[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:08

Wat een leuke foto’s

Geen idee op welke leeftijd ze uit gewisseld waren.

Net terug van de dierenarts. Perfecte ellebogen en rug. Heupen waarschijnlijk B heupen, neigend naar A. Het spierverschil komt waarschijnlijk door verkeerd gebruik van de spieren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:32

Zoe_97 schreef:
Wat een leuke foto’s

Geen idee op welke leeftijd ze uit gewisseld waren.

Net terug van de dierenarts. Perfecte ellebogen en rug. Heupen waarschijnlijk B heupen, neigend naar A. Het spierverschil komt waarschijnlijk door verkeerd gebruik van de spieren

Dat is dus goed nieuws! Kijk of je een fijne fysio kan vinden die jullie kan begeleiden(of eigenlijk de hond) om goede spieren op te bouwen! :)

petitparis schreef:
Goh denk ook dat ze hier voor 5maanden volledig uitgewisseld waren. Daar heb ik eigenlijk niet zo op gelet. "Ineens" was alles gewisseld :+

Ezo vond het zo te zien niet zo erg slachtoffer te zijn :D
Ivm trekken naar andere honden. Als afleiden of andere kant niet helpt, afblokken of uiteinde leiband voor neus zwaaien om fysieke barriere te maken. Is meestal voldoende zeker als ze toch 1x geprobeers hebben er voorbij te komen en een tik kregen. En voor het volgende krijg ik waarschijnlijk iedereen op mijn dak, maar als ze mij met hun getrek meermaals gevloerd hebben, dan haal ik hun achterpoten ook onderuit door er met voet/been achter te haken.

Mij in ieder geval niet. Ze mogen best weten/ervaren dat hun gedrag ongewenst is/ niet toegestaan word en dat daar een consequentie aan zit. :) Naar mijn idee in ieder geval.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:37

@Zoë: dat is eigenlijk toch goed nieuws, nee. Alleen de vraag: waarom bewegt hij "foutief"?

Tja mensen bekijken me toch vaak vuil omat ze vinden dat ik mijn honden mishandel :o Maar idd ik vind dat mijn honden best veel mogen, maar tegenover die vrijheid staat ook iets tegenover.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:37

<3 16 weken
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:44

Mij krijg je ook niet op je dak :)

Hier krijgen ze ook eerst n waarschuwing en als dat niet genoeg is haal ik ze ook onderuit hoor! Soms is n redelijk zacht rukje aan de lijn al voldoende maar met n hond die straks richting de 40kg zal gaan (schatting!) heb ik er dus nu al geen behoefte aan om mee getrokken of omver getrokken te worden (ze weegt straks maar n kg of 15 minder dan ik doe!)! Jong geleerd is oud gedaan blijft mijn motto!

Geen van mijn honden mogen trekken aan de lijn! Of ze nu 14 of 40kg zijn... onze Muffin loopt steeds vaker los maar weet waar de onzichtbare grens is en zoekt die echt niet op! Als ze dat wel doet en ze niet meteen op commando terug komt weet ze dat daar gevolgen aan vast hangen ;)

Manlief zegt soms ook: jij bent streng! Waarop ik antwoord: jups maar ben ook rechtvaardig! Ere daar waar ere hoort.... wat inhoudt dat ze ook echt wel beloont worden voor goed gedrag!

Overigens mag ze in het bos zover lopen als ze wil, mits ze redelijk in het zicht blijft! En ook dan is het terugkomen op alleen maar n fluitje van mijn kant....

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:44

@lanthe: wat n dotje!!! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:53

CubaLibre schreef:

Hier krijgen ze ook eerst n waarschuwing en als dat niet genoeg is haal ik ze ook onderuit hoor! Soms is n redelijk zacht rukje aan de lijn al voldoende maar met n hond die straks richting de 40kg zal gaan (schatting!) heb ik er dus nu al geen behoefte aan om mee getrokken of omver getrokken te worden (ze weegt straks maar n kg of 15 minder dan ik doe!)! Jong geleerd is oud gedaan blijft mijn motto!

Geen van mijn honden mogen trekken aan de lijn! Of ze nu 14 of 40kg zijn... onze Muffin loopt steeds vaker los maar weet waar de onzichtbare grens is en zoekt die echt niet op! Als ze dat wel doet en ze niet meteen op commando terug komt weet ze dat daar gevolgen aan vast hangen ;)

Manlief zegt soms ook: jij bent streng! Waarop ik antwoord: jups maar ben ook rechtvaardig! Ere daar waar ere hoort.... wat inhoudt dat ze ook echt wel beloont worden voor goed gedrag!

Overigens mag ze in het bos zover lopen als ze wil, mits ze redelijk in het zicht blijft! En ook dan is het terugkomen op alleen maar n fluitje van mijn kant....

:') Dat zegt vriendlief hier ook wel eens... Maar inderdaad. Ze mogen best weten dat ze fout zitten of dat het ongewenst is. Wat natuurlijk niet het zelfde is als ze daadwerkelijk in elkaar timmeren. Maar een correctie krijgen ze hier ook wel eens. Daar staat inderdaad tegen over dat als ze dan iets doen wat ik super goed vind dat de beloning ook zeker groter is! Gevolg is wel dat ze braaf luisteren en willen luisteren. Omdat de beloning veel leuker is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:54

ianthe: welk ras is die cutie ook al weer?

Klopt, ik wil niet zoals mijn vriendin telkens onderuit getrokken worden, simpel. Ik heb alles samen ook meer kilo's hond dan ikzelf weeg. Dus ze moeten luisteren, dan mogen ze idd ook nagenoeg overal los en meestal zo ver als ze willen (niet aan bochten of kruisingen waar ik geen overzicht heb)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:59

petitparis schreef:
ianthe: welk ras is die cutie ook al weer?

Klopt, ik wil niet zoals mijn vriendin telkens onderuit getrokken worden, simpel. Ik heb alles samen ook meer kilo's hond dan ikzelf weeg. Dus ze moeten luisteren, dan mogen ze idd ook nagenoeg overal los en meestal zo ver als ze willen (niet aan bochten of kruisingen waar ik geen overzicht heb)

Herkenbaar. Vrienden van ons hebben een Briard. Beestje word in December 1 jaar. Naar de man luistert ie goed. Die heeft duidelijk zijn grens aangegeven en houd daar ook aan vast maar beloont ook wanneer de hond doet wat ie van hem vraagt.
Bij de vrouw is het iets anders. Die vind het een soort van ''vanzelf sprekend'' dat de hond luistert. Want dat doet ie bij een ander ook.
Daar ben ik nu een paar keer bij mee geweest om te kijken wat er in mijn beleving fout gaat. En een duidelijke grens trekken, behouden en belonen word niet helemaal gebruikt (onbewust! ) dan hoe dat het bedoeld is. Maar met een paar kleine tips en vergelijkingen is daar al wel verbetering in!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:00

Is inderdaad goed nieuws. Foutief bewegen waarschijnlijk door een verrekking of ontsteking ooit. Veel zwemmen en zou goed moeten komen :D

Foto’s zijn nu opgestuurd naar het stamboek. Hij is oud genoeg dus als we de resultaten terug hebben staat hij open voor dekkingen. Zit alleen een beetje met prijs in mijn hoofd. Veel fokkers vragen 1000 euro voor een dekking. Maar met dat ik geen bekende naam heb en een jonge reu zat ik eerder aan 700 te deken. Of is dit te veel/weinig. Wat denken jullie?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:00

Olly(Olivier) is een Braque du Bourbonnais;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:06

Zoe_97 schreef:
Is inderdaad goed nieuws. Foutief bewegen waarschijnlijk door een verrekking of ontsteking ooit. Veel zwemmen en zou goed moeten komen :D

Foto’s zijn nu opgestuurd naar het stamboek. Hij is oud genoeg dus als we de resultaten terug hebben staat hij open voor dekkingen. Zit alleen een beetje met prijs in mijn hoofd. Veel fokkers vragen 1000 euro voor een dekking. Maar met dat ik geen bekende naam heb en een jonge reu zat ik eerder aan 700 te deken. Of is dit te veel/weinig. Wat denken jullie?

700 prima toch?
Ik ga later gewoon iets onder de pupprijs zitten, maar mijn ras is natuurlijk niet zo groot als dat van jou. Daar zijn er niet zoveel van. En zal er ook genoeg geld insteken door te showen in verschillende landen. Heb nu al mensen die hem willen gebruiken later, laat die arme jongen eerst maar eens volwassen worden :')

En als ik ooit er nog eentje wil doe ik gewoon dekking in ruil voor 1e keus uit het nest.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:16

De puuppypeijs zit voor stamboomhonden uit goede lijnen tussen de 950-1150 ongeveer. In Frankrijk worden pups uit zijn lijn tussen de 1500-2000 euro naar overal over de wereld verkocht.

Ik wil zelf geen pup van Kenai. Mama traint met hem, maar voor mij is hij te soft en de werkdrift die ik zou (beetje hdhd hond zoals Daeva ), zal ik nooit uit Kenai krijgen, daarvoor is hij veel te gemoedelijk (typisch ook voor zijn lijn). De combi waaruit ik een pup wil zit veel heviger in het bloed :) maar als er voor mama ooit een 2e hond te trainen komt zou een pup van hem wel ideaal zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:18

Zoe_97 schreef:

Wat je vast al wel bedacht hebt, is dat hij nu dus waarschijnlijk ''fout'' beweegt.(aangezien je nu dus dat spierverschil hebt ) Zwemmen gaat dat niet oplossen, dat is alleen een goede manier om spieren op te bouwen. Maar als hij dus fout beweegt, zullen zijn spieren ''weer'' fout/scheef opbouwen. Dus wel iets om rekening mee te houden.

Ik weet dat er bij de SBT een hoop zitten die 500,- per dekking vragen. Wat daarvan de voorwaarden zijn weet ik niet. Als bij jullie 1000,- normaal is zou ik ook gaan voor 700. Het is een jonge reu, maar je weet als het goed is wel uit wat voor lijnen(gezondheid en prestaties) hij komt en dat is ook van belang. Daarnaast weet je dus hoe hij medisch is, ook belangrijk en heeft hij zich wel bewezen in de show. Dus ik zou niet lager gaan zitten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:33

Wat een knappe Saarloos!

En Jarv staat ook weer knap op de foto.

Kiko was ook met 5 maanden uitgewisseld.

Fijn dat ed niets erfelijks of ernstigs is met Kenai zijn heupen. Je droom valt niet in duigen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:11

Inderdaad. Lekker verder showen en sporten :D
Nu hopelijk nog mijn eigen fokteefje uit de combi die ik op het oog heb, en dan over een paar jaar een eigen kennel zou helemaal een droom zijn die uitkomt :p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:24

Zoe_97 schreef:
Inderdaad. Lekker verder showen en sporten :D
Nu hopelijk nog mijn eigen fokteefje uit de combi die ik op het oog heb, en dan over een paar jaar een eigen kennel zou helemaal een droom zijn die uitkomt :p

Zou heel mooi zijn! Die droom deel ik met je!
(al is dat niet helemaal eerlijk.. Ik heb al een kennelnaam.. :+ )

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:44

Zoe ik zou ook zijn wervels even laten checken. Als die in zinn rug scheef staan dan blijft hij verkeerd bewegen. Als je alleen dekgeld vraagt en geen procent verkoopprijs pup dan zou ik tussen die 700 en 1000 gaan zitten en kijken naar wat hij gepresteerd heeft.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:17

zijn rug en ellebogen waren helemaal in orde :)
Hij start binnenkort flyball, ik vermoed dat hij ene hond voor team 2 gaat worden, hij is ene hond die goed foutloos werkt, maar niet de snelste, voor ene team 1 zal hij niet snel genoeg zijn. Gehoorzaamheid zit hij in de C-klas, bijna klaar voor brevet te spelen en door te stromen naar de debutanten. op show haalt hij bijna altijd uitstekend. We zien nog wel, ik ga n sowieso nog niet adverteren, vind hem toch nog wat jong, ookal mag hij officieel al dekken. eerst even afwachten, niveau in beide sporten behalen en kijken of er aanvragen komen, adverteren kan altijd nog

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:50

CubaLibre schreef:

Wij liepen daar in het begin heel erg tegenaan door mijn broertje. Mijn broertje vind het zielig om Bentley op z’n flikker te geven terwijl hij dat soms echt wel nodig heeft. Ook met het lopen aan de lijn liet mijn broertje hem heel ver voor zich uitlopen waardoor hij bij mij begon te trekken omdat ik hem juist naast me wil laten lopen.

We hebben nu de afspraak gemaakt dat ik hem 4 keer per dag uit laat ipv 2 keer mijn broertje en ik ook 2 keer per dag.

In het bos mag Bentley ook gewoon loslopen, vind hij helemaal geweldig. Hij blijft niet in het zicht maar zodra hij bijvoorbeeld een bocht om is dan blijft hij wachten tot we er weer zijn en rent hij fijn verder.

Morgen ga ik weer nieuwe speeltjes kopen aangezien hij alles kapot maakt na 1 dag.
We hebben de bench vanmiddag helemaal schoon gemaakt omdat hij Vanalles mee nam de bench in maar we hebben geen dekens of kussens er voor dus we hebben besloten dat we vandaag voor het eerst gaan proberen om hem een nachtje in de keuken te laten. Daar leggen we een paar handdoeken op de grond zodat hij in iedergeval kan liggen. Ben benieuwd hoe het gaat.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:42

Hoe heeft Bentley het gedaan vannacht? :)

Evy is nu 5 maanden en nog druk bezig met wisselen. Bied haar wel dagelijks wat aan waar ze op kan kauwen. Heeft tot dusver nog niks gesloopt, heel blij mee! Gisteren lag er een frikandelbroodje op de salontafel en was mn vriend op de bank in slaap gevallen. Ik was boven de was aan het doen en toen ik beneden kwam lag het broodje er nog onaangeroerd. :D

Vandaag naar het bos geweest. :)

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:42

Ahhhhh mooie foto Julia.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:45

Prachtige foto!

En wat knap. Hier zou t broodje weg zijn

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:45

Julia schreef:
Hoe heeft Bentley het gedaan vannacht? :)

Evy is nu 5 maanden en nog druk bezig met wisselen. Bied haar wel dagelijks wat aan waar ze op kan kauwen. Heeft tot dusver nog niks gesloopt, heel blij mee! Gisteren lag er een frikandelbroodje op de salontafel en was mn vriend op de bank in slaap gevallen. Ik was boven de was aan het doen en toen ik beneden kwam lag het broodje er nog onaangeroerd. :D

Vandaag naar het bos geweest. :)

[ [url=m/2Xtpln.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik had verwacht dat hij wel wat kapot had gemaakt maar vanmorgen zag ik dat hij zich geweldig had gedragen. Hij mag vanaf nu elke avond in de keuken slapen. De bench hebben we maar in de schuur gezet en ik heb meteen een dik kussen gehaald zodat hij daar op kan slapen en hij wilt er al de hele dag niet vanaf. :')

Wat goed vab evy! Dat was hier wel anders. :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:47

Ik heb nu mooi natuurlijk vlees gevonden van RENSKE. Hopelijk gaat ze daar minder van stinken dan die kuipjes vlees.