Iets meer kan natuurlijk ook, maar hou er dan wel rekening mee dat je uitstroom sterker is.
Niet alle vissen kunnen dat waarderen..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wortelsussie schreef:Serieuswat een ellende allemaal
![]()
Vanavond ff testen dan maar. Als het wel zo is kan ik ze dan behandelen zodat ze minder kalk afgeven of is de enigste optie ze weg doen?
Zat aan molly's of neon's te denken in die richting.
wortelsussie schreef:Serieuswat een ellende allemaal
![]()
Vanavond ff testen dan maar. Als het wel zo is kan ik ze dan behandelen zodat ze minder kalk afgeven of is de enigste optie ze weg doen?
Tycho schreef:wortelsussie schreef:Serieuswat een ellende allemaal
![]()
Molly's maar ook guppen en platy's, dus de levendbarende visgroep houdt over het algemeen juist van wat harder water. Ik zou gewoon even met een teststrip testen hoe hoog je uitkomt.
Wispeltuur schreef:Vergeet niet dat de stenen de hardheid zullen blijven verhogen aangezien er constant extra kalk word afgegeven. Waar het eerst goed gaat kan het na maanden plots problemen geven.
Maar mijn motto met de vissen is ook altijd better safe then sorry.
wortelsussie schreef:Bestaat er niet een soort aquarium lak waarmee je de steen als het ware mee 'dicht' maakt? Zodat het geen kalk meer af kan geven. Denk dat ik maar wat aqua zaken ga benaderen!
zou t echt jammer vinden als de stenen eruit moeten. Alles voor de vissen maar toch
wortelsussie schreef:Heb ze gelijk een mail gestuurd!