De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:17

Die kapotte spuit toch wat een stouterd. Hoelang kan je hem dwang voeren voordat die zelf moet eten?

Het is hier nog steeds 30 graden binnen, moet om 5 uur op maar kan in deze hitte niet slapen. Konijnen hebben er ook nog last van

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:12

Ai snel t balkon veilig maken dus :P

Helaas geen tijd om voor t werk te gaan..kijken of ik het er zo op een of andere manier in krijg. En hopelijk in lunchtijd een nieuwe halen.

Ik weet niet. Da zei dat ik door moest gaan met 3x per dag. Maar als ik hem dwangvoer zal die misschien ook niet zo’n honger hebben om zelf te gaan eten.?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:16

Blijven dwangvoeren tot hij echt goed zelfstandig eet. De darmen mogen echt niet stil komen te liggen! Drinkt hij nu wel weer?

Hier lekker de kennel afgespoten in alle vroegte.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 08:48

Heeft hij ook geen eet opwekspul gekregen?
Geen idee hoe het heet, maar Blik kreeg dat toen hij bronchitis had.
Beest vrat gelijk weer alsof ie 4 dagen niks had gegeten :').

En wat Coconut zegt, je moet de darmen op gang houden. Als ze stil liggen is het foute boel.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:08

Alle konijnen nog in leven bij iedereen?

Wat een hitte, gisteren zelf 44 graden hier :wow:
Maar so far so good, met elke 2 uur icepods wisselen gaat het nog redelijk.

Vandaag laatste dag, hopelijk komen ze deze ook nog door :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 09:21

Hier zijn ze bijna geroosterd! Ze moesten nog een paar maandjes (kerst).

Nee grapje, ze doen het prima. Ze eten goed, leggen er voldoende flessen naast en Blik huppelt zelfs vaak heen en weer. Stoffer spookt graag ‘s nachts en overdag slaapt ie. Denk dat hij vroeger een hamster was ofzo :+.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:27

Hier doet alles het ook nog. Gister avond nog even een flinke dor los haar bij Joep er uit geborsteld. Vandaag weer tentje met een wit laken gebouwd en icepod er in. Flesjes water liggen ook al te bevriezen. Dus hopelijk komen ze ook deze dat nog door en kunnen we daarna allemaal weer een beetje ademhalen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 10:00

Oh, ik heb de fles precies op een hooisprietje gelegd die Stoffer wilde opeten. Domme Esther >;) . Meneer is het halve hok aan het verbouwen :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:11

Eet opwekspul weet ik niet haha, wel iets om de darmen op gang te krijgen. Maar er komen maar weinig poepjes uit. Er zit nog evenveel drinken in z’n bakje :( hij heeft vanmorgen iets van de spinazie gegeten volgensmij. Maar het meeste gooit ie d’r weer uit. Meer frustratie/scheuren zoals ie dat bij papier doet. Bijten kan die ook heb ik geleerd :=

Straks in lunchtijd maar weer nieuwe spuiten halen. Ook maar wat water erin doen denk ik :oo

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:50

Hoe gaat het laughterline? Hier ook een gehad die de spuitjes afknaagde :=
Heb je ook iets van dwangvoer? Hier hebben we poeder dat je met water aanmaakt. Critical care en recovery plus.

Hier gaat het prima, in de schuur is het nog uit te houden.

Haha ontzettend dom Esther _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:07

Begrijp me niet verkeerd laughterline, maar bij mij gaan alle alarmbellen rinkelen als ik jouw verhaal lees.

Niet eten en niet drinken is echt ontzettend gevaarlijk voor een konijn. Eten verscheuren duidt op frustratie of pijn.

Ik zou snel naar de dierenarts gaan, hem even goed laten checken en medicatie vragen!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:29

Hier doen de konijnen het ook vrij okee. Liggen allemaal uitgestrekt in het schaduwzand of tegen/op de icepod. Daarnet hadden ze nog genoeg energie om te zeuren voor blaadjes. Dat zal deze nm wel minder zijn.

Misschien idd beter om terug naar de DA te gaan.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:44

Hier liggen ze echt voor pampus op de ice pods.

Vanmorgen een paar groene vliegen gespot. Gelijk goed ingesprayd, hok helemaal uitgespoten en azijn erover. Ben zo panisch voor die k*tbeesten!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:14

Mijn da is helaas een uur rijden en nog 1,5 week werken tot ik weer vrij ben... maar net in lunchpauze naar de nieuwe dierenarts in town geweest en ze waren super behulpzaam en meedenkend! Heb ontstekingsremmers gekregen voor 3 dagen en soortvan critical care wat ik kan geven als ie niet wil eten.

Daarna naar m toe geweest en alles ging er goed in en volgensmij had ie ook een beetje gedronken. Helaas niks gegeten. Wel wat meer poepjes! Ik hou het in de gaten en houd contact met de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:30

Ze zijn het goed zat :(:) , waaier aan en een bevroren fles ervoor . Icepod ligt doelloos , rotweer >;)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:18

:( sterkte allemaal!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:56

Echt afzien voor de beesten ja. De hond heeft het hier ook zwaar. Die heb ik vanmorgen gewoon in het zwembad gezet om af te koelen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:58

En het koelde ook niet af vannacht ,Lilo en Tarzan lagen lekker met de kont naar de waaier toe :)) .

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:59

Dibs houd Knabbel wel extra warm :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:16

Hier na die flinke onweer en regenbui hebben we wel de garage deur open gezet want Bibi lag echt te hijgen van de warmte. :( Gelukkig is dat nu weer voorbij doordat er een lekker koel briesje de garage flink heeft afgekoeld dus ze zit nu weer lekker te chillen met der vriend. :P

Morgen even aankijken hoe het weer is (gelukkig niet meer zo warm) ivm heftige onweer in de avond. Ik laat de mijne altijd van half 1 's middags (of als ik iets later van werk ben half 2) tot 22u 's avonds buiten spelen en dan voor de nacht zitten ze binnen want het is al te vaak voor gekomen dat er een vreemde kat onze tuin in komt en de konijnen wilt grijpen. Ze zijn gelukkig nog nooit echt gegrepen omdat ik er altijd op tijd bij ben maar ja 's nachts ben ik dat niet helaas. := En ergens zal ik te beschermend naar ze zijn aan de ene kant vind ik dat ook helemaal niet erg want ik heb er wel 2 gezonde en gelukkige konijnen voor terug. <3

@laughterline
Ik snap je dubio wel hoor met het dwangvoeren maar wat fijn dat de je bij een andere DA terecht kon! Critical Care hebben wij ook een tijdje terug gekregen toen Bibi een gasbuik had. DA zei dat alle konijnen dit echt heerlijk vinden (was bij een vervangende DA, mijn eigen zegt het ook altijd) en de mijne trekken er dus echt mooi hun neus voor op omdat er timothy hay in verwerkt zit en dat motten ze niet. _O- Hopelijk komt je konijntje er gauw boven op, ik zal voor je diertje duimen!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:00

Hier hebben ze het ook warm. Morgen nog een dag binnen en daarna kijken of ze weer naar buiten kunnen.

Je hebt ook een andere smaak van critical care, de bruine zak. Die hebben mijn konijnen nog niet getest, gelukkig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 01:22

sabine1979 schreef:
Dibs houd Knabbel wel extra warm :roll:
[ [url=m/s5dC56.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zUahzh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uhm tja :') .

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:06

Yeey Wombat heeft vannacht de spinazie en peterselie helemaal opgegeten! En lijkt erop dat er ook water uit het bakje is. En voor t eerst een hoop poepjes :D ga zo door Wombat :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:16

laughterline schreef:
Yeey Wombat heeft vannacht de spinazie en peterselie helemaal opgegeten! En lijkt erop dat er ook water uit het bakje is. En voor t eerst een hoop poepjes :D ga zo door Wombat :j

*\o/*

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:14

laughterline schreef:

Good, dat is positief. :D *\o/*