Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:58

Dan zou ik daar idd aan vasthouden. Dan weet je ook wat je qua gedrag in huis haalt en een goed opgevoede sociale man is vaak wel meer te vertrouwen en een stuk stabieler in de omgang dan bijvoorbeeld een jonge pop die nog hormonaal moet worden en ook nog in de pubertijd moet gaan.

Ik weet niet wat duur is? :) Voor Mango heb ik 750 euro betaald maar hij was wel getest op alle ziekten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:02

Kent iemand de bruinkop papegaai?
Die wordt ons ook aangeboden nu, maar lijken een ondersoort van de bonte boer/ meyer-achtig te zijn? :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:03

Shanna schreef:
Ik heb toch maar afgezegd, we gaan inderdaad maar vasthouden aan de eisen van volwassen man. Die hadden we niet zonder reden tenslotte. Daarbij is deze vogel ook echt wel duur voor ons, dus mn vriend stond er sowieso al niet om te springen..

Valkparkietjes heb ik ook gehad vroeger, super fijne vogeltjes maar nu toch echt te klein.
Er staat nu ook een leuke grijze roodstaart op internet maar ik vrees dat die net wat te groot zijn voor ons? Die staan in het algemeen ook veel eenkenniger bekend.. De rose wordt door meerdere zaken wel aangeraden voor bij ons, evenals een pionus. Jardine willen we niet meer, dat lijkt teveel op Binkie..

Wat een klein popke is dat zeg, super lief! <3
Verwacht je nog veel nestjes?

Ik zie nu pas je vragen. Volgens mij had je nog ge-edit :P
Grijze roodstaarten kunnen idd behoorlijk eenkennig zijn. Qua grootte vind ik ze wel meevallen. Mango is groter maar die is wel uit de kluiten gewassen.
Zijn er geen andere kleurenmutaties van Jardines? Dan leg je misschien de connectie met Binkie niet zo snel.
Misschien is een bonte boer iets voor je? Dat is ook een leuk middenmaatje en ze kunnen tegen een stootje. De bruinkop ken ik niet.

Dit is voor dit jaar het laatste nestje. Eigenlijk stond het niet op de planning en mochten ze van mij pas volgend jaar, maar de moeder had andere ideeën :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:20

Bonte boer en meyers vinden we te klein, wat meer googlen verder zijn er behoorlijk wat ondersoorten in die zelfde maat wat we dus ook te klein gaan vinden (o.a. ruppel papegaai, roodbuik papegaai, en dus de bruinkop papegaai).
Weten we dat ook weer! :Y)

Ik denk dat als we wel op een soort specifiek gaan kijken dat dan inderdaad de rose ons qua karakter het meeste aanspreekt. Maar ik denk ook dat we de soort specifiek los moeten laten en vooral een volwassen vogel op karakter en dus minimale leeftijd en geslacht moeten selecteren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:25

Ik denk dat jullie toch bij een Rosé of Jardine uit komen.
Eventueel kun je een Rosella overwegen, maar die worden volgens niet veel voor in de huiskamer gekweekt.
Of misschien een Alexander parkiet? :) De Rosella en Alexander zijn ook geen kleintjes.

Cayenne

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:27

Oeps, ik haal de halsband en alexander altijd door elkaar. Ik heb het even aangepast :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:30

Halsband is vergelijkbaar aan een valkparkiet maar dan iets steviger, vinden we alsnog te klein, dan is een alexanderparkiet al beter qua formaat. Maar dat schijnen best felle en pittige vogels te zijn wat met kinderen dan weer niet ideaal is.. Ik denk dat we inderdaad bij een rose gaan uitkomen.. Qua formaat zijn die ook vergelijkbaar aan de Jardine. Als iemand daar een lieve volwassen herplaatser van weet horen we het graag! :Y)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:43

Die bijt helaas, is dus niet zo tam als hij lijkt. Heeft echt voorkeur voor 1 persoon.. Hij wil er overigens 800 euro voor hebben.. :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:15

@ Shanna: en als je nu een paar fokkers aanschrijft? Mss weten zij wel herplaatsers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:22

Dat is inderdaad ook een optie, nadeel is dan wel dat ik dus verder niet bekend ben in de kweekwereld en wel een kweker zoals Cayenne wil treffen wat dat betreft, en niet 1 die het enkel voor het (grote) geld doet.. :=

Ik ben nu lid geworden van een pionus groep en een rose groep op facebook, eens kijken of ik daar verder mee kom! Bedankt voor het snelle meedenken trouwens! +:)+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:39

Gewoon lekker afwachten tot er iets op je pad komt :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:42

Wat een lief compliment, dank je wel! <3

Ik denk dat Hope for Wings of soortgelijke opvangcentra (er was er nog eentje, maar ik ben de naam even kwijt) dan een goede optie voor je zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:44

De Vrolijke Papegaai!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:49

Maken jullie vogels er ook een soort sport van om de kooi/voliere zo snel mogelijk weer ranzig te maken vlak nadat je hem hebt schoon gemaakt? :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:04

Oh zeker! En de vloer ook als je net gestofzuigd hebt :') :j

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:38

Cayenne, leuk weer een kleine pluizebol <3. Ik hoop dat ik dit jaar ook nog 1 nestje kan verwachten en dan is het eerst prima. En ja die kleine monsters maken hier ook alles smerig na schoonmaak _O-.

Shanna, geen ervaring met al die vogelsoorten dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Ik heb inmiddels 6 grasparkieten weg gedaan. Heel moeilijk maar ben wel opgelucht dat er nu iets minder werk is. Heb er nu nog 13 ook nog aardig wat. De vogels zijn gelukkig naar een goed plekje gegaan waar ze ook met z'n allen in een volière komen. En verder heb ik het DNA van de kleintjes opgestuurd ik laat me verrassen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:25

Ik heb nu op een rose kaketoe bij hope for wings gereageerd, ik ben reuze benieuwd! Klinkt wel als een vogel die bij ons zou passen ook! Ik hoop zo dat er niet al 1000 aanmeldingen voor Joost zijn gekomen.. :+

https://hopeforwings.com/joost/

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:50

Spannend! Hopelijk is het wat!

Mijn vader heeft eens voor de grap gezegd dat Mango een goede blikopener zou zijn..
Nou, bij deze! :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:37

Jeetje wat een sterke snavel hebben ze toch he, haha. Ik krijg hem zelf soms niet eens open :') (met m’n vingers dan, een snavel heb ik hopelijk niet := )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:56

Nou ja sterk :P Ik had macademia's in dop gekocht maar die krijgt ie niet open _O-
Walnoten in dop, hazelnoten en Pili-noten trouwens ook niet :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:01

Oh Shanna, ik duim mee voor je want dat klinkt wel goed hé! Mooie vogel ook!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:21

Ik heb door jullie eens op hope for wings gekeken en de twee vogeltjes van een oud-collega staan er ook nog steeds op :(

https://hopeforwings.com/sjors-en-feline/

Sneu verhaal hoor: de vogeltjes waren hun kindjes en toen kwam de kat... ze zijn begin dit jaar al opgehaald bij ze. Hoop dat ze snel een huisje vinden!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:29

Jeetje, dan waren het dus niet echt hun kindjes :\ Wat sneu voor de vogels!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:31

Cayenne schreef:
Jeetje, dan waren het dus niet echt hun kindjes : Wat sneu voor de vogels!

Ja, echt hoor... kan er ook nog steeds kwaad om worden! Vond het beter dat ze dan naar een nieuw huisje gingen dan genegeerd werden, maar dit is ook weer zoiets.

Hebben de kat ook niet aan de vogels laten wennen enzo en toen ging het niet meer, sufferds