Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:59

Ja ik lees overal dat katten zonder nagels spelen. Maar dat kan ik van Zico niet zeggen. :x
Hij heeft me ook een klauwen!
Z'n achterpootjes heb ik de nagels wel van kunnen knippen. Maar voorpootjes lukt (nog) niet. En die zijn juist de boosdoeners.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:02

Veelal van de tijd heeft Sansa de nagels ook niet uit als ze bv met d'r pootjes ergens tegenaan tikt bv. Soms doe ik wel eens m'n vingers op een pootje leggen en dan legt zij 't pootje weer terug op m'n vingers en dan doen we dat om de beurt, om te spelen. En dan heeft ze nagels niet uit bv.

Knippen lukt me ook nog niet echt. Denk dat ik dat ga overlaten aan de Dierenarts ipv onszelf hier thuis stress bezorgen :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:06

Achter ging ook zonder stress. Hij lag gewoon en ik pakte z'n pootje en begon te knippen. Hij keek een beetje maar verder niets.
Maar die zak heeft altijd z'n voorklauwen paraat, behalve dus als ik ze wil knippen. Dan ineens zijn ze neeeergens te vinden. En lukt dus niet om ze uit te krijgen zonder dat ie het vervelend vindt. Dus voor nu niet verder gegaan. Heb van 1 een topje af kunnen knippen en heb m uitbundig beloont.
gewoon blijven proberen. En anders idd bij de DA als ie bv enting moet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:10

Het uitduwen van de nagels vinden velen idd niet fijn. Sansa blijft helaas echt niet lang genoeg zitten op m'n schoot, zodat ik veel kan friemelen aan d'r. Ze laat zich wel overal goed aanraken en nakijken, maar echt bij die 4 poten de nagels uitduwen en knippen gaat 'm niet worden. Wil het risico ook niet nemen dat ik dan in het leven knip. Bij de praktijk kunnen ze haar fixeren met meer man en dan is het uiteindelijk sneller gepiept. Maar met geluk krijg je het er bij jou nog goed in met belonen idd. Ik wil daar ook nog eens wat meer mee gaan oefenen. Ik heb een erg eet-gerichte kat, dus met wat lekkers ga ik binnenkort ook nog eens een nieuwe poging wagen haha. Ik wacht wel altijd tot ze echt slaapt/slaperig is, dan reageert ze veel slomer en laat ze meer toe :')

Maar als ik dan in die katten Facebook pagina bv. zie hoe ze gewoon op hun rug op schoot liggen en netjes blijven liggen tot alle nagels geknipt zijn. HOE DAN :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:11

Mooie Peos Sansa! Lijkt wel wat op mijn siberen kater. Alle is die silver/blue jouwe zwart.

Mooie krabpaal ook!

En nagels knippen, bij de 1 appeltje eitje bij de ander moet ik echt oppassen, als die uithaalt met zijn grote klauwen %)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:15

Dankjewel IMJ.
Officieel is haar kleur Black silver tabby white. Een hele mondvol en waarschijnlijk niet in de goede volgorde geschreven door mij _O- Ligt er soms net aan ook hoe ik de foto's maak met het aanwezige licht en hoe ik ze bewerk, want dan wil de kleur idd nog eens net wat anders uitzien als in het echt ook. Op haar buik is ze bv. echt wit. Bovenop de rug tot aan de staart punt loopt een streep zwart en vanuit die streept loopt alles in zilver weer uit richting het wit van de buik. En in het zilver heeft ze dan ook weer zwarte streepjes lopen overal.

Wel fijn als je lig bij 1 van de 2 al makkelijk kunt knippen. Nog tips qua aanleren? haha

Heb je een foto van je kater? Zal je misschien al eens geplaatst hebben maar ik ben pas een paar pagina's actief hier. Ben erg nieuwsgierig hihi.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:19

Wat heb jij voor ras? Ik zal eens kijken of ik er 1 van dichtbij heb. Wat bij die van jou zwart is is bij de mijne donker grijs

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:19

Ja die kleuren zijn een studie opzich :')
Ik weet ook nooit welke volgorde het precies is....

Ik heb er een met smoke erbij...moet zeggen dat ik dat niet zo goed zie. Wellicht omdat het haar sowieso al licht wordt vanwege het amber.

Vind die van jou ook een hele mooie kleur hebben cursebreaker. :j
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-11-19 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:20

Afbeelding

Beetje rare houding, daarom maakte ik de foto :D

Afbeelding
Met mijn dochter
Laatst bijgewerkt door IMJ op 04-11-19 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:21

Sansa is een Maine coon, al ziet ze er tov de meeste van haar leeftijd wat fijntjes uit, maar haar moeder had ook een heel 'fijn' uiterlijk. Ze is ook 'pas' 19 weken, dus ze zal nog wel even doorgroeien ook hihi. Haar kitten look begint ze echt al meer en meer kwijt te raken nu.

Dankje Natasja! Benieuwd hoe ze uitziet dadelijk als ze volwassen is. Ze is best al wat veranderd sinds 2 maanden terug, toen was ze op sommige plekken nog wel wat lichter.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-11-19 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:22

IMJ schreef:
[ [url=m/gT8Jhv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh, wat een knapperd <3
Op het zwart na wat Sansa heeft, hebben ze idd veel overeenkomsten qua kleur. Mooi!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:23

Oh, sorry, plaatste er net nog 1.

Ik vond haar ook een wat fijnere kop hebben, daarom twijfelde ik, MC's hebben vaak zo'n forse onderkaak. Ik vind dit mooier hoor! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:23

IMJ schreef:
[ [url=m/gT8Jhv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/79moTS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met mijn dochter

Oeh, die staart...prachtig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:25

Nou Zico is dus niet van de snoepjes enzo. Wil dus eigenlijk gaan clickeren met m. Maar ja, als ik click en een snoepje geef eet ie t niet dus de hele link naar beloning is al weer weg. :')
Vanmorgen had ie honger en toen deed ik het met z'n gewone brokjes en dat lukte wel.
Vanavond als ik thuis kom dus maar meteen weer even oefenen, want dan zal ie vast honger hebben. hahaha

Kleuren zijn soms wel lastig ja. Ook omdat je soms bepaalde kleuren amper ziet.
Mijne is een Seal Lynx (marbled). Bij Bengalen makkelijkste kleur om te herkennen. Seal Lynx heeft altijd (en als enige) blauwe ogen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:26

Knappe kat IMJ

IMJ

Dank! :D

Ja pluizig hè
Afbeelding
Echter katerkop

cursebreaker

@IMJ,
Ja klopt, ze heeft idd die forste onderkaak niet zo wat zo typisch is. Haar vader had dit wel, haar moeder dus ook niet zo en ze lijkt wat dat betreft qua bouw echt op haar moeder. Kleur is echt een combinatie van beiden; moeder was silver tabby white en vader was Black tabby mackarel. Ik heb het idee overigens ook dat Sansa ook Mackarel heeft ipv tabby, maar ik zie de verschillen denk ik niet goed genoeg onder elkaar haha. Ben daar nog niet zo in thuis. @Needje, wat jij ook zegt idd; het is soms erg lastig onderscheiden haha.

En die staart, omygod wat mooi <3 _/-\o_
En prachtige ogen ook!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:29

cursebreaker schreef:
@IMJ,
Ja klopt, ze heeft idd die forste onderkaak niet zo wat zo typisch is. Haar vader had dit wel, haar moeder dus ook niet zo en ze lijkt wat dat betreft qua bouw echt op haar moeder. Kleur is echt een combinatie van beiden; moeder was silver tabby white en vader was Black tabby mackarel. Ik heb het idee overigens ook dat Sansa ook Mackarel heeft ipv tabby, maar ik zie de verschillen denk ik niet goed genoeg onder elkaar haha. Ben daar nog niet zo in thuis. @Needje, wat jij ook zegt idd; het is soms erg lastig onderscheiden haha.

En die staart, omygod wat mooi <3 _/-\o_
En prachtige ogen ook!

Ik vind dat verschil bij die halflangharige ook altijd moeilijk om te zien. Maar op jouw laatste foto's zou ik het ook denken idd.

Dat Mackarel zijn wat meer vlekkerige strepen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:30

cursebreaker schreef:
Wel fijn als je lig bij 1 van de 2 al makkelijk kunt knippen. Nog tips qua aanleren? haha

gvooral vaak blijven doen..
Verder run for your life als ze het niet willen :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:32

Hier zie je de tekening van Zico wel redelijk.
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:33

IMJ schreef:
Ik vind dat verschil bij die halflangharige ook altijd moeilijk om te zien. Maar op jouw laatste foto's zou ik het ook denken idd.

Dat Mackarel zijn wat meer vlekkerige strepen

Ja klopt. Mijn Sunna is bloched. Maar dat zie je steeds minder goed omdat de haren langer worden.
(En het zwarte tabbypatroon uiteraard nu ook lichter word)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:35

Needje schreef:
[ [url=m/oFUktH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3

Zo ziet Sansa er van bovenaf uit momenteel

Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:37

Needje schreef:
[ [url=m/oFUktH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:37

Met die lange haren ook wel erg lastig om het patroon goed te zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:39

Afbeelding

Misschien niet goed te zien met het tegenlicht zo..

Links amber bloched met wit
Recht amber smoke met wit.

Afbeelding