Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Isabelle98 schreef:Wat vervelend StalMelyn! Kan me voorstellen dat je dan even niet zo fijn meer rondloopt. Hopelijk vinden jullie het samen snel uit!
Century, fijn dat jullie veel handvaten en nieuwe dingen mee hebben gekregen!!
Wij willen straks ook gebruik gaan maken van een uitlaatservice, op de dagen dat we beide weg zijn. Vanaf welke leeftijd hebben jullie dit gedaan? Lees veel honden die lang onderweg zijn, maar dat kan tot op een bepaalde leeftijd natuurlijk nog niet
Nynkster schreef:Machie schreef:Ik breek even in maar ben zo blij!
Vandaag was de echo en Blast en Blekz hebben goed hun best gedaan! Over 5 weken verwachten we de puppy’s![]()
![]()
![]()
Zo tof, nog wel duimen voor een reu maar die kans is iig aanwezig![]()
Wat leuk!! Hoeveel zijn er geteld?
Bo_Y schreef:Lekker Stalmeyn!!
Hier een showdag gehad! Super trots. Ondanks de spanning bleef Senna bereikbaar en het lopen ging beter dan de vorige show. Plaats 2 met een uitmuntend in klasse jeugd. Dus mega trots op haar. Nu een hele moeie pup!
[ [url=m/E4EA3O.jpg]Afbeelding[/url] ]
StalMelyn schreef:Vandaag is kantoordag en Bonne dus bij mijn ouders. We wonen vlak bij elkaar en lopen soms dan ook in hetzelfde stuk bos, vandaag dus ook. Helaas is het misgegaan en is Bonne aangevallen door een hond die dit vaker doet. Mijn moeder zag ze in de verte en kende deze mensen met honden nog niet maar sloeg toch af het bos is. Deze hond kwam serieus van grote afstand aangerend om Bonne te pakken, bij mij heeft hij Bonne ook al een keer aangevlogen. Omdat mijn moeder was afgeslagen en het een grote afstand was had ze het niet verwacht (plus kende ze nog niet) en kwam hij van achteren aan. Ze heeft de andere hond eraf getrapt en Bonne heeft ook goed van zich afgeblaft (Bonne zat aangelijnd). Ze zei de naam en ik zei meteen, dat is die waar ik over vertelde. De eigenaar kwam hem halen en zei niks, geen sorry, niks. Die keer bij mij ook al niet. Zegt alleen tegen de hond "dit doen we niet" en neemt die dan mee.
Mijn moeder zei dat ze de volgende keer aangifte gaat doen want dit is niet normaal van zo een grote afstand een hond komen pakken, die mag echt niet loslopen. Ik ben daar niet zo van maar misschien is het wel goed om dat te doen zodat mensen misschien ook meer bewust worden van het gedrag dat de hond vertoont. Misschien zijn ze er zelf blind voor geworden.
Bonne is oké en heeft niks overgehouden. Hij was heel fel en klaar om terug te vechten. Ondanks dat je schrikt van zulk gedrag was het in dit moment wel fijn dat hij van zich af bijt. Onze vorige hond was zo bang die deed niks terug en liet zich pakken.
Het voelt soms alsof je in een mijnenveld loopt maar dan met honden waarvoor je moet oppassen. En ja, een gedeelte kan je wel scharen onder de onopgevoede coronahonden aanwinsten. Zo'n leuk weekend gehad en dan vandaag weer dit. Het is een heel verhaal geworden maar moest het even kwijt. Als ik heel eerlijk ben vind ik het hebben van een hond soms gewoon even niet meer leuk, het wandelen dan.