Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:40

Heb het kleed nu maar in mn voordeel gebruikt en bij de deuropening vsn mn slaapkamer gelegd. Dan komt ze voorlopig niet meer mn slaapkamer in en kan ze zonder angst de bak gebruiken... Mocht het niet beter gaan stop ik het ik n de kast en haal ik het een andere x tevoorschijn

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:33

toch raar hoe ze zich zo bang kunnen maken om niets, hoop dat het vlug over is

Wat een leuke jonge kittens komen er voorbij, oh ik ga dit zo missen -O-

ok wij hebben grit van Aveve, goedkoop spul, klontert en das fijn om uit te kuisen, al geprobeerd met vlas, ging goed maar daar maken ze zo een puinhoop mee.

ik zou ook twee kittens nemen, katten spelen heel graag met elkaar

en iemand met kittens op komst, is dit haar eerste nestje, vaak zijn het er niet veel bij een eerste, mijne had de eerste keer 4 kittens, en de tweede keer maar twee, is ze heel dik?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:05

Mario is echt gek op mandarijn, haha!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:26

gekke kat 8)7 :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 02:33

Het ging even goed tot net. Heb het kleedje maar opgeborgen maar mevrouw staat weer helemaal strak. Snap haar echt niet.... morgen ga ik een wit en echt schapenvacht halen bij mij ouders. Kijken hoe ze daar op reageert. Misschien vind ze bruin gewoon lelijk :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:45

Maar moet ze zo perse aan dat kleedje wennen dan? Als ze bij mij zo zouden reageren zou ik denken pech voor het kleedje maar dan gaat het maar weg ipv zo pushen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:11

Yom schreef:
vertel..wat heb je op het oog??

Wederom een kitten uit het buitenland. Maar deze is inmiddels 4/5 maanden. Misschien wel leuk voor mijn kitten van 14 weken :o

Hihi een kat die zo spastisch reageert op een kleedje. Gebeurd dat vaker?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:46

Jaa,
Dan vinden ze het gevoel ofz niet fijn en reageren ze zo.
Mijn kat heeft een hekel aan fleece daar word hij panisch van. En een ander Had een hekel aan het stofje van de krabpaal. Die weigerde ook in de buurt te komen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:07

Maffe beesten zijn het ook. :')

Vriendlief is het met mij eens, dus net een berichtje gedaan! :D

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:12

O, leuk topic.

Dit is Oreo. (Kids hebben de naam bedacht) Ze is 18 weken oud.

Afbeelding

En dit is Morris. Zij is 2 jaar.

Afbeelding

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:17

Bedenk me nu opeens, dat Oreo op de foto niet 18 weekjes is maar jonger. Ze is inmiddels al een stuk zwaarder en ondeugender :D
Zij sabbelt juist op fleece. Zo gauw ik op de bank mijn dekentje pak, komt ze bij me liggen en gaat sabbelen. Ik ben opgegroeid met katten. Heb zelf ook altijd katten gehad. Maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:50

lifaya schreef:
Het ging even goed tot net. Heb het kleedje maar opgeborgen maar mevrouw staat weer helemaal strak. Snap haar echt niet.... morgen ga ik een wit en echt schapenvacht halen bij mij ouders. Kijken hoe ze daar op reageert. Misschien vind ze bruin gewoon lelijk :+

Och ja zeg dat dan gelijk, dat je een bruine hebt _O-
Ontspant ze wel weer als het kleedje is opgeborgen? Of is ze dan nog steeds aan het nastressen?

@nikita73: Ohhhh Oreo, wat een leuke naam bij die zwart-witte! Past echt precies, superleuk!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:08

Ze was na het opbergen ook nog gespannen. Nu Gaat het weet goed. In principe heb ik geen probleem met angst maar om zo iets onzinnig. .. Ze reageert nog beter op een stofzuiger of grasmaaier :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:34

lifaya schreef:
Ze was na het opbergen ook nog gespannen. Nu Gaat het weet goed. In principe heb ik geen probleem met angst maar om zo iets onzinnig. .. Ze reageert nog beter op een stofzuiger of grasmaaier :+

Het is sneu, maar ergens moet het er ook wel komisch uit gezien hebben (vooral omdat je zelf weet dat zo'n vachtje geen kwaad kan). :')

Nog drie nachtjes en dan gaan wij ons kitten halen! Volgende week waarschijnlijk nog kijken bij een ander kitten :o

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:41

lifaya schreef:

Heel apart! Nee bang zijn mag natuurlijk maar het lijkt wel erg droog om zo'n vachtje :') vooral als ze dan ook nog zo buiten proportie reageert. Wel fijn dat ze nu weer normaal doet in ieder geval. Ben benieuwd wat er gebeurt als je dat vachtje over een paar dagen ofzo weer uit de kast haalt!

milatje schreef:
Het is sneu, maar ergens moet het er ook wel komisch uit gezien hebben (vooral omdat je zelf weet dat zo'n vachtje geen kwaad kan). :')

Nog drie nachtjes en dan gaan wij ons kitten halen! Volgende week waarschijnlijk nog kijken bij een ander kitten :o

Leuk! Dus je vriend was het ermee eens? :D Jullie waren dat koppel die een kitten uit Griekenland ofzo hadden gered toch als ik het me goed herinner? En bij wat voor kitten gaan jullie nog meer kijken?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:53

Vriendlief is het er inderdaad mee eens!
Ik heb inderdaad dat kitten in Griekenland gevonden, niet samen met m'n vriend maar met een goede vriendin. :-)

Wij willen gaan kijken bij een kitten uit Roemenië. Ze is al in Nederland dus dat komt goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:06

Wat fijn dat je een kat uit het buitenland wil opvangen! Plaats je wel een foto als je bent geweest? <3

Hoe denken jullie over kattenshows? We worden regelmatig gevraagd wanneer we poppey en prikker gaan 'showen' maar persoonlijk voelen we er niks voor :') ze voldoen wel aan de raseisen maar vind het altijd zo'n ding.
Op de foto zien we prikker, poppey en dan opa gizmo (15 jaar oud!)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:14

Awhb wat snoezig hihi , die oortjes van Poppey

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:33

Inderdaad erg fijn dat je zulke katjes gaat opvangen! Ik moet erbij zeggen dat ik wel heel bewust voor raskatten regelrecht van de fokker heb gekozen, maar ik vind het wel erg mooi als mensen dat doen :j

@bobje26: Ach wat een scheetjes! Ik ben geen tegenstanders van kattenshows, maar kan me wel voorstellen dat mensen het wel zijn, het lijkt allemaal wel sneu de hele dag een kat in zo'n klein kooitje, maar ik denk dat het aan de andere kan ook wel weer reuze meevalt. De meeste katten liggen gewoon een beetje te pitten in die kooitjes, en als je ze van jongs af aan went en veel meeneemt naar verschillende dingen denk ik dat de stress goed beperkt kan worden. Nou hangt dat wellicht wel weer van het ras af, ik heb Bengalen en die zijn gewoon vrij makkelijk met reizen, in een nieuwe omgeving etc. Mijn eerste show staat inmiddels gepland, ik heb me ingeschreven voor de Neocat wereldshow maar ik hoop dat er voor die tijd nog een wat kleinschaligere show in de buurt is, zodat ik ze wat rustiger kan laten wennen. Op dit moment ga ik er met 1 van de 2 naar de show maar ik overweeg om de ander ook in te schrijven, omdat ik onlangs erachter kwam dat haar kleur in Nederland nu ook erkend is. Verder wil ik graag naar de show omdat ik gewoon erg benieuwd ben wat de keurmeester vinden van haar of van ze allebei, dit vooral omdat ik in de toekomst graag met ze wil gaan fokken :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:37

Wat een snoezige katjes Bobje!

De bewuste keuze voor een raskat snap ik ook. Al kan er dan ook van alles mis zijn (in ieder geval mijn ervaring met ras honden). Ik kies nu gewoon voor wat het beste bij mij past en deze zijn leuk, lief en zachtaardig! Maar daarin is t natuurlijk ieder z'n keuze. Ik denk dat je met huisdieren gewoon geluk moet hebben :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:11

Dat sowieso! Ik vind het wel fijn dat ik in zekere zin de garantie heb dat ze bepaalde ziektes niet kunnen krijgen, omdat de ouderdieren hier op getest zijn. Maar ik heb mijn Bengalen nu een dikke maand in huis en ben al meer dan €300 kwijt aan dierenartskosten. Beetje jammer dat die verzekering van de Hema pas na een maand ingaat :') grr!

Honden heb ik geen ervaring mee :D maar ik geloof wel dat er bij katten ook een hoop mis kan zijn door het doorfokken, ik hoor vooral vaak dat Sphynxen vatbaar zijn voor een hoop erfelijkheidskwalen, of dat ook zo is weet ik niet. Bengalen zijn uiteindelijk wel een relatief nieuw en gezond ras dus dat scheelt wel denk ik. Maar je weet het toch nooit van tevoren. Het ging mij er ook vooral om dat ik wist wat ik kocht qua karakter, temperament en omdat ik de wens heb om te fokken in de toekomst, en dat zou ik met een niet-raskat denk ik nooit doen.

Plus dat ik gewoon he-le-maal hoteldebotel ben van Bengalen <3

Ben wel benieuwd naar de andere kitten, foto? :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:23

Ik stuur je wel even een Pb :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:26

Elk dier is anders in principe :+ , moet het maar net treffen en opvoeding doet ook wat

Afbeelding

Draakje Boris heeft geholpen met de lintjes om de ballen , lagen meer ballen op de grond dan lintjes maar hè gaat om het idee

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:47

Rebecca schreef:
Elk dier is anders in principe :+ , moet het maar net treffen en opvoeding doet ook wat

Klopt en daarom kies ik bewust voor volwassen katten.
Dan heb je meer een idee wat voor vlees je in de kuip hebt en wat ze voor opvoeding hebben gehad, plus je weet zeker dat je ze binnen kunt houden als je dan voor binnenkatten kiest.
Maar ga ook gerust een middagje op bezoek als iemand een kat heeft waar ik interesse in heb, gewoon babbelen over de kat, veel vragen stellen en intussen met een schuin oog observeren hoe het karakter is enzo (zeker wanneer ik al een kat heb rondlopen).

Bij Teig*, Tom* en Mo ging het heel simpel:
Die wil ik dus die neem ik mee.
Kwamen alle 3 van familie.
Bij Mo had ik de keuze uit diverse katten maar na schifting kwam ik op Mo uit en hoewel ik me weleens heb afgevraagd waar ik in vredesnaam aan begonnen was (doodsbang, verwaarloosd, ziek) heb ik er absoluut geen spijt van; ze is echt mijn meisje. <3

Koko, Kitty en Porthos heb ik geobserveerd.
Kitty een middag en toen twijfelde ik (doodsbang; kon dat wel met schijtluisje Mo?), Koko ook een middag (dezelfde week als Kitty) en hij leek perfect (stabiel, relaxed en op z'n tijd een ondeugd) dus voor hem gekozen.
Helaas werd hij vlak voor ik hem zou ophalen uit de herplaatsing teruggetrokken. -O-
Daar ben ik echt ff goed ziek van geweest.
Toen kwam Abby, die moest met spoed opgehaald worden en is na een half jaar herplaatst omdat die teveel spatjes kreeg wat oorlog in huis opleverde.
Porthos heb ik 4 weken geobserveerd, paste op in zijn huis (Mowgli mee) en besloot na die 4 weken dat hij mee ging naar mijn huis.
Ondanks dat ik van hem wsl niet zo lang kan genieten heb ik ook hier geen spijt van, het is een heerlijk ventje met af en toe (heel erg vaak :+) z'n nukken en ik ben gewoon knettergek met hem. <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:49

Toch kun je bij een volwassen kat ook niet altijd inschatten hoe ze in een andere omgeving worden.

Heb gisteren Mel opgetild en op schoot gezet. Ze ging er gelijk af maar spartelde niet tegen en was ook niet bang dus dat viel me heel erg mee! :)