Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:08

Oke. +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:15

Er is ook wel een groot verschil tussen gastgezin en co-own. Dit even terzijde :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:16

xLaraaj schreef:
Er is ook wel een groot verschil tussen gastgezin en co-own. Dit even terzijde :+

Co-own zou ik echt nóóit willen, gastgezin wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 21:20

KimD schreef:
xLaraaj schreef:

Co-own zou ik echt nóóit willen, gastgezin wel.

Nee ik ook niet! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:39

Jeutjemina.. dat moment dat je ineens de muts van je hond kan zien ondanks al het haar...... dat ding is enorm!! :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:47

Welkom in de wondere wereld van de loopsheid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 22:53

Whahhaha denies, geweldig _O- _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:14

_O-

Pff gastgezin.. heb gewoon zo goed als niks te zeggen over de hond. Hij is zelf niet van jou.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:47

Ja dit is allemaal nieuw voor mij heh! Ik heb medelijden met dr :o Bo kan ook even zn draai niet vinden...

Gastgezin of dergelijke zou ik ook niet willen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 05:51

xDenies schreef:
Jeutjemina.. dat moment dat je ineens de muts van je hond kan zien ondanks al het haar...... dat ding is enorm!! :o

:D :D :D :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:38

Co-own, gastgezin volgens mij is het beide een perfect recept voor ellende...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:41

Gastgezin zeker niet, dat is heel duidelijk. Co-own wel, dat is vragen om problemen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:41

Gastgezin zelf en in mijn omgeving super ervaringen mee. Je moet daar zelf wel de ingesteldheid voor kunnen hebben van let it go. Hey meisje waar Lily zit doet misschien niet 100% alles hoe ik het zou doen, maar ik was haar ksntructeur op de Hondenschool met haar andere hond, ik weet hoe ze met honden. Omgaat en uiteindelijk doet ze het gewoon super. Je mag niet van anderen verdachten dat ze het volledig op jou manier doen. Al onze afspraken staan mooi op papier en alles is duidelijk voor iedereen.

Go-own zijn slechts heel beperkt aantal mensen om heel specifieke redenen dat ik het zou doen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:48

Ik heb toch op de verschillende fokkerspagina’s genoeg ellende met gastgezinnen voorbij zien komen. Voor mij reden om dit niet te willen. Net als co-own.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 07:54

T punt met gastgezinnen is dat als er duidelijke afspraken gemaakt worden onder contract er echt 0.0 problemen zijn. Alleen een hoop fokkers leven nog steeds in t wereldje dat contracten zonder notaris niet rechtsgeldig zijn dus beginnen ze niet aan contracten etc.

Mijn contract is opgesteld met het gast gezin en nu zit er een aanhangsel aan omdat de termijn van t eerste contract verstreken is. Weer in overleg. :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:55

Super interessant om te lezen. Ik ben geen fokker dus kom denk ik nooit met zo iets in aanmerking. Had er ook nooit bij stil gestaan dat dit bestond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:56

Ymor schreef:
Super interessant om te lezen. Ik ben geen fokker dus kom denk ik nooit met zo iets in aanmerking. Had er ook nooit bij stil gestaan dat dit bestond.

Jawel hoor, je zou gastgezin kunnen zijn. :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:00

ja precies dat zou kunnen. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Wie weet ooit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 08:09

Als je niet wil fokken is die kans er juist zeker. Of bijv voor een reu. Ik zou mn teef ook terug halen als ze gedekt zou worden etc. Wel afhankelijk per gezin uiteraard. Want waar ik nu een reu heb zitten is bij de dochter van een zeer ervaren fokker. Als hun zouden bij springen zou ik met een gerust hart mn pups daar laten

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:29

Wij hebben gewoon besloten dat wanneer we graag met een teefje willen fokken of denken dat een reu interessant is als dekreu, we deze honden gewoon zelf moeten houden. Dan weet je zeker dat er nooit gedoe is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:30

Zoe_97 schreef:
Nee. De teef blijft op naam eigenaar. Maar officieel is er een tijdelijke overdracht van fokrechten. Deze constructie bestaat officieel in bijna elk land.
Ik weet het vooral gebruikt worden in de situatie. Gezien A koopt een pup van fokker Z. 3 jaar later wil gezin een 2e hond, ze benaderen fokken Z dat ze graag een pup van hun eigen hond willen, maar het gedoe rond het nest en de kennis is er niet. Er wordt een tijdelijke fokoverdracht van gezin A naar fokker Z geregeld. Gezin A krijgt een pup en fokker Z verkoopt de rest van het nest.

Maar dan ben je toch als gezin A enorm jezelf in de vingers aan het snijden?

Want waarschijnlijk heeft gezin A alle kosten gehad van het fok klaar maken zoals de gezondheid testen.

Gezin a heeft er op deze manier al best een hoop geld in gestoken.

Dan "lenen" ze hun teef uit aan fokker z, deze regelt alles rondom de dekking, dracht en de eerste 8 weken van de pups.

Daar mag inderdaad wat voor betaald worden.

De teef krijgt 8 pups, 1 voor gezin A, 7 voor de "verkoop"

Stel de pup prijs ligt op €1200, dan brengen die 7 pups dus €8400 op.

Kosten van de voeding enzo van het hele nest zijn misschien €500 per pup, €4000

Dan zou fokker z €4400 "winst" maken op dat nest.

Dat de fokker z er iets aan over mag houden voor de zorg van de teef en pups en de tijd die ze erin gestoken heeft, is logisch.

Maar ik denk dan eerder aan een bedrag van €1000 wat de fokker z dan zou krijgen, dan €4400.

Even ervan uit gegaan dat de fokker z fokt voor de "lol" en verbetering van het ras en er niet de boterham mee verdiend. Is €1000 toch een lekker bedragje voor 8 weken puppy oppas?

Terwijl het gezin A alle kosten heeft gehad van het testen enz en die in mijn ogen dus meer recht heeft in het geld wat de pups opbrengen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:33

Esplendido schreef:
Wij hebben gewoon besloten dat wanneer we graag met een teefje willen fokken of denken dat een reu interessant is als dekreu, we deze honden gewoon zelf moeten houden. Dan weet je zeker dat er nooit gedoe is.

En wat doe je dan als je meerdere honden wilt aanhouden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:34

mvdende schreef:
Zoe_97 schreef:
Nee. De teef blijft op naam eigenaar. Maar officieel is er een tijdelijke overdracht van fokrechten. Deze constructie bestaat officieel in bijna elk land.
Ik weet het vooral gebruikt worden in de situatie. Gezien A koopt een pup van fokker Z. 3 jaar later wil gezin een 2e hond, ze benaderen fokken Z dat ze graag een pup van hun eigen hond willen, maar het gedoe rond het nest en de kennis is er niet. Er wordt een tijdelijke fokoverdracht van gezin A naar fokker Z geregeld. Gezin A krijgt een pup en fokker Z verkoopt de rest van het nest.

Maar dan ben je toch als gezin A enorm jezelf in de vingers aan het snijden?

Want waarschijnlijk heeft gezin A alle kosten gehad van het fok klaar maken zoals de gezondheid testen.

Gezin a heeft er op deze manier al best een hoop geld in gestoken.

Dan "lenen" ze hun teef uit aan fokker z, deze regelt alles rondom de dekking, dracht en de eerste 8 weken van de pups.

Daar mag inderdaad wat voor betaald worden.

De teef krijgt 8 pups, 1 voor gezin A, 7 voor de "verkoop"

Stel de pup prijs ligt op €1200, dan brengen die 7 pups dus €8400 op.

Kosten van de voeding enzo van het hele nest zijn misschien €500 per pup, €4000

Dan zou fokker z €4400 "winst" maken op dat nest.

Dat de fokker z er iets aan over mag houden voor de zorg van de teef en pups en de tijd die ze erin gestoken heeft, is logisch.

Maar ik denk dan eerder aan een bedrag van €1000 wat de fokker z dan zou krijgen, dan €4400.

Even ervan uit gegaan dat de fokker z fokt voor de "lol" en verbetering van het ras en er niet de boterham mee verdiend. Is €1000 toch een lekker bedragje voor 8 weken puppy oppas?

Terwijl het gezin A alle kosten heeft gehad van het testen enz en die in mijn ogen dus meer recht heeft in het geld wat de pups opbrengen.

Je huurt de teef, je betaald dus voor het gebruik van de teef.

Je vergeet over ook een waslijst aan kosten.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:36

Twee uit een nest zouden wij er prima aan kunnen houden. Meer niet, dan moeten we keuzes maken. Dat is dan maar zo.

Mvdende: de kosten voor de gezondheidsonderzoeken, shows en alle andere benodigde zaken om te kunnen fokken zijn meestal voor de fokker en niet voor het gastgezin.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:37

xDenies schreef:

:') _O-

KimD schreef:
Ymor schreef:

Jawel hoor, je zou gastgezin kunnen zijn. :D

Ow, dat zou ik dus niet kunnen he, gastgezin zijn voor een hond. Ik hecht me teveel en dan wil ik ook beslissingsbevoegd zijn.
(ja, ik zou dus vermoedelijk ook s werelds slechtste fokker zijn... je kunt blijkbaar niet alles aanhouden... ;) Een reu hebben en inzetten voor de dek en dan uit een nest daarvan een pup overnemen, dát wel, maar gastgezin of zelf fokken... pfoe... )