Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:53

Ja klopt!
Maar er zaten ook echt bij die waren dan wel met blauwe veertjes.. wel rode oogjes. Maar die wou ik niet :=
Vond snowy gewoon leuk! Ze moet wel even flink afvallen Y)(^)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:43

Haha, hoeveel weegt ze? :P

Dit was vanochtend in de voliere. Je zou niet zeggen dat er 23 in zaten :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:13

Geen idee, ik weeg mijn vogels niet haha!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:26

Zo, wat een rust in de volière Cayenne!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:28

Elina en Kimley: wat een knappe ukkies <3 !

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:48

Wij hebben een happy vogel in een schone kooi. Hij vindt het altijd super leuk om in het zand te spelen voor de rest van de kooi weer op de bak gezet wordt. :)

Hoe gaat het met Tommy?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:56

Mijn eigen koppeltje <3

Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:01

Wat zijn jouw vogels lekker rustig Cayenne, kunnen die drukte makers van mij nog wat van leren _O-

Schattig om te zien hoe Remi zo blij is :)).

Leuk koppel kimley, ben benieuwd wat voor toverballetjes daar uit komen!

Ik heb besloten wat te reduceren in mijn vogelbestand heb er nu 20+ en dat wordt me echt te veel, wat helaas ook betekend dat ik hele mooie vogels weg ga doen :\ .. Ik doe niet alles weg maar wil als het even kan wel terug naar zo'n 10 vogels.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:08

Ik ook! Maar ze mogen eerst even aan elkaar wennen en verliefd worden :D
Blok hing er toevallig al, Maar die zit dicht haha.

Och dat is lastig kiezen.. heb je al een idee wat je weg gaat doen?

Leuke filmpjes trouwens hierboven! :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:32

Wat een lief filmpje van Remi!

Wat een knapperds Kimley! Hopelijk veel mooie kleintjes :)

Vervelend Elines, maar denk dat je ook meer van ze kunt genieten als je er minder hebt. Weet ik niet zeker, aangezien ik net 24 uur twee vogels heb.

Tommy gaat goed! Gister vond hij het wel spannend. Ik vond hem ook een beetje sneu in zijn kooi, hij wilde steeds naar onze andere vogel. Die wilde ik wat ontzien. Ik heb ze uiteindelijk beiden los laten vliegen (hele kunst om hem weer terug in de kooi te krijgen trouwens). Dat deed hem goed. Sterker nog, hij is helemaal op :Y) uiteindelijk is hij bij de ander naar binnen gevlogen. Kyto zit al 17 jaar alleen en begluurt Tommy steeds als hij slaapt. Ze slapen samen op een stok en dat vinden ze gezellig. Wanneer Tommy Kyto opzoekt dan vindt hij het nog wel wat spannend en loopt hij weg. Maar volgens mij vindt hij het maar wat gezellig een klein broertje <3

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:38

Oooh, wat een superleuke foto! Kyto houdt nog wel wat afstand maar ziet er heel geinteresseerd uit! <3
En ik snap dat het nog moeilijk was om hem terug de kooi in te krijgen! Vreemde mensen, vreemde omgeving en alles nieuw natuurlijk :D Dat gaat vanzelf makkelijker worden wanneer hij jullie leert kennen!
Eet Tommy ook al goed?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:04

Daar gaat een hoop eten in! Hij neemt vaak even een snackpauze. Het drink bakje snapt hij nog niet echt. Voerde je hem vanaf de grond? Daar zoekt hij vaak naar snacks, ben aan het overwegen daar zijn water te zetten ook. Of hopelijk volgt hij Kyto snel. Denk dat ik hem morgen groente ga geven met veel vocht ook. Ik ben een tijd weggeweest dus durf niet te zeggen of hij toen heeft gedronken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:11

Nee hoor. Ik had het eten op voertafeltjes! Dus juist van de grond af om het risico op muizen en bacteriën zoveel mogelijk te beperken.
Maar ze scharrelen wel heel veel op de grond en dat vond hij superleuk! Dus ik denk dat hij dat daar ook doet. Groente had ik wel in grote schalen op de grond omdat het niet op de tafeltjes past, dus misschien dat dat ook meespeelt?
Maar goed dat hij gegeten heeft! Hier kon hij ook flink bunkeren _O- Ik merk echt dat ik vandaag meer voer over in hun voerbakjes als de afgelopen dagen toen hij nog mee at _O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:11

Ik heb twee koppels op het oog die in de eerste instantie weg mogen over de rest moet ik nog even goed nadenken, het gaat me wel aan het hart nl. Sommigen blijven sowieso, zoals die parkiet van een bokker :o

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:23

Ja snap ik. Altijd lastig he :)

Mocht je eruit zijn, zou je mij dan pb willen sturen? Misschien zit er wel wat voor ons bij :o

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:31

Kimley schreef:
Ja snap ik. Altijd lastig he :)

Mocht je eruit zijn, zou je mij dan pb willen sturen? Misschien zit er wel wat voor ons bij :o

Yup, lastig idd. Ik stuur je sowieso wel even een berichtje met de twee koppels waarvan ik zeker weet dat ze weg mogen :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:38

Mijn vriend ziet me aankomen _O-

Ik vind het van de jongen ook altijd zo lastig om te kiezen -O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:39

_O-

Ja, jonkies zijn idd ook lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:44

Even een vraagje, er is een edelpapegaai man ons aangeboden maar ik vermoed dat het een pap-vogel is. 14 jaar, super lief, super zachtaardig, super opdringerig, super hormonaal. Hij vertoont echt enkel baltsgedrag, laat zich wel corrigeren zonder problemen maar komt gelijk weer terug dan. Hij vertoont totaal geen vogelgedrag, heeft een super lange snavel en lange nagels want hij knaagt nergens aan en slijt dus ook nergens aan. Komt momenteel niet veel uit de kooi, heeft wel een mega-kooi waar hij dus niks in doet (niet spelen, niet slopen, niet knagen).

In hoeverre zal dit karakter zijn en in hoeverre zou dit kunnen veranderen bij een nieuw huisje? Vooral het opdringerige hormonale gedrag weet ik niet of dat een match zou kunnen zijn met onze dochter en eventuele vriendinnen. Zodra ik als vreemde binnen kwam zat hij al op mn schouder haha! Maar ik denk ook dat hij dat nooit de hele dag volhoudt als hij dus de hele dag los is, nu moet hij al zn aandacht in zegmaar 1 uurtje proberen te krijgen..

Aanbevelingen voor een gedragstherapeut waar ik even telefonisch contact mee kan hebben zijn ook welkom, ik wil geen overhaaste beslissing maken wat dan toch niet gaat klikken bijvoorbeeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:45

Inmiddels wat naslagen aan het lezen en kom onder andere deze teksten tegen;

Citaat:
''Schmid concludeert dat papegaaien die vroegtijdig van de ouderdieren zijn gescheiden frustratiegerelateerde of aandachtzoekende gedragingen ontwikkelen, zoals agressiviteit, verenplukken en stereotiepe of abnormale seksuele gedragingen.''

''Wat de kwekers leveren zijn zogenaamd tamme vogels, prima geschikt als gezelschapsdier – maar in feite zijn het psychisch verknipte wezens die niet weten wat ze zijn, bij wie ze bij horen, en hoe ze zich moeten gedragen.''

Klinkt precies als die edel-man.. Ik denk dan ook dat dat aanranden van alles en iedereen misschien niet te verhelpen is, en dat die vogel vogelgedrag willen aanleren/ stimuleren een nobel streven zal zijn en blijven.. :=
Ik wil hem graag een kans geven, maar op een vogel die alleen maar met zn hormonen bezig is en zich op alles en iedereen wil uitleven zitten we eigenlijk ook niet te wachten als het een hopeloze zaak zal zijn. Dat past gewoon niet bij ons bezoek (spelende kindjes).. We willen juist een vogel omdat we het vogelgedrag en intelligentie-niveau zo leuk en gezellig vinden..

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:55

Ik denk dat ik zou overslaan voor zo'n vogel. Vooral gezien hij 14 is en dit gedrag nog steeds vertoont, lijkt mij een kleine kans dat dit veranderd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:02

Ik ben er ook bang voor.. Het is niet dat hij werkelijk overal op gaat wipwappen omdat hij zich wel laat corrigeren door weg te zetten, maar zodra hij op de stok gezet is vliegt hij zo weer terug om verder te gaan waar hij was gebleven, al dan niet op dezelfde plek. Hij probeert het dus wel non-stop.. Werkelijk alles windt hem op. Mensen, tassen, voeten, knuffels, kussens, hij geeft voer over op zn zitstok.. Met een popje samen ging het niet goed (logisch ook door zn gebrek aan vogelgedrag)..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:05

Ik zou het niet doen. Wanneer ze superhormonaal zijn is het echt niet makkelijk om ze daar vanaf te brengen. Wanneer ze seksueel gefrustreerd raken kunnen ze ook gaan plukken of agressief worden. En een boze edelpapegaai die achter je aan komt wil je ook niet :+
En los daarvan zijn het vogels die je niet een halve dag alleen kunt laten wanneer je gaat werken etc. Ze zijn qua voeding ook niet makkelijk (moet 2 keer per dag verse groente en fruit).
En eerlijk is eerlijk, wij hebben het echt enorm getroffen met Mango qua hormonen, maar dat had ook heel anders kunnen zijn :o Daar was ik namelijk ook een beetje bang voor.
Hij is natuurlijk nog maar 2.5 jaar maar hij wil alleen in de ochtend en in de avond een keertje humpen. En met een dame zetten is gewoon te gevaarlijk wanneer ze niet in een grote voliere kunnen om elkaar te ontwijken. Dan wordt het vaak vechten tot de dood. Mango is ook niet gefixeerd erop en wanneer hij niet broeds is , dan interesseert humpen hem ook helemaal niet en doet hij het ook een hele tijd niet. Dus wat dat betreft heeft hij er gelukkig geen last van.

Het zijn heerlijke vogels maar wel heel gevoelig voor (hormonale) gedragsproblemen!
Zo te lezen is die 14-jarige edel flink verpest :\ Je moet ze enorm bezig houden en mentaal uitdagen om niet in obsessief gedrag te vallen.
Maar eigenlijk vind ik dat dit voor alle papegaaisoorten geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:10

Maar het grote verschil zit er natuurlijk ook in dat Mango zich wel als een vogel gedraagt, en geen pap-vogel is. Deze doet echt niks anders dan balts-gedrag, hij sloopt niks, speelt nergens mee, knaagt niet, slijt zn nageltjes en snavel dus ook niet, en is nergens voor te interesseren behalve om zn hormomen op los te laten (en verse groentes/ fruit).. :=

Ik heb inderdaad maar aangegeven dat het hem voor ons niet gaat worden..

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:13

Ik denk een verstandig besluit hoor, anders krijg je achteraf nog spijt als blijkt dat het eenmaal thuis erger wordt of niet meer verdwijnt. Er komt vast nog wel een vogel op je pad die wel een goeie start heeft gehad als jonge vogel :o.

Jammer eigenlijk hè dat mensen nog steeds vogels pap voeren met als excuus dat ze dan tammer worden, ondanks dat het verboden is..