gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:11

Misschien katten die snacht bij het hok kunnan,of ongedierte,of egeltjes

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:11

xxxmh schreef:
Het valt mij op dat m'n konijn de laatste weken best erg stampt in zijn hok in de nacht. Voorheen deed hij het af en toe en nu elke avond. Ik slaap precies boven zijn hok en als mijn raam open staat kan ik er vaak niet van slapen.. iemand ideeën hiermee om te gaan? En nee geen simpel antwoord van raam dicht haha :)

Hoe is hij gehuisvest? Met een ander konijn? Onbeperkt hooi?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:18

Hij zit alleen (weet dat ik heel bokt nu over mij heen ga krijgen maar dit is de situatie en een tweede konijn mag niet van mijn vader), hij heeft een groot hok met boven en beneden verdieping. Overdag zit hij in de ren die aan zijn hok vast zit en in de nacht gaat hij naar binnen. Heeft altijd hooi in zijn hok liggen en water en biks.

Egeltjes zijn hier niet (tenminste nog nooit gezien) en katten komen meestal ook niet in de tuin. Hij is katten wel gewend want hij mag 1 keer per dag een uur binnen rennen en daar loopt ook een kat :P

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 01:15

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:21

Vandaag :D

Afbeelding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:02

Ik lees al tijdje mee, en nu meld im me maar eens! :D

Eoweyn wat zien de wonden van je konijn er al stuk beter uit zeg!

Ik heb 2 konijntjes sinds mei, broer en zus. We hebben ze dit weekend gekoppeld, tot die tijd zaten ze apart maar konden elkaar wel continu zien. Gaat gelukkig erg goed en ze zijn al onafscheidelijk :D

Nu ze samen zitten kan ik ook voor wat definitieve dingen gaan zorgen. Ze hebben nu zo'n plastic drinkfles maar ik vind t drama. Verschoon m elke dag maar er komt toch alg in. Een bakje water werkt niet want de een plast erin en de ander versleept m :+
Hoe hebben jullie dat geregeld?

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:02

Ziet er goed uit!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:03

Ik heb grote, zware bakken voor het water, van steen. Ideaal.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:55

De reusjes zijn verkocht! .. Ik had gevraagd en ze was heel open erin, ik vroeg of ze terug naar de leverancier gingen maar deze kwamen van n klant dus die gingen daar niet heen, ze zei wel dat als ze normaal overblijven ze teruggaan naar de leverancier ja ;)

Pak van m'n hart, hopen dat die beesten wel goed terecht komen!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:34

Kirstenn, ik heb ooit een tip gelezen om alg uit je drinkfles te halen. Dat doe je zo: Doe een lepeltje rijst in je drinkfles, en een heel klein laagje water. Echt maar weinig. Goed schudden en je fles is weer als nieuw.. Dit moet je wel wekelijks doen, en probeer om je fles niet in de zon te laten hangen want dan komt er ook meer alg in.
Ik maak hem altijd zo schoon en dan kan ie er weer een weekje tegen aan. :)

Tarzan, fijn dat ze alweer weg zijn daar! Goed dat je je zo bekommerde om de beestjes. :)

En Eoweyn, dat ziet er goed uit! :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:10

De wonden zien er mooi uit Eoweyn!

Ivy, ze waren er nog maar toen ik het vroeg kwam een andere medewerkster vertellen dat ze verkocht waren

Wat een goeie tip van de drinkfles! Ik heb ze ophangen voor 'reserve'

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:12

xxxmh schreef:
Hij zit alleen (weet dat ik heel bokt nu over mij heen ga krijgen maar dit is de situatie en een tweede konijn mag niet van mijn vader), hij heeft een groot hok met boven en beneden verdieping. Overdag zit hij in de ren die aan zijn hok vast zit en in de nacht gaat hij naar binnen. Heeft altijd hooi in zijn hok liggen en water en biks.

Egeltjes zijn hier niet (tenminste nog nooit gezien) en katten komen meestal ook niet in de tuin. Hij is katten wel gewend want hij mag 1 keer per dag een uur binnen rennen en daar loopt ook een kat :P

Meestal is stampen een uiting van stress/angst. In zn uppie is het niet vreemd als hij bang is 'snachts. In de korte tijd tussen vriendinnetjes in heeft 1 van mijn rammen ook enorm lopen stampen in de nacht. het is dus echt geen gek gedrag voor een konijn wat eenzaam en alleen opgesloten zit....

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:39

Overdag stampt hij niet..

Kan ik er nog wat aan doen voor hem?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:40

Misschien kun je kijken wat hij doet als je een konijnenknuffel bij hem zet? Misschien bied dat wat troost voor hem, 's nachts :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:45

toen we hem vorig jaar kochten als klein konijntje hadden we indd een knuffel in zijn hok gelegd maar daar ging hij alleen maar op rijden haha, kan het nog wel proberen maar ben bang dat hij dat ermee gaat doen ;P

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:52

Als ie daarmee niet meer stampt, dan is het toch goed? :D haha, misschien houdt 'ie na een tijdje wel op met rijden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:03

Is hij gecastreerd?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:18

MarlindeRooz schreef:
Is hij gecastreerd?

nee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:19

xxxmh schreef:
MarlindeRooz schreef:
Is hij gecastreerd?

nee

Dan zou ik dat eerst maar eens doen... Het is al zielig genoeg dat hij alleen zit, als hij dan ook nog last heeft van hormonen is het helemaal sneu.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:32

Mijn moeder wilt hem niet laten castreren want ze is bang dat hij niet uit de verdoving komt. En zielig is hij zeker niet ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:49

Een konijn alleen is zielig..

Ik heb er vanmorgen 4 laten castreren van 3 maand oud en iets meer dan 1 kg. Ze doen het alle 4 nog prima...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:13

Joh, dat risico is zo klein, zeker met een goede konijnkundige DA. En anders kun je altijd nog plaatselijk laten verdoven. Snap niet waar die onzin steeds vandaan komt...

Een groepsdier alleen is wel degelijk zielig :)

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:16

Nee hoor niks zielig aan. Zielig is verplicht moeten samen leven en half doormidden gescheurd worden door een hokgenoot. Een konijn wordt met ballen geboren en wij moeten zo nodig alles eraf slopen om ze te laten doen wat wij willen, namelijk samenwonen. Konijnen willen meestal niet eens samenwonen gezien de moeite die het kost ze aan elkaar te laten wennen. Een konijn wil vooral zijn eigen ruimte voor zichzelf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:16

Tycho schreef:
Nee hoor niks zielig aan. Zielig is verplicht moeten samen leven en half doormidden gescheurd worden door een hokgenoot. Een konijn wordt met ballen geboren en wij moeten zo nodig alles eraf slopen om ze te laten doen wat wij willen, namelijk samenwonen. Konijnen willen meestal niet eens samenwonen gezien de moeite die het kost ze aan elkaar te laten wennen. Een konijn wil vooral zijn eigen ruimte voor zichzelf.

:') Sorry kan hier alleen maar om lachen. Die ballen zitten er om jongen te krijgen, dat wil ik niet dus gaan ze er af...

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:20

Ja ik kan er niet om lachen. Steeds maar weer die mensen die al een paar jaar konijnen hebben die iedereen vertellen dat konijnen sociaal zijn.

Konijnen zijn territoriaal vooral. Vraag maar rond en hoor de horror verhalen van konijnen die elkaar open hebben getrokken en erger. Ik heb 2 voedsters met jongen, heel gezellig allemaal tot ze een leeftijd krijgen dat ze toch echt mogen ophoepelen van moeders. Haal ze er dan maar bij weg anders regelt ze zelf wel een oplossing.