Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:36

Echt hè :D

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:02

Toch even mijn verhaal hier delen.. soms gaat het niet over rozen..

In ons ras is de keuze van een reu niet groot, zeker niet wanneer je niet teveel overlap wilt hebben.

Eind vorig jaar leuk contact met een eigenaar van een reu. Woont ook nog eens in Nederland, dus top.

Echter bleef de communicatie wat stroef. Het vertrouwen ebt langzaam weg.

Plan B opgestart, maar deze reu bleek helaas niet door de testen heen te komen.

In tussentijd toch weer wat contact gehad met plan A.. kwam er op neer dat het privé druk was en de hond nog een ingreep moest hebben voor iets anders. Daarnaast hoorde en voelde ik weerstand vanuit de partner.

Dus besloten te gaan kijken naar een plan C. Deze gevonden, dit keer geen reu om de hoek, maar het zij zo. Eigenaar meteen enthousiast en de reu is vandaag volledig goedgekeurd.

Plan A geïnformeerd dat ik er toch vanaf zie ivm moeizame communicatie, ondanks de combi mij nog steeds aanspreekt.
Wederom geen reactie.

Ik ben nu gerustgesteld dat ik een passende reu heb gevonden, maar zo moeizaam als het nu ging heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Er zal de nodige kritiek komen op deze combi, maar ik sta er achter en kan het goed onderbouwen. Gezonde reu, prima lijnen, weinig overlap (pas op 5de generatie), mooi hondje, dus ik zie er naar uit.

Moest het ff kwijt :')

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:20

Sommige dekreu eigenaren zij gewoon raar (no offense voor de eigenaren hier ;))
Maar bij de goldens heb ik dat ook al meegemaakt. Eerst leuk contact en dan wil je iets vastleggen, hoor je niks meer. Tsja, dan niet hoor. Gelukkig bij ons veel reuen maar jammer is het soms wel als je gek bent op een bepaalde reu en dan toch naar iets anders moet uitwijken.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:39

Ja het is gewoon dat je uitkijkt naar deze combinatie, je denkt dat je tijdig alles goed geregeld hebt en dan moet je een maand voordat je je teef loops verwacht ineens je koers veranderen. Gewoon irritant en teleurstellend.
De andere reu is van een fokker, dan werkt het toch gewoon makkelijker ofzo...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:05

Vervelend als de communicatie zo stroef loopt en je daardoor je plannen moet aanpassen. Fijn dat je toch een reu hebt kunnen vinden waar je helemaal achter staat.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:33

Kloesje: Het is zo onwijs vervelend als de communicatie stroef verloopt.
Ben blij voor je dat het nu gelukt is, ookal is het niet om de hoek. Denk maar zo; wat je van ver haalt is lekker.
Je plannen moeten veranderen zo kort van te voren is heel naar.

Ik moest een andere reu vinden 4 dagen voor de (uiteindelijke) dekking.
Wat een stress. Dan ben je blij dat je ergens een contact hebt liggen voor een reu in de toekomst, maar wat dan even versneld besloten moet worden.
Ik was enorm blij met de flexibiliteit en bereidwilligheid van die reu eigenaar.

Denise: Wat fijn dat haar poep weer goed is. +:)+
Hier gaat het al meer als een week op en af met de poep.
Ik hoor ook enorm veel diarree gevallen.

Oh en nogmaals gefeliciteerd met de bevestiging van twee drachtige teven *\o/*