gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:56

Wij gaan nu onze ram laten castreren kijken of hij bij de voedster past, mocht dag niet zo zijn zoeken we in de opvang een gepast vriendje voor beide :) ik heb dan nog 1 konijntje alleen alleen zij is al ongeveer 8 en als ik haar bij een ander konijn zet raakt ze helemaal gestrest :( is Het nog handig om op haar leeftijd nog te gaan koppelen? Ik wil ook niet dat het te gestrest is voor haar

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:28

Iris wat fijn dat hij gecastreerd word en ze beide een vriendje krijgen!
Mijn oudje van 8 jaar die z'n hele leven alleen heeft gezeten bloeide helemaal op met een eigen vriendinnetje! Dus ik zou haar ook fijn meenemen naar de opvang en koppelen, zal haar zeker goed doen! :)

Oh jongens deze foto kan ik jullie niet onthouden <3

Afbeelding
Wat is ze toch een knapperd <3

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:11

_Tarzan schreef:
Iris wat fijn dat hij gecastreerd word en ze beide een vriendje krijgen!
Mijn oudje van 8 jaar die z'n hele leven alleen heeft gezeten bloeide helemaal op met een eigen vriendinnetje! Dus ik zou haar ook fijn meenemen naar de opvang en koppelen, zal haar zeker goed doen! :)

Oh jongens deze foto kan ik jullie niet onthouden <3

[ [url=m/OPawtH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat is ze toch een knapperd <3

Dan zal ik de poging ook even wagen en haar meenemen, zij heeft inderdaad ook een groot gedeelde aleen gezeten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:30

<3
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:03

Aah schattig Eoweyn!

Pff net even naar de petsplace, ik had geen hooi meer dus daar maar even wat gehaald en maak altij even een rondje konijnen .. Zaten daar 2 'Vlaamse reuzen' moeten samen weg! (En denk ook zsm) had ze bijna meegenomen := vond het zo sneu die beesten vinden uiteraard nooit een huisje in zo'n winkel puur omdat ze te groot zijn en uiteraard al een paar maanden oud ..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:14

Afbeelding

Afbeelding
De ren een beetje uitbreiden, kan alleen als ik erbij ben, ze genieten ervan :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:12

Ik haat dat soort dierenwinkels :(

Wat leuk! Hier gaan ze ook altijd uit hun dak.

De wonden van Lotje gisteren.. Mevrouw is echt klaar met het gepluk aan d'r lijf. Ze liep eerder steeds zelf de reismand in, gisteren en vanochtend niet. Dan moet ik haar vangen, in haar nekvel pakken, want ik wil de wonden niet aanraken/beschadigen wat sowieso gebeurt door haar getrap en gedoe. Met het pakken gaat ze grommen dus dat is ook niet fijn.. Maar het zal wel moeten. Desondanks is ze blij als ze mij ziet maar ze zit dan ook alleen. Arm ding.

Afbeelding

Verder gaat het in de groep redelijk. Flink wat gejaag waarvan Bob steeds de dupe is. Ik heb dan ook besloten op zoek te gaan naar een dame voor erbij. Een konijnenvriendin heeft een tijd terug een voedster van straat gehaald die kort daarna bevallen is. Je raadt het al, halfwild. Zij zoekt goede huisjes dus na veel nadenken en overwegen heb ik besloten om er een van haar over te nemen. Ze zijn nu iets ouder dan 12 weken.
In eerste instantie komt ze naast de anderen te zitten en als ze goed gewend is koppel ik haar eerst aan Bob. Daarna kijk ik wel of ze bij de 4 komen, of niet. Eigenlijk wil ik ook gewoon rust voor ze. En voor mezelf..

Ze kunnen wel lief zijn :D

Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:21

Wat fijn dat je toch een konijntje erbij neemt! En ideaal dat het een halfwildje is :D
De wonden zien er echt niet prettig uit, heeft ze er veel last van of valt het wel mee?
Dotje groeit echt nog steeds als kool, zal nog wel eens een goede foto proberen te maken vanmiddag.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:25

Daar ligt m'n hart dus dat was te verwachten :P

Eigenlijk totaal niet. Ze krijgt nu nog pijnstilling, maar het is dat je het ziet.. Verder is ze helemaal zichzelf. Heb zelfs het idee dat ze zich verveelt.. :')

Hoe oud is Dotje nu?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:33

Wat goed dat de wonden mooi helen van Lotje, Eoweyn. Van geen kwaad bewust zo te lezen! +:)+

Ik ben ook niet echt een voorstander van dat soort dierenwinkels... Mijn oude hamster kwam er vandaan, moest wel want zat er al een jaar. En anders hadden ze wel een andere manier.. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:37

Fijn dat ze er niet veel last van lijkt te hebben!
Dotje is nu ongeveer een half jaar oud :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:46

Ja ik haat ook de dierenwinkels die dieren verkopen maar ach vond het zo sneu van die 2! Wil eigenlijk eens gaan vragen wat ze ermee doen als ze niet weggaan maar ben bang dat ik ze dan meeneem :=

De wond ziet er toch al een stuk beter uit he Eoweyn!

Ivy, ik ben benieuwd naar een foto van dotje!

De konijnen hebben nieuwe hooiruiven, thnx Eoweyn voor het idee :P
We gaan binnenkort een weekend weg en dan moeten ze echt een hele dag met het hooi kunnen doen (m'n moeder komt ze dan 1x per dag verzorgen) maar die andere ruifjes zijn maar goed voor een halve dag, de konijnen zijn er blij mee :)

Afbeelding

Afbeelding
<3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:48

Ja, dat is echt een opluchting :)

Denk dat ze dan teruggaan naar waar ze vandaan komen..

Handig zijn ze hè! Ik heb op stage nieuwe gemaakt maar die mandjes gebruik ik nog steeds.
Kapitein Haak poot :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:01

Ja mega handig! Ik moest er toevallig aan denken toen ik hier een oplossing voor nt bedenken was haha!

Ja morgen de hechtingen eruit :) helaas is m'n eigen DA er niet maargoed het gaat zo goed met haar dat dat niet uit zal maken.

Pff ja ben bang dat dat wel gaat gebeuren met ze, vind het zo sneu :(

Echt heel fijn dat lotje net zo'n goed genezingsproces heeft als Puk :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:49

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:17

Wat lief! Was hij al gecastreerd trouwens? :(:)

Hier gaan ze maandag alle 4 weg voor castratie, ze zijn boven de kilo en de ballen komen door. En ze beginnen haantjes gedrag te vertonen. :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:57

Nee over 2 week is hij aan de beurt, dierenarts wou wachten tot ie 6 maand is.

Ga je ze alle 4 houden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:02

6 maanden joh? :oo Hier zijn ze 2 maanden oud ofzo. Ze wilden best castreren vanaf 1 kilo en wanneer de balletjes door kwamen.

Nee er blijft er 1 als dat goed gaat, de rest gaat weg.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:26

Oh Jannickee, wat een schatje! <3

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:43

Wat een schatje Tarzan, en dat sneue kale pootje haha. Mijn hooiruifjes heb ik ook zo gemaakt! :)

Fijn dat je er nog een bij neemt, vind het super dat je zo goed naar je konijnen kijkt wat voor hun belangrijk is Eoweyn_x!

Hier gaat de groep ook goed! Begin nog wat plukken maar wordt langzaam aan steeds beter!
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:18

Dankjewel Marije :) mooi compliment! Beestjes gaan altijd voor. Ik ben ook blij met 9 konijnen maar ach :P

Wat fijn! Hoe lang zijn ze nu al samen?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:57

Vraag: ik zie foto's van verschillende bokkers met meerdere konijnen in een ren, is dat een ram met meerdere voedsters, zodat er een harem is voor één enkele (gecastreerde) man. Of zitten er dan ook meerdere rammen en meerdere voedsters in?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:59

Meerdere rammen en meerdere voedsters :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:42

Nu een dikke 2 maand samen! En sinds een aantal dagen dat ik nog maar op 1 plek hoef te voeren!
Mijn voedster (grijs) is nogal fel tegen mijn rammetje, achterste op de foto. Maar dit wordt allemaal steeds rustiger gelukkig!

Bridget, ik heb 2 rammen en 2 voedster samen. De witte en de achterste op de foto hierboven zijn rammen, de grijze en de koe zijn voedsters.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:45

Mag ik even een vraag in de groep gooien?

Ik had een vraagje omtrent koppelen. Ik had er al veel over gelezen en mijn ram van ongeveer 1 wilde ik graag een vriendinnetje bij doen. Zo doende is hij 5 weken geleden gecastreerd en had ik via een kennis een leuk voedstertje gevonden wat ik mocht proberen. Nu kwam ze gister en was ze echt een stuk jonger dan ik had verwacht – 8 weken ongeveer. Maar omdat ze er toch al was toch besloten te proberen. Had een ren opgezet in de tuin om ze kennis te laten maken. Ging best goed, ram reed er wel op maar had gelezen dat, dat met dominantie bepaling te maken had dus niet teveel mee bemoeit. En op gegeven moment lieten ze elkaar met rust, gingen ze apart liggen wassen en ook gewoon liggen. Ik heb een nieuw hok aangeschaft voor ze dus het was niemand zijn territorium en er zit een grote ren aanvast. Nadat ze 2 uur samen in de ren hadden gezeten dus toch maar besloten ze in het hok + ren te doen. Ging eigenlijk hetzelfde, ze gingen beetje op onderzoek uit.. ram bleeft wel veel achter de voedster aan lopen en er op rijden. Vannacht samen gelaten en zelfs nog er uit geweest, zaten ze samen in het nachthok. Hij liep er nog wel veel achter aan en rijd er ook op als ik er bijsta. Nu is het gekke dat als ik vanuit huis kijk en de ram mij dus niet ziet dit veel minder lijkt – dan gaan ze beide hun eigen gang, kan het zijn dat ik dit gedrag trigger omdat hij mij kent bijvoorbeeld? Of is dit een rare gedachte? Ze eten samen prima – maar heb toch het idee dat de ram voedster maar niet met rust kan laten.. nu zou ik me er normaal geen zorgen om maken want het hoort erbij heb ik gelezen, maar ze is nog zo klein en dat speelt een beetje op mn gevoel dat het zielig is - geen idee of dat terecht is verder. Verder laat ze het allemaal toe.. rent soms wel weg voor hem.. maar ze eten wel al samen en zitten ook gewoon al apart te wassen/liggen. Eigenlijk zoek ik een beetje bevestiging dat ik er goed mee bezig ben haha – hopelijk kan iemand met meer ervaring me een beetje sturen. Thanks!