Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:47

Jaaa daar zijn ze ! *\o/* Wat een dropjes. Veel plezier met ze. Foto's posten mag natuurlijk altijd. :*

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:27

Oh ik ben verliefd op Pip!!!
Wat een koddig koppie heeft die ♡

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:22

Ohh wat leuk, een ratten topic! En wat een leuke beestjes komen er voorbij zeg :)
Ik zag dat iemand zijn rat mee naar buiten nam, ik zit ook wel eens buiten met ze maar ik durf ze nog niet echt zelf te laten lopen, hoe leer je dat?
Ik heb ongeveer een maandje geleden mijn eerste ratjes gekocht en ik ben er nog steeds super blij mee
Dit is blondje:
Afbeelding

En dit is bontje;
Afbeelding

Ze zijn zo super verschillend van karakter, maar dat maakt het ook juist wel weer leuk!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:24

Leuk dat er meer mensen dit topic ontdekken! :D
Die zijn ook al zo poepig. Ik merk ook al een duidelijk verschil in mijn zusjes. Eentje is wat avontuurlijker en baldadiger, maar ook brutaler. De ander is zachtaardig en doet alles op rustig tempo, maar heeft meer vertrouwen in je. :j

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:08

Lora22, klopt, ik neem mijn dames mee naar buiten.

Miep en Whizzy zijn heel erg aan mij gehecht en ze kennen hun naam en weten wat hier betekend. Gewoon in huis oefenen. Als je ze wat lekkers geeft zeg je hun naam en als je ze roept en ze komen naar je toe dan kus je ze helemaal ondersteboven en juich je ze toe. Op een gegeven moment wordt het leuk voor ze om te komen, zeker als je ze regelmatig wat lekkers geeft.

En eigenlijk moet je gewoon op een gegeven moment de stap maken en ze buiten los laten lopen en maar hopen dat ze terugkomen :p.
Zorg altijd eerst dat ze echt voor 200% tam zijn en niet bang voor je hand. Stel dat ze wegrennen (doen die van mij ook weleens en dan komen ze niet terug) dan ga je erachteraan en pak je ze weer.

Maar als ze maar enigszins schichtig zijn voor je hand moet je het niet gaan proberen !

Ik ben overigens ook echt elke dag met ze in de weer. Kroelen knuffelen, los laten lopen in huis. Dus ze weten echt dat ik hun baasje ben.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:29

Earthfocus, okee inmiddels luisteren ze wel goed naar "kom hier" maar ik denk dat ik nog even wacht met ze buiten los laten lopen want ik heb ze natuurlijk nog niet zo heel lang, voor later lijkt het me gewoon erg leuk!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:06

Zusjes <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 01:12

Laat ik mij hier ook maar weer eens melden! In het verleden met mijn vorige ratten al actief geweest in het ratten topic, toen een paar jaar geen ratjes meer gehad. En ik heb nu nu sinds donderdagavond (eindelijk!) weer ratjes in huis! Het zijn 3 mannetjes :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:42

Wat schattig EarthFocus <3 Hoe snel verkleuren husky's eigenlijk? Ze zijn al wel iets wittig! <3

En Yinthee daar horen natuurlijk foto's bij... O:)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:07

Simoonzel dat is echt per Hus verschillend.

Die van mij beginnen nu langzaam wat wit te worden, maar ik denk zeker dat je nog grijs blijft zien bij ze !

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:18

Haha Simoonzel, ze zijn nog super bang/schuw op het moment, ze komen uit een knaagdierenopvang en daar zijn ze weinig in handen geweest..
Dus echt leuke/duidelijke foto's heb ik nog niet van ze.
Voor nu zullen jullie het hiermee moeten doen :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:48

Yinthee, ze zijn wel zeer knap !
Dat tam worden gebeurd gelukkig wel snel als je er een hoop tijd in steekt :)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:52

Aahw die zijn ook al zo leuk!
De vogel heeft bij mij inmiddels de rattenkooi ook uitgevonden, volgens mij zou hij het liefst naast de ratjes gaan liggen :')
Afbeelding

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:34

lora22 schreef:
De vogel heeft bij mij inmiddels de rattenkooi ook uitgevonden, volgens mij zou hij het liefst naast de ratjes gaan liggen :')
[ [url=m/xnZFLI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je er erg in dat ratten vliegensvlug kunnen zijn en door de tralies ook je parkiet kunnen doden?
Ik heb namelijk weleens een papegaai (pyrrhurra) gezien die is gedood door ratten en dat ziet er niet heel prettig uit.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:41

Ze zijn zeker knap, mooi bont getekend op de ruggetjes, dat is alleen vanaf die foto's niet goed te zien. En de witte met het zwarte kopje is een dumbo. De andere 2 zijn gewoonoor :)

En idd dat tam maken komt ook wel goed, heeft alleen even tijd nodig aangezien ze niks gewend zijn nog.

Zou ook wel oppassen met de vogel inderdaad!

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:00

EarthFocus schreef:
lora22 schreef:
[ [url=m/xnZFLI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je er erg in dat ratten vliegensvlug kunnen zijn en door de tralies ook je parkiet kunnen doden?
Ik heb namelijk weleens een papegaai (pyrrhurra) gezien die is gedood door ratten en dat ziet er niet heel prettig uit.

Oh dat wist ik niet, tot nu toe gaat het eigenlijk wel goed maar ik ga er zeker mee opletten nu! Bedankt.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:34

Leuk om te weten over husky's! Ik heb er nog nooit eentje gehad, vandaar.
Dat tam worden gaan wel lukken inderdaad, het gaat bij mijn baby's al beter maar ze moeten echt nog veel handentraining hebben. Ik kan ze er makkelijker uit halen maar bij beweging die ze niet verwachten schieten ze nog hun holletje in, en uit de kooi zijn vinden ze nog erg spannend.

Ik had laatst wel een brug gemaakt naar mijn bureau, zodat ze zelf konden beslissen of ze wilden komen socializen. En dat deden ze! Had wel wat lekkers neergezet om het leuker te maken natuurlijk.
Afbeelding

Samen gamen :*

Afbeelding

Andere dame op de brug. :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:33

Haha dat koppie op de tweede foto "Oeps gesnapt"

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:38

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:27

Hoi allemaal! Hoe gaat het met jullie ratjes tijdens deze warmte? Bij mij liggen ze vooral de hele dag en ik heb vanmiddag een 'ijsje' voor ze gemaakt met hun voer erdoor :')
Hebben jullie nog tips voor de dagen?
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:49

Wie o wie kan mij helpen? Ik raak een beetje door mijn rattenspeelgoed en inspiratie heen en ik wil wat nieuwe dingen gaan kopen. Het houten-idee heb ik laten varen, dat wordt te duur. Maar waar zijn jullie ratten gek op? Ik heb bijv. een sputnik en ik maak hangmatjes wat ze geweldig vinden, maar er moet toch meer zijn?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:36

Wc-rollen doen het hier altijd goed. En ik maak altijd grote repen van papier waar ze lekker mee rond sleuren.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:12

Keukenpapier rollen (lekker groot) en die 'vul' ik met kranten en tussendoor een keer een snoepje. Hebben ze een hele tijd scheur-, knaag-, zoekplezier van!

Kom zo gauw even niet op iets anders

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:49

Jaa dat vinden die van mij ook leuk! Ook doosjes enzo, maar heb niet altijd geschikte doosjes... En papieren tassen zijn ook leuk!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:09

Ik gebruik ook alles van papier voor ze. Laatst had ik ook een ijsjes doos (lang en niet zo hoog) waar ik een aantal gaten in had gemaakt en snoepjes in verstopte. Dan moesten ze erin kruipen en zoeken. :D