Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:52

Wat vervelend voor Bonne en helaas zijn dit soort situaties ook wel herkenbaar. Ik heb dit weekend op het strand nog in moeten grijpen toen een hond bovenop Elvis wilde duiken, die kwam als een idioot op mijn drie honden af rennen en dacht ze ook wel even op de grond te kunnen duwen. Die heb ik dus aan z’n nekvel maar even bij z’n baasjes afgeleverd. Zo vervelend als mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en dit soort ongeleide projectielen los laten lopen.

Als dit vaker is gebeurd zou ik ook zeker aangifte doen en het bij de wijkagent melden. Dit soort mensen zien volgens mij oprecht niet dat wat hun hond doet niet oké is, dus ik zou het dan ook via de officiëlere weg gaan spelen. Dan komt de boodschap misschien wel over.

Ik merk dat Elvis met vlagen ook enorm reactief kan zijn, vooral door dit soort negatieve ervaringen. Het is zo lastig dat je zo hard kan trainen en iemand anders je training dan weer kan verpesten. Hij ging zó goed en kon op het strand gewoon alle andere honden negeren als ik daar om vroeg, maar dan zorgt zo’n ongeleid projectiel er weer voor dat je weer stappen terug moet doen…

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:08

Ik kan me de schrik heel goed voorstellen. Wat een klote situatie.

Ik sluit me aan bij bovenstaande en zou ook Echt aangifte gaan doen. Het feit dat dit inderdaad al vaker een ding is met deze hond en eigenaar en je dus in principe ook weet wie het is? Dat helpt met aangifte doen wel.

Ik heb zelf een aantal maanden terug een aangifte gedaan nav een ervaring waar ik heel erg van geschrokken ben en wat met een echt wel dodelijke afloop had kunnen zijn geweest, ondanks dat ik een hond van 37kg heb en in die zin ‘wel wat zou kunnen hebben'. Ik weet jammer genoeg niet wie het was, want ik ben deze persoon en hond eerder nog nooit tegen gekomen maar ik had een hele goede beschrijving van hond en eigenaar (en een getuige in de vorm van een vriendin en wandel maatje op die dag) en de locatie waar we liepen dus mocht daar in die regio nog eens iets soortgelijks gebeuren met die hond, dan kan de politie hopelijk wat. Al bid ik echt dat er geen moment komt waarin die eigenaar de hond los zou laten, want dit type hond bijt een ander gewoon dood, klaar.

Dit was een pitbull type hond (afgaand op hoe de hond uit zag was het in ieder geval wel 2 druppels water met een pitbull) en die wilde Arya echt pakken, maar dan ook echt. Een bonk spieren van zeker 40kg wat op enkele meters afstand mijn hond bijna te pakken had. En we konden echt nergens naartoe (als we er snel vandoor waren gegaan was die hond sowieso nog gekker geworden denk ik en achter ons aan proberen te komen en had die vrouw ‘m sowieso niet meer gehouden) en die hond stond op het punt om los te komen. Arya stond ook dooooodstil naast me (ik stond er tussenin) en maakte zich zo klein mogelijk om die hond op geen enkele manier reden te geven nog erger te reageren en zo heb ik haar nog nooit meegemaakt (normaliter negeert ze reactieve honden goed, maar ze wil met heftigere situaties ook wel echt eens van zich af blaffen bv en zo stil als dit heb ik haar nog nooit gezien) dus ik denk dat die de ernst van de situatie heel erg goed aangevoeld heeft. Mijn hart kwam bijna m’n borstkas uit en ik stond helemaal te trillen erna en ben er echt heel erg van geschrokken (de vriendin wie bij me was ook) en heb toen ook nadat ik er met vriendinnen over heb gepraat bij thuiskomst, aangifte gedaan toen alles begon te landen - toen de adrenaline bij mij weg was, heb ik ook echt heel hard gehuild, zoveel heeft het gedaan met me. Naar Arya toe heb ik gedaan alsof er niet veel aan de hand was, dus we hebben erna de wandeling gelukkig gewoon relaxed kunnen afronden; arya kon lekker haar ding doen en snuffelen en dat was voor haar echt het beste. Ik wist jammer genoeg niet wie die persoon was, maar ja toch aangifte gedaan zodat er iets vast ligt. De eigenaresse van die hond werd over de grond gesleurd, de hond zat met alleen een halti om de snoet ‘vast’ en dat begon al lost te komen, dat deel wat achter in de nek zit en ze heeft nog net de kracht gevonden die lijn iets beter vast te pakken en weer recht te komen, maar het had nog maar 1 poging van die hond geweest en die was losgekomen en dan was ik m’n hond waarschijnlijk gewoon kwijt geweest daar midden op een veldweg. Daar had ik niks tegen kunnen doen en Arya zelf ook niet ben ik bang. Die vrouw was een vuist hoog, iel van postuur en hield die hond dus gewoon echt niettttt… En die liep dan met een halti die niet goed zat en geen muilkorf of niks. Op dat moment wilde ik gewoon echt zsm met m’n hond weg uit die situatie, maar telkens als ik daar in de buurt rijd kijk ik of ik haar zie lopen, want als… dan ga ik haar toch wel echt aanspreken en smeken om hier wat mee te doen. Doe zo’n hond op z’n minst een muilkorf om. Die hele regio daar is gewoon populair om te wandelen, dus het is niet dat je niks tegenkomt en je kunt al zeker niet overal genoeg ruimte nemen dus ze loopt waarschijnlijk ‘op goed geluk’ dus op zulke plekken. Ik snap dan niet dat je je verantwoording niet neemt, echt niet. Ik hoop ook echt voor andere eigenaren dat ze deze hond en eigenaar nooit tegen gaan komen met foute afloop.

En ik heb zelf een reactieve hond gehad in het verleden, dus ken beide kanten van de munt ook en weet ook hoe oliebol het is om eigenaar te zijn van een reactieve hond en de (ver)oordelen wat ermee samenkomen, maar ook hoe je verantwoord kunt zijn ermee wat gewoon vanzelfsprekend moet zijn. Maar sommige honden, sommige situaties… je moet toch gewoon zien en weten wat je in handen hebt, waar je mee rondloopt en daarnaar handelen vind ik. En mensen wie hun verantwoording niet nemen… die mogen wat mij betreft Echt bekend zijn bij de politie en ik zou willen dat ze hier meer mee konden doen ook.

Deze hond in kwestie in onze situatie had gewoon echt een korf moeten dragen, als ze besluit er zo out in the open mee te gaan lopen - wetende dat je niet overal altijd genoeg ruimte kunt nemen en zeker als je weet dat je hond zo is. De vrouw in kwestie was ook niet verrast dat het gebeurde, al was ze zelf wel ook geschrokken omdat ze wel doorhad hoe fout dit bijna was gegaan, want die schold haar hond alleen maar uit voor poedersuiker hond erna toen ze door is kunnen lopen en was duidelijk dat dit geen nieuw/vreemd gedrag was voor ze. Ik ben gewoon echt alweer misselijk ervan als ik eraan terug denk. Ik heb in al m’n jaren van honden houden, zelden een hond gezien waarbij ik echt bang was dat dit gewoon heel rap echt heel fout zou gaan aflopen en hoop het ook niet meer mee te maken. We hebben echt geluk gehad, kan er niks anders van maken. Ben ook niet meer terug gegaan om daar te lopen, durf het niet meer |( (ook al is dit niet logisch want zulke mensen en honden kom je overal tegen met pech)

Onze eigen reactieve herder namen we ook echt wel onze verantwoording voor en die hadden we ook onder controle wel in die zin. We liepen op rustige tijden en vermeden iedereen, hielden met alles en iedereen rekening. Ging ook absoluut geen losloop in ermee en ook drukke aanlijn gebieden e.d. absoluut niet - met alle loslopers welke je daar alsnog tegenkomt. En hij liep ook absoluut niet los ergens waar we wat tegen zouden kunnen komen.

Maar zeker met een kleinere hond als Bonne kan het zo snel gaan, bah. Ik zou idd dus zeker iets doen hiermee. Wie weet ligt er wel al een aangifte tegen deze persoon en dan kan de politie al meer ermee doen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-03-24 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:32

Leuk om iedereen te zien die afgelopen weekend op show is geweest! Ik wil met Nori misschien in juni naar Arnhem. Ben ook aan het kijken om wat showtraining te volgen.

Enge situatie zeg met Bonne… inderdaad ik zou ook aangifte doen! Blijkbaar leert die man geenszins van zijn eigen fouten, want jullie komen hem al 2x zo tegen en jullie zullen niet de enige zijn. Hier helaas vrienden waarvan hun franse bulldog is doodgebeten door zo’n onverantwoordelijk figuur…

Wanneer kwam bij jullie de realisatie dat jullie hond echt volwassen aan het worden was? Nori is nu 2,5 en heb toch wel regelmatig realisatiemomentjes van ow, hij wordt toch volwassen :)) Het is steeds vaker denken ipv eerst doen, het overmatige enthousiasme gaat er langzaamaan af en hij lijkt zich ook nog steeds meer te hechten aan ons, waar eerst alles en iedereen interessant was. Laatste wel een aandachtspuntje dat het niet omslaat in verlatingsangst.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:48

Na een nachtje slapen en dit alles gelezen te hebben ga ik toch aangifte doen. Ik heb het ras, de kleur en de naam van de hond maar meer ook niet. Maar mocht er al eerder aangifte of melding zijn gemaakt kunnen ze het inderdaad sneller oppakken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:25

Ik vind persoonlijk aangifte doen wel een stapje te ver gaan in dit geval. Bonne heeft niks toch? Ondanks dat hij en jullie erg geschrokken zijn. Wel een hele vervelende situatie. Hopelijk nu alleen nog maar leuke ervaringen. Arme Bonne :(:)

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:39

Jeetje wat een vervelende ervaring voor Bonne maar ook voor je moeder!

Gisteren de eerste les gevolgd van de gehoorzaamheid 1. Balu vond de nieuwe omgeving en andere honden super spannend. Ze hadden het erg leuk ingericht vond ik. Per hond een lage stretcher en twee krukjes. Moet zeggen dat ze beter naar me luisterde als verwacht, ben benieuwd wat ons de komende weken op de planning staat.

Vandaag stond ook haar sterilisatie op het programma. Ze heeft niet zo'n leuke ervaring met de DA dus het was in de praktijk bibberen en heel erg angstig zijn. Alles is gelukkig goed verlopen en ze is inmiddels weer thuis, nu nog even uitsuffen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:27

mavantos schreef:
Ik vind persoonlijk aangifte doen wel een stapje te ver gaan in dit geval. Bonne heeft niks toch? Ondanks dat hij en jullie erg geschrokken zijn. Wel een hele vervelende situatie. Hopelijk nu alleen nog maar leuke ervaringen. Arme Bonne :(:)

Moet er dan eerst iets ergs gebeuren??

Ik heb al 2 x aangifte gedaan tegen de hond van mijn buurman. Beide keren had ze niks, omdat ik adequaat reageerde.

Hond van andere buurman heeft al wel een prachtige litteken :=

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:31

Dagahra schreef:
mavantos schreef:

Ik heb al 2 x aangifte gedaan tegen de hond van mijn buurman. Beide keren had ze niks, omdat ik adequaat reageerde.

Zeer zeker niet, maar StalMelyn was zelf niet aanwezig toen het gebeurde. Het lijkt me lastig aangifte te doen van een situatie die je zelf niet gezien hebt en waar je hond medisch niets aan over heeft gehouden.

Ik ben zeker wel voor het doen van aangifte als de situatie daar naar is en dan hoeft je hond echt niet eerst gaten te hebben bij wijze van spreken, maar dit lijkt me een lastige situatie.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:36

mavantos schreef:
Dagahra schreef:

Zeer zeker niet, maar StalMelyn was zelf niet aanwezig toen het gebeurde. Het lijkt me lastig aangifte te doen van een situatie die je zelf niet gezien hebt en waar je hond medisch niets aan over heeft gehouden.

Ik ben zeker wel voor het doen van aangifte als de situatie daar naar is en dan hoeft je hond echt niet eerst gaten te hebben bij wijze van spreken, maar dit lijkt me een lastige situatie.

Dan kan haar moeder aangifte doen! Mijn hond heeft medisch ook niks overgehouden. Mentaal wel, enorm. Is nu zelfs reactief naar wandelaars zonder hond.

Maar de hond waar ik aangifte tegen heb gedaan, is wel instaat om flinke schade aan te richten.

9 van de 10 loop ik nu zelf ook met een stok. Eerst volgende keer dat hij het probeert, heeft ie een mega probleem. En eens kijken of de buurman dan wat harder loopt, ipv rustig naar zijn hond toe te sloffen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:38

Wat vervelend, arme Bonne :(:)

Melding maken inderdaad, dat er in ieder geval iets geregistreerd staat. Ook al is er nu geen schade, bij een volgende keer dat iets gebeurd en iemand maakt melding staat er in ieder geval al iets geregistreerd.
Ik heb onlangs ook melding gedaan bij de wijkagent nadat 2 losse honden in het parkje (aanlijnplicht) mijn hond van achter aanvlogen. Geen schade want mijn vriend reageerde adequaat met een voet, maar wel melding. Deze man was ik namelijk al vaker tegen gekomen, gooit zn honden los en gaat ergens zitten met zijn telefoon. Vorige keer dat ze mijn hond belaagden en ik normaal vroeg of hij zijn hond terug wilde roepen werd ik uitgescholden. Dus vanaf nu voor alles een melding bij de wijkagent, wat losse honden die mijn honden belagen betreft (in ieder geval bij deze eigenaar).

Het zijn nare situaties, de schrik gaat er dan goed in zitten. :\ Ik ben altijd alert op mijn omgeving en andere honden, maar het kan zo snel uit de hand lopen..

Onze overburen hebben een intacte stafford reu die sinds een paar maanden extreem heftig op mijn hond reageert. Die hangt al slingerend in de lucht in zijn tuig (zo'n geval met borstband) als wij langs lopen, luid kabaal makend. Eigenaren hebben hem nooit los en houden hem tot nu toe, maar ik vind het toch een ding. Ik heb laatst beelden van mijn eigen deurbel camera opgeslagen waar het achterlijke gedrag op zichtbaar is, en ik hoop die beelden nooit nodig te hebben. Ik kan ze meestal goed ontlopen maar soms kom je elkaar toch tegen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:37

Ik zou idd ook niet afwachten totdat er eerst iets gebeurd wat fysieke schade betreft nee. Was ook mijn insteek dus toen ik zelf aangifte heb gedaan tijd terug ondanks dat ik die hele vrouw en hond nog nooit eerder had gezien verder. Dan zou je ook kunnen zeggen? Waarom aangifte doen hiervan. Maar die ene situatie was al ernstig genoeg om er iets mee te doen, ook voor onze medemens en mede honden eigenaren en hun honden. Die hond zou Arya gewoon echt onherstelbare schade hebben toegebracht, waarschijnlijk gewoon gedood hebben en dan overdrijf ik niet. Ik vind dat echt eng, dat zoiets ongecontroleerd rondloopt. Zo’n situatie hoef ik geen 2x mee te maken of nog vaker, voordat er pas een melding uit zou gaan. Uiteindelijk voorkom je met een aangifte ook niks, maar het kan wel helpen mocht er met die eigenaar en hond echt een keer iets fout gaan, ook als dat met iemand anders zou zijn.

In dit geval kan dan idd de moeder aangifte doen maar StalMelyn had dus idd al eerder wat met deze eigenaar en hond en dat weegt dan ook al mee. Genoeg redenen om idd een melding te maken wat mij betreft. Eventueel zou je met deze persoon in gesprek kunnen gaan ook, maar ja… meestal zijn de redelijke mensen niet de personen wie zo omgaan met hun honden en andere eigenaren en hun honden dus of je hier wat mee opschiet - je krijgt meestal nog bedreigingen en een grote bek naar je toe geslingerd ook nog als je iemand op zoiets zou aanspreken en dit soort eigenaren zijn meestal geen redelijke mensen. Dan zou ik ook eerder voor een melding kiezen - eventueel anders met de wijkagent voor een daadwerkelijke aangifte.

En ik heb al vaker aanvaringen gehad waar ik ook niet meteen aangifte voor ben gaan doen hoor. Dingen gebeuren soms en dat laat je weer achter je. Maar ja, sommige honden en eigenaren en situaties… daar mag echt meteen over gerapporteerd worden wat mij betreft. :j En zeker wanneer het eenzelfde persoon en hond(en) betreft hoef je niet af te wachten tot het bij situatie 6 een keer echt fout zou gaan.

Praktisch gezien kun je helaas vrij weinig behalve idd in gesprek gaan - wat vaak averechts werkt helaas -, andere kant oplopen en je hond proberen te beschermen als het erop aankomt. Een kleinere hond kun je nog optillen wel bv. maar soms gaat iets zo snel…

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:57

Bonne heeft medisch niks omdat mijn moeder de andere hond trapte. Meer uit reflex ook nog eigenlijk. Deze hond valt alleen van achter aan dus doorlopen kan dan lastig. Of het er mee te maken heeft of puur toeval is weet ik niet maar hij kon niet slapen en was heel onrustig dus ben 1 keer uit bed geweest en heb hem de bal gegeven en even naast hem gezeten. Daarna was het oké.

Of het echt aangifte wordt of melding bij gemeente zijn we nog niet over uit. Vroeger was het bij onze gemeente zo dat als je hond twee aantekeningen heeft dat het bij de derde keer maatregelen betreft als in muilkorfplicht of aanlijnplicht en houd je je er niet aan is het spuitje voor de hond. Of dat nu nog zo is weten we niet maar dat is een beetje wat ons tegenhoudt. Daarnaast zou ik inderdaad wel eens in gesprek willen gaan, ondanks dat dat waarschijnlijk niks gaat uitmaken. We denken er nog even over na, eerst even goed laten bezinken.
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:39

Uit ervaring met een hond waarbij het afwachten was tot de eerste slachtoffers zouden vallen; ik vind op zn minst een melding maken al een goeie stap inderdaad!
Dat heeft hier destijds geleid tot een aanlijnplicht voor de betreffende hond. Ik ben naar de wijkagent gestapt omdat het in het bos net buiten het dorp gebeurde en we er helemaal klaar mee waren. Ik heb een keer mijn fietswiel tussen hem en Jarvis moeten zetten om maar te voorkomen dat er daadwerkelijk een aanval kon gebeuren. Het was wachten tot het verkeerd zou gaan, en tot er een eerste slachtoffer zou komen met fysieke schade. Mentale schade hadden zowel mens en dier al opgelopen door die hond omdat het niet zijn eerste keer was. Zal me niks verbazen dat ik de zoveelste melding was waardoor ze die stap hebben genomen :j

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:48

Gaabje schreef:
Leuk om iedereen te zien die afgelopen weekend op show is geweest! Ik wil met Nori misschien in juni naar Arnhem. Ben ook aan het kijken om wat showtraining te volgen.

Enge situatie zeg met Bonne… inderdaad ik zou ook aangifte doen! Blijkbaar leert die man geenszins van zijn eigen fouten, want jullie komen hem al 2x zo tegen en jullie zullen niet de enige zijn. Hier helaas vrienden waarvan hun franse bulldog is doodgebeten door zo’n onverantwoordelijk figuur…

Wanneer kwam bij jullie de realisatie dat jullie hond echt volwassen aan het worden was? Nori is nu 2,5 en heb toch wel regelmatig realisatiemomentjes van ow, hij wordt toch volwassen :)) Het is steeds vaker denken ipv eerst doen, het overmatige enthousiasme gaat er langzaamaan af en hij lijkt zich ook nog steeds meer te hechten aan ons, waar eerst alles en iedereen interessant was. Laatste wel een aandachtspuntje dat het niet omslaat in verlatingsangst.

Jip is 4.5 jaar en lijkt nooit volwassen te worden. _O-
Nee zonder grappen, hij is iets rustiger geworden. Maar dat gaat echt met vlagen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:04

Goed om te horen, dan is er nog hoop voor Maize :))
Die is nu bijna 2 en nog steeds een stuiterbal. Wel iets minder geworden maar toch haha.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:08

Fitz denkt nog steeds dat hij puppy is :')

Haha nee ook bij hem merken we steeds meer "volwassen" dingen, maar het is nog steeds een blije goofy stuiterbal.

Fitz is afgelopen zaterdag 2 geworden. Ik kan er nog steeds niet helemaal bij dat hij gewoon al 2 is. De tijd gaat zo hard.

Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:58

xSannee schreef:
Heel iets anders; hebben jullie aanraders voor fysio of osteopaat? Wil dat (preventief) toch eens gaan plannen.

Ik weet niet of Martine Burgers uit Spankeren nog steeds een patiëntenstop heeft?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 00:15

@sanne; nanda van velzen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:17

Mijn Blekz is bijna 4. Echt hoe dan?? De tijd gaat soms ineens zo enorm hard!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:28

Wat een schrik voor Bonne! hopelijk houd die er geen extra angst aan over.

Fitz alweer 2 *D , Dieke is ook alweer 3 geworden in februari.

Ik heb de aanbetaling voor de pup gedaan dus het is nu helemaal officieel.
Zijn nu 4 weken deze week. Ivm persoonlijke omstandigheden fokker en mijn vakantie helaas nog niet op bezoek geweest maar sowieso de 24e ga ik er heen knuffelen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:33

Leuk vooruitzicht Eloya! Gefeliciteerd nog! Het aftellen kan dan officieel beginnen nu <3

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:08

Wij zijn lekker aan het genieten van het zonnetje *\o/*

Kleine baby wordt steeds minder klein, want Mallow is alweer drie maanden
Tijd voor wat foto’s, hele zeldzame foto’s want stilzitten is niets voor haar :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:38

beauty1love schreef:
Wij zijn lekker aan het genieten van het zonnetje *\o/*

Kleine baby wordt steeds minder klein, want Mallow is alweer drie maanden
Tijd voor wat foto’s, hele zeldzame foto’s want stilzitten is niets voor haar :+

[ [url=m/Gb5KbM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/45v85C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9AQbp4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yrFfng.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WLfcRC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooo'n dotje! <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:53

Dankjewel kiwiwitje en silvia, ik ga eens kijken!

Wat is ze leuk beauty1love! Net een piraatje met d'r ooglapje *D

Spannend Eloya! Nu echt gaan aftellen dus!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 02:11

beauty1love wat een leukerd! Zo kom je ze niet elke dag tegen.

Eloya wat een leuk vooruitzicht. Hopelijk ontmoet je spoedig je nieuwe pup.

En leeftijden... Tommy wordt volgende week al 1! Omgevlogen! De laatste weken gaat de gehoorzaamheid ook een stuk beter nu meneertje minder hyper en springerig is. Nog een lange weg te gaan met hem maar hij maakt nu echt leuke sprongen vooruit.

Hopelijk ook snel weer agility trainen met Nero. Blijft een super hond. Winterstop heeft nu wel lang genoeg geduurd :=
*wilt weer trainen!