Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 12:56

Ik heb dat met mijn honden ook gehad Karma. Kwam iemand tegen, en die dachten dat mijn honden ''pitbull's'' waren. En dan niet de verzamelnaam, maar echt met stamboom enzo. (niet FCI erkend indd)
Maar toen ik vertelde dat het toch echt Engelse Staffords met stamboom waren kon dacht echt niet... Maar waarom was niet helemaal duidelijk.. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:34

Hahahaha nee een husky zonder blauwe ogen kan echt niet hoor _O-

Hier vaak de vraag of het buitenlandse honden zijn. Als ik dan nee zeg en ze een ras vragen gaan ze er meteen vanuit dat ze wel allebei hetzelfde ras zullen zijn >;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:44

Haha wat een verhalen.
Naya heeft maar 1 blauw plekje in haar linkeroog : nou ik heb geen echt want echte hebben blauwe ogen ..
En iemand vroeg mij eens wat voor ras ze was dus ik zei : een australische herder. maar is niet australisch maar amerikaans. toen heeft die man geantwoord: ah dus geen echte .. :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:47

haha het is dus allemaal herkenbaar _O- sommige mensen verbazen mij echt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:49

Ahahha _O- Mensen hebben zo graag een mening over het ras van je hond.

Ik zag laatst ergens op internet dat een Koolie niet echt was en waarschijnlijk gewoon een kruising tussen een Australische Herder en een Kelpie oid. Die kwamen namelijk van hetzelfde land/continent :j :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:04

Wow azmay, wat een drukte ineens.

Iemand suggesties voor goede kleine brokjes? M'n andere hond begint toch de DLG te laten staan. Hoe denken jullie eigenlijk over castreren? Aj z'n ballen beginnen eraan te komen :').

Het is hier ook weer apocalypse of de orentape, met wisselen ging 1 weer hangen :roll:

Ik heb hier volgens mensen die ik tegenkom een 'chihuahua' (WEL PARDON , lijkt ie echt niet op _O- ). Én 'dat is zeker zo'n buitenlandse hond'. Als het niet een stabij of labrador is, wordt het mensen te moeilijk denk ik :').

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:05

Afbeelding
Spam spam, ben verliefd.

Btw, fun fact. Er gaat nu 3,5kg vlees per dag doorheen hier in huis :+
Laatst bijgewerkt door Azmay op 12-07-18 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:07

Zn ballen beginnen eraan te komen? >;) Die zitten er al vanaf dag één hoor :=

Hier niet castreren tenzij hij helemaal gek gaat worden door loopse tegen of zo (mensen lopen hier nogal graag met hun loopse teven in het losloopgebied :roll: ). Maar in principe blijven die ballen mooi zitten. En anders zeker tot minstens een jaar wachten met castreren. Zn puberteit is nog niet eens begonnen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 14:09

castreren niet doen tenzij noodzakelijk. Medisch noodzakelijk of voor welzijn. Er zijn reutjes die in drukke wijken helemaal maf worden weken lang van de loopse teefjes. Als je geen verbetering ziet met supplementen dan is castreren t overwegen waard. Maar als alles zit zoals t hoort, dan zou ik juist de hond intact houden.

3,5 kg vlees Azmay, ergens vind ik dat mee vallen. Maar als ik t vergelijk dat er hier met 3 katten en 2 honden nog geen 500 per dag doorheen gaat is het wel weer veel :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:32

Voordat ik hem had, dacht ik jep castreren. Altijd Dominante reutjes gehad waarbij het wel moest en ook in m'n omgeving hetzelfde. Als ik hem überhaupt castreer, doe ik dat pas op een leeftijd van ongeveer 2. Dan is hij mentaal volwassenen en zijn de hormonen wat uitgebalanceerd. Sinds ik hem heb echter, ben ik er wel anders over gaan denken. Als hij er rustig en handelbaar onder blijft, dan castreer ik niet.

Haha Kaus, ik bedoel meer dat ze in beginnen te dalen. Eerst kon ik ze alleen met moeite voelen, nu komen ze steeds duidelijker tevoorschijn :P.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:50

Ahhhhhh, ik wil ook een poedelpuppy!!! :+:

3,5 kilo valt idd wel mee, dat is hier voor 2 honden net aan genoeg, de 2e mag dan niet. :') Maar goed, dat is oneerlijk, want die van mij zijn stukje zwaarder en zitten geen enorm schattige pups bij.

Castreren doe ik niet tenzij medisch noodzakelijk, bij reuen is het helemaal vaak grotendeels opvoeding. Een teef zou ik nog eerder castreren. Sowieso pas als ze lichamelijk en mentaal volwassen zijn en als ik zie hoe zowel reu en teef verandert zijn tussen 2 en 3 jaar en zelfs nog tussen 3 en 4... Dan heb je dus de voordelen bij een teef al niet meer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:53

Daeva is steriel omdat ik geen ongelukjes wil. Kenai en mijn toekomstige pup blijven intact om een nestje te doen al ze oud genoeg is

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:57

3,5 kilo valt mee? :wow:
Nou ok, als jullie het zeggen :+
Normaal gaat er met hond en kat nog lang geen 500 gram doorheen :Y)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:10

balto krijgt 450 gram op een dag, karma 350 die is iets te dik op het moment :+ Chansy krijgt 200 gram vlees en wat brokken soms

edit mijn honden krijgen https://www.mushbarf.com/sv/ tis duur maar hele goede kwaliteit

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:11

Ik heb geen idee wat veel is qua vlees := Hier eten ze samen een halve kilo brok per dag dus zou 3,5kg vlees wel veel vinden _O-

Bij teefjes zou ik eerder wel steriliseren. Maar omdat ik het niet zo op teefjes heb heb ik me daar nooit 100% op ingelezen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 15:16

Teefjes zou ik ook niet doen tenzij noodzakelijk.
Als ik kijk wat er hier in het ras aan problemen komen zodra ze steriliseren dan sla ik graag een rondje over. :) grootste problemen komen in gedrag naar voren..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:19

Ik heb mijn teefje ook niet laten helpen, chansy wel die wilde gewoon niet meer eten 3 weken lang dus hoppa hakkie takkie zakkie weg.

Balto blijft ongeholpen als karma loops is gaat die gewoon even uit logeren bij mijn vriendin sowieso als die thuis zou blijven gaan ze in aparte kamers en krijgt hij en gentleman om ziet er niet uit maar beter dat als pups :p

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:31

Azmay schreef:
3,5 kilo valt mee? :wow:
Nou ok, als jullie het zeggen :+
Normaal gaat er met hond en kat nog lang geen 500 gram doorheen :Y)

Haha hier 1,5 kilo voor hond 1, 1 kilo of meer voor hond 2 en hond 3 ene dag 500 gram en andere dag 750 gram...

Tessa is wel gecastreerd, die kregen we niet op gewicht rond de loopsheid. Het was altijd een slanke hond, maar normaal woog ze rond de 25 kilo, met 26/27 mooi op gewicht. Voor en tijdens de loopsheid viel ze af naar 19 kilo op het dieptepunt, terwijl ze 2 keer zoveel eten kreeg. Zij was denk ik al 5 jaar, maar het is echt een ramp. Voor de kankersoorten te laat, ze kan ineens een stuk minder eten (eigenlijk normale porties, maar daar gaat ze gal op spugen, dus moet ze iets meer), ze steelt ineens vreselijk, 365 dagen per jaar haren, plus onderwol die zo dik is geworden dat die continu gaat vilten.

Oh en qua karakter was het een wel een angst uitvaller, maar vrij soft, onzeker en onderdanig verder. Nu is het echt een een bitch geworden, veel feller, maakt minder onderscheid in reu of teef en nog wat dingen. Het was nooit een makkelijke hond hoor, maar ze is er niet van opgeknapt behalve qua gewicht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 15:39

Laatst nog gezien helaas. Situatie, man en vrouw met 3 honden, engelse staff van bijna 15 maanden (teefje), engelse staff van nog geen jaar (reu), en pup van toen 12 weken geloof ik. De oudste reageerde altijd wel wat feller op andere honden, maar in het gezin geen problemen. Wel gedragstherapeut ingeschakeld. Ja oudste laten helpen.. Sinds dien non stop knokken tussen de reu en oudste teef. Die hebben ze een paar weken geleden uit huis geplaatst.
Bedankt gedragstherapeut..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:48

Misschien maar gewoon niet snijden in gezonde honden...

Vind die leeftijden sowieso allemaal wel dicht op elkaar zitten. Dan kennen ze zichzelf ook nog niet helemaal. Was hier ook wel een risico met Dundy die ongeveer 19 maanden was toen Dexter kwam. Maar wel heel bewust gedaan. Zou dat niet zomaar doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 15:52

Als ze niet waren gaan steriliseren was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.. :) Mits goed opvoeden, en goed opletten. Want blijven honden en t blijven staffies.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:45

Mijn ouders teven heb ik destijds wel laten steriliseren (woonde nog thuis en sportte veel met ze). Eigenlijk niet echt veranderingen qua gedrag en ook niet qua ziektes. En haren deden ze altijd al. Als Zhena oud genoeg is en is gebleken dat ze geen erfelijke afwijkingen heeft wil ik misschien een nestje, anders ga ik haar ook laten steriliseren.

Zhena doet het nog steeds goed trouwens *\o/*

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:56

Mijn hond van 20kg eet 1kg vlees per dag;) Die van 7kg eet 400 gram.. Degene van 13kg 200 gram, want die komt snel aan.

Mijn reu zal een dekreu worden voor geschikte teefjes als zijn heupen goed zijn, zo´n klein ras, goede werker, goede bouw dus dan mag het;) Vind castreren echt niet nodig voor een reu hoor, doen mensen te snel omdat dat blijkbaar de oplossing is voor gedragsproblemen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 17:31

Sastaic schreef:
Mijn ouders teven heb ik destijds wel laten steriliseren (woonde nog thuis en sportte veel met ze). Eigenlijk niet echt veranderingen qua gedrag en ook niet qua ziektes. En haren deden ze altijd al. Als Zhena oud genoeg is en is gebleken dat ze geen erfelijke afwijkingen heeft wil ik misschien een nestje, anders ga ik haar ook laten steriliseren.

Wat goed nieuws! :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:36

Sastaic schreef:

Fijn dat ze het nog goed doet, laat je voor het dekken wel heel goed adviseren of het zonder extra risico kan met het verleden wat ze nu heeft. Het zat niet lekker in die buik en dat kan misschien ook een gezonde dracht in de weg staan denk ik zo :o