[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:38

Wat heb je op je vork zitten loveuggs?
Mooie bakken zo hoor marisje!! :j

Hier een uur ellende gehad..
Ik wilde de co2-koppeling in mijn retourleiding plaatsen, zodat ik mijn co2 op de slang aan kan sluiten.
Maar goed.. dat viel nog niet mee.. eerst de pomp stil gezet en weg gehaald want die moest toch verschoond worden.. én gaf me mooi even de ruimte om mijn co2 installatie op die plek te installeren.
Vervolgens erg weinig ruimte achter de bak én leidingen die wat minder soepel zijn dan dat ze nieuw zijn; het plaatsen van de nieuwe koppeling viel dus nog niet mee.
Toen filter schoon gemaakt, en de boel weer aangesloten, leiding terug afgevuld en de pomp aan gezet.. en ineens hoor ik een waterval... :oo :oo
Snel dat ding uit en wat bleek.. ik was de afdekdop van de retourleiding vergeten.. |o
Koppeling zit er nu tussen en de co2 komt nu in mijn retourleiding al in het water.. en het werkt nog ook!!! +:)+ _/-\o_ _/-\o_
Nu ben ik heel benieuwd of ik ook minder co2 verlies heb.. time will tell..

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:57

Dat is een stukje komkommer :+
Het onderste stukje (smalle stukje van de komkommer) met zo'n 2 cm van het echt eetbare stuk van de komkommer.

Ze moesten er eerst niets van weten, maar inmiddels is hij goed aangegeten! :j

Pff jij bent lekker bezig geweest dus haha. Gelukkig alles op zn plek nu!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:07

Hopen dat het nu naar behoren blijft werken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:09

Was echt ff stressen.. :+
De co2 staat op een tijdklok, en ik wilde natuurlijk alles aangesloten hebben zodat de bak geen onbalans zou krijgen..
Maar dat is gelukt.. en vooralsnog werkt het prima.. :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:57

Woow maar goed dat jullie mij gewaarschuwd hebben en dat Harry in een andere bak zit! Want ik trok net een blad omhoog en die zat vol met glibber sliertjes dus eitjes!

Laat ze lekker uitkomen ben benieuwt, deze planten gaan iedergeval nooit meer in t aquarium.

Maaruuhhh.... Hoe kan Harry voortplanten zonder een andere slak erbij?

Casarell, gelukkig dat alles t weer goed doet zoals het hoort te doen! Klinkt idd als een stress ochend pff

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:30

Volgens mij zijn slakken hermafrodiet.. :o
En enkele soorten kunnen schijnbaar zichzelf bevruchten..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:34

Bizar en interessant tegelijk....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:22

Dat vind ik ook van vissen die het sperma kunnen opslaan en later nog visjes kunnen uitpoepen :+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:01

ellepel schreef:
Ik ga even zeuren hoor, waarom reageren jullie vaak niet op fotos die worden neergezet?
Valt me heel vaak op dat er van alles word verteld maar niemand zegt even van goh leuke foto,leuke bak, of om mijn part goh wat lelijk....
Dat vind ik jammer ,Ik probeer wel altijd te reageren :j

Julius juut, wat veel van die slakjes zeg, is daar een beetje vraag naar als je die verkoopt?

Ik reageer eigenlijk alleen als ik ook werkelijkwaar wat te zeggen heb. :P

Voor 50 cent per stuk raak je die appelslakken wel kwijt gelukkig. Ik laat ze wel hier groot worden, of in elk geval een stuk groter, en dan gaan ze richting marktplaats. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:10

Ik heb nog een laatste nieuwe aanwinst aan mijn bak toegevoegd vanavond, en ik ben er heeeeeel blij mee. Wilde het al zo lang en heb nu de mogelijkheid, in de winkel zo ontzettend duur, en nu voor 5 euro en mijn laatste overgebleven verdwaalde Black molly opgehaald.

Hij is prachtig, ben er zo blij mee, mijn vriend vind zijn grote open mond helemaal geweldig haha. Maanvissen zijn erg nieuwsgierig, maar zodra hij beweegt zijn ze weg.

Deze GVR heeft gelijk de komkommer gevonden en struint de bak door. Iemand een idee welke soort hij is? Ben dit vergeten te vragen :=
Afbeelding

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:27

Wat een joekel!!! Heb je m van iemand over kunnen nemen dat die zo goedkoop is?
Heel gaaf ding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:36

Ja, ze had er 2 in een bak net zo groot als die van mij, alleen kregen ze een beetje ruzie onderling, dus ging er minimaal 1 weg.

Hij heeft t al prima naar zn zin want heeft in een kwartier tijd al de helft van een stuk komkommer opgegeten :=

Goedkoop zeker. Zag er in de winkel een, zelfde uiterlijk en grote van 130 euro, dus dan is dit zeker een koopje haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:55

:D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:56

Haha die maantjes. Super grappig. Je mag wel je ramen wassen :p

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:57

Hmm... hij lijkt wel heel erg op algje.. alleen de kop is wat spitser.
Weer je toevallig of het een mannetje is?
Algje is volgens mij een vrouwtje... dat zou het verschil kunnen verklaren..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:04

Awh zo algeneter heb ik ook, ik heb voer uit een potje voor hem maar komkommer ga ik eens proberen!

Hier hebben de chicliden diepvries op vanmorgen, leek wel of ik een bak met piranha's had!

Van weekend kijken of er een paar bij kunnen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:08

Ik zou niet weten hoe ik mannen van vrouwen onderscheid. Las dat dit erg lastig was bij pleco's.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:18

Klopt.. maar bij de meeste vissen is de man altijd wat slanker als de vrouw.
Het kon zijn dat je wist wat voor geslacht hij had.. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:35

Werkelijk geen idee haha.
Ik schrok wel gister, ik moest hem uit het bakje halen, en hij paste niet in het netje. Bakje paste net niet door mijn kap dus moest m optillen.. Ik weet niet wat ik verwacht had maar zo'n vis is dus knetter hard! Bijna scherp, en dat is 1 ding dat ik dus niet verwacht had :=

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:42

Grotere vissen durf ik ook niet meer op te pakken sinds de vakantie!
Had iets naars mee gemaakt op de vakantie vorige week. We gingen vissen en hadden zelf 2 kleine baarsjes gevangen. Verderop zaten sportvissers en toen zij weg gingen gingen wij even spiegen en zagen we zeker 30 vissen liggen waarvan sommige nog leefde!! ;( weet niet welk soort ze waren

Ik met mijn zielige instinkt die beesten proberen terug de doen met een stokkie, lukt niet. Handschoenen gepakt, eerste 2 vissen lukte. Bij de 3e voelde ik een prik: dacht van de planten die er groeide. Maar de 4e vis prikte ook toen durfde ik het niet meer! (Had ook bloed) vond t mega zielig voor de vissen. Had er maar 3 kunnen redden maar vond het te eng!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:58

Snap ik wel hoor.. Ik weet dat ze gaan spartelen als ik ze op zou pakken en toch schrik ik. En gevaarlijke is; een schrikreactie in zo'n geval is vaak loslaten.. Ging gister dan ook heel erg snel, vis vastpakken, en in 1 snelle beweging in de bak leggen, snel loslaten en vervolgens een paar keer slikken haha.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:58

Ik pak zulke jongens niet met mijn handen.. met een beetje pech haal je heel je handen eraan open..!
En in een netje is ook geen optie, want door die stekels komt hij vast te zitten.. en dan kan je hem alsnog met je handen los gaan maken.
Dus ik gebruik altijd een groot plastic bakje waar ik hem in drijf!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:33

De jongen die mijn pleco toen opgehaald heeft deed dit ook met zijn handen. Hij vertelde dat je anders de schubben kan beschadigen omdat ze vast blijven zitten in het netje.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:34

Plastic bakje is idd een goed idee!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:51

Dat is idd een goed idee! Ach, hij zit nu, voorlopig hoeft hij er niet meer uit haha. Hij heeft wel wat anubias losgehaald vannacht maargoed die waren misschien nog niet zo goed geworteld. Verder zit alles nog netjes op zn plek.

De kleine ancistrussen doen waarvoor ik ze aangenomen heb en zie ik de hele dag door, de L107 dame komt ook zo nu en dan tevoorschijn bij haar steen.

Ik zit duidelijk in mijn uitprobeer fase. := komkommer moet ik er dalijk uithalen want die is helemaal leeg gegeten, en vandaag stond er pasta pasta op het menu. Waar ik de pleco gister ophaalde vertelde dat hij gek was op komkommer, courgette en spaghetti. Geen spaghetti in huis dus wat penne geprobeerd en deze wordt ook tem harte genomen. Zelfs mijn cory's smullen ervan.

Dalijk nog even kijken voor een mooi stuk hout waar ook de pleco van kan profiteren, daarvoor moet ik namelijk nog even een mooie schuilplaats creëren. Iemand tips hoe?

Enneee mijn vriend heeft er absoluut niks mee hoor :+ ook niet interessant ofzo.. := (foto van gisteravond)

Afbeelding