Hoop hem snel mee op pad te kunnen nemen. Zal in het voorjaar zijn, want voor de komende twee wedstrijden hoeft er niet veel mee.
Vandaag mogen we weer demo lopen met het demo team van de club. Ben benieuwd naar de reacties. Ik verwacht kritisch publiek want het is op een middelbare school.
Vandaag naar een nieuw plekje geweest. Ze kon daar heerlijk los. Over plankjes springen, oplopend in hoogte. Door autobanden heen en door buizen heen. Banden en planken heeft ze gedaan maar de auto's die er langs reden waren wel erg spannend. Ach gewoon vaker heen gaan dan went het wel voor haar
Silence
Ik meld mij! Ik heb een 6-jarige Leonberger genaamd Aslan met wie ik een paar jaar zeer actief Rally-O mee deed toen hij G&G2 niet meer zo tof vond. Motivatie was eruit. Helaas waren we iets te hoog gestart met Rally-O (gevorderden ivm zijn 'trainingsniveau') maar ik miste veel tips & tricks dus ik heb mijn perfectionisme zwaar de kop in moeten drukken en een stap terug moeten doen naar de beginners. Toen de kwartjes waren gevallen gingen we met sprongen vooruit.
Nu hebben wij vorige woensdag het hoogste (STER) niveau behaald. Nu is het aan de jongste om er ook aan te beginnen dus Aslan mag met vervroegd 'pensioen' en genieten als schoolhond voor groep 3 & 4 een paar keer per jaar, en van de aandacht van de ouderen met dementie op mijn werk. Ik zit er over na te denken om ook elders Rally-O te beginnen voor de lol (voordoen als beginner ) of om te speuren.. maar daar is hij nu te oud voor om mee te beginnen. Soms is het ook een beetje een boef Iemand tips of ideetjes wat ik met hem nog zou kunnen doen?
Ik kom ook even binnen vallen Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik zou heel graag weer met onze hond een sport willen gaan beoefenen en ik zit zelf te neigen naar dogdance, maar treibball of rally-o zou ook kunnen. Alleen kan ik dus echt geen hondenschool/vereniging in de buurt vinden waar dit momenteel aangeboden wordt. De meeste scholen in de buurt die ik gevonden heb, bieden alleen de geijkte sporten als GG, behendigheid of jacht aan. De enige school die ik gevonden heb die dogdance aanbied (happy tails) geeft de lessen op vrijdag ochtend en dat gaat jammer genoeg echt niet lukken. Ik vroeg mij daarom af of hier misschien nog mensen zitten die een hondenschool weten waar dogdance of een van die andere 2 sporten gegeven wordt? Ik woon in Oldenzaal, maar ben best bereid om er een stukje voor te rijden.
Is op vrijdag avond (tenminste, daar zit ik) en daar kun je meerdere 'sporten' doen. Ik doe vaak hoopers en je kan er ook treibballen. Eigenlijk zou je elke week wel wat anders kunnen doen.
Ik stuur je wel even een PB
spatter
Geplaatst: 03-11-14 18:46
dogdance is echt heel leuk!
silence leuk dat de demo goed ging
zondag weer les gehad in dogdance we zijn bezig met iets voor de kerst met 4 honden tegelijk, best lachen merk wel dat Max veel sneller leert als de meeste anderen op de les maar het kan ook komen omdat ik thuis meer oefen ik wil gewoon toe naar het echt uitwerken van dans en zoveel mogelijk leren hoe dat moet en de trucks die daarbij horen hopelijk slaag ik voor de GH , dan ben ik daar van af
of om te speuren.. maar daar is hij nu te oud voor om mee te beginnen.
Welkom! Waarom zou je hond te oud zijn om te beginnen met speuren?
joey_lover
Geplaatst: 04-11-14 21:35
Jeej, ik mag vrijdagavond een lesje meedoen in Sibculo Heb er ontzettend veel zin in. Nu hopen dat Indra het ook leuk vindt en dat ze zich ook een beetje gedraagt. Zij vindt nieuwe omgevingen/honden namelijk altijd wel erg spannend, wat dan soms resulteert in een hond die net doet alsof ze geen enkele opvoeding gehad heeft (niet altijd handig als je hond meer dan 70kg weegt )
Ook al even op youtube gekeken naar routines met de wat grotere honden en heb tegen Indra gezegd dat dit ons doel is voor volgend jaar, moet lukken toch?
Hhilde
Geplaatst: 04-11-14 21:36
Ik zie de lijst! 5 veteranen in totaal over alle klasses.. Hun namen: Moortje, Shakira, Bo, Bo en Beau
Ja, tot vrijdag En nog heel erg bedankt voor je hulp! Had het eigenlijk al een beetje opgegeven om nog ergens een dogdance cursus te kunnen volgen. Dus ben heel blij dat jij haar school nog even noemde
Ik heb echt heerlijk getraind vandaag! Veel wisselen, via de buitenkant van de sprong sturen enz. Aan het einde het hele rondje nog gelopen ongeveer 19 hindernissen. En FOUTLOOS! Wow. Zelfs de band deed hij de laatste keer in 1 keer . Heel erg trots!