[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:07

Afbeelding

Even mijn blauwe chiclide vriendjes showen. De vissen zijn er nu 5 dagen, 3 koppeltjes. Ze zijn helemaal niet schuw meer en spelen lekker door de bak en rotsen. Gister voor eerst diepvries voer gegeven, dat mogen ze naast hun brokjes 1 keer per week, leken wel piranha's hihi.

PanamaD

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:22

Wauw *kwijl*

Dat is pas mooi... Heb je ook een foto van de hele bak? (Totaal niet nieuwsgierig hoor haha)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:31

Toch heeft het wel wat zo'n cichlidebak. Vind het altijd jammer dat planten niet echt thuis horen daar.

Moest wel lachen om die hond op de vorige pagina :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:19

simpie94 schreef:
Toch heeft het wel wat zo'n cichlidebak. Vind het altijd jammer dat planten niet echt thuis horen daar.

Moest wel lachen om die hond op de vorige pagina :')

Nee dat hoef je niet te proberen, ze woelen alles eruit. Kan ook iedere dag grint harken hihi.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:27

Hmm.. héél mooi zijn de kleuren altijd van de cichliden.. <3
Maar wat hebben die beesten toch allemaal een verschrikkelijke arrogante rotkop.. :+

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:43

Afbeelding

Dit is het aquarium, 1.20cm en ruim 300 liter. We hebben er nu 1 blauwe lamp in en 1 gele, hier staat hij helaas uit..

Afbeelding

De gele.. de donker blauwe willen niet op de foto hihi.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:14

owww das wel heel erg chic!!
<3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:49

Leuk Leuke Malawi!

Wij zijn ook weer thuis. Vriendlief is een week bij ons op t park geweest, had netjes de automatische voeder aangezet, is de batterij leeg gegaan.. :(

Vooral aan de overgebleven ramirezi zag je dat hij wat mager was. Iemand een goed idee hoe ik ze het beste wat bij kan voeren? Zijn nu een half uurtje thuis, eerst gelijk wat droogvoer erin gegooid dat binnen no time op was, werd behoorlijk op aangevallen, en dan bedoel ik ook echt AANVALLEEEENN. Heb erna ook nog 2 blokjes diepvries voer gegeven dat ook gretig werd opgegeten. Voor nu even genoeg denk ik.

Verder alles nog helemaal goed, alleen 1 cory met een dik oog.. Kan dit veel kwaad? Krijg hem denk ik niet uitgevangen, ivm met snelheid en veel schuilplaatsen. Ik gok zelf beschadigd tegen een steen..

Morgen overigens toch nog een keer naar de winkel. Wil toch proberen een nieuw vrouwtje te scoren (gaan we sws halen) van de ramirezi en mijn verhaal doen. Schoonmoeder had de bon mee, was op vakantie, ik zelf was niet thuis en een dag voor mn vriend weg ging is ze dood gegaan.. Geen doen om die vis een week dood te bewaren en ze bieden er wel garantie op.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:03

heb je even gebeld toen ze dood ging? je moet toch vaak even melden of diertje meenemen.

Voedermachine's misschien beter op stroom? ondingen zijn het, hier keer door oppas tegen aan gestoten, meteen aquarium als een bak brinta..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:28

Heb ik ook een keer gehad toen de woonkamer verbouwd werd. Maar voer altijd handmatig naar zeker als je op vakantie gaat vind ik m wel ideaal.

Nee niet gebeld.. Ik zit zelf op stage in limburg, dus mijn vriend moest het alleen doen. Ik heb daar lang niet altijd genoeg bereik om berichten te ontvangen of verzenden, laat staan bellen.. we halen sws een nieuwe dus ga het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Ga gewoon de situatie uitleggen.
(Stiekem vind ik best dat ze me wat verschuldigd zijn.. Heb er 30 vissen gebracht, kreeg een tegoed bon van 12.50 en moest 3x heen en weer rijden en steeds geen maantjes.. Heb ze uiteindelijk dus maar ergens anders gehaald)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:40

ow dat zou ik dan ook zo even uitleggen hihi. Hopelijk krijg je hier wat begrip voor..

Wij hebben ons aquarium en vissen van de diebo in nieuwegein. Het is 20 min rijden maar vind dat ze een groot assortiment hebben en heel prettig helpen en info geven.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:29

We zijn net terug, nieuw filtertje gehaald voor de nano cube, draait weer goed nu :D

Ze helpen je hier ook goed hoor, dat zeker. Ik stel vaak in het begin een vraag waar ik zelf al antwoord op weet om te testen of ze de waarheid vertellen. Ze vragen ook goed door om zo veel mogelijk info te krijgen.

Ik heb wat last van algen, hout wordt groen, steen wordt groen en mn ancistrussen zitten maar op hun verstopplekjes.. Ik heb nu 2 'normale' jonge ancistrusjes erbij gehaald omdat ik uit ervaring weet dat deze wel actief zijn. Dalijk even kijken of het goed blijft gaan, wilde graag 2 vrouwen omdat mannen onder elkaar agressief kunnen zijn, maar omdat ze nog zo jong zijn kan je dit natuurlijk nog niet zien.. Ik weet dat deze wel goed de algen aanpakken dus eens kijken of dit werkt.

Wat betreft de ramirezi dame; hij snapte mijn verhaal, ze hadden nu erg kleine zitten, die niet zo mooi op kleur waren, dus we kunnen binnenkort een andere ophalen. De mooiste waren er al uit dus nog eventjes geduld. :j

Moet overigens wel zeggen dat dit de enige niet speciaalzaak is die wel echt goed zijn. :j alleen was ik niet zo blij met t feit dat ik 3x op en neer moest rijden en nog geen maantjes had.. Verder zit er hier in delft nog een speciaal zaak, prijzig, maar ik ga er altijd heen voor goed advies :j zijn erg fijn en advies is altijd gratis haha. Zeker ook erg behulpzaam. Dan zit er nog een speciaalzaak in (hartje) den haag, erg klein, maar onwijs vriendelijk. Als je daar vissen haalt kijken ze echt naar de kwaliteit en gezondheid van de vissen. Haalde daar een paar kuhlii's en wilde er meer dan dat ik gekocht heb, maar ze wilde ze absoluut niet aan me verkopen omdat de rest erg mager was, en ik anders miss met dode vissen kwam te zitten. Wilde er nog eens wat mee nemen maar die vond ze niet actief genoeg en niet gevuld genoeg om ze te verkopen dus kreeg ze dan ook niet mee. Ik vind dit zelf echt onwijs eerlijk en met oog voor de vissen en de klant, en niet om verkoop. Echt heel fijn. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:11

Gewoon omdat t kan; even wat foto's!

Etenstijd voor de garnalen
Afbeelding

De nieuwkomers
Afbeelding

Maantjes <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat deze slakjes aan t doen zijn weet ik niet?
Afbeelding

Etenstijd voor de kuhlii
Afbeelding

En een overzichtje van de bak!
Afbeelding

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:26

Mooi aquarium zeg!

Ik heb nog niet meer baby slakjes kunnen ontdekken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:00

Bedankt! Ben er erg blij mee! :j Alleen de planten aan de rechter kant van de bak krijg ik maar niet voor elkaar.. maargoed, ik heb net een stekje ontdekt dus het slaat aan, dus hopelijk binnenkort wat verplaatsen naar de andere kant.

Ik zou wel je bak goed in de gaten houden, die slakjes leggen de eitjes ook op plantjes etc dus grote kans dat je binnenkort wel ineens heel veel slakjes hebt zitten.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:15

Mooi aquarium, leuk maantjes!

Slakken zijn hier gratis per setjes van 100 aftehalen haha. Zo heb je er 1 zo 100.. Gratis meegekomen met een plant, fijn!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:13

jouw bak is 240 denk ik he loveuggs? mooi stuk hut ligt erin links

vandaag mn schipbreuk binnen gekregen..wilde graag wat diepte in mn bak en omdat mn planten maar niet aanslaan een andere optie proberen.
morgen maar eens aan de hobby. ben eigenlijk meer van puur natuur maar de kids en manlief willen ook wat dus toch maar overstag gegaan

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:14

Mooie bak LoveUggs, mooi zwart witte maantjes :)

Ook hier voedertijd voor de garnalen, die pakken een brokje eten en rennen ermee weg :Y)
Afbeelding

En de bak
Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:27

mooi zo met die stenen en takken!
beetje dikke laag grind wel vind je dat niet sonde van je zwemoppervlak voor je visjes? :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:35

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:22

Heb ik eigenlijk niet over nagedacht, de dikke laag grind. ;) ik vind het persoonlijk niet storend, heb er niet veel vissen in zitten.

Voor het mooie zou ik het aan de voorkant wel wat weg kunnen halen misschien

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:48

Nee, is een rio 400, van 150 breed en ik dacht 60 hoog en 50 diep, dus ongeveer 400 liter.

Bedankt trouwens! Ja, stuk hout vond ik ook erg leuk, kwam er later achter dat er een gleuf in zit, ancistrus kwijt, hij heeft dit als zijn hol bestempeld. Staan nog 3 kleine stukjes hout achter, waren voor mijn vorige bak al aardig aan de maat, hier vallen ze compleet weg haha.

Vind jouw bak ook erg mooi albion. Echt heel gaaf!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:09

En weer 10 garnalen verkocht! Nu in totaal 30 garnalen verkocht en t lijken er nogsteeds niet minder te 2 worden.. :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:40

Op deze foto is trouwens goed te zien dat de maanvissen echt nog niet zo groot zijn haha.
Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:06

zo...gisteravond hard gewerkt en dit is het resultaat
Afbeelding
de vissen vinden het wel leuk,en de bak lijkt een stuk groter nu.
wil alleen nog een grote javavaren hebben en planten moeten opnieuw aanslaan vandaar zo her en der een elastiekje zichtbaar.
een stuk spiderwood over dus die is naar de bak van mn dochter verhuisd die er nu ook een stuk aantrekkelijker uitziet. de anstricus heeft zn plek al gevonden onder het hout
Afbeelding
sorry bagger foto ivm refelctie maar dan hebben jullie een idee
oooo...1 baby gespot van de playty *\o/*