Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:02

Dat Toby is best interessant, alleen jammer dat je maar één allergie kunt kiezen en de smaakvoorkeur wordt genegeerd (ik dacht daarmee dan de andere allergie te omzeilen, maar helaas).

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:09

En dr hoeveelheid vet is laag. Hoeveelheid kcal ook... daarnaast nog behoorlijk aan de prijs en enige wat ze doen is 3 brokjes door elkaar mengen. Vragen niet eens hoeveel ik mijn hond wil laten aankomen oid. Moet er dan al minimaal 450 gram in gaan proppen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:11

_Christina schreef:
Dat Toby is best interessant, alleen jammer dat je maar één allergie kunt kiezen en de smaakvoorkeur wordt genegeerd (ik dacht daarmee dan de andere allergie te omzeilen, maar helaas).

Als je het echt zou willen kun je ze altijd mailen natuurlijk. Maar zoals gezegd, de klantenservice is belabberd. Daar maar nog wel een cursus tegenaan. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:12

StonedRomy schreef:
En dr hoeveelheid vet is laag. Hoeveelheid kcal ook... daarnaast nog behoorlijk aan de prijs en enige wat ze doen is 3 brokjes door elkaar mengen. Vragen niet eens hoeveel ik mijn hond wil laten aankomen oid. Moet er dan al minimaal 450 gram in gaan proppen.

Kun je allemaal aangeven, en zij passen maandelijks de hoeveelheid aan.

Edit:

De zak die je krijgt is namelijk precies de hoeveelheid die je nodig hebt voor een maand.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:15

KimD schreef:
StonedRomy schreef:

Edit:

De zak die je krijgt is namelijk precies de hoeveelheid die je nodig hebt voor een maand.

Net ingevuld en kan alleen ‘Mager ‘ invullen. Niet; ze moet 4 kg bijkomen... minimaal....

Al houd ik me dan vast voor het voeradvies. Dik over de 500 gram?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:15

Denies, wat voel jij je toch altijd vreselijk aangevallen :')

Het is dat Dexter het ondertussen echt heel goed doet op zn brok. Anders lijkt zoiets als Toby me wel iets. Dundy durf ik niet te switchen. Heeft me twee jaar gekost om bij de perfecte brok te komen en zelfs dit is nog niet 100%.

Heftig Noblesse :(:) Ben erg benieuwd hoe de eerste paar dagen gaan!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:18

StonedRomy schreef:
KimD schreef:

Edit:

Net ingevuld en kan alleen ‘Mager ‘ invullen. Niet; ze moet 4 kg bijkomen... minimaal....

Al houd ik me dan vast voor het voeradvies. Dik over de 500 gram?

Zou zomaar kunnen, nogmaals, ik ben niet bekend met het voer, alleen met het concept.

En het concept aanpassen per hond vind ik héél interessant. Ik had dus graag geprobeerd hoe ze dat hadden aangepakt bij verschillende honden. Aangezien we er vijf hebben had ik dat natuurlijk mooi kunnen vergelijken. Want hun behoeftes is voor mij natuurlijk peulenschil.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:22

Concept is erg leuk ja.... alleen het feit dat je geen kleine brokjes kunt kiezen en zo ontzettend veel ervan moet voeren spreekt me erg tegen. En dan de losse brokjes... 10/1 dat mijn teef alleen de lekkere eruit gaat kiezen.

Maar voor 2 euro is het wel eens grappig uit te proberen, of moet je er minimaal 1 maand bij kopen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:23

Kaus schreef:
Denies, wat voel jij je toch altijd vreselijk aangevallen :')

Het is dat Dexter het ondertussen echt heel goed doet op zn brok. Anders lijkt zoiets als Toby me wel iets. Dundy durf ik niet te switchen. Heeft me twee jaar gekost om bij de perfecte brok te komen en zelfs dit is nog niet 100%.

Heftig Noblesse :(:) Ben erg benieuwd hoe de eerste paar dagen gaan!

Ik voel mij helemaal niet aangevallen. -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:23

StonedRomy schreef:
Concept is erg leuk ja.... alleen het feit dat je geen kleine brokjes kunt kiezen en zo ontzettend veel ervan moet voeren spreekt me erg tegen. En dan de losse brokjes... 10/1 dat mijn teef alleen de lekkere eruit gaat kiezen.

Maar voor 2 euro is het wel eens grappig uit te proberen, of moet je er minimaal 1 maand bij kopen?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt in opmerkingen erbij zetten waar ze nog meer rekening meer moeten houden. In jouw geval dus dat je graag kleine brokjes wilt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 20:28

KimD schreef:
xDenies schreef:
Ik voel me ook niet aangesproken want ik heb er nog al wat op zitten met het zoeken van een voeding waar de honden het goed op doen :) Dat ik jullie vertrouwen/begrip daar niet in krijg (of hoe je het ook wilt verwoorden) het zij zo, dat is wel vaker.

De rest ga ik ook verder niets meer over kwijt.

Wederom, zegt niemand. Dat maak je ervan.

Kim benoemd zelfs nog een duidelijk dat dit niet persoonlijk is.

kiwiwitje schreef:
Nouja ik vraag mij vaak af wat mensen bedoelen met ''hij doet het er goed op''. Ik ken, en deels uit eigen ervaring met de honden die we gehad hebben, dat ze het goed kunnen doen op een bepaald voer maar vele malen beter op ander voer.

Maar wat maakt dat de hond het er goed op doet?
En veel mensen weten niet wat ze voeren behalve het merk en de smaak. Niet wat de waardes en de ingredienten betekenen en doen, en dus niets van de analyses. Ja tuurlijk zou je er op mogen vertrouwen dat als er ''puppy'' op staat het geschikt is voor pups. En dat hoor je met anderen ook te mogen. Maar helaas is het gewoon niet zo.

Regelmatig zie je honden en katten die moddervet zijn en het baasje zegt dan; ja maar we voeren dit en dat vind ze lekker en daar doet ze het goed op.. Uhm nee. Het beest is gewoon te zwaar.. Maar die mening delen ze niet. Of ach ja maar ze is al ** jaar daar ga je nu niks meer aan veranderen..

Dit bedoel ik trouwens niet op jou he Denies!!!

Ik vind het ook altijd frappant. Er is zoveel voer, maar mensen vertrouwen vaak blindelings op de verpakking.

Ik vraag ook vaak of ze blindelings op de verkoper vertrouwen als ze een fiets, scooter of auto kopen? Maar dat is vaak niet het geval. :+

Persoonlijk heb ik al heel wat mensen verder geholpen met hun voerkeuze en ze gaan er gelukkig vaak op vooruit. Maar ik laat ze wel zelf tot dat inzicht komen.

Op AE was het ook echt een overdaad aan voeraanbieders, als je niet weet waar het over gaat of waar je op moeten letten geloof je ze echt allemaal.

De enige die ik echt niet kon en wel interessant vond was Toby, zij stellen voer samen naar de persoonlijke behoefte van de hond. Door middel van een profiel dat je niet maken op hun site.

Het idee vond ik echt wel innovatief, en had graag de twee weken proef besteld voor €2,- voor de honden. Om eens te kijken wat het was, niet perse om te voeren.

Maar hun klantenservice is dusdanig waardeloos dat ik ben afgehaakt.

Toby heb ik ook al eens naar gekeken. Maar uiteindelijk totaal niet tevreden alleen al niet in hun belabberde keuzemogelijkheden Plus dat ik graag weet WAT ik voer. En ze daar niet echt duidelijk in waren toen.
Maar juist omdat er zoveel voer is en zoveel verschillende analyses heb ik toen ik t nestje wilde fokken mij echt laten informeren over hoe dat dat nu in elkaar zit. Gelukkig bleek mijn voeding geschikt. Want heb toen duidelijk aangegeven dat als het ivm de analyse en ''zekerheid'' beter was om voor de dracht en pups over te stappen op een zeker merk zoals Royal Canin ik dat zou doen. Het is geen merk waar ik blij van word. Maar als dat t beste zou zijn dan had ik dat gedaan. Gelukkig niet nodig :P

Maar ik heb (helaas) ook pupkopers die hun eigen voer willen voeren. Gelukkig blijft t meeste wel redelijk op wat wij aangegeven hebben. Maar helaas ook mensen die uiteindelijk over gegaan zijn op een brok die meer dan de helft goedkoper is, vlees wat nog veel goedkoper is etc. Ja t is niet anders. Heb aangeraden t niet te doen, maarja meer kan ik er niet van maken. Voornamelijk omdat ik met de brok slechte ervaring heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:35

Daar komen ze straks vanzelf achter is mijn ervaring, en dan waarderen ze je inbreng des te meer. :j

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:38

Voor nu heb ik toch maar een proef besteld (let erop dat je de boel meteen op pauze zet, addertje is dat dit direct een abonnement is!). €2 euro voor 7.7kg (dat is genoeg voor ca. 18 dagen) en daarna zou het 13.3kg voor €37.68 worden (€2.83/kg), dus qua prijs vind ik het niet heel duur. Maar Django is dan ook allergisch/gevoelig voor o.a. kip en blijkbaar ook rund en ik twijfel over granen. Nu zit er in die Toby mix wel rijst, maar dat ging begin dit jaar wel dus we kijken het wel gewoon even aan. Qua vet (zie quote) zit er overigens net zo veel in als ik tot nu toe gevoerd heb, dus ik weet niet wat je laag vindt Romy? Ik hoef ook niet echt meer te voeren dan ik nu al doe.

Voedselplan Django schreef:
VOEDINGSWAARDEN
Ruw eiwit: 24,3% | Ruw vet: 13,6% | Ruwe as: 5,0% | Ruwe celstof: 2,3% | Calcium: 1,1% | Fosfor: 0,9% | EPA: 0,0% | DHA: 0,0%

INGREDIËNTEN
Totaal vleesgehalte 23,1% (Gedroogde zalm 13,8%, Gedroogde lam 4,7%, Verse lam 4,7%), Maïs, Rijst, Dierlijk vet, Gedroogde bietpulp, Erwten, Biergist, Lijnzaad, Zalmolie, Gedroogde johannesbrood, Eipoeder, Chondroïtine, Glucosamine, Inuline (bron van FOS), Cranberry, Graan, Lam, Zalm

Mocht ie het er spontaan super op doen, dan hebben ze een nieuwe klant. En anders ga ik Renske M.O.P. lam proberen, al twijfel ik over rijst. Maar de eerstvolgende opties zonder granen (en kip(achtigen) en rund) die ik heb gevonden zijn meteen richting €5/kg en zelfs daarmee twijfel ik nog, want dan kom ik bijvoorbeeld uit op Bosch waterbuffel & aardappel (buffel is een rundachtige) of eend & aardappel (is gevogelte), maar duurder durfde ik nog niet te kijken. Tenzij iemand nog andere suggesties heeft wat betreft brok?

Edit: ik vergeet nog de Autarky Whitefish & Potato (is ook al €5/kg).
Laatst bijgewerkt door _Christina op 17-05-19 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:43

Minimaal 16% vet in de brok. Rest voeg ik wel zelf bij.

Dan heb ik het over dierlijk vet. Al het extra plantaardig vet reken ik niet bij de percentages mee...

Is hij gevoelig voor kippenei? Want anders kan tundra zalm ook prima.

Ikzelf voer ook veel brok uit duitsland... rij ik iedere maand even naartoe om 2 zakken te halen. Glutenvrij en op 1 diersoort gericht voor een betaalbare prijs.
Laatst bijgewerkt door StonedRomy op 17-05-19 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:44

Als hij zoveel last heeft van allergieën zou ik een eliminatie dieet doen. Wat kan wel, wat kan niet.

Je zou eventueel een voedingscoach kunnen overwegen voor hulp.

Jij was ook diegene die overwoog over te stappen op KVV toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:52

StonedRomy schreef:
Minimaal 16% vet in de brok. Rest voeg ik wel zelf bij.

Dan heb ik het over dierlijk vet. Al het extra plantaardig vet reken ik niet bij de percentages mee...

Is hij gevoelig voor kippenei? Want anders kan tundra zalm ook prima.

Ikzelf voer ook veel brok uit duitsland... rij ik iedere maand even naartoe om 2 zakken te halen. Glutenvrij en op 1 diersoort gericht voor een betaalbare prijs.

Wij testen nu een nieuwe brok, wellicht dat we overstappen als testfases zijn afgerond en de brok definitief is en te krijgen voor iedereen.

Tot nu toe zeer tevreden, ook een goede aanvulling op de KVV.

Dus voor als we op vakantie zijn, of KVV vergeten, dan zou dit zomaar een goede optie kunnen zijn.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:01

Ik zal eens kijken naar Tundra, bedankt. Waar haal je die? Of hij tegen ei kan weet ik niet specifiek, maar ik verwacht dat een klein beetje wel ok is.

KVV overweeg ik zeker. Als ik zag hoe zijn poep op een week pens was, denk ik dat dat de goede weg is. Maar ik wil dus graag een brok erbij houden, dus voor nu blijf ik zoeken naar een goede of op z'n minst acceptabele brok.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 21:07

KimD schreef:
Daar komen ze straks vanzelf achter is mijn ervaring, en dan waarderen ze je inbreng des te meer. :j

Ja hun andere hond “doet het er goed op” ik had een andere mening toen ik die hond zag :')
En chick stond ook op die brok toen ze hier kwam en dat was ook niks.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:09

https://www.topdierenshop.nl/tundra-zalm-11-34-kg

Even googlen op merk en dan vind je meer info. Prijs lijkt hoog, maar voor een hond van 30 kg voer ik zo’n 300 gram. De andere twee werden er te dik van en die willen graag veel eten... dus 400 gram toch wel zeker.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:11

Ah ik dacht dat dit er eentje was die je over de grens haalde :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:14

Nee, over de grens haal ik de pure instinct wild river variant. Die haal ik bij de zoo&co winkels in Duitsland. Ook een erg goede brok!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:32

Die is wel maar 16% vet :+ staat genoteerd, dankjewel!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:35

Tja, met veel meer vet en graanvrij is bijna niet te vinden. Daarom krijgen ze hier zalmolie, paardenvet en rundervetpoeder erbij. Maar 13% is mij echt te laag. 16 is ondergrens zullen we maar zeggen.

Edit: en dit is de enige brok die onze Griek met zijn darmen aankan. Ook vers vlees kan hij niet verteren. Hier haalt hij netjes zijn voedingsstoffen uit en heeft top ontlasting. Heeft amper moeder melk gehad en dus mist hij een goede start qua darm bacteriën.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:53

Die van mij krijgen een combi: WoW (14%) x biofood HE (20%). Alleen BF HE krijgt AJ diarree, alleen WoW blijven ze te dun. Zo werkt het voor nu goed, hoewel ik wel verder kijk naar een geschikte brok. Alleen HE voer vind ik sowieso wat te heftig qua samenstelling, dus die mix ik altijd. Alle varianten met vis eet AJ niet, merk maakt niet uit.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:57

ik voer ook vers vlees met 22% vet :+ brokken krijgen ze niet, mochten we over gaan op brok ga ik voor wolf :j