Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:35

Dankjewel!
Oh dat heb ik ook nog niet gehoord nee, hopelijk slaat het aan!

Dit zijn mijn meisjes,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had al de tip gekregen om iets op het rooster te leggen, dus dat ga ik vnv gelijk doen :)
Heb ze bij een reptielenhuis vandaan, 2 dames van nu een maand of 8! Lilo en Stitch :)

MagicMuffin

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:42

Hallo!

Ik meld mij ook! Heb 3 ratjes zitten, namelijk Poekie van ongeveer 1.5/2 jaar, en 2 broertjes Baby en Gucci van nu 7 maanden oud :D

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:26

hoi ! ik wil heel graag ratten , maar krijg binnenkort een paard . Vinden jullie dat dat samengaat ?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:39

Pleun02 schreef:
hoi ! ik wil heel graag ratten , maar krijg binnenkort een paard . Vinden jullie dat dat samengaat ?

Zo lang ze niet bij mekaar hetzelfde hokje hoeven.. :Y)

Ik heb ook beide en ik vind het wel samen gaan. Ik heb 's avonds wel veel tijd voor mijn ratten.
Als je denkt dat je naast school en het paard geen tijd meer hebt om de ratjes te verzorgen, zou ik het niet doen. Als je genoeg tijd overhoudt, kan het prima. Bedenk ook tijd voor eten/water geven, knuffelen, kooi verschonen..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:48

Ligt eraan hoe veel tijd je er zelf in wil steken en waarom je de ratjes hebt.
Hier is het simpel elke dag voeren, waterfles hervullen en een koekje. Voor de rest zijn het hier vooral kijkdiertjes.
Ze zijn wel super tam en ze zitten met 7 dus in principe hebben ze genoeg aan elkaar.
Kooi schoonmaken ben ik ongeveer een uurtje mee bezig als ik snel doorwerk, maar meestal doe ik dat tegelijk met alle muizenhokken en dan ben ik zeker een halve dag bezig.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:48

Kooi verschonen is nog best een taak vind ik zelf altijd, zou hier vooral in het begin 1,5 uur voor inschatten. Ik doe het zelf 1x in de week maar ik heb houten plankjes dus die maak ik bijna elke dag even snel schoon.

Ik probeer te vinden hoe ik mijn ratjes op ander voer moet zetten maar kan t nergens vinden.. Geef je gewoon in 1 keer het nieuwe voer of moet je dit eerst een aantal dagen mengen?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:53

Altijd mengen met het oude voer en dan steeds minder oud en meer nieuw.
Ik houd zelf altijd 10 dagen aan; dag 1 : 10% nieuw voer, 90% oud voer
Dag 2 : 20% nieuw, 80% oud
Dag 3 : 30% nieuw, 70% oud
En dan zo verder tot je over bent op dag 10 op 100% van het nieuwe voer uiteraard

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:30

Yinthee schreef:
Altijd mengen met het oude voer en dan steeds minder oud en meer nieuw.
Ik houd zelf altijd 10 dagen aan; dag 1 : 10% nieuw voer, 90% oud voer
Dag 2 : 20% nieuw, 80% oud
Dag 3 : 30% nieuw, 70% oud
En dan zo verder tot je over bent op dag 10 op 100% van het nieuwe voer uiteraard

Waarom eigenlijk??
Ratten zijn alleseters en kunnen prima zo overgezet worden van voer.
Misschien nog een paar dagen een beetje oud voer erdoorheen, maar je hoeft er niet moeilijk mee te doen hoor!

Die van mij krijgen iedere keer ander voer te eten. Wel altijd in combi met selective, maar iedere keer een andere muesli.

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:31

Een paar weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik extreem allergisch ben voor mijn ratten. :( Zo erg dat ik allergisch astma heb opgelopen. Met medicijnen gaat het nu alweer een stuk beter, mijn ratjes blijven ook zeker bij mij totdat ze dood gaan, maar daarna zal ik geen ratjes meer kunnen houden. En waarschijnlijk ook geen andere knaagdieren. :(

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:02

Sanguine schreef:
Een paar weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik extreem allergisch ben voor mijn ratten. :( Zo erg dat ik allergisch astma heb opgelopen. Met medicijnen gaat het nu alweer een stuk beter, mijn ratjes blijven ook zeker bij mij totdat ze dood gaan, maar daarna zal ik geen ratjes meer kunnen houden. En waarschijnlijk ook geen andere knaagdieren. :(

Hier ook, heb nu mijn laatste ratje. Hierna geen nieuwe.
Ben ook allergisch voor fretten, chinchillas en konijnen.
Ik ben nu aan het kijken of een witbuik egel wel kan :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:56

_Milo schreef:
Sanguine schreef:

Hier ook, heb nu mijn laatste ratje. Hierna geen nieuwe.
Ben ook allergisch voor fretten, chinchillas en konijnen.
Ik ben nu aan het kijken of een witbuik egel wel kan :)

Hoe oud is je laatste rat?
Misschien is het voor je rat leuker om een nieuw plekje te zoeken voor hem/haar, zodat die in ieder geval niet alleen zit.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:33

Ze is 2 jaar en 3 maanden.
Ik heb haar vorige maand nog geprobeerd te koppelen aan een leenrat en daarbij is ze zo toegetakeld dat ze met spoed geopereerd moest worden.
Doordat toen haar weerstand omlaag is gegaan door de medicijnen heeft ze nu een oorontsteking.
Dus mevrouw gaat geen kant op ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:55

Och, arm ding. Ook heel erg naar als je allergisch wordt voor je eigen beestjes. :(
Met mijn dames gaat gelukkig alles goed. Ik heb een soort kartonnen constructie op mijn bureau geknutseld zodat mijn dames er kunnen rondlopen zonder dat ze aan mijn snoeren kunnen knagen, dus ze hebben nu wat meer tijd om vrij rond te lopen. Hopelijk krijg ik ze zo ook iets handzamer. :j

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:33

Ja heel erg :( ben altijd al allergisch voor ze geweest (bultjes op lichaam als ze over je heen lopen). Maar het laatste jaar steeds erger en dat ik benauwd wordt na het kooi verschonen enzo.
3 maanden terug op zondagavond half 1 bij de huisartsenpost gezeten omdat ik compleet geen lucht meer kreeg :'(
Diagnose astmatisch door allergie.

Dit was de buik van Angel trouwens een aantal dagen na de spoed operatie. En de wonden op haar rug. Het vreemde was dat het intro al drie dagen goed ging :s
Afbeelding
Afbeelding

Haar buikje vorige week :

Afbeelding
Ik ben heel blij met mijn dierenarts :) Nu zijn haar haartjes weer aan het aangroeien en zie je er al bijna niks meer van. Alleen nog even van die kloterige oorontsteking afkomen.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 02:22

_Milo schreef:
Ja heel erg :( ben altijd al allergisch voor ze geweest (bultjes op lichaam als ze over je heen lopen). Maar het laatste jaar steeds erger en dat ik benauwd wordt na het kooi verschonen enzo.
3 maanden terug op zondagavond half 1 bij de huisartsenpost gezeten omdat ik compleet geen lucht meer kreeg :'(
Diagnose astmatisch door allergie.

Dit was de buik van Angel trouwens een aantal dagen na de spoed operatie. En de wonden op haar rug. Het vreemde was dat het intro al drie dagen goed ging :s
[ [url=m/bcRDmH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HYNwJz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar buikje vorige week :

[ [url=m/L7M7Tl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben heel blij met mijn dierenarts :) Nu zijn haar haartjes weer aan het aangroeien en zie je er al bijna niks meer van. Alleen nog even van die kloterige oorontsteking afkomen.

Jeetje, die is toegetakeld zeg! Pff..
En wat rot voor jou ook dat je zo allergisch bent (geworden)!
Ik ben ook altijd vóór ratten niet alleen, maar wat niet gaat dat gaat niet. Heb er hier een gehad die de boosdoener was: beet alle anderen verrot, die was 100% happier alleen. Echt een mensenrat, zon lief beest..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:59

Kooitje weer schoon en dames weer blij!
Afbeelding

Vandaag ga ik op vakantie voor een week. Dames blijven thuis en 2x per dag komt er iemand langs om ze aandacht en eten te geven.

Vind het niet fijn hoor, heb ze nog nooit alleen gelaten, dus een week zonder mijn draken is best moeilijk.

2 van de 3 zijn ook zeer eenkennig en zijn bang voor vreemde. Dus hopen dat ze rustig blijven.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:05

Mooi dat ze goed herstelt Milo.

Mijn schoonouders hebben afgelopen zomer een weekje voor de ratten gezorgd, hilarisch. :')
Durfden de kooi bijna niet open te doen. Maar het kwam allemaal wel goed uiteindelijk.

Ziet er wel uit als een hele klus, zo'n grote kooi schoonmaken. :wow:

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:21

Simoonzel schreef:
Mooi dat ze goed herstelt Milo.

Mijn schoonouders hebben afgelopen zomer een weekje voor de ratten gezorgd, hilarisch. :')
Durfden de kooi bijna niet open te doen. Maar het kwam allemaal wel goed uiteindelijk.

Ziet er wel uit als een hele klus, zo'n grote kooi schoonmaken. :wow:

1.5 a 2u.
Maar ik doe altijd delen.. :p

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:07

Wow, mooie kooi! 2 uur? :o Doe je ook alles soppen?
Ik doe dat expres niet, alleen met water als het echt vies is. Anders piesen ze alles weer onder :o

Ben net toch maar naar de dierenarts geweest. Na 3 weken van alles proberen (op advies van de dierenarts) bleef de kleine maar benauwd. Dus die krijgt nu 2 keer per dag een drupje Bactrimel.
Maar hij doet het hartstikke goed! Alledrie trouwens. Ze spelen continue met elkaar, zijn hyper en aanhankelijk. Zelfs de angsthaas komt nu naar me toe <3 Ik ben zo verliefd op die drie!
Kleintje woog drie weken geleden 68 gram, vandaag 120! En de twee broers die twee weken ouder zijn wegen 210 en 230. Kleintje zal vast altijd klein blijven, maar hij doet het verder prima :j

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:51

Vervelend ineens allergisch :()

En ocharme die Angel, zijn flinke japen!

Ik doe ook vaak van alles tussendoor met schoonmaken :') En doe wel alles 'soppen', maar dan alleen met heet water. Enkel de toiletjes met schoonmaakmiddel ( juist de bedoeling dat ze daar in plassen :P ) Ik heb een royal double dus ook een flink oppervlak, maar als ik aan één stuk zou doorwerken valt het volgens mij best mee qua tijd ermee bezig zijn..

Lekker alle 3 bij elkaar in de sputnik gepropt <3
Foto's van 2 verschillende dagen, ondanks dat ze best veel ruig stoeien/vechten ze vinden het ook echt heerlijk zo met en bij elkaar :)

Afbeelding
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:41

Heb het weekend zwaar verwaarloosde meisjes in de opvang gekregen... ben eigenlijk (tijdelijk) gestopt vanwege diverse redenen (o.a. geplande verhuizing, nog dit jaar), maar deze meisjes kon ik echt niet aan hun lot overlaten... ik schat ze een jaartje ongeveer... ze stinken, maar daar kunnen ze niks aan doen... nu ze in een schone omgeving zitten wordt de geur al minder... :)
Ze zijn ook getraumatiseerd... Eevee zat de eerste avond/nacht alleen maar apathisch voor zich uit te kijken op een plateau en Jynx heeft anderhalve dag de sputnik niet uit gedurfd. Inmiddels durven de meisjes door de hele kooi te lopen/klimmen en je ziet ze genieten... zo mooi <3 en het leek zelfs of Eevee zat te huilen van geluk.

Zo op het eerste gezicht lijken ze gezond, maar ze blijven eerst nog (minimaal) 2 weken in de keuken (quarantaine) en zodra ze er mentaal klaar voor zijn, ga ik met ze naar de DA voor een algehele controle... :) uiteraard ga ik gelijk als ik maar vermoed dat ze symptomen vertonen van iets.

Ze zijn echt heel erg lief... ze waren eerst nog bang, maar dat was al snel over toen ze merkten dat ze hier wel eten, drinken, aandacht en kusjes krijgen. Ze zijn zeer vriendelijk en ze geven kusjes <3

Jynx:
Afbeelding

Eevee:
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:58

Gossie wat sneu is zoiets toch. Fijn dat je ze helpen wil.

Wat lijkt Jynx veel op mijn ventje Pipje trouwens!
Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:27

Oehh leuke foto's <3

Ik ben opzoek naar een nieuwe kooi, hebben jullie goede suggesties :jj

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:29

wat een schatje Murosch <3

eclair: voor hoeveel ratjes zoek je een kooi?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:36

Oja, goed om erbij te zetten idd! Het is voor 2 dames!