Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:54

Gister avond kwam de buurvrouw naar me toe met een hoopje veren en pluis....
Afbeelding
Aan gevreten door een kat, het genaamd ziggy heeft een dikke korst op z'n bips en pootje wil niet helemaal mee :(:) sinds vanmiddag heeft ziggy weer een flinke eetlust en laat goed van zich horen. Ik heb mijn da gebeld voor advies wat het pootje betreft en die gaf aan dat rust nu belangrijk is mocht het gebroken zijn dan was inslapen de best optie aangezien opereren hem niet ging worden... Best appart was dat er in mijn straat geen pluimvee woont het beestje komt dus van ver.

paddraigh

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:45

Ach wat sneu

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:18

Vanochtend hebben we het zielige hoopje in laten slapen hij ging ineens hard achteruit....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:06

Wat sneu boompje..

Foto van de haan is prachtig <3

Mooi hok op de vorige pagina!!

Afbeelding
Hier de kip met kuiken maar weer apart gedaan. Een van de kippen pikt het kuiken.. het had een behoorlijke plek in zijn nek, het arme ding :(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:46

Leuke foto.s hier ook de kuikies in huis! 3xhen 1xhaan gelukje dus!!!
Brahma groot
Ben benieuwd hoe ze uit gaan.groeien .had broedeieren van de kleuren.isabel lavendel en lemonpyle

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:50

Inmiddels in hun hok
Hier nog int doosje
Staan er niet zo duidelijk op allemaal maar voort idee

Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:49

Hoe weet je de geslachten missanita84?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:04

Zijn gesekst, dat kan bij de brahma de eerste dagen alleen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:07

Oké!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:01

Wat een schatjes <3
De rechtse is leuk getekend :D

Onze piepjes groeien flink en lopen inmiddels al af en toe bij de rest buiten, en dat gaat gelukkig heel erg goed. De meest dominante kip laat ze braaf met rust, dus daar ben ik blij mee. Durf ze alleen nog niet onbeheerd buiten te laten vanwege roofvogels, zijn ze nog wat klein voor.
Yin is niet zo'n enorm fotomodel :') Yang is echt een grappig beest, die gaat af en toe heel hard in z'n achteruit over de wei in een gekke bui _O- En Spock, rechts, dat is onze araucana die we zelf hebben uitgebroed. Echt een mooi beest, maar pfoe wat een energie en wat is ie snel :))
Afbeelding
Zijn er hier toevallig kenners die al denken te kunnen zien of het haantjes of hennetjes zijn? Spock heeft nog niks van kam/lellen maar wel al een flinke staart, Yin en Yang juist omgekeerd.
Spock staat er af en toe wel echt bij als een haantje, maar heb het idee dat alle araucana's van zichzelf al vrij hoog op de poten staan.
Afbeelding
Hier maakt ik even een eng geluidje :')
Ze zijn nu twee maandjes oud.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:56

Wat een leukerd annemiek!
Had jij ze nu ook in huis onder de lamp?
Onze hen is na twee week vant nest gegaan snachts, gelukkig kon ik ze in een.broedmachine leggen ergens. Van de 9 4 gezonde over
4 dagen oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:07

Jammer dat je hen er geen zin meer in had, maar wat een schatjes zijn er toch nog uit gekomen!
Onze kuikens hebben tot een dikke week geleden binnen gezeten inderdaad, de eerste weken onder de warmtelamp, maar met die hitte vorige maand heb ik die al snel uit gezet omdat het op zolder al 30 graden was zonder lamp. Sinds vorige week zitten ze in een aparte ren in de stal, binnen werd echt te warm en in de stal is de temperatuur lekker constant rond de 25/30 graden is. Overdag als ik er bij ben mogen ze lekker even buiten scharrelen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:28

Hoelang heb je ze er in totaal onder gehad?
Dacht zelf vijf weken en dan afbouwen , ze blijven eerst in huis natuurlijk.Paar keer per dag even racen in huis .Haha kids erachter aan met.een doekje voor de poep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:37

Dat 3e kuiken.. brutale kop :')

Piep is nu ruim 3 weken oud en weegt 83 gram. Van de week was het een plofpauw. Iets teveel meelwormen op in korte tijd. Was ie te zwaar om fatsoenlijk te wandelen :+

Nu weekje op vakantie, dus vriendlief gaat er voor zorgen. Wel beetje gedoe zo'n beestje in huis..

Nog aan het verzinnen wat handig is om ermee te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:19

missanita84 schreef:
Hoelang heb je ze er in totaal onder gehad?
Dacht zelf vijf weken en dan afbouwen , ze blijven eerst in huis natuurlijk.Paar keer per dag even racen in huis .Haha kids erachter aan met.een doekje voor de poep!

Ik heb ze een week of drie eronder gehad, maar normaal is dat eigenlijk te kort. Bij ons was het rond die tijd gewoon zo warm dat ze echt aan de koele kant van de kooi gingen zitten.
Ik heb een grote konijnenkooi gebruikt en had aan een kant een warmtelamp hangen, en zodra ik merkte dat ze er echt bij weg bleven hing ik hem telkens iets hoger totdat ze de temperatuur weer fijn vonden. Een week of vijf is inderdaad prima. Tegen die tijd hebben ze ook al redelijk wat veertjes.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:57

Die van mij zijn er na 2 weken onderuit gegaan. Ze hadden een warmte plaat ipv een lamp, maar zaten er niet meer op of onder.
Nu zitten ze al 2 weken overdag buiten en slechts binnen. In het begin nog met een kruik maar de laatste paar nachten gingen ze er alleen maar naast liggen en absoluut niet erop. Dus afgelopen nacht zonder kruik gedaan en dat was ook prima

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:22

Ok bedankt! Ik heb ook een plaat.
Ze zijn zo leuk!! Iemand een idee wat voor kleur ze worden?

Lavendel lemonpyle isabel. Die kleren broedeieren had ik

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:46

Vraagje: zijn hier mensen die ervaring hebben met hanen en ganzen samen? Mijn haan is nu intussen een 3tal maand "weduwnaar", en wil hem toch weer gezelschap geven, maar geen kippen meer, is vorige keer ook fout afgelopen.

Nu is mijn haan al behoorlijk lawaaierig, en vrees wat voor het lawaai van ganzen, en of ze wel met elkaar zullen opschieten. De haan is braaf als een duif zijn eten pikt, heb hier zelfs een paar weken een verdwaalde reisduif gehad, en ze leken zelfs met elkaar te communiceren, was best schattig.

Barberies zijn ook een optie, maar die vind ik zo mooi niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 06:47

Ik zou niet veel problemen verwachten, op de kinderboerderij loopt ook alles door elkaar. Al is het voor een haan natuurlijk wel leuker om wat kippendames te hebben. Wat was er fout gegaan met de vorige kippen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:18

Wel, hij had maar 1 kip, en had haar met zijn sporen zo erg verwond dat ik die heb moeten laten inslapen. Met 2 of 3 hennen zou het mss haalbaar zijn, maar dan moet ik weer een extra hok kopen om al die reuzen te slapen te leggen, en bovendien zijn groothoender hennen zonder haan niet zo makkelijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:22

Je kan ook je haan op wintersport sturen, daarna lekker op de bbq ofzo!
Wij hebben geen enkele haan meer bij mn ouders, alleen nog maar kipjes.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:23

In stolwijk zit een dierhandel met vele grotere rassen. Ook volwassen dieren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:49

Hwn, waar woon jij?

Mijn kleintjes krijgen vanaf donderdag avond een nachthok buiten. Ze worden echt een beetje te groot om met 6 in de reisbench te zitten.
Het kleintje heeft nog te weinig veren, dus die blijft voorlopig wel de nachten binnen samen met 1 andere.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:56

Hier heeft het resultaat van het broeden in ieder geval 1 klein kuikentje opgeleverd. Jammer genoeg zijn 2 eieren verdwenen... maar nr 4 lag nog in het nest (mama was met nr 1 aan de wandel), ei was wel aangepikt en ik hoorde een hartslagje (of kleintje was vrij ritmisch de schaal aan het bewerken) dus heb mama met kleintje toch maar weer op het nest gezet. Mama ontfermde zich wel gelijk weer over het ei... dus hoop vandaag op 2 kuikentjes.

Niet dat het veel uitmaakt, want aangezien het kruisingen zijn zullen ze gaan hemelen als ik er geen te huis voor vind :)

Hoewel ik de hanen wel weg ga doen (als ik een volwassen versie vind) zijn het geen slechte papa's. Toen ik mama en kuiken optilde om ze op het nest te zetten (wat uiteraard onder flink gekakel ging van mama) zag ik dat één van de hanen toch wel heel erg aan het dreigen was richting mij. Maar ja, ik hoef er maar heen te kijken en hij spring weg :P

En ik twijfel nu of een ander brahma kuiken wat ik heb nu ook geen haan is. Maar dat is echt nog een twijfel geval. Het kan ook gewoon zijn dat deze wat verder in zijn ontwikkeling is van kam en lellen dat de andere kuikens. Diegene waarvan ik dacht dat het een haan was, heeft hele duidelijke kam en lellen, daarvan weet ik nu wel zeker dat het een haan is.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:37

Ik zie allemaal lieve pluizebollies! <3
Wij zijn gisteren thuis gekomen na 12 dagen kamperen. De buurvrouw heeft voor de kippen gezorgd. Ze hebben in onze afwezigheid maar 7 eitjes gelegd, normaal doen ze dat in 2 dagen. Een beetje van de leg door een ander ritme?
Wel leuk om te zien dat ze inmiddels alle 4 een andere kleur ei leggen, bruin, spierwit, roze en crème :)