Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Maar eens even shoppen deze week! Hoeveel eten jonge ratjes eigenlijk? Ik las ook iets over kattenbrokjes omdat daar dierlijk eiwit in zit, dat schijnt goed te zijn als extraatje voor opgroeiende ratjes?
. Ik ben bezig om een hangmatje te maken van een capuchon van een vestje die mijn dochter te klein was geworden. Nu nog bedenken wat voor huisjes ik erin kan plaatsen en eventueel nog wat speeltjes. Ik vond zo'n mandje van de action ook een heel leuk idee met een kleedje of kussentje erin. We zijn druk aan het brainstormen over namen ook
. Ik kreeg ook nog wat foto's van ze!

Dus ik m uit de kamer van m'n ouders gevist (als die erachter komen ben ik echt de sjaak) en m terug gezet. Vervolgens even geïnventariseerd: James en Remus zijn dus zelf weer keurig terug de kooi in gegaan om te slapen, dus was alleen Peter kwijt. Gelukkig heeft die een vast plekje naast mijn bureau waar ie in slaap valt als hij klaar is met rondrennen, dus die kon ik ook zo pakken.
Eerste keer dat ze zelf de grote deur van de kooi hebben open gekregen. Toch maar weer het extra klemmetje erop!
! 

Murosch schreef:Dank je! Ik ga het opschrijven!
Volgend weekend mogen ze naar ons toe! Ze zitten nu bij andere mannetjes in een hok sinds eergisteren en dat gaat heel goed. Ze eten zelfstandig en zijn sociaal. Ze om de paar dagen gewogen en zitten nu op bijna 100 gram. Ik heb dus nog een week de tijd om het hok helemaal klaar te maken, spannend hoor.
Murosch schreef:Dank je, dat zijn fijne tips! Kattenbrokjes heb ik sowieso in huis, kittenmelk haal ik en brinta wordt ook geregeld. Ik weet dat ze geen koemelk mogen, dus dat gaan we sowieso niet doen. Hoestdrankje zoals op het plaatje ga ik ook halen, dan dus uit voorzorg een paar dagen in de genoemde verhouding door het water doen?
edit: ze zijn dan rond de 6 weken volgens mij.

Murosch schreef:Inmiddels staat nu alles helemaal klaar! Ik heb nog wat leuke dingen gevonden in de winkels die ik in de kooi heb geïnstalleerd. Nu is het wachten tot zaterdag, dan kunnen we ze ophalen! Ik kan niet wachten haha
[ [url=m/ecLTmL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh en voor wat betreft de namen.. We zijn nu uitgekomen bij Woezel en Pip. Al kan het nog veranderen als ze er zijn natuurlijk, misschien vinden we wel namen die veel beter bij ze passen

! Nog 2 nachtjes slapen, dan kunnen we ze ophalen. Zo spannend!