Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Wat een leuke foto’s
Geen idee op welke leeftijd ze uit gewisseld waren.
Net terug van de dierenarts. Perfecte ellebogen en rug. Heupen waarschijnlijk B heupen, neigend naar A. Het spierverschil komt waarschijnlijk door verkeerd gebruik van de spieren
petitparis schreef:Goh denk ook dat ze hier voor 5maanden volledig uitgewisseld waren. Daar heb ik eigenlijk niet zo op gelet. "Ineens" was alles gewisseld
Ezo vond het zo te zien niet zo erg slachtoffer te zijn
Ivm trekken naar andere honden. Als afleiden of andere kant niet helpt, afblokken of uiteinde leiband voor neus zwaaien om fysieke barriere te maken. Is meestal voldoende zeker als ze toch 1x geprobeers hebben er voorbij te komen en een tik kregen. En voor het volgende krijg ik waarschijnlijk iedereen op mijn dak, maar als ze mij met hun getrek meermaals gevloerd hebben, dan haal ik hun achterpoten ook onderuit door er met voet/been achter te haken.
CubaLibre schreef:Mij krijg je ook niet op je dak
Hier krijgen ze ook eerst n waarschuwing en als dat niet genoeg is haal ik ze ook onderuit hoor! Soms is n redelijk zacht rukje aan de lijn al voldoende maar met n hond die straks richting de 40kg zal gaan (schatting!) heb ik er dus nu al geen behoefte aan om mee getrokken of omver getrokken te worden (ze weegt straks maar n kg of 15 minder dan ik doe!)! Jong geleerd is oud gedaan blijft mijn motto!
Geen van mijn honden mogen trekken aan de lijn! Of ze nu 14 of 40kg zijn... onze Muffin loopt steeds vaker los maar weet waar de onzichtbare grens is en zoekt die echt niet op! Als ze dat wel doet en ze niet meteen op commando terug komt weet ze dat daar gevolgen aan vast hangen
Manlief zegt soms ook: jij bent streng! Waarop ik antwoord: jups maar ben ook rechtvaardig! Ere daar waar ere hoort.... wat inhoudt dat ze ook echt wel beloont worden voor goed gedrag!
Overigens mag ze in het bos zover lopen als ze wil, mits ze redelijk in het zicht blijft! En ook dan is het terugkomen op alleen maar n fluitje van mijn kant....
petitparis schreef:ianthe: welk ras is die cutie ook al weer?
Klopt, ik wil niet zoals mijn vriendin telkens onderuit getrokken worden, simpel. Ik heb alles samen ook meer kilo's hond dan ikzelf weeg. Dus ze moeten luisteren, dan mogen ze idd ook nagenoeg overal los en meestal zo ver als ze willen (niet aan bochten of kruisingen waar ik geen overzicht heb)
Zoe_97 schreef:Is inderdaad goed nieuws. Foutief bewegen waarschijnlijk door een verrekking of ontsteking ooit. Veel zwemmen en zou goed moeten komen
Foto’s zijn nu opgestuurd naar het stamboek. Hij is oud genoeg dus als we de resultaten terug hebben staat hij open voor dekkingen. Zit alleen een beetje met prijs in mijn hoofd. Veel fokkers vragen 1000 euro voor een dekking. Maar met dat ik geen bekende naam heb en een jonge reu zat ik eerder aan 700 te deken. Of is dit te veel/weinig. Wat denken jullie?
Zoe_97 schreef:Is inderdaad goed nieuws. Foutief bewegen waarschijnlijk door een verrekking of ontsteking ooit. Veel zwemmen en zou goed moeten komen
Foto’s zijn nu opgestuurd naar het stamboek. Hij is oud genoeg dus als we de resultaten terug hebben staat hij open voor dekkingen. Zit alleen een beetje met prijs in mijn hoofd. Veel fokkers vragen 1000 euro voor een dekking. Maar met dat ik geen bekende naam heb en een jonge reu zat ik eerder aan 700 te deken. Of is dit te veel/weinig. Wat denken jullie?
Zoe_97 schreef:Inderdaad. Lekker verder showen en sporten![]()
Nu hopelijk nog mijn eigen fokteefje uit de combi die ik op het oog heb, en dan over een paar jaar een eigen kennel zou helemaal een droom zijn die uitkomt :p
CubaLibre schreef:Mij krijg je ook niet op je dak
Hier krijgen ze ook eerst n waarschuwing en als dat niet genoeg is haal ik ze ook onderuit hoor! Soms is n redelijk zacht rukje aan de lijn al voldoende maar met n hond die straks richting de 40kg zal gaan (schatting!) heb ik er dus nu al geen behoefte aan om mee getrokken of omver getrokken te worden (ze weegt straks maar n kg of 15 minder dan ik doe!)! Jong geleerd is oud gedaan blijft mijn motto!
Geen van mijn honden mogen trekken aan de lijn! Of ze nu 14 of 40kg zijn... onze Muffin loopt steeds vaker los maar weet waar de onzichtbare grens is en zoekt die echt niet op! Als ze dat wel doet en ze niet meteen op commando terug komt weet ze dat daar gevolgen aan vast hangen
Manlief zegt soms ook: jij bent streng! Waarop ik antwoord: jups maar ben ook rechtvaardig! Ere daar waar ere hoort.... wat inhoudt dat ze ook echt wel beloont worden voor goed gedrag!
Overigens mag ze in het bos zover lopen als ze wil, mits ze redelijk in het zicht blijft! En ook dan is het terugkomen op alleen maar n fluitje van mijn kant....
Julia schreef:Hoe heeft Bentley het gedaan vannacht?![]()
Evy is nu 5 maanden en nog druk bezig met wisselen. Bied haar wel dagelijks wat aan waar ze op kan kauwen. Heeft tot dusver nog niks gesloopt, heel blij mee! Gisteren lag er een frikandelbroodje op de salontafel en was mn vriend op de bank in slaap gevallen. Ik was boven de was aan het doen en toen ik beneden kwam lag het broodje er nog onaangeroerd.
Vandaag naar het bos geweest.![]()
[ [url=m/2Xtpln.jpg]Afbeelding[/url] ]