gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starza

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:51

Ik heb echt lang al niks meer geplaatst hier.. Mijn clubje gaat niet echt goed merk ik.. Zoals sommige al weten hadden we laatst Bubbles en Flo mee naar de dierenarts, Bubbles zijn balzakjes stierven niet goed af en het is nu eindelijk goed en netjes! Flo hebben we toen laten seksen, en er kwam uit dat het een voedstertje was. Maar soms zit de dierenarts ook fout! Gisteren had ik in het centrum van het konijnenparadijs Bubbles en Vlekje los gelaten, dat doe ik wel vaker en dat gaat ook prima als ik het hok van Snuffel en Flo dichtdoe, dit had ik dan ook goed gecontroleerd, maar goed waarschijnlijk heeft Bubbles de slotjes opengedraaid en is toen het hok van Snuffel en Flo in gesprongen, omdat Flo (achteraf gezien) een mannetje is, hebben Flo en Bubbles ruzie gemaakt, en Snuffel viel Vlekje aan, Vlekje is alleen een paar plukken haar kwijt, voorderest gaat het prima met haar. Tevens is er bij Flo wel iets goeds mis gegaan, Bubbles viel hem aan en heeft hem een kras op het ooglid bezorgt, het leek eerst niet heel erg, toch naar de dierenarts gegaan omdat als je het ging inspecteren je duidelijk zag dat het goed stuk was. De dierenarts heeft er 6 hechtingen in geplaatst, als goed is komt het goed. Flo was erg rustig alleen bij 1 hechting begon hij te sputteren. De dierenarts zei daarna dat hij voor de zekerheid nog een keer het geslacht checken. En ze zag duidelijk 2 ballen, dit betekent dus dat hij zowel op Vlekje als Snuffel kan hebben gesprongen. Flo is nu 18 weken en dat zou dus betekenen dat hij geslachtsrijp zou kunnen zijn. Dan zouden Snuffel en Flo incest hebben gehad, maar gelukkig zou dit niet meteen veel problemen in de eerste lijn opleveren, als hij op vlekje is gesprongen komt het helemaal niet goed, Vlekje is ten eerste te dik en ten tweede is ze al 7 jaar oud. Ik heb Snuffel laatst wel zien lopen met allemaal stro in haar bek. We wachten dus rustig af.. Dan overkomt ons nog eens wat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:25

Afbeelding

Afbeelding
:') <3
Wat zijn ze toch schattig als ze slapen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:56

Ze lijken wel dood _O-

Net zoals Bobje.
Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:57

Mag ik hier een vraag stellen?
We zijn gister met ons konijn naar de dierenarts geweest omdat hij maar bleef niezen, en hij heeft hiervoor antibiotica gekregen, dit moet de komende weken steeds herhaald worden. Nu kun je gewoon aan hem zien dat hij zich niet prettig voelt, hij is minder enthousiast en hij eet slecht, al hoort dat de eerste dag er wel bij kennelijk.
Omdat zo'n kuur iedere week toch wel een aanslag is op het lichaam van een konijn vroeg ik me af wat we hem kunnen geven om te helpen extra weerstand op te bouwen.
Hebben jullie hier ideeën voor?

Daarnaast is hij de laatste tijd ook wat afgevallen, dus ook "dikmakertjes" (Wel gezonde!) zijn welkom. Een beetje vet heeft hij wel nodig voor zijn weerstand. (Hij is momenteel echt te dun, ook dit is één van de redenen dat we bij de dierenarts zijn geweest)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:01

Whahah echt he :')
Omg die Bob ligt ook lekker zo te zien :')

Starza, oei hopen dat ze allemaal niet zwanger zijn! Ga je flo wel laten castreren nu je dit weet? :=

Dikmakers: havermout, vinden ze heerlijk!! Ook erwtenvlokken of maïsvlokken vinden ze lekker en worden ze dikker van :)

Al eens gedacht aan E. Cuniculi, ivm het plotseling afvallen? Ik zou je dierenarts hier even om vragen!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:06

_Tarzan schreef:
Whahah echt he :')
Omg die Bob ligt ook lekker zo te zien :')

Starza, oei hopen dat ze allemaal niet zwanger zijn! Ga je flo wel laten castreren nu je dit weet? :=

Dikmakers: havermout, vinden ze heerlijk!! Ook erwtenvlokken of maïsvlokken vinden ze lekker en worden ze dikker van :)

Al eens gedacht aan E. Cuniculi, ivm het plotseling afvallen? Ik zou je dierenarts hier even om vragen!

Dankjewel voor je snelle antwoord :)
Volgens de dierenarts komt het afvallen waarschijnlijk door het slechte eten, wat dan weer komt door het niezen. (Zijn kiezen zijn gecontroleerd, hier eet hij niet slecht door) Maar ik ga het volgende week aan de dierenarts vragen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:29

Extra ondersteuning zoals Echincea (gedroogde kruiden, A Vogel echinaforce druppels door het water) werken goed.
Ikzelf heb goede ervaring met Silsterk, bij snot dan, maar het is ook goed voor de weerstand.

Welke AB heeft ie gehad?
Goede dikmakers zijn havermout, erwtenvlokken..
EC zou ook een ding kunnen zijn. Slecht eten door niezen ken ik eigenlijk niet.. Hij eet dus ook slecht, als ik je verhaal goed begrijp? Of valt hij alleen af?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:17

Ik ben bang dat Lotjes wonden toch wat aan het ontsteken zijn -O- Ik mocht er al wat minder aankomen, en ik weet dat aan het feit dat ze het gewoon beu is.. Maar vanavond tijdens het smeren draaide ze zich vliegensvlug grommend om en hapte in mijn vingers... Morgen even goed checken dus.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 05:50

Oh oliebol zeg :( succes ermee :=

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:57

Hoe is het met de wonden van Lotje?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:22

Eoweyn_x schreef:
Extra ondersteuning zoals Echincea (gedroogde kruiden, A Vogel echinaforce druppels door het water) werken goed.
Ikzelf heb goede ervaring met Silsterk, bij snot dan, maar het is ook goed voor de weerstand.

Welke AB heeft ie gehad?
Goede dikmakers zijn havermout, erwtenvlokken..
EC zou ook een ding kunnen zijn. Slecht eten door niezen ken ik eigenlijk niet.. Hij eet dus ook slecht, als ik je verhaal goed begrijp? Of valt hij alleen af?

Welke AB durf ik zo niet te zeggen, maar het was AB tegen de niesbacterie die praktisch alle konijnen meedragen. En hij eet/at inderdaad slecht. Het kwam ook niet direct door het niezen, maar doordat hij zich daar zo beroerd door voelde. En daardoor viel hij af.

Gisteren kreeg hij duidelijk al meer zin in eten, maar alleen maar in zachte dingen zoals witlof. Hij heeft natuurlijk ook zo'n groot ding in zijn bek gehad om naar zijn kiezen te kijken, dus waarschijnlijk doet alles een beetje pijn. Maar zodra hij de koelkast hoorde zat hij voor het raam (en omdat hij zielig is kreeg hij ook steeds eten, wie heeft er nou wie gedresseerd? :') )

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:40

_Tarzan schreef:

Havermout geef je dat zo los geschud uit het pak of maak je dat nog aan met water of melk? Nee toch?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:22

Bridget, gewoon los geven, ik geef zelf altijd de havervlokken, dus niet de gemalen variant, ze vinden t helemaal geweldig haha!

Lienie, mijne had na het raspen ook last van z'n gebit door die klem, dus dat zou goed kunnen!

Eoweyn hoe ist met lotje? En wat las ik op FB? :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:44

Ik geef havermout droog maar ook in water. Het onttrekt veel vocht aan het lichaam.

Duplo was dat denk ik, de AB :)
Geef je hem pijnstilling?

Met Lotje gaat het goed. Ik heb de wond gisteren met rust gelaten, straks nog maar eens kijken. Ziet er rustig uit maar ik vind de korst zo gek...

Haha Tarzan :D het duurt even voor mijn nieuwe halfwildje er is en ik heb dus een plekje vrij.
Echter hoorde ik gisteren dat ze verdeeld worden over opvangen in NL.. Was dus niet meer nodig. Maar vanmiddag mag ik toch een logeerram ophalen :) ben benieuwd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:26

Wat leuk Eoweyn!
Show je je tijdelijke ram ook even hier?! :D

Dames, ik heb even een vraagje ...
Die 2 Vlaamse reuzen uit de dierenwinkel blijven in m'n kop malen. Nu wil ik eigenlijk eens vragen of ze wel verkocht worden in de winkel en wat ze er anders mee doen, misschien dat ze ze mij mee willen geven? (Geen idee of ze zoiets doen) .. Hoe kan ik dit het beste vragen zonder stom over te komen? :+

Ik blijf het sneu vinden voor die beestjes dus wil er eigenlijk iets aan doen .. :=

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:22

_Tarzan schreef:
Wat leuk Eoweyn!
Show je je tijdelijke ram ook even hier?! :D

Dames, ik heb even een vraagje ...
Die 2 Vlaamse reuzen uit de dierenwinkel blijven in m'n kop malen. Nu wil ik eigenlijk eens vragen of ze wel verkocht worden in de winkel en wat ze er anders mee doen, misschien dat ze ze mij mee willen geven? (Geen idee of ze zoiets doen) .. Hoe kan ik dit het beste vragen zonder stom over te komen? :+

Ik blijf het sneu vinden voor die beestjes dus wil er eigenlijk iets aan doen .. :=

Ik zou eerst vragen wat er gebeurt als ze niet verkocht worden :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:27

Wederom niet doorgegaan.. Bijna alle dieren zijn al weg bij die fokker... Nouja, geeft niet!

Ik zou ook vragen wat ermee gaat gebeuren. Niet betalen hoor!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:28

Oh jammer zeg!

Nee ben ook niet van plan te betalen hoor, vind ze alleen heel sneu en wil ze t liefst weghalen daar.. Denk alleen niet dat ze ze weggeven of wel?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:54

Ik heb het weleens voor elkaar gekregen.. Gewoon proberen. Ik hang altijd het verhaal op van de opvang die kosten maken voor hun dieren, zoiets.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:25

Oh oké dus het is haalbaar .. Op hoop van zegen dan maar, ik hoop dat ik de moppies kan helpen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 04:47

Als ze de dieren terug moeten sturen naar de groothandel kost het alleen maar geld :) best kans dat het lukt!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:20

Oh dat wist ik niet, dacht dat ze dat niks zou kosten! .. Dan gaan we het gewoon eens proberen ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:08

Nu alleen hopen dat ze er morgen nog zitten en ze niet al teruggestuurd zijn!

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:57

Ik hoop het ook Tarzan :)
Ik duim voor je ;)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:09

Het valt mij op dat m'n konijn de laatste weken best erg stampt in zijn hok in de nacht. Voorheen deed hij het af en toe en nu elke avond. Ik slaap precies boven zijn hok en als mijn raam open staat kan ik er vaak niet van slapen.. iemand ideeën hiermee om te gaan? En nee geen simpel antwoord van raam dicht haha :)