Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:03

Nu de discussie hier toch over voer gaat :+ . Barry kreeg in t asiel dus vaak verschillende brokken, afhankelijk van de donaties die het asiel kreeg etc. Daardoor staat hij wat aan de magere kant. Mijn lab krijgt orijen oid, de border staat nu ook even op brok vanwege verhuis maar die krijgt normaal KVV, alleen ontglipt het merk me even nu :+ .

Nu wil Barry dus niet eten. Lijkt me nog wel logisch door de stress van net verhuisd te zijn dus daar maak ik me nog geen zorgen over. Maar wat geven we hem nou best? Tips en advies zijn welkom!

Edit: KVV van mn border is van t merk Darf

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:07

Niet eten? Maak het bij het eten komen moeilijker. Dus paar grote stenen in de bak, anti schrokbak gebruiken... heb nog nooit een hond gehad die zo niet is begonnen met eten.

Qua voer. Uitproberen! Om wat aan te zetten kan je al eens paardenvet of rundervetpoeder toevoegen aan zijn voer.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:17

StonedRomy schreef:
Niet eten? Maak het bij het eten komen moeilijker. Dus paar grote stenen in de bak, anti schrokbak gebruiken... heb nog nooit een hond gehad die zo niet is begonnen met eten.

Qua voer. Uitproberen! Om wat aan te zetten kan je al eens paardenvet of rundervetpoeder toevoegen aan zijn voer.

Dit zou ik dus nooit doen. Mijn honden zijn semi-goede eters, maar met zo'n anti schrokbak geven ze er beide de brui aan. Ook oppashonden die slecht eten, eten helemaal niet meer met zo'n bak .

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:21

Niet eten bij honden valt vaak wel mee. Zeker bij een super gestresste asielhond vind ik het niet gek. Ze krijgen vanzelf wel honger en ze kunnen veel hebben.

Ik zou kijken wat bevalt. Misschien eet hij liever s nachts, liever uit je hand, liever buiten, liever uit een snuffelkleed etc.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:23

Biofood heb ik ook overwogen, de lam & rijst, al dan niet geperst. Maar ik twijfel over het gevogeltevet (net als bij Smølke Sensitive Healthy Skin & Digestion). Dat zijn wel de eerstvolgenden qua prijs (al sla ik ze omwillen van dat beetje gevogelte misschien maar meteen over). Dan de Renske M.O.P. Lam (zit wel gevogeltelever in als eennalaatste ingrediënt..), dan Autarky (Whitefish & Potato), Wolfsblut (Wild Pacific of Range Lamb), Pure Instinct (Wild River), Tundra (Zalm, zit dus wel 5% ei in). Of dus misschien Bosch (ik denk daarbij nog steeds aan witgoed e.d. :') 'wat voer jij je hond?' 'nou gewoon hele wasmachines, stofzuigers...' := ).

Noblesse reageert hij al wel goed op jou, kun je al wat van hem vragen en eet hij dan wel een beloning? Dan kun je voor nu misschien zo er wat in krijgen?
Laatst bijgewerkt door _Christina op 17-05-19 22:39, in het totaal 3 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:24

StonedRomy schreef:

Nou dat hoef ik hier niet te proberen, als hij niet wil eten gaat hij al helemaal geen moeite doen voor zijn eten weet je hoe moe je daarvan wordt als bejaarde hond (hij is 5,5 maar hij voelt zich wel oud af en toe hoor :') )
Zelda vindt dat wel heel leuk

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:30

Als ze hier niet eten, dan eten ze maar niet. Ze hebben vanzelf genoeg honger, dat ze toch weer gaan eten. Brokken kunnen hier sowieso de hele dag blijven staan, alleen kvv gaat gelijk op.

Olly morgen weer naar de DA voor nieuw verband, kan ik ook gelijk zelf even de wond zien. Hij heeft het er maar moeilijk mee haha, arme jongen. Hij wilde zo graag dat ik zijn bal ging gooien, maar helaas jongen. Dat gaat nog wat weekjes duren voordat dat weer kan. :')

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:06

Voer laten staan vannacht of niet? Normaal neem ik voer weg als het niet opgegeten wordt (wat nooit voorkomt :') ), maar weet niet goed of ik ‘t nu laat staan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 23:12

Morgen ga ik even met de DA overleggen. Maar Boellie krijgt novacam voor een week omdat we natuurlijk gisteren bij de DA geweest zijn voor zijn gebit. Heeft toen een roesje gehad(2 verschillende middelen maar weet niet meer welke) en is niet misselijk geweest. Vanochtend zn eerste dosis novavam gehad en net was ie wat misselijk en heeft gespuugd. Verder issie gewoon actief en blij. En nu weet ik dat braken/misselijkheid een bijwerking kan zijn van novacam maar iemand hier toevallig ervaring mee :o
Die apen hier hebben nog nooit wat gehad *klopt af* dus ik heb hier geen ervaring mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:37

Novacam kunnen ze inderdaad goed misselijk van worden, overleggen kan altijd! Als de symptomen aanhouden en het noodzakelijk is kunnen ze je nog altijd iets anders geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 23:41

KimD schreef:
Novacam kunnen ze inderdaad goed misselijk van worden, overleggen kan altijd! Als de symptomen aanhouden en het noodzakelijk is kunnen ze je nog altijd iets anders geven.

T is wel apart. Boellie wil nooit eten als ie misselijk is, wat logisch is natuurlijk, maar hij spuugde net. En was vervolgens gelijk helemaal blij en aan het schooien.. en daarvan kan ik echt zeggen; dat doet ie anders nooit :')
Normaal als ie misselijk is moet ik hem omkopen met vleeswaren om hem iets te laten eten anders blijft ie misselijk niet dat dat vaak gebeurd, zo af en toe eens gal. En net spuugde hij en was het net of t opluchtte en dat t dwars gezeten had.
Zat verder geen bloed of wat bij en hij heeft net heel enthousiast zn brokjes gegeten dus kijk t even aan. En dan overleg ik even met de DA morgen. Want als ie steeds misselijk word dan is dat ook sneu.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:43

Gister hele rit achter de rug. We waran pas half 1 snachts in Zweden. Veel file en verkeerd rijden :+

Nu zijn we weer onderweg naar Nederland. Ruim 1112 kilometer. Fizzy slaapt heerlijk <3
Afbeelding
Slaapt vast lekker :j Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 12:04

Fijne terugrit!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:06

jaaaaa knappe fizzy was weer even gezellig :D hopelijk is de reis voorspoedig!

edit: karma ligt lekker op Fizzy zijn dekentje

ze zal hem missen maar is ook blij :(:)

Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:27

Eindelijk mag hij met je mee! Fijne reis en geniet ervan!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:28

Goede terugreis! Niet niks voor het kleine grut, dat hij maar veel mag slapen. :Z

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 12:55

Boellie heeft niet meer gespuugd tot nu toe. Dus misschien toch even niet lekker van een snack of alles bij elkaar. Zo'n roesje is natuurlijk ook gewoon rommel. Dus denk niet dat het van de novacam kwam. Hij speelt en is blij dus t valt wel mee denk ik :)

Kleine frummel is vandaag al weer 12 weken!

Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:12

Jeetje wat is Djessy gaaf! <3 Die witte borst staat haar goed :))

Fijne terugreis Kabayo! Blijf je niet even een weekendje?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 13:14

Kaus schreef:
Jeetje wat is Djessy gaaf! <3 Die witte borst staat haar goed :))

Fijne terugreis Kabayo! Blijf je niet even een weekendje?

Ik vind die rechte streep in die witte aftekening zo gaaf :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:14

Kaus nee ik ben niet alleen en mijn chaffeur wou morgen nog wat dingen doen :)

Dankje allemaal! We zijn al bijna in denemarken

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:24

Oh wauw, Djessey lijkt echt op Chicka! Precies hetzelfde hoofdje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 13:42

Galaika schreef:
Oh wauw, Djessey lijkt echt op Chicka! Precies hetzelfde hoofdje.

Ja ze lijkt veel op mama. Ze lijkt wel een ronder kopje te hebben. En meer ''arrogantie''

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 17:03

:') Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:12

Kiwi wahahahahahah _O-

Vorige week bokt meeting gehad en vandaag paar foto’s van Mila gehad <3
Afbeelding
Afbeelding