Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Christina schreef:Dat Toby is best interessant, alleen jammer dat je maar één allergie kunt kiezen en de smaakvoorkeur wordt genegeerd (ik dacht daarmee dan de andere allergie te omzeilen, maar helaas).
StonedRomy schreef:En dr hoeveelheid vet is laag. Hoeveelheid kcal ook... daarnaast nog behoorlijk aan de prijs en enige wat ze doen is 3 brokjes door elkaar mengen. Vragen niet eens hoeveel ik mijn hond wil laten aankomen oid. Moet er dan al minimaal 450 gram in gaan proppen.
KimD schreef:StonedRomy schreef:En dr hoeveelheid vet is laag. Hoeveelheid kcal ook... daarnaast nog behoorlijk aan de prijs en enige wat ze doen is 3 brokjes door elkaar mengen. Vragen niet eens hoeveel ik mijn hond wil laten aankomen oid. Moet er dan al minimaal 450 gram in gaan proppen.
Kun je allemaal aangeven, en zij passen maandelijks de hoeveelheid aan.
Edit:
De zak die je krijgt is namelijk precies de hoeveelheid die je nodig hebt voor een maand.
StonedRomy schreef:KimD schreef:
Kun je allemaal aangeven, en zij passen maandelijks de hoeveelheid aan.
Edit:
De zak die je krijgt is namelijk precies de hoeveelheid die je nodig hebt voor een maand.
Net ingevuld en kan alleen ‘Mager ‘ invullen. Niet; ze moet 4 kg bijkomen... minimaal....
Al houd ik me dan vast voor het voeradvies. Dik over de 500 gram?
Kaus schreef:Denies, wat voel jij je toch altijd vreselijk aangevallen![]()
Het is dat Dexter het ondertussen echt heel goed doet op zn brok. Anders lijkt zoiets als Toby me wel iets. Dundy durf ik niet te switchen. Heeft me twee jaar gekost om bij de perfecte brok te komen en zelfs dit is nog niet 100%.
Heftig NoblesseBen erg benieuwd hoe de eerste paar dagen gaan!
StonedRomy schreef:Concept is erg leuk ja.... alleen het feit dat je geen kleine brokjes kunt kiezen en zo ontzettend veel ervan moet voeren spreekt me erg tegen. En dan de losse brokjes... 10/1 dat mijn teef alleen de lekkere eruit gaat kiezen.
Maar voor 2 euro is het wel eens grappig uit te proberen, of moet je er minimaal 1 maand bij kopen?
KimD schreef:xDenies schreef:Ik voel me ook niet aangesproken want ik heb er nog al wat op zitten met het zoeken van een voeding waar de honden het goed op doenDat ik jullie vertrouwen/begrip daar niet in krijg (of hoe je het ook wilt verwoorden) het zij zo, dat is wel vaker.
De rest ga ik ook verder niets meer over kwijt.
Wederom, zegt niemand. Dat maak je ervan.
Kim benoemd zelfs nog een duidelijk dat dit niet persoonlijk is.kiwiwitje schreef:Nouja ik vraag mij vaak af wat mensen bedoelen met ''hij doet het er goed op''. Ik ken, en deels uit eigen ervaring met de honden die we gehad hebben, dat ze het goed kunnen doen op een bepaald voer maar vele malen beter op ander voer.
Maar wat maakt dat de hond het er goed op doet?
En veel mensen weten niet wat ze voeren behalve het merk en de smaak. Niet wat de waardes en de ingredienten betekenen en doen, en dus niets van de analyses. Ja tuurlijk zou je er op mogen vertrouwen dat als er ''puppy'' op staat het geschikt is voor pups. En dat hoor je met anderen ook te mogen. Maar helaas is het gewoon niet zo.
Regelmatig zie je honden en katten die moddervet zijn en het baasje zegt dan; ja maar we voeren dit en dat vind ze lekker en daar doet ze het goed op.. Uhm nee. Het beest is gewoon te zwaar.. Maar die mening delen ze niet. Of ach ja maar ze is al ** jaar daar ga je nu niks meer aan veranderen..
Dit bedoel ik trouwens niet op jou he Denies!!!
Ik vind het ook altijd frappant. Er is zoveel voer, maar mensen vertrouwen vaak blindelings op de verpakking.
Ik vraag ook vaak of ze blindelings op de verkoper vertrouwen als ze een fiets, scooter of auto kopen? Maar dat is vaak niet het geval.![]()
Persoonlijk heb ik al heel wat mensen verder geholpen met hun voerkeuze en ze gaan er gelukkig vaak op vooruit. Maar ik laat ze wel zelf tot dat inzicht komen.
Op AE was het ook echt een overdaad aan voeraanbieders, als je niet weet waar het over gaat of waar je op moeten letten geloof je ze echt allemaal.
De enige die ik echt niet kon en wel interessant vond was Toby, zij stellen voer samen naar de persoonlijke behoefte van de hond. Door middel van een profiel dat je niet maken op hun site.
Het idee vond ik echt wel innovatief, en had graag de twee weken proef besteld voor €2,- voor de honden. Om eens te kijken wat het was, niet perse om te voeren.
Maar hun klantenservice is dusdanig waardeloos dat ik ben afgehaakt.
Voedselplan Django schreef:VOEDINGSWAARDEN
Ruw eiwit: 24,3% | Ruw vet: 13,6% | Ruwe as: 5,0% | Ruwe celstof: 2,3% | Calcium: 1,1% | Fosfor: 0,9% | EPA: 0,0% | DHA: 0,0%
INGREDIËNTEN
Totaal vleesgehalte 23,1% (Gedroogde zalm 13,8%, Gedroogde lam 4,7%, Verse lam 4,7%), Maïs, Rijst, Dierlijk vet, Gedroogde bietpulp, Erwten, Biergist, Lijnzaad, Zalmolie, Gedroogde johannesbrood, Eipoeder, Chondroïtine, Glucosamine, Inuline (bron van FOS), Cranberry, Graan, Lam, Zalm
StonedRomy schreef:Minimaal 16% vet in de brok. Rest voeg ik wel zelf bij.
Dan heb ik het over dierlijk vet. Al het extra plantaardig vet reken ik niet bij de percentages mee...
Is hij gevoelig voor kippenei? Want anders kan tundra zalm ook prima.
Ikzelf voer ook veel brok uit duitsland... rij ik iedere maand even naartoe om 2 zakken te halen. Glutenvrij en op 1 diersoort gericht voor een betaalbare prijs.