Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxxmh schreef:Het valt mij op dat m'n konijn de laatste weken best erg stampt in zijn hok in de nacht. Voorheen deed hij het af en toe en nu elke avond. Ik slaap precies boven zijn hok en als mijn raam open staat kan ik er vaak niet van slapen.. iemand ideeën hiermee om te gaan? En nee geen simpel antwoord van raam dicht haha
xxxmh schreef:Hij zit alleen (weet dat ik heel bokt nu over mij heen ga krijgen maar dit is de situatie en een tweede konijn mag niet van mijn vader), hij heeft een groot hok met boven en beneden verdieping. Overdag zit hij in de ren die aan zijn hok vast zit en in de nacht gaat hij naar binnen. Heeft altijd hooi in zijn hok liggen en water en biks.
Egeltjes zijn hier niet (tenminste nog nooit gezien) en katten komen meestal ook niet in de tuin. Hij is katten wel gewend want hij mag 1 keer per dag een uur binnen rennen en daar loopt ook een kat
Tycho schreef:Nee hoor niks zielig aan. Zielig is verplicht moeten samen leven en half doormidden gescheurd worden door een hokgenoot. Een konijn wordt met ballen geboren en wij moeten zo nodig alles eraf slopen om ze te laten doen wat wij willen, namelijk samenwonen. Konijnen willen meestal niet eens samenwonen gezien de moeite die het kost ze aan elkaar te laten wennen. Een konijn wil vooral zijn eigen ruimte voor zichzelf.