Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:25

Bijzonder CupCakes, zou niet weten wat je daarmee kunt helaas :(:) Vooral omdat er 'geen' oorzaak lijkt te zijn. Misschien hormonaal? Het weer? Misschien gebeurt er 's nachts iets binnen/buiten wat jullie niet door hebben? Moet zeggen dat Jones de laatste dagen ook enorm 'plakt', hij kruipt letterlijk bij me de wc in als het even kan. Heel aanhankelijk. Dus misschien hangt er wat in de lucht ofzo?

Ik ben even benieuwd naar jullie advies/ervaringen. Ik wil nu echt goede tuigen gaan kopen als Jackie groot is en zoek iets wat zo min mogelijk om het lijf heeft maar waarmee ik ze wel aan de heupgordel kan uitlaten. Een halsband vind ik dan net niet ideaal omdat ze soms nog wel eens druk zijn en dan wil ik niet dat ze daaraan hangen. Ik kijk nu naar de Hurtta padded harness maar misschien hebben jullie nog ideetjes wat een fijn tuig is?

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:39

Ik ben door een paar mensen in dit topic helemaal fan van de dog copenhagen tuigen! Mijn kleintjes hebben een julius k9. Voor mijn border zou ik die niet nemen omdat hij heel beweeglijke schouders heeft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:41

Wij gebruiken idd DC tuig al sinds Arya klein is. Ondertussen aan nummer 3 omdat mevrouw snel is gegroeid hihi. Zak bij Jackie ook wel snel gaan. Ze lijken bij honden die langere haren hebben/krijgen wel altijd heel strak te zitten op het oog, dus bereid je voor op mensen die denken dat je je hond mishandelt met een te strak tuigje :')

Ik heb beide modellen geprobeerd en we zijn uiteindelijk bij de Comfort Walk Pro gebleven; die heeft een hengsel bovenop wat ik wel fijn vind. Het andere model, Walk Air, is dan wel weer minder breed en past dan misschien beter bij jouw wensen als ik dat zo lees. Beiden hebben 2 ringen, bovenop en aan de voorkant (wat je dan kunt gebruiken als anti-trek). Ik vind ze erg fijn in ieder geval :j

Ik zou in ieder geval kijken voor een Y of H-tuig zodat het tuig de hond zo min mogelijk belemmert in beweging, maar dat is ook een persoonlijke mening natuurlijk. Ik vind de tuigjes met die band voor de borst om wat minder fijn voor ze (zeker als je je bedenkt dat een pup over 't algemeen lekker beweeglijk is ook)

Ik zal straks weer even een kleine bij lees post doen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-04-20 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:45

KimD schreef:
Voor de mensen die het interessant vinden, de Jet Stream in actie. Puk werkt super fijn en heeft ook (vooralsnog) nergens last van, ze is ook weer eigenwijs en fit ondanks de temperatuur. Demonstreert ze ook mooi op het filmpje. ~~}>

Latje was trouwens mijn fout, die mag ik niet aan haar eigenwijsheid wijten. :')

[ Video ]

Heel gaaf om te zien. Ben benieuwd waarom jullie haar laten wachten op de kattenloop (heet dat zo?) aan het einde en bij de wip? Is dat omdat ze anders het laatste stuk eraf springt?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:48

cursebreaker schreef:
Wij gebruiken idd DC tuig al sinds Arya klein is. Ondertussen aan nummer 3 omdat mevrouw snel is gegroeid hihi. Zak bij Jackie ook wel snel gaan. Ze lijken bij honden die langere haren hebben/krijgen wel altijd heel strak te zitten op het oog, dus bereid je voor op mensen die denken dat je je hond mishandelt met een te strak tuigje :')

Ik heb beide modellen geprobeerd en we zijn uiteindelijk bij de Comfort Walk Pro gebleven; die heeft een hengsel bovenop wat ik wel fijn vind. Het andere model, Walk Air, is dan wel weer minder breed en past dan misschien beter bij jouw wensen als ik dat zo lees. Beiden hebben 2 ringen, bovenop en aan de voorkant (wat je dan kunt gebruiken als anti-trek). Ik vind ze erg fijn in ieder geval :j

Ik zou in ieder geval kijken voor een Y of H-tuig zodat het tuig de hond zo min mogelijk belemmert in beweging, maar dat is ook een persoonlijke mening natuurlijk. Ik vind de tuigjes met die band voor de borst om wat minder fijn voor ze (zeker als je je bedenkt dat een pup over 't algemeen lekker beweeglijk is ook)

Ik zal straks weer even een kleine bij lees post doen.

Ja daarom zit ik nu toch ineens te twijfelen over die borstband. Het instap tuig van Rogz is toch wel ruk, maar ze groeit maar even door en dan krijgt ze haar definitieve tuig want het geld groeit me niet op de rug haha. Ik ga even naar de DC tuigen kijken!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:56

Je zou tweedehands kunnen kijken ook voor nu. Ik heb ze telkens wel nieuw gekocht (maar dat tikt wel aan als je er 3 moet kopen op 8 maanden tijd :') ) en erna weggegeven/gedaan aan iemand anders die het goed kon gebruiken. Maar ze zijn erg gewild dus je kunt ze echt met gemak nog doorverkopen erna :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:03

RoosvanBlue schreef:
KimD schreef:
Voor de mensen die het interessant vinden, de Jet Stream in actie. Puk werkt super fijn en heeft ook (vooralsnog) nergens last van, ze is ook weer eigenwijs en fit ondanks de temperatuur. Demonstreert ze ook mooi op het filmpje. ~~}>

Latje was trouwens mijn fout, die mag ik niet aan haar eigenwijsheid wijten. :')

[ Video ]

Heel gaaf om te zien. Ben benieuwd waarom jullie haar laten wachten op de kattenloop (heet dat zo?) aan het einde en bij de wip? Is dat omdat ze anders het laatste stuk eraf springt?

Omdat Puk een flinke terugval had op de raakvlakken, ze probeerde niet eens om ze te raken, en sprong daarna minimaal 6 sprongen op eigen initiatief.

Al een hele tijd moet ze dus echt stop-touchen. Op het raakvlak twee pootjes op het gras en twee op de kattenloop. Nu was ik te laat met het commando en kon ze door de snelheid niet meer goed op de rem.

Over de wip had ik ook een PB, daar heb ik het volgende op geantwoord:

Hij wilt haar belonen bij de wip, Puk heeft alleen geen geduld (wat ze dus moet leren), zij wilt altijd met mij meedenken en graag zelf bedenken wat de volgende stap gaat zijn.

Ze moet op de wip dus eerst een snoepje pakken om verder te kunnen, maar ze is soms erg volhardend. Het snoepje pakken haalt haar een fractie van een seconde uit een hele scherpe focus, maar die fractie is net genoeg om haar te doen 'luisteren', daar bedoel ik mee dat ze mij dan 'hoort' als ik het weave commando geef.

Zou ik haar haar zin geven en niet uit die scherpe focus halen dan kan het zijn dat zij een andere (voor haar logische) route heeft gekozen, bijvoorbeeld de sprongen richting mij of achter mij door. Dan 'hoort' ze me dus niet.

Nu zal ze in deze situatie altijd voor de weave kiezen, dat is haar ultieme toestel. Maar als ik hier niet consequent ben dan verslapt het 'horen' weer.

Hoop dat het duidelijk is zo. :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:06

Zeker, bedankt voor de uitleg! Interessant wat voor oplossingen je dan kunt bedenken om haar beter te sturen.

Ik ben al blij als die haarballen van mij enigszins naast me lopen :Y)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:22

Gaaf filmpje Kim! Vind het echt heel knap hoe dat zo doet op afstand! :D
Ik vond jou filmpjes in hondensport ook echt heel interessant hoe je thuis die korte draaien oefent enz!

Nieuwe foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:58

:+ Ik hoop dat ik hier een beetje reclame mag maken. Ik zoek voor mijn masterproef aan de Ugent nog deelnemers voor een onderzoek naar vachtontwikkeling bij jonge honden

Beste fokker, beste hondeneigenaar.

Voor mijn master thesis aan de Universiteit Gent, in het kader van de studie diergeneeskunde, doe ik onderzoek naar de vachtontwikkeling van jonge honden. Dit onderzoek is onderdeel van een groter onderzoek: leeftijdsbepaling van de hond

http://www.leeftijdsbepaling-hond.com

In mijn onderzoek wordt gekeken naar zowel de vachtontwikkeling voor de geboorte, als de ontwikkeling na de geboorte tot een leeftijd tot ongeveer 30 weken. Het onderzoek bestaat uit 2 delen, het bestuderen van microscopische stalen, en het bekijken van foto beelden. Voor het laatste deel heb ik uw hulp nodig.

Bent u fokker, en heeft u wekelijkse foto’s van de pups tot een leeftijd van ongeveer 8 weken, of bent u Eigenaar van een jonge hond, en heeft u foto’s van uw hond tussen de 12-30 weken, of wilt u deze foto’s maken, en mag ik die gebruiken voor het onderzoek, reageer dan hieronder, stuur een pb, of mail naar cathalijne.beens@ugent.be. Ik zal dan zo snel mogelijk contact opnemen met u contact opnemen over het plan van aanpak.

De foto’s zullen enkel voor mijn masterthesis gebruikt worden, en zullen niet zonder uw toestemming buiten de universitaire kanalen gepubliceerd worden.

Alvast bij voorbaat dank.

Cathalijne F. J. Beens
Diergeneeskunde Ugent, 2016-2022
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 29-04-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:58

@KimD interessante uitleg! Super fijn, zo'n harde werker, maar het heeft dus ook z'n nadelen als ze ZO fanatiek zijn. zijn de andere ook zo fanatiek dat ze jou vergeten, of is de rest echt puur op jouw commando gericht?

@Roos lastig he, tuigjes zoeken?

@nicky OMG te schattig! voor jezelf een nieuwe voorkeur op basis van de nieuwe foto's al? ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:04

Die pups!! Te leuk

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:07

KimD wat een leuk filmpje en ook duidelijke uitleg. Krijg nu weer zin on ook weer te gaan lessen.

Nicky wat een poepies.

Ook hier een DC tuig en wil eigenlijk ook niks anders.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:17

Duidelijke uitleg inderdaad Kim! Ik heb ook echt zoveel zin om te trainen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:29

Skippy01 schreef:
@nicky OMG te schattig! voor jezelf een nieuwe voorkeur op basis van de nieuwe foto's al? ;)

Nopes, nog steeds de donkere met weinig wit whahaha :')
Alita Storm en Trinity hebben mijn voorkeur als je 'gewoon' op kleur kiest. :Y)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:31

_Cathalijne schreef:
:+ Ik hoop dat ik hier een beetje reclame mag maken. Ik zoek voor mijn masterproef aan de Ugent nog deelnemers voor een onderzoek naar vachtontwikkeling bij jonge honden

Beste fokker, beste hondeneigenaar.

Voor mijn master thesis aan de Universiteit Gent, in het kader van de studie diergeneeskunde, doe ik onderzoek naar de vachtontwikkeling van jonge honden. Dit onderzoek is onderdeel van een groter onderzoek: leeftijdsbepaling van de hond

http://www.leeftijdsbepaling-hond.com

In mijn onderzoek wordt gekeken naar zowel de vachtontwikkeling voor de geboorte, als de ontwikkeling na de geboorte tot een leeftijd tot ongeveer 30 weken. Het onderzoek bestaat uit 2 delen, het bestuderen van microscopische stalen, en het bekijken van foto beelden. Voor het laatste deel heb ik uw hulp nodig.

Bent u fokker, en heeft u wekelijkse foto’s van de pups tot een leeftijd van ongeveer 8 weken, of bent u Eigenaar van een jonge hond, en heeft u foto’s van uw hond tussen de 12-30 weken, of wilt u deze foto’s maken, en mag ik die gebruiken voor het onderzoek, reageer dan hieronder, stuur een pb, of mail naar cathalijne.beens@ugent.be. Ik zal dan zo snel mogelijk contact opnemen met u contact opnemen over het plan van aanpak.

De foto’s zullen enkel voor mijn masterthesis gebruikt worden, en zullen niet zonder uw toestemming buiten de universitaire kanalen gepubliceerd worden.

Alvast bij voorbaat dank.

Cathalijne F. J. Beens
Diergeneeskunde Ugent, 2016-2022

Je hebt pb

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:40

Nicky91 schreef:
Skippy01 schreef:

De eerste weken mag je nog 'gewoon' op kleur kijken toch? Karakter zie je nu toch nog niet of nauwelijks iets van. Dat is uiteindelijk straks het belangrijkst, maar nu mag je nog even gewoon ongegeneerd op kleur kijken :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:52

Skippy01 schreef:
Nicky91 schreef:

De eerste weken mag je nog 'gewoon' op kleur kijken toch? Karakter zie je nu toch nog niet of nauwelijks iets van. Dat is uiteindelijk straks het belangrijkst, maar nu mag je nog even gewoon ongegeneerd op kleur kijken :D

Jep! :D Daarom alle donkere uit t nest :') :D
Vriendinnen maken grapjes omdat ik een voorkeur heb voor donkere met weinig wit, dat straks de merle of die black tri met veel wit beter past qua karakter :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:56

Zo werkt dat meestal wel he :Y) (en als dat het beste matcht en gezond is, is dat vast ook prima)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:26

Skippy01 schreef:
Zo werkt dat meestal wel he :Y) (en als dat het beste matcht en gezond is, is dat vast ook prima)

Ja zeker!! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 14:06

Jullie gaan hard en ik heb t zo druk :') Sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos :(:)

Skip; Boellie en Djessey maken zich niet zo druk om de regen. Chick is gewoon boos. Echt boos. :+

Goed bezig weer Curse met oefenen! En leuk om je ook eens op de foto te zien. Ik heb er ook een graf hekel aan om op de foto te moeten :P
Weer mooie foto's van Arya.

Kijk al bijna naar Examen Denies! Wat goed!

Jezus KimD, wat gaat dat hard :')

Cupcakes, het eerste wat ik ook dacht is dat er iets veranderd moet zijn. De verhuizing misschien toch een oorzaak?

Gaaf Ymor! Ookal zijn de foto's niet geweldig, toch heel vet om te zien!

Qua tuigen is t ook net wat je fijn vind en wat de hond fijn vind Roos. De juliustuigen staan ivm de borstband niet geweldig bekend. Maar heb er hier 2 die er fijn in lopen en niet uit ontsnappen. Boellie kan gewoon geen ytuig kwijt ivm zijn bouw. Ja kan ie wel, maar dan worden het hele dunne tuigen, max 1 cm, en dat vind ik en de fysio geen goed en comfortabel alternatief. En de julius gaan wel goed!
chick haat Ytuigen. Daar probeert ze, zonder succes, wel uit te komen.
Djessey moest over naar een ytuig ivm haar schouderblessure toen. Maar t is wel echt goed kijken naar de hond en het type tuig wat echt lekker zit. Veel ytuigen vind ik te ver naar voren/in de hals liggen als ze met hun hoofd hoger lopen.
Bij Djessey ben ik tevreden over de tuigen van MAG.

Oh Nicky! heerlijke foto's <3 Doe mij zelda maar <3 (oke nee, want dat word teveel haar. maar toch.)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:09

Vllleeekkjjjeeesss <3 <3 <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:14

Ohhhh wat een leuke pups hierboven :D

En KimD, super leuk! Daar heb ik de verkeerde hond voor gekocht om dat te gaan doen :+
Mijn schoonpa heeft het wel met een schapendoes gedaan, die was bloed fanatiek!

Gisteren even een frustratie momentje... Zondag pup wezen kijken bij de fokster, allemaal super leuk en blablabla, ook dat wij twijfelen tussen 2 pups. Dit netjes aangegeven en dat wij pas kiezen met 7 weken als we die zondag op bezoek komen. Nu heeft de fokster de hond zitten, maar is ze officieel van iemand anders... iets met fok voorwaarden. Dus de fokster een berichtje nog gestuurd, met onze twijfel erbij en bevestiging gekregen dat het goed is. Gisteren de eigenaar een berichtje gestuurd met de korte samenvatting en die probeert mij nu naar de andere pup te praten. Waardoor ik een vermoeden heb dat die 2, fokster en eigenaar nu compleet langs elkaar op communiceren. :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:18

Het zit je niet echt mee heh? :l

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:23

x_Jeanine_x schreef:
Ohhhh wat een leuke pups hierboven :D

En KimD, super leuk! Daar heb ik de verkeerde hond voor gekocht om dat te gaan doen :+
Mijn schoonpa heeft het wel met een schapendoes gedaan, die was bloed fanatiek!

Gisteren even een frustratie momentje... Zondag pup wezen kijken bij de fokster, allemaal super leuk en blablabla, ook dat wij twijfelen tussen 2 pups. Dit netjes aangegeven en dat wij pas kiezen met 7 weken als we die zondag op bezoek komen. Nu heeft de fokster de hond zitten, maar is ze officieel van iemand anders... iets met fok voorwaarden. Dus de fokster een berichtje nog gestuurd, met onze twijfel erbij en bevestiging gekregen dat het goed is. Gisteren de eigenaar een berichtje gestuurd met de korte samenvatting en die probeert mij nu naar de andere pup te praten. Waardoor ik een vermoeden heb dat die 2, fokster en eigenaar nu compleet langs elkaar op communiceren. :o

Met 7 weken kiezen is ook wel erg laat, en zoals ik begrijp kiezen jullie zelf?

Verder is het niet jouw probleem dat zij zo langs elkaar praten. Ik zou wel bij beiden aangeven dat het handig is als ze op één lijn zitten.

De eigenaar van de teef beslist uiteindelijk over het lot van de hond. Dus één van de twee heeft sowieso niks te melden.