Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:24

Mooie hond, de eerste foto is leuk. Maar de fotograaf zal niet heel blij zijn dat jij er zelf een filter overheen gooit en ze daarmee op internet zet denk ik :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:30

Ze komen ze vanavond al brengen :):)
Loop al 2 dagen te poetsen en op te ruimen dus ben kei kapot :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 17:33

Oeeeh! Spannend en super leuk Azmay. Nu verwachten we dagelijkse puppyspam natuurlijk!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:35

Leuke foto's! :D
Kan ik me voorstellen Azmay.. we willen graag foto's he!
Ik had vanochtend geen energie om uit bed te komen toen Hero piepte := ik vraag me eerlijk gezegd ook af of hij niet in zn bench plast 's nachts.. Het dekentje is wel eens nat en vies. Maar hij is sowieso goor na 2 dagen en de nattigheid kan ook van het drinken komen (water staat niet in de bench maar hij loopt op en neer tussen zijn brokken in de bench en de waterbak daarbuiten overdag)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:41

Phoe de hele bende ligt, ze hebben me gezegd dat ze normaal de hele nacht stil zijn. Ik ga het meemaken :Y)
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:54

haha succes ;P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 20:56

Ahhhh! Dat word vast een goede nacht. Komt vast goed! Kleine pluizenballetjes.

Had van de week trouwens toch iets. Gingen naar de action. Dus hup parkeerterrein over en naar de winkel. Ga ik dus bijna OP een pomeriaanpupje staan. Want baasje hield het beestje te lang en dat ding wierp zich dus zo voor mn voeten..
Nou met wat gekke balans pasjes kon ik hem ontwijken. Maar met baasje mee, echt niet. Ging nog tegen mn been op staan hupsen ook. Dus ik buk naar t pupje, vooruit dan aandacht. Was baasje het er niet mee eens.. probeerde hondje mee te krijgen maar die vond mij veel leuker..
Ja sorry, maar als ik eerst al bijna op je hondje ga staan omdat je hem niet bijhoud, vervolgens ook niet verder kan door t gehups dan niet miepen als ik hem aai. Had je hem maar bij moeten houden. Parkeerplaats was nagenoeg leeg. Geen kip te bekennen en nog breek ik mn nek er bijna over :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:37

kiwiwitje schreef:

Had van de week trouwens toch iets. Gingen naar de action. Dus hup parkeerterrein over en naar de winkel. Ga ik dus bijna OP een pomeriaanpupje staan. Want baasje hield het beestje te lang en dat ding wierp zich dus zo voor mn voeten..
Nou met wat gekke balans pasjes kon ik hem ontwijken. Maar met baasje mee, echt niet. Ging nog tegen mn been op staan hupsen ook. Dus ik buk naar t pupje, vooruit dan aandacht. Was baasje het er niet mee eens.. probeerde hondje mee te krijgen maar die vond mij veel leuker..
Ja sorry, maar als ik eerst al bijna op je hondje ga staan omdat je hem niet bijhoud, vervolgens ook niet verder kan door t gehups dan niet miepen als ik hem aai. Had je hem maar bij moeten houden. Parkeerplaats was nagenoeg leeg. Geen kip te bekennen en nog breek ik mn nek er bijna over :')

Ik zou ook niet vlij zijn als je mijn pupje in deze situatie aandacht had gegeven.

Het mee lopen en bij je blijven moeten ze leren en dan helpt het niet als "iedereen" hem maar aandacht geeft.

Overigens niet alleen fout van de eigenaar dat je erover struikeld, als hele parkeerplaats leeg was had je hem zelf ook al kunnen zien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:17

Ik vind dat met Dexter heel lastig als ze hem aaien. Hij komt namelijk heel ingetogen (aan de lijn altijd, maar bijvoorbeeld in een winkel of in de lift) naar je toe maar zodra je bukt of gaat aaien zit ie in je gezicht. Dus ik zeg altijd nee maar je hebt ook van die eigenwijze mensen die het gewoon doen ondanks dat ik tegen Dexter zeg 'nee, rustig blijven. Aandacht op mij.' En dan toch lekker aaien _-:(

Als loslopende honden helemaal vrolijk op me af komen wil ik ze weleens aaien maar alleen als baasje er oké mee lijkt te zijn en niet vijftig meter verderop staat te schreeuwen dat dat rotbeest voor moet komen _O-

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:56

Hier afgelopen weekeinde in de stad met een theaterfestival. Ontzettend veel mensen die iris zien als gemeenschappelijk bezit. Het toppunt was een vrouw die op een afstandje 2x zo ver als de lijn lang was op haar hurken ging en begon te joelen. Iris zat netjes bij me maar spurtte uiteraard opeens weg, klapte in de lijn, trok mij van m'n voeten af. En die vrouw laat haar in haar gezicht likken en blijft joelen en koelt vervolgens "ja want ik moet jou aandacht geven want dat is goed voor jou!". Ondanks mijn pogingen haar terug bij me te halen. Mijn enige gedachte was "een schop voor je hoofd, dat is goed voor jóu stom mens".

Gelukkig ook veel mensen die wel eerst netjes vragen. Daartegen zeg ik tegenwoordig vaak nee met de uitleg dat ze al sociaal is, maar dat ze nu weer moet leren dat ze mensen ook zonder spastisch gedrag kan passeren. Met level: mensen met spastisch gedrag zonder spastisch gedrag passeren. Grr.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:15

Ik kom normaal gelukkig vooral mensen tegen die het vragen (tuigje met therapiehond erop helpt ook), maar met een pup weet ik het nog niet. Voordeel is wel dat de ervaring ons leert dat mensen bij een poedel pup er al heel snel vanuit gaan dat het een toypoedel is ofzo en dat is al minder leuk :+

De nacht zijn we bijzonder goed door gekomen. Van 10 tot 6 stil geweest en de meeste last hebben we gehad van een van de volwassen honden die over heeft gegeven :Y)
Hebben alles gevoerd en laten plassen en het ligt nu alweer een half uur met zijn 11en te pitten, pups in de ren waar ik ze zelfs kan zien vanaf mijn plekje op de bank en de honden rond de bank :Z

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:31

Ik laat hier ook niemand aaien en maak echt een opmerking als dat wel gebeurd. Maar mijn honden blijven dan ook altijd bij me. Nooit een meter van me af.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 09:46

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik zou ook niet vlij zijn als je mijn pupje in deze situatie aandacht had gegeven.

Het mee lopen en bij je blijven moeten ze leren en dan helpt het niet als "iedereen" hem maar aandacht geeft.

Overigens niet alleen fout van de eigenaar dat je erover struikeld, als hele parkeerplaats leeg was had je hem zelf ook al kunnen zien.

Nee hoor. Ik liep bij mijn auto weg, recht naar de ingang. Zij kwam vanaf de andere kant. En ik sta met bas te praten dus zie naar niet aankomen. Ik vind, zeker op een parkeerplaats, dat je je hond kort bij je moet houden. En niet meters van je af. En behalve aan de riem trekken deed ze ook niets om het hondje bij zich te krijgen. Geen geluid, niet roepen maar wel de hond als dweil gebruiken om hem mee te krijgen. Geen sorry tegen mij dat t pupje tegen mij op springt, want aan mij was niet te zien dat ik iets met honden heb. Dus niet iedereen word daar blij van. Kleine moeite om even je excuses te maken als je ziet dat ik over je hondje struikel en mezelf nog net op kan vangen. Als jij geen rekening kan houden met mij, je hondje niet bij probeert te houden of weg komt halen hoef ik ook geen rekening te houden met jou.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:19

Ik heb het niet aaien-beleid opgegeven. Mensen luisteren gewoon niet, en ik heb er de energie niet meer voor. Zolang ze niet keihard in de weg staan, enorm vervelend zijn en ik geen haast heb, laat ik ze maar even aaien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:29

Ik heb geluk denk ik, staffies zijn niet heel aaibaar blijkbaar. Maar ook daar eigenlijk nooit wat mee gehad als pup. Maar ik ging ook niet naar drukke plekken met Boellie. Als we nu ook maar ergens mensen tegen komen dan komen ze kort naast mij(of bas) en kunnen en mogen ze alleen strak naast ons lopen. Laatst kwamen we een fietser tegen en die bedankte dat we de honden kort hielden. Was daar echt verbaasd over, we halen ze altijd bij en maken altijd contact met mensen en nooit hoor je iets terug. Al waren we ook wel verbaasd hoeveel mensen met honden daar echt geen rekening hielden met anderen. Want toen die man ons voorbij was kon ie ''ontwijk de hond'' spelen. Want niemand houd zn hond bij.
En net als op zo'n parkeerplaats, hij is super onoverzichtelijk en ze rijden daar hard. Hou je hond dan gewoon kort. Of als ie zo klein is, til hem op.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:36

<3
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:39

Die oooooortjes <3

En dat staaartje <3

Zo zijn ze wel heel schattig. Vind dat ''grijze '' rond t neusje zo apart.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:40

kiwiwitje schreef:
Die oooooortjes <3

En dat staaartje <3

Zo zijn ze wel heel schattig. Vind dat ''grijze '' rond t neusje zo apart.

Ik wil haar neusje eigenlijk scheren maar dan heeft ze ineens een licht neusje en ik durf niet :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:41

Heeft ze dan een heel grijs snoetje? :P Wat apart dat t zulke toverballen zijn

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:42

kiwiwitje schreef:
Heeft ze dan een heel grijs snoetje? :P Wat apart dat t zulke toverballen zijn

Onder de geboortevacht zit lichter haar, dus zodra de eerste laag er af is geschoren heb ik een compleet ander hondje. Doodeng _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:47

Wat bijzonder! SCHEREN SCHEREN SCHEREN! :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:01

Fijn dat de nacht goed is gegaan Azmay je pup is echt zo leuk <3

nah ja ik persoonlijk vind dat op parkeer plaatsen en langs de weg je altijd je honden kort moet houden. Hier waar ik woon wonen veel mensen die vanuit hun cultuur geen honden gewent zijn en die zijn dus doodsbang := dus aaien doen ze niet, vooral omdat karma een echte ''wolf'' is volgens hun :+

Er is 1 gezin dat doet echt verschrikkelijk hun best om hun angst voor honden niet te projecteren naar hun kinderen en dat vind ik zo tof. Nu na 4 maanden durven ze eindelijk chansy te aaien

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 12:09

Ssht, ze is ook gewoon een echte wolf! Das heel cool hoor!

:')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:37

Ooooh ik vind het echt súper schattige pups Azmay. En ik zeg ook: scheren *\o/*

Hier ook veel vluchtelingen/asielzoekers die bang zijn voor honden. Die eerst vragen of je hond bijt voordat ze bij je in de lift komen of überhaupt niet in de lift bij je willen (snap ik wel, vind ik niet erg). Of die panisch gaan roepen dat je je hond bij je moet houden als die netjes naast je aan de riem loopt.

Kinderen ook met veel opmerkingen zoals 'oh die is zo groot! Die bijt vast!' Of dat ze elkaar aanstoten en zeggen 'pas op, die bijt!' En nee dat ligt echt niet aan onze honden hoor, hoor het van veel hondeneigenaren hier. En dat zijn er nogal wat :=

KC, ik vind dat altijd zo grappig als mensen hun husky afschilderen als wolfkruising of zo _O- Ook wel grappig dat mensen dus al bij een volle husky denken dat het een wolf is. >;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:41

haha ja ik geef altijd aan dat ze geen wolf is maar een ''draghund'' (sledehond vrij vertaald) en dat kan echt niet kloppen want ze heeft geen blauwe ogen. Ik heb het maar opgegeven :')