Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:58

Morgen weer houten wat een werk weer.
Wie zien we daar ?
Met tafel of bezoeker ?

amigamia

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:09

Ik ben er morgen als bezoeker

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:17

Beetje late reactie, maar ik sla deze editie over. Veel te mooi weer om een hele dag binnen te zijn

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:49

Kan je geen ongelijk geven.
Het was om te stikken zo benauwd en warm.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:49

Haha dat geloof ik gelijk. Ik sta er vaak presentaties te geven, maar vond het niet zo erg dat ik daar dit keer niet voor gevraagd was :=

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:55

Ik ben geweest! Zoals altijd haha :=

Ik vond de warmte overigens meevallen binnen. Denk ook dat het komt omdat het een stuk minder druk was dan normaal. Ik heb weer genoten en dit keer mijn vriendin meegenomen. Die was nog nooit op zoiets geweest. Ze was helemaal onder de indruk van al die dieren. Meer dan de helft had ze nog nooit gezien of van gehoord.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:38

Ik moest helaas werken, maar dat is ook goed voor mij, stel dat ik tegen meer doosjes was aangelopen 0:) Die mogen pas als ik een goede definitieve buitenspeeltuin heb.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:56

Haha! verstandig Hoppit, soms moet je jezelf tegen jezelf in bescherming nemen heh :=

Hier is het inmiddels babyboom, niet echt ongewone huisdieren, maar daarom niet minder leuk: twee drachtige muizen die elk moment kunnen bevallen, en twee broedende kippen waar vandaag de eerste eitjes zijn uitgekomen

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:05

Ik had deze foto al in een ander topic gedeeld maar... Mijn monster had honger. :+

Afbeelding

Zal de foto's even in een spoiler zetten. Is puur mijn hand/vinger die opgezwollen is maar indien sommige het misschien vuil zouden vinden.

Spoiler:
Afbeelding

Het begon eerst met mijn vinger, daarna is mijn hand ook nog beginnen opzwellen. :+

Spoiler:
Afbeelding

Op deze foto lijkt het alsof je kan zien tot waar het 'gif' gekomen is.

Spoiler:
Afbeelding

In de avond schrok ik wel even, het leek alsof ik onderhuidse 'brandblaren' had op mijn hand. Zag er erg raar uit, maar ergens ook wel cool. :')

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

En dan nu net; een kleine interne bloeding in mijn vinger? :=

Spoiler:
Afbeelding

En ik mensen altijd geruststellen; 'ja, ze zijn lichtjes giftig maar dat kan echt geen kwaad hoor! Ze moeten namelijk eerst op je kauwen voordat ze het gif in je spuiten.'
Deze idioot, ik had hem in mijn hand vast, hij leek erg rustig te zijn. Toen klopte de poetsvrouw op de deur (zit nog op kamers), ik even twijfelen of ik hem terug zou zetten of dat ik de deur met hem in mijn hand open zou doen. Ik stond al recht en had hem heel nonchalant 'vast' in mijn hand. Voel ik hem dus plots op mijn vinger kauwen... En NIET willen loslaten hé. 8)7

Ik had daarvoor de muis nog wel even vast gehad, maar vervolgens mijn handen gewassen. Ik dacht nog 'als hij mij nu bijt dan proeft ie wel direct zeepsmaak'. Niet dus. :')
Uiteindelijk is citroen mijn verlossing geweest, anders hing hij nu nog in mijn vinger denk ik. :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:02

Wauw, ik zou toch maar ff langs de huisarts gaan, ivm infectie..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:37

Hmmn, is dat risico zo groot? :o Ik ben echt iemand die voor zo'n dingen nooit naar de HA gaat. :') Maar moest het inderdaad niet beter worden kan ik best misschien even langsgaan.

Het deed eigenlijk niet echt pijn (erna). Toen hij aan het bijten was voelde het alsof er doorns in mijn huid aan het snijden waren. Nu jeukte het wel toen ik op de fiets zat en als ik mijn handen laag (naast mijn lichaam hou) dan wordt het wel gevoeliger maar niet dramatisch ofzo. Als ik op mijn hand druk voelt het aan als een blauwe plek. Zal het in ieder geval in het oog houden. :')

De vinger waarin hij gebeten heeft ziet er nu wel 'verrimpeld' uit. :=

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:58

Ik ben ook geen dokter loper, maar ben een keer gebeten door een volwassen boa dame, en daar kreeg ik een ontsteking van, klein wondje = snel dicht waardoor de bacteriën erin blijven, slangen, en andere reptielen hebben volgens mij niet bepaald een fris bekkie....

Bellen voor advies kan sowieso weinig kwaad

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:22

Ze zijn inderdaad licht giftig, maar als je pech hebt kun je flink last krijgen van een bijt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:46

DezeNaam schreef:
Ik had deze foto al in een ander topic gedeeld maar... Mijn monster had honger. :+

[ [url=m/c1YM58.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal de foto's even in een spoiler zetten. Is puur mijn hand/vinger die opgezwollen is maar indien sommige het misschien vuil zouden vinden.

Spoiler:
[ [url=m/CkDq0d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het begon eerst met mijn vinger, daarna is mijn hand ook nog beginnen opzwellen. :+

Spoiler:
[ [url=m/lGVSv0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op deze foto lijkt het alsof je kan zien tot waar het 'gif' gekomen is.

Spoiler:
[ [url=m/wCSNA6.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de avond schrok ik wel even, het leek alsof ik onderhuidse 'brandblaren' had op mijn hand. Zag er erg raar uit, maar ergens ook wel cool. :')

Spoiler:
[ [url=m/eTgyVe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0etS5V.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan nu net; een kleine interne bloeding in mijn vinger? :=

Spoiler:
[ [url=m/WaJXLh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik mensen altijd geruststellen; 'ja, ze zijn lichtjes giftig maar dat kan echt geen kwaad hoor! Ze moeten namelijk eerst op je kauwen voordat ze het gif in je spuiten.'
Deze idioot, ik had hem in mijn hand vast, hij leek erg rustig te zijn. Toen klopte de poetsvrouw op de deur (zit nog op kamers), ik even twijfelen of ik hem terug zou zetten of dat ik de deur met hem in mijn hand open zou doen. Ik stond al recht en had hem heel nonchalant 'vast' in mijn hand. Voel ik hem dus plots op mijn vinger kauwen... En NIET willen loslaten hé. 8)7

Ik had daarvoor de muis nog wel even vast gehad, maar vervolgens mijn handen gewassen. Ik dacht nog 'als hij mij nu bijt dan proeft ie wel direct zeepsmaak'. Niet dus. :')
Uiteindelijk is citroen mijn verlossing geweest, anders hing hij nu nog in mijn vinger denk ik. :+

Oef kleine draak! Op YouTube staat een filmpje van Snake Discovery over hoe je een bijtende slang kan laten loslaten.

Mijn vader was vorige week even bij mij thuis om de ratjes eten te geven en de slangen te controleren of ze nog water hadden. Was hij mijn Striped vrouw Streepje kwijt ~~}> hij het hele terra doorgezocht, eerst de andere slang gecontroleerd en vervolgens nog maar eens zoeken. Pap dacht dat het natuurlijk uitziende grotje van Exo Terra een massieve steen was. Hij was dan ook stom verbaasd dat er ineens een tongetje uit gestoken werd....

Ja duh, daar zit ze altijd <3

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:35

Dat filmpje heb ik ook ooit gezien. :j Alleen hielp water dus niet. :’) Ik heb hem eerst ook nog (heel dom) proberen ‘af te leiden’ met de muis toen hij in mijn vinger hing. Ff vergeten dat het geen hond is en het zo niet werkt. :’)

Dat van je vader... _O- Ik moet wel zeggen dat ik dat ook had met mijn slang toen in hem pas had. Was helemaal in paniek omdat ik hem niet kon zien, lag hij op zijn gemak onder de drinkbak. :+

Even iets anders... Het wordt hier tegen het einde van de week 39 graden. Echt vreselijk gewoon. Het ding is ook dat mijn kamer absoluut niet koel blijft en dus praktisch even warm of zelfs warmer kan worden dan buiten.
Nu zit ik nog steeds op kot (studentenhuis) dus ik weet niet zo goed waar ik mijn slang moet plaatsen. Mijn kotgenoten weten er op zich van, sommige hebben hem vorige week zelfs al even vast gehad. Maar ik weet niet of ze er blij mee gaan zijn als ik hem in de keuken zet (daar blijft het wel koel).
Of zou het terrarium ook voor isolatie zorgen tegen de warmte van buiten..? := (Haakneusjes mogen het op zich wel warm hebben, ik hou meestal een max aan van 33 maar moest het 39 worden ben ik toch wel bang voor zijn gezondheid)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:57

Wat helpt is om bevroren flessen water in het terrarium te leggen! Denk aan van de 1.5 liter flessen. Leg er daar een of twee van neer en de temperatuur in het terrarium zal een stuk lager blijven. Dit doe ik ook voor mijn hamster met heet weer, anders ben ik echt bang dat hij dood gaat maar het helpt echt!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:05

Is de kans dan niet te groot dat slanglief er aan vast vriest/te erg koelt als hij er op ligt? Of kan je die flessen dan invriezen? Zou ik bang voor zijn.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:39

In een hand- of theedoek wikkelen en met ductape vastzetten, anders loop je inderdaad een risico

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:21

Gewoon op een thermostaat en dan de lampen van 11-18u uit (ik doe zelf meestal 12-17u uit, maar hangt beetje van de rest van je huis af). Bij wie het kan gaan de ruitjes op een spleetje, maar dat is bij een slangetje natuurlijk niet aan te raden. Bij mijn doos ook niet, die doet haar ruitjes open en kukelt er uit aangezien die zo ondernemend als de pest is, maar door hamburgervorm niet weer op haar pootjes komt #facepalm

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:35

Ff een vraagje heeft iemand ervaring met een hoornkikker? En mogen en willen die slakken eten? Ik heb regelmatig jonge slakken en zoek een dier (reptiel) die ze lekker vind

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:22

Ik heb er 1 (alweer 13 jaar). Het is nooit in me opgekomen hem slakken te voeren... Insecten en muizen is waar zijn dieet uit bestaat. Denk dat je dan beter een slakkenskink oid kan nemen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:52

Hier helaas geen advies. Wel spijtig dat ik nu pas van het bestaan van die slakkenskink weet. Anders had ik heel hard gezegd misschien zoiets gekocht in plaats van dat monster dat ik nu heb zitten... :')

Maar echt, zonder overdrijven... Mijn haakneus is de laatste weken zo 'agressief'/fel dat ik het eigenlijk echt niet meer leuk vind. :n Zeker nadat hij mij nu al eens gebeten heeft kan ik niet ontkennen dat ik wel een kleine schrik gepakt heb.
Toen ik hem daarna vast had en aan mijn kotgenoten liet zien (zij hebben hem ook vast gehad) een paar weken na de beet had ik wel terug wat hoop dat het goed ging, toen was hij namelijk wel heel rustig.

Maar vorige week woensdag weer opnieuw. Niet dat hij mij gebeten heeft, maar hij hapte weer bijna in zijn eigen staart toen ik hem in het voederbakje zette. Daarna begon hij mijn vinger te volgen als ik het bakje vastnam. Hij beet zomaar wat rond 'in de lucht' om het te zeggen. Vervolgens gooi ik de muis in het bakje, blijft hij alsnog naar mij staren. Alsof hij mij ieder moment aan zou kunnen vliegen.

Het mag dan wel een klein ding zijn, maar ik vind het idee dat hij zo uit het bakje zou kunnen 'springen' om in mij te bijten minder leuk. :')

Hierna dacht ik oké, ik voer hem twee keer per week (want dan leek hij rustiger te zijn). Laatste voerdag was dus woensdag, vandaag opnieuw. Hij lag op het rooster van het terrarium, aan het deurtje. Ik dacht; handig, ik doe het open en dan kan ik hem er zo inzetten. Niks dus, meteen terug gefixeerd op mijn vinger, ik wou hem zelf in het bakje laten kruipen door het tegen de rand te houden maar ik durfde het niet aan want hij was veel te hard op mijn vinger gefixeerd. :=
Dus ik doe het raampje terug toe, hapt hij opnieuw 'in de lucht'.

Toen maar het seutje uitgehangen, muisje in de bak gedaan, bakje in het terrarium gezet en schuin gehouden zodat hij hem zo kon pakken. Opnieuw hapte hij hierbij eerst naast de muis voordat hij hem vast had. :+

Ik kan er op een manier nog mee lachen maar ik hoop toch dat dit een fase is die overgaat. Of anders moet ik het toegeven; I failed my snake. Het zit hem allemaal in de opvoeding verdomme! :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:52

Nou...... Niet zo'n leuk nieuws voor je, maar dit is toch wel haakneus eigen dit gedrag... Je omschrijft precies het karakter van de doorsnee haakneus slang.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 00:49

Van wat ik gelezen heb gaan ze op een bepaalde leeftijd door de 'pubertijd' en vallen haakneuzen niet zomaar aan. Nuja, niet dat je dit aanvallen kan noemen, hij ziet mijn vinger aan voor eten. :+

Ik heb heb nu bijna een jaar (in september/november) dus het is raar dat dit gedrag nu plots op begint te komen.

Edit; ik lees wel dat sommige haakneusjes inderdaad wel erg 'gedreven' zijn voor voedsel en dus met open mond op je af kunnen komen.
Had ik eerst schrik dat ik een haakneus ging krijgen die niet/slecht zou eten (daardoor twijfelde ik eerst erg hard). Maar ik krijg blijkbaar de andere kant van het extreme... _O-

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:14

Mijn zus en mijn nichtje hebben er beide 1. Beide klootzakken O:)