen best onder spoed vallen; zonder juiste medicatie kan het snel bergafwaarts gaan. Een beetje dierenarts schrijft niet zomaar aan de hand van deze beschrijving medicatie voor.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:59

Ik zou gewoon naar een dierenarts gaan.

:liefde
Afbeelding

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:57

Hoi allemaal. Ik ben dit topic aan het doorlezen voor informatie maar ik ben er nog niet helemaal aan uit. Na deze Corona crisis en als ik een beetje gesetteld ben in mijn nieuwe huis, wil ik graag weer cavia’s. Ik ben caviadraadkubus tegengekomen voor het verblijf. Hoe staan jullie daar tegenover?

Ik wil graag ook op een verantwoorde plek de cavia’s zelf aanschaffen. Wat zijn betrouwbare adressen, liefst omgeving west Brabant maar wil er ook best langer voor rijden.
Alvast bedankt!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:59

Ik zou eens kijken in een opvang. Mijn laatste aanwinst ( ook een skinny ) Komt ook uit de opvang. En ze is zoo leuk.

Ik hoef me trouwens voorlopig niet te vervelen
Afbeelding
Gisteren dit boek binnen gekregen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:01

Draadkubussen gaat prima, maar ze moeten wel iets van de grond af staan vanwege tocht.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:31

Ik vind draadkubussen helemaal fantastisch. Ik heb uiteindelijk tweedehands een draadkubushok gekocht, maar de klantenservice van caviadraadkubus.nl was erg goed!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:56

Ik heb 2 blije meisjes die eindelijk weer even buiten in de ren kunnen vreten :=. Is gewoon warm in de tuin met de zon erop.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:22

Ja heerlijk heb de mijne voor het eerst buiten gehad te wennen. Ze vinden het nog wel spannend :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:28

Hier nog flink wat wind, echt geen weer om ze buiten te doen helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:38

Hier stond ook teveel wind en het gras droogt nog niet snel door. Dus ze hebben geknipt gras gehad.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:49

Mijne begonnen gelijk te vreten :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:05

Net de binnencavia's buiten gezet. Die komen nu ook hun schuilhuisje niet meer uit :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:36

Die van mij liggen nu voor het eerst te slapen terwijl ik in dezelfde ruimte ben! Wel in het huisje maar dat maakt niet uit :) Eentje was laatste ontsnapt en de woonkamer gaan ontdekken, Jezus. Probeer eens een niet-handtamme cavia te vangen _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:08

Die van jou hebben wel flink wat tijd nodig zeg! Dan valt vangen inderdaad niet mee :+

Ik verbaas me wat dat betreft over Kareltje, die komt van buiten af maar was zo snel tam! Natuurlijk ziet hij dat de andere mij ook niet eng vinden, maar van een buiten geboren cavia had ik niet verwacht dat ik hem zo snel gewoon zou kunnen aaien en oppakken. En hij heeft echt een super leuk karakter, zo lief en vrolijk <3

Hij vindt het ook al prima om te poseren. Hier als Karel de Grote :))
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:22

Haha die zag ik op Instagram, super schattig!

Ja ik weet niet of ik deze ooit tam krijg.. Heb ze nu van 29 november en ze zijn nog steeds heel bang.
Als de huisjes weg zijn en ik veeg poepjes met mijn veger en blik dan komen ze wel onder mijn armen door gelopen en ruiken enzo, maar van zodra de huisjes er weer in staan en ik kom in de buurt, dan komen ze er niet meer uit. Ook niet om iets lekkers uit mijn handen aan te nemen.
Ze zitten nu ter hoogte van de bank wel maar het gaat echt heel traag

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:28

Karel de grote :') geweldig

Zoonlief dacht laatst dat hij bliksem wel los in de tuin kon zetten en dat hij dan wel weer terugkwam als je hem riep...
Niet dus :=

gelukkig wel kunnen vangen

Hopelijk worden ze nog wat tammer granoek

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:42

Lol, geen handige aktie van zoon :)
Dat schilderij is leuk :)
Ik heb er ook eentje uit een eigen nest en die is als baby net zoveel in handen geweest als de rest en is nog steeds bang. Dat zal er ook wel niet meer uit gaan nu.

Hier zit het binnenspul ook buiten.... soort van... want ik heb een plastic hondenmand omgekeerd op het gras staan. Dus nu kunnen ze wel gras eten, maar wel 'veilig' onder dak :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:52

Hoe oud zijn ze nu Granoek? Mijn beren (hier geboren, veel opgepakt) zijn ook altijd wat schuw gebleven, maar op een gegeven moment worden ze toch wel wat rustiger. Ik kan ze nog steeds vaak niet goed pakken, maar als ze niet van me schrikken kan ik ze wel aaien en voeren. Ik pak ze bijna allemaal regelmatig op, dat scheelt toch wel veel.

Haha Emori, gelukkig hebben jullie hem nog kunnen vangen :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:55

Schilderij is geweldig :)