[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:34

Duitse site?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:38

Ik snap inderdaad dat je hem niet voor langere tijd om wil doen :D maar rekening houdende met dat het om wat voor reden ook voor kan komen (you never know), zou ik persoonlijk kijken naar een echt korfje zodat je altijd op safe speelt :j

Ik weet dat ze met stamboomloze honden inderdaad meer problemen zien dan bij honden met stamboom.
Qua reizen mag je met een niet hr hond (de rassen die Frankrijk daarvoor heeft opgesomd), gewoon reizen. Enkel in het OV heb je dan de muilkorf plicht :j

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:10

Neonlight schreef:
Snuitje is voldoende. In Duitsland is dacht ik de muilkorfplicht voor bepaalde rassen. Italië heeft muilkorfplicht voor alle rassen, hoewel ze de kleintjes meer door de vingers zien.. Kiko heeft daar ook een muilkorf aan gehad. Is met name voor openbaar vervoer en ook in gondels moest die om (zelfs als je alleen in een gondel zat).

Saar heeft daar 3,5 week zonder gelopen en mijn ouders gaan al 39 jaar naar italie en hebben nooit 1 om.
Ik had er wel in de tas, dus had hem zo om kunnen doen.
We zijn ook op de boot geweest.
Maar dat terzijde.

Ik heb een snuitje, omdat ze hem toch niet omhoeft, maar bij echt gebruik zou ik ook een korfje doen

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:13

Amandavd schreef:
Ik heb donderdag een afspraak bij de DA. Neela blijft maar schrapen en kokhalzen. Daarnaast ook nog reversed sneezing.

Weet je zeker dat het geen kennelhoest is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:32

Ianthe schreef:
Amandavd schreef:
Ik heb donderdag een afspraak bij de DA. Neela blijft maar schrapen en kokhalzen. Daarnaast ook nog reversed sneezing.

Weet je zeker dat het geen kennelhoest is?

Dat vraag ik mij wel af inderdaad. Volgens de dagopvang was het geen kennelhoest. Reversed sneezing herken ik omdat onze vorige hond dat ook had. Maar dat schrapen zou inderdaad ook kennelhoest kunnen zijn. Ze is wel geënt maar je hebt daar zoveel vormen van. We gaan het donderdag horen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:33

Je ouders hoeven er ook geen om. :))
Wij hebben in 3 weken 2 keer de muilkorf om moeten doen, dat was in de bus en je werd ook echt geweigerd zonder. En in de gondel moest ze hem ook om, maar dat was aansluitend aan een busrit.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:39

Hier ondanks vaccineren ook al 2 keer kennelhoest meegebracht van op show... Is dan wel altijd een heel milde vorm. Vaak alleen na het eten of in de avond wat hoesten/"braken".
Geen reversed sneezing, want dat klinkt echt heel anders.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:40

Amandavd schreef:
Dat vraag ik mij wel af inderdaad. Volgens de dagopvang was het geen kennelhoest. Reversed sneezing herken ik omdat onze vorige hond dat ook had. Maar dat schrapen zou inderdaad ook kennelhoest kunnen zijn. Ze is wel geënt maar je hebt daar zoveel vormen van. We gaan het donderdag horen.

Die van mij deed dit ook allemaal en was gewoon kennelhoest. Hoestsiroop en rust, klaar. Enting maakt niets uit, dan kunnen ze het nog krijgen. Maar hopelijk gaat je hond totdat je weet wat het is niet naar de dagopvang?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:50

Neon, haha. Nee als het goed is bijten mijn ouders niet.

Amanda, kennelhoest is wel heel specifiek hoestje hoor. Succes donderdag. Altijd naar als ze iets mankeren

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:59

Ianthe schreef:
Amandavd schreef:

Die van mij deed dit ook allemaal en was gewoon kennelhoest. Hoestsiroop en rust, klaar. Enting maakt niets uit, dan kunnen ze het nog krijgen. Maar hopelijk gaat je hond totdat je weet wat het is niet naar de dagopvang?

Ze zal wel moeten helaas want wij moeten beide gewoon werken. Als het kennelhoest is dan heeft ze het daar opgelopen. Bovendien zeggen de mensen van de dagopvang dat het geen kennelhoest is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:03

Als ze nu symptomen heeft is de besmettelijke fase al bijna ten einde...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:07

petitparis schreef:
Als ze nu symptomen heeft is de besmettelijke fase al bijna ten einde...

Bij de sagopvang hebben ze er specifiek opgelet dus ga er vanuit dat het daar dan wel goed komt.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:42

Wat een streng beleid hebben sommige landen omtrent honden..

Amandavd, wat akelig voor je hond.. hopelijk knapt hij snel op. Morgen naar de DA toch?

Hier alles so far so good! Pups groeien als kool en de fokker houdt me dagelijks op de hoogte.

Nog 1 maand :) 29 december gaan we m ophalen! Eerste kennismaking met vuurwerk zal dus niet lang duren :')

Zit alleen te denken om een klein zandbakje o.i.d. te creëren voor de eerste weken. Dichtstbijzijnde grasveldje is ongeveer 75 meter verderop. Dus is het wel fijn om een plekje te hebben waar hij met hoge nood en s nachts even kan plassen en poepen. Ik heb zelf namelijk alleen maar tegels in de tuin en ik betwijfel of dat voor een pup fijn is om zn behoeften op te doen. En dan moet ik later het plassen in de tuin weer afleren. met een zandbakje lijkt me dat makkelijker door het op een gegeven moment weg te halen. Wat denken jullie?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:48

Vriendin liet pups op een bak met houtpellets gaan. Puppyren was toch een pak droger en makkelijk netjes te houden dan bij haar eerste nest.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:08

Wij laten Wiebr binnenkort ook wennen aan een muilkorf van Baskerville. We gaan met de carnavalsvakantie naar Oostenrijk en in het openbaar vervoer moet hij dan sowieso een korf om hebben. Misschien mag ie in de gondel mee naar boven, dan kan het zijn dat het ook moet. Dus dan maar op tijd beginnen.

Balen van niet fitte pup, Amandavd. Hopelijk valt het allemaal mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:36

In Oostenrijk hebben wij geen korf nodig gehad. Niet met OV geweest maar wel in de gondel. Ook in cafés en restaurants zijn ze erg hondvriendelijk.
Maar sowieso is het niet verkeerd dat hknden leren om een muilkorf te dragen. Ook voor medische doeleinden kan het makkelijk zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:47

Jullie honden waren zeker al heel snel zindelijk in de nacht? Of gaan jullie er 's nachts nog uit om ze uit te laten?

Ik heb Eva op een bakje laten plassen om stress rondom uitlaten/werken/uitslapen te voorkomen. Ik heb haar gisteren in een grote bench gezet met een dichte kattenbak omdat ze alle grit steeds door de kamer spaaide. Nu kan ze volop spelen in de bench, liggen waar ze wil en heeft ze een etens en drinkbakje erin staan.

Ze is gisteravond om 21 uur wezen poepen en vannacht om 3 uur blafte ze en ben ik er voor het eerst uitgegaan en moest ze poepen, vanmorgen om 9 uur weer gepoept. Ze komt van 3x plassen en 3x poepen in de nacht nu naar 1x plassen en 1x poepen. Laatst had ze niet gepoept snachts. Blijkbaar begint ze nu te vinden dat ze liever buiten poept en plast wat ik natuurlijk aanmoedig.

Mijn vraag: zetten jullie de wekker om ze uit te laten?

Overdag gaat ze volledig buiten poepen en plassen en piept ze bij de deur. Soms zit er een plasje in het bakje als ze in de bench zit en ik weg ben.

We zijn van voer gaan wisselen dus nu is haar poepritme ook weer op z'n kop maar als dit haar nieuwe ritme is kan ik er wel 1x per nacht uitgaan. Nu ze het al 6 uur kan ophouden ben ik al heel blij.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:03

Zonnetje81 schreef:
Ze komt van 3x plassen en 3x poepen in de nacht nu naar 1x plassen en 1x poepen. Laatst had ze niet gepoept snachts. Blijkbaar begint ze nu te vinden dat ze liever buiten poept en plast wat ik natuurlijk aanmoedig.

:wow:

Cita heeft me 2x wakker gemaakt voor een plasje en dat was het.
Op vakantie had mijn vriendin nog 2 van haar pups mee. Die hebben altijd gewoon de nacht doorgeslapen zonder accidentjes. Wel altijd rond half 12 laatste plasje en 's morgens tussen half 8 en 8 maakten ze ons wakker. De bench was dan nog steeds droog. We moesten ze wel buiten dragen, want de eerste dagen haalden ze het terras niet meer :+ in de 2de week haalden ze vlot het terras. Wel kregen ze 2u voor het laatste plasje beperkt toegang tot water. Ook laatste maaltijd was vrij laat, want fokker van Cita stelde heel eenvoudig: "eten, +/- 8u later kaka". Overdag was wel een andere zaak, soms waren ze te druk met spelen en liepen nog naar de deur, maar geraakten maar 1m verder :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:14

Hier er nooit uit geweest voor Saar.
Meteen vanaf nacht 1 doorgeslapen en droog.
Nooit in de bench geplast, ook geen apparte plek om te plassen gehad, 1 groot kleed in haar bed.
De eerste weken tot half 7 ‘s morgens, nu met 14 maanden slaapt ze makelijk 10 tot 12 uur.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:43

Geen tips omtrent poepen en plassen in de nacht hier, Mika sliep vanaf nacht 2 de hele nacht door.

Muilkorftraining moeten wij hier eigenlijk ook nog starten, willen komend jaar gaan kamperen dus dan is dat wel handig.

Vandaag onze nieuwe canicross spullen binnen gekregen en natuurlijk meteen uit gaan testen. Mika snapte echt bizar snel dat ‘vooruit’ en ‘GO’ betekende dat hij vooruit mocht trekken. Dit gaan we nu heeeeel zoetjes gaan uitbouwen, maar was al heel trots voor een eerste keer dat hij dit zo goed deed. <3
Afbeelding
https://www.facebook.com/mvdbesselaar/p ... 6113370612

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:45

Hier alleen de eerste week 's nachts de wekker gezet, daarna niet meer. Maar wij werken onregelmatig en de eerste 2/3 weken daarna waren het maar korte nachten, omdat de een ochtenddienst en de ander avonddienst had. Maar na 4 weken had ze wel een volledige nacht zonder eruit te hoeven.
Maar 3 keer poepen in de nacht is wel extreem veel. Zeker goed om naar het voer te kijken. :j

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:50

Hier was die 15 weken toen die kwam en sliep ´s nachts gelijk door. Maar plaste nog wel binnen. Ook op de hondenbedden.. toen die weggehaald, ze liggen toch bijna allemaal op de bank, en deed die het alleen nog op de kranten. En daarna gewoon steeds slapen in de bench, eruit halen plassen. Dan mocht die een tijdje lekker spelen en vrij rondlopen of op de bank slapen. Daarna weer even in de bench. Als die er weer uit ging, hetzelfde.. en al heel snel rende die zelf naar de tuindeuren toe als die wat moest doen. Als het niet te koud is laat ik ze openstaan en loopt die naar buiten als die wat moet doen. Alleen ´s avonds vind die het nodig om eerst heel lang buiten te spelen voordat die wat gaat doen;p Dat is best wel koud als je moet wachten!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:50

Zo inderdaad 3 keer poepen per nacht is wel veel/vaak.

Boemklatch. Canicrossen wil ik ook gaan doen. Ben me aan het inlezen

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:54

Heb trouwens nooit de wekker gezet voor een pup. Meestal nam ik ze de eerste tijd in bed, dan sliepen ze ook gelijk door. De nieuwe deed ik eerste nacht in bed, daarna gewoon in de bench. Dat vond die geen probleem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:57

Overigens, over dat zandbakje, die hebben wij ook gemaakt. Geloof niet dat ze daar heel veel in gedaan heeft, maar ze had heel snel door wat de bedoeling was, en dan ging ze ergens anders zitten. :') Nu wel een grote tuin dus een groot probleem was het niet.
Toen Kiko pup was hebben we haar ook iedere keer buiten gezet en dan gezegd "Kiko plasje doen". Dat commando kent ze nu ook heel goed. 's Avonds voor we naar bed gaan werkt dat commando echt perfect, ideaal.